[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 11/08/2008 @ 15:28 Marie | We vertrekken vrijdag op vakantie; 10 dagen naar de Spaanse Costa waar wij een huisje gehuurd hebben. Jaarlijks is onze vakantie een echt gezinsgebeuren en wij kijken hier dan ook enorm naar uit; met ons viertjes gezellig genieten van elkaars gezelschap. Nu gisteren komen mijn ouders op bezoek want ze hadden een verrassing voor ons: ze hebben (net nadat wij geboekt hebben) het huisje dat naast onze vakantiewoning ligt geboekt voor dezelfde periode! Op zich kan ik goed opschieten met mijn ouders, ze staan ook altijd klaar voor ons, maar ik vind dit toch niet een "aangename" verrassing. Ze weten dat dat de enige tijd is dat wij eens even onder ons kunnen zijn en dat wij hiernaar uitkijken. Zij zien het als verrassing omdat zij dan op de kinderen zulle letten als wij eens weg willen... Wij willen niet alleen weg, wij willen met ons gezin weg. Mijn moeder zei ook al tegen de kinderen: jullie komen dan maar bij vake en moeke in het huisje zodat mama en papa wat kunnen rusten. Wij keken zo uit naar onze vakantie maar nu hoeft het voor mij niet meer hoor. Natuurlijk mogen ze gaan waar en wanneer ze willen, maar moet dat nu net het huisje naast het onze zijn en dan nog net in de periode wanneer wij gaan? Het is niet zo dat ze ons weinig zien, 3x in de week passeren ze hier en ze vindt het moeilijk dat ze de kleinkinderen 10 dagen zal moeten missen, vandaar hun beslissing om mee te reizen. Volgend jaar terug met het vliegtuig op vakantie want mijn vader durft niet vliegen, dus zal de kans wat kleiner zijn dat ze ons willen verrassen he. Kunnen jullie geloven dat ik zin heb om thuis te blijven (om dan nog van mijn man te zwijgen). Groetjes |
| 11/08/2008 @ 15:32 Leen | oh nee, mijn man zou razend zijn. De bedoeling van een vakantie is dat je eens weg bent van alles en iedereen. Met je eigen gezinnetje. Het is waarschijnlijk al te laat om te annuleren en iets anders te boeken. Veel sterkte |
| 11/08/2008 @ 15:34 | Ja hallo, ik zou daar ook ni mee kunnen lachen! Ook voor mij is vakantie: een tijdje 200% aandacht voor het gezin en de kindjes. Als je samen om reis wil, dan vind ik dat dat op voorhand moet besproken worden en niet zomaar ineens "als verrassing". Ik hoop dat je je ouders kan duidelijk maken dat het niet geapprecieerd wordt, en dat ze er niet op moeten rekenen dat het een "familievakantie" wordt maar dat het een "gezinsvakantie" wordt. Veel succes! K'tje |
| 11/08/2008 @ 19:55 Nadine ![]() | ik zou die vakantie direct annuleren en samen opzoek gaan naar een andere kiezen ver weg van hun. |
| 11/08/2008 @ 20:17 saar ![]() | brrr kan je niet meer annuleren? zou het ook niet leuk vinden! jammer voor hun,want ze bedoelen het goed he... maar zoiets doe je toch niet |
| 11/08/2008 @ 20:44 Susie ![]() | Ik zou het ook zeker zeggen hoor. Dat jullie gewoon graag met het gezin weg willen en niet met vader en moeder er bij. Gewoon eerlijk zijn, dat scheelt een hoop! ![]() |
| 12/08/2008 @ 13:56 Marie | Uiteindelijk heb ik tegen mijn ouders gezegd dat wij het liever anders hadden gezien, maar eigenlijk bedoelden ze het wel goed, dus ja, echt boos kan ik er niet om zijn. Wij hebben duidelijk gemaakt dat wij toch wel niet de hele vakantie constant samen willen optrekken en ook wel even onder ons willen zijn en dat lijken ze te begrijpen. Met de kinderen heb ik ook afgesproken dat ze wel eens enkele nachtjes bij vake en moeke in het huisje mogen doorbrengen, maar dat ze ook bij mama en papa een kamertje hebben waar ze in slapen. Mijn moeder was wat van de kaart omdat ze dacht dat ze ons een geweldig plezier hier mee deed en ik voel mij wat schuldig omdat ik nogal ondankbaar overkom. We zullen er het beste van maken en nu weten ze tenminste hoe wij erover denken. Wij gaan al jaarlijks in maart samen met mijn ouders een weekendje weg naar de zee (inclusief mijn broer en zijn vrouw) en in december gaan we meestal ook nog een midweekje naar Frankrijk en vergezellen mijn ouders ons wel (meestal blijven ze dan maar 3 dagen en wij 5). Dus het is niet dat ze nooit met ons mee op vakantie gaan en daarom begrijpt mijn moeder nu ook wel, na ons gesprekje, dat wij ook eens wat tijd onder ons willen doorbrengen. We zien wel hoe het uitdraait he. Ik ben al blij dat het aparte huisjes zijn! Groetjes en vertel wel na afloop hoe het geweest is. Marie |
12/08/2008 @ 14:27 ![]() | Volgende keer je vakantie boeken en erover zwijgen tegen iedereen ![]() Hopelijk heb je toch wel een fijne ontspannen vakantie, veel plezier alvast ![]() xxx |
| 13/08/2008 @ 11:13 Cindy ![]() | hey hé goed dat het zonder ruzie opgelost is!! maak er gewoon het beste van en neem zeker tijd voor jullie gezinnetje. Ze zal het nu wel begrijpen hé veel plezier |
[Reageer]

Verrassing!