< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Oktober 2008-Club » laatste keer?!

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
18/08/2008 @ 08:30
Wen370

Online Status Stuur bericht
had al eens een topic geopend toen ik pas zwanger was van ons 3e kindje omadt de twijfel er was of we nog een 4e zouden krijgen of niet, maar de knoop is doorgehakt, er komt geen 4e meer. dit is dus mijn laatste zwanger en bevalling, alles de laatste keer. het voel goed dat de beslissing is gevallen maar ja hope ga je ermee om, alles de laatste keer? welke extra dingen doen jullie omdat het de laatste keer is?

Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 09:10
coraal

Online Status
ZEG NOOIT NOOIT....................................................
He Wen, dit is ook onze laatste voor zover we dat nu beslissen,wij hebben nu 3 zoons de oudste is al 11 de de middelste word met 3 weken 10 en de jongste word zaterdag 6.
na de jongste vonden wij het ook goed en hadden het idee dat we er klaar mee waren,maar na een paar jaar begon het weer te knagen en dat werd steeds erger , en samen hebben we er veel over gepraat en ook vaak weer gezegd ach nee het is goed zo ,anders moet je een grotere auto het kost weer handen vol met geld en sinds alle kids op school zitten ben ik weer meer gaan werken... dus het was goed....toch ha ha...niet dus..heb 2 weken voor mijn 18e mijn 1e gekregen ,dus ben nu nog maar 29 is dus ook wel logisch dat het knaagt mijn vriendinnen beginnen nu en zusjes enz.
voor dat we weer de knoop hadden doorgehakt was ik er dag en nacht mee bezig ,en mijn man vond het prima wat mijn keuze was,mijn motto werd...ALS JE HET NIET DOET KRIJG JE SPIJT EN ALS JE ER WEL VOOR GA KRIJG JE NOOIT SPIJT... ook al zou je een keer een maandje krap komen te zitten en dat stuk wat we graag bij ons huis aan willen laten zetten,nou dan wachten we daar toch een paar jaar mee,het is een ieder zijn eigen keuze en ik ben zo blij dat wij die knoop hebben doorgehakt, ik kan niet wachten tot de kleine er is, MAAR er is een MAAR ik denk toch echt dat dit de laatste is.

wat een verhaal
liefs Coraal

Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 09:17
Wen370

als we nu beslissen echt de laatste keer dan zal het ook zo zijn, dan laat mijn man zich sterliseren.
ik ben er zelf 21, mijn man 25. wij hebben 3 kids op 3 jaar gekregen, maar voor hem is 3 zeker genoeg, wou er eerst maar 2. ik kan ook best gelukkig zijn met deze 3 hoor, ook al denk ik soms wel eens hoe zou het met 4 zijn.
als het van hem afhangt laat hij zich in september al sterliseren, maar heb gezegd doe dat maar gewoon begin volgend jaar ergens, ik ga er echt vanuit dat het de laatste keer is, maar ja, ge weet nooit na de geboorte van dit. maar ik zeg het denk echt wel dat we compleet zijn.

Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 10:00
coraal

Online Status
Dus jullie waren ook lekker jong begonnen, wel ideaal als je het zeker weet en je man laat zich strerilliseren, ik denk niet dat die van mij dat laat doen,we hebben het er wel eens over gehad maar lijkt hem maar niks.
zelf was ik jaren aan de pil en ging prima eigenlijk nooit echt vergeten of het werd een paar uurtjes later maar werd begon de laatste paar jaartjes te knooien werd iedere keer minder ongesteld op het laatst nog maar 2 dagen en kon het af met inlegkruisjes de dokter zei dat sommigen amper of nooit ongi werden met de pil, maar ik voelde mij er niet goed bij ik zag gewoon verandering en kreeg steeds meer hoofdpijn en zweetaanvallen dus ben ik al een half jaar voor dat we besloten er weer voor te gaan al gestopt met de pil, hoe dat straks moet weet ik nog niet maar ga niet voor altijd met condooms knooien,misschien dat ik nog weer de pil ga proberen of een andere soort,maar goed bleek ondanks dat ik bijna niet ongi werd toch nog top vruchtbaar was want werd direkt weer zwanger(was toch een beetje angstig)je weet maar nooit,normaal werd ik altijd in ronde 1 zwanger en dat was nu niet anders ha ha

