[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 10/08/2008 @ 13:11 ma | Tot welke leeftijd deden jullie kindjes een middagslaapje? Onze zoon van 2 toen 's middags nog een slaapje van soms 3 uur. Hij zou na de krokusvakantie 2009 naar school kunnen, maar moet dan wel in volledige dagen gaan. Hoe kan ik zijn middagslaapje tegen dan afbouwen? |
| 11/08/2008 @ 12:44 kk | de mijne gaat pas eind mei naar school, maar hij word nu pas wakker tegen 8 uur (wat dan vroeger zal zijn), hij slaapt in de namiddag een 2uurtjes (dan niet meer) en gaat nu al tegen 7uur zijn bed in. Ik kan hem toch moeilijk tegen 5 uur in zijn bed leggen. Die eerste maand ga ik proberen dat mijn ma hem misschien kan gaan halen smiddags (maar gaat misschien niet een hele maand lukken). Tegen september is hij toch bijna 3 jaar, misschien kan hij dan beter wakker blijven. we zullen daartegen wel zien zeker, is nog lang he. |
| 12/08/2008 @ 16:48 Ellen | Hallo, Mijn dochtertje mag ook in september naar school (geboren januari 2006). Ze slaapt in de namiddag 1.5 uur en dan maken we ze wakker, want 's avonds is ze moeilijk in bed te krijgen (is gemakkelijk 21 uur). Dus ik dacht zoals dieke, ik laat haar overdag op en dan zal ze vanzelf 's avonds wel vroeger naar bed gaan. Niks dus, ze is het gewoon om een half uur tot een uur na haar oudere zus van 4 jaar te gaan slapen en geen haar op haar hoofd dat eraan denkt om nu vroeger in bed te kruipen. Gevolg: heel ambetant overdag wegens moe zijn en af en toe toch in de zetel in slaap vallen. Ik heb de mogelijkheid om haar 's middags bij mijn schoonouders te laten slapen, dus misschien wacht ik gewoon nog even om het middagslaapje af te schaffen. Niet iedereen heeft die mogelijkheid natuurlijk en soms moet je gewoon even doorbijten. Maar als ze 's avonds in bed zit te brullen omdat ze niet wil slapen, dan kan mijn oudere dochter ook niet slapen en begint die ook te roepen en dan heb ik de volgende dag 2 ambetante kinderen. Na een paar dagen zal dit misschien vanzelf wel ophouden, maar dat heb ik nog niet uitgetest. @ka: mei is nog lang. Tegen dan is je kindje 8-9 maanden ouder. Dat is voor een peuter een eeuwigheid. In het schooltje waar mijn kinderen gaan (of zullen gaan voor de jongste) kunnen ze in de namiddag een slaapje doen. Groetjes Ellen |
[Reageer]

middagslaapje en kleuterschool