liefs Coraal

Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 10:20
Wen370

inderdaad waren we nog jong toen we eraan begonnen, ik was 1 dag 19geworden toen onze 1e werd geboren. we hebben ze alle 3 bewust snel achter elkaar gekregen. ik wil ook niet binnen 5 jaar opnieuw zelf in de pampers gaan zitten (ben onthaalmoeder dus zit er constant in, maar niet meer constant zelf). mijn man heeft dat altijd al gezegd dat hij dat laat doen als ons gezin compleet is, voor mij geen probleem, want ik zou terug niet meer aan de pil gaan, na de bevalling van itteke ook niet meer gedaan, heb wel 5maanden geen gehad door 2maanden bv te geven, nu hoop ik voor de laatste keer wat langer te gaan geven.
toch blijft die vraag wel eens rijzen wanneer een gezin echt compleet is he, maar ja er zijn nog zoveel andere dingen die erbij komen kijken he, en als je gelukkig bent met wat je hebt... oke we zijn nog jong om nu al te zeggen we zijn compleet, maar deze 3 heb je toch voor de rest van je leven he, ale tot wanneer ze je nodig hebben toch :-) we hebben ook nog andere dromen in het leven natuurlijk he, en eerst proberen we deze 3 te geven wat ze nodig hebben he...
we kunnen daar echt uren over bezig zitten he... ik en mijn man hebben er dan ook al uren over zitten praten en hij zei ook wel als ik echt een 4e wil hij mij daarin gelukkig wilt maken en we dan nog wel een 4e zouden krijgen, maar ja, we moeten alles wat tegen elkaar afwegen he en het beste is om het bij 3 te houden, ik denk zoals velen dat het verlangen naar nog een kleintje wel altijd aanwezig zal zijn, ook al is ons gezin compleet.

Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 10:52
Belle

Online Status Bekijk profiel
Ik ben 36 jaar en zwanger van mijn eerste.
Ik denk ook dat het bij dat ene zal blijven. Voor mijn partner zal het zijn 3de kindje zijn. Hij had zich laten steriliseren na de geboorte van zijn 2de maar heeft het terug ongedaan laten maken 3 jaar nadat we elkaar hebben leren kennen.
Als het aan hem ligt zal het nu zeker het laatste worden want hij wil mij nooit meer zwanger meemaken. Blijkbaar ben ik niet te genieten.

[Laatst gewijzigd door Belle - 18/08/2008 @ 13:33] - Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 10:58
coraal

Online Status
belle, ik ben ook de 1e 3 maand altijd heel ziek ik was 13 kilo afgevallen en 2 keer voor een week opgenomen geweest en infuus voor uitdrogen enz. maar dan was het normaal ook goed(normaal=mijn 3 zoons)
maar nu heb ik na die 3 maand al veel last van allerlei kwaaltjes veel zuurbranden, bandenpijn, harden buiken(vorige week al een nachtje ziekenhuis c.t.g)enz,enz
na 4 is het voor mij gedaan of er moet onverwachts toch iets aandienen want weghalen is voor ons geen optie,dan is het altijd welkom.

coraal

Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 11:41
Wen370

dat zou hier ook zo zijn hoor, moest er onverwacht toch nog 1e komen voordat mijn man zich heeft laten sterliseren, dan is dat ook welkom, zou het zeker niet laten weghalen.
ik ehb voorlopig nog nergesn echt last van gelukkig, en mijn man zegt ook dat ik niet echt anders doe dan anders, soms wat minder geduld ofzo, maar das denk ik alles.

Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 12:18
linnie1982

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi,

Hier waarschijnlijk ook de laatste keer zwanger.
Ik heb altijd gezegd dat ik maar 2 kindjes wilde.
En het is ook niet mogelijk om een 3e erbij te hebben. Als eerste niet qua geld, en ten tweede is ons huisje er gewoon te klein voor.
Ik wil niet dat er 2 kindjes op 1 kamer komen. Dat gaat uiteindelijk toch niet goed.

Mijn vriend heeft altijd gezegd dat hij zich zou laten helpen. Maar ik weet niet of hij het ook echt zou doen. Ik heb in ieder geval geen zin om heel lang de pil te moeten gebruiken.
We zien het wel na de bevalling...

Groetjes Linda

Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 14:00

Bij mij is het zeker de laatste zwangerschap.
Rik had na de geboorte van Elise zich al laten sterliseren, maar we wisten dat het niet voor 100% gelukt was en omdat ik wist dat er nog een kans bestond dat het ging hebben we het toch geprobeerd.
Was zelfs al na de 2de ronde zwanger dus het werkte zelfs nog zeer goed.

Nu heeft hij het al wel opnieuw laten doen en nu is het helemaal gelukt dus nu ben ik wel zeker dat dit de laatste keer is.
Maar voor mij lichamelijk is het ook beter omdat ik zeer veel last heb van BI en dat word telkens erger en wil niet in een rolstoel belanden dus op dat vlak is het ook weer het beste.

Ga wel zo hard mogelijk genieten en denk zelfs loopbaanonderbreking nemen, maar daar ben ik nog niet helemaal uit.

Heidi

Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 14:19
Wen370

wauw heidi, das ook wel goed dat het dan niet dierct goed was gelukt he.
ik heb graag dat hij toch nog eventjes wacht tot volgend jaar. hij zou er een week verlof voor nodig hebben want het kan een weekje vervelend zijn en wou het dan al in september laten doen, maar dan loop ik hoogzwanger rond en dan zie ik dat niet goed zitten, hij heeft dan nog tussen kerst en nieuwjaar verlof maar ja, das ook niet de ideale periode he. en dan is ons kindje er al eventjes, hopelijk volledig in orde ne gezond en dan mag hij zich gerust laten sterliseren.
daarvoor gaan we best gewoon naar de huisarts die ons dan doorverwijst zeker he?

ik ga ook nog zo hard mogelijk genieten van mijn laatste zwangere weken en dan van ons kleintje natuurlijk, dat heb ik als voordeel dat ik altijd zelf bij mijn kinderen ben. ik kijk er al naar uit om de te kleine kleetjes van 1 van ons 2 weg te doen, kan nog neit zeggen van wie anders weten jullie het geslacht van ons 3e kindje he. als het na het 3e definitief weg moet zal wel iets moeilijker zijn, maar das nog eventjes he

[Laatst gewijzigd door Wen370 - 18/08/2008 @ 14:21] - Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 14:23
Marijke 9Maand Moderator

Ik was 23 bij de geboorte van ons eerste, 26 bij de geboorte van ons tweede en 29 bij de geboorte van ons derde kindje. Mijn schoonmoeder vond dat ik me maar moest laten steriliseren na de laatste bevalling, ik vond het schandalig dat ze nog maar zoiets voorstelde. Mijn man zei tegen mij dat hij zich wel wou laten steriliseren maar dit wou ik absoluut niet, hij was nog maar 29 er kan zoveel gebeuren, niet alleen een scheiding maar wat als er mij iets overkomt, wie zegt dat hij dan nooit kinderen meer zal willen, neen ik vond dat té drastisch en wou dit dus absoluut niet. In september vorig jaar liet ik me een implanon staafje plaatsen, mijn gezinnetje was compleet maar toch wou ik geen beslissingen nemen die daarna niet of nauwelijks meer te herstellen zijn. En gelukkig maar, de dag dat ons jongste 1 jaar werd is het weer ongelooflijk beginnen kriebelen, ik kijk uit naar zwanger worden, een positieve test, leven voel, gynbezoekjes, ja zelfs bevallen. Mijn man is enigszins wel gewonnen voor een 4de kindje, al wil hij liever nog een aantal jaartjes wachten, ik heb echter geen aantal jaartjes meer, ik ben er nu 30 en wil echt niet meer zwanger worden na mijn 35, ik wil ook geen al te groot leeftijdsverschil, anders hoeft het echt niet meer voor mij.

Ik kan geloven dat je gezinnetje compleet is maar let toch maar op met zo'n drastische beslissingen want je weet immmers nooit!

Je zal trouwens zelfs even moeten zoeken naar een uroloog die op zo'n jonge leeftijd al wil steriliseren, een vriend van ons was 27 en heeft 3 artsen bezocht voor hij er één vond die de ingreep wou doen, de anderen vonden hem allemaal veel te jong, je weet immers niet wat de toekomst brengt.

Marijke

[Laatst gewijzigd door Marijke - 18/08/2008 @ 14:29] - Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 15:50
Wen370

@marijke dat heb ik hem ook al gezegd, welke dokter gaat dat op zoeen jonge leeftijd al willen doen en zijn antwoord was, als ik dat nu zeker weet moet die dat toch gewoon doen...

zoals ik in een vorige post al zei... blijft het niet eeuwig kriebelen na een bepaalde periode??

Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 10:11

Bij Rik was dat toen nochtans geen probleem op die leeftijd.
En veel last hebben ze er niet aan, wel als het een tweede keer gedaan word zoals bij hem het geval was dan is het pijnlijker.
Maar hij is steeds direct terug gaan werken en zonder problemen.
En dan weten dat hij nog met de fiets gaat werken ook, zal de pijn wel meevallen he.

Maar zo'n dingen is iets dat je zelf moet beslissen en iemand anders kan dat niet voor je doen.

Wij zijn wel blij met de keuze en 3 kinderen is voor ons echt al wel genoeg, wetend dat Rik door een ongeval een handicap heeft en niet alles kan doen met de kindjes is het zo het beste.

Heidi

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]