< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Twee- en meerlingen » voel er maar 1?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
19/08/2008 @ 10:37

Online Status Bekijk profiel
Hey dames,

Nog even een vraagje over het voelen van de beebjes.

2 weken terug was alles met beide beebjes ok op controle bij de gyn. Ze bewogen beiden heel veel, hartjes klopten goed, kortom: alles was dik in orde.

Ik heb ook enkele weken beide kindjes gevoeld, maar de laatste tijd voel ik er (precies) maar eentje.
Enkel links voel ik beweging, rechts helemaal niet.

De gyn zei me wel dat bij het ene kindje de placenta voor lag, en bij het andere achter. Kan het hiermee te maken hebben? Maar waarom heb ik ze dan een tijdje terug wel beide goed gevoeld?

Maak me een beetje ongerust ...

Zijn er onder jullie nog die hierin ervaring hebben?

grtjs,
Inge

Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 10:43
Vicky

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey Inge,

Geen paniek. Ik heb Mathijs bijna nooit gevoeld, omdat hij onderaan tegen mijn rug lag. Hij stampte altijd tegen mijn darmen of tegen Jasper en daar voelde ik niets van. Jasper lag aan de voorkant en die voelde ik altijd.

Nu is Mathijs diegene die heel actief is en Jasper zit het liefst stil in zijn stoeltje rond te kijken. Ik denk dat hij blij is dat hij uit de baarmoeder is en Mathijs hem niet meer kan schoppen. Toch zijn het twee handen op één buik, maar met een héél apart karakter.

Wie weet draaien ze zich nog wat, zodat je ze terug allebei tegelijk kan voelen.

Veel succes nog met je zwangerschap, Vicky

Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 10:43
Barbara

Volgens wat ik hier al las, kan het heel goed zijn dat je een tijdje maar 1 kindje voelt. Kan door de ligging zijn. "Stille" kindjes kan met zijn rugje naar de buikwand zitten en tegen je darmen aan het shotten zijn of idd die placenta kan als bumper fungeren...
Als je heel erg ongerust bent, zou ik eens langsgaan op materniteit, kunnen ze daar eens luisteren naar de hartjes van je boelekes...

Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 11:07

Online Status Bekijk profiel
Bedankt voor jullie snelle reacties!

Moet me hoogstwaarschijnlijk geen zorgen maken.

Volgende week woensdag moet ik opnieuw naar de gyn. Zal het wel volhouden tot dan nu ik jullie reacties lees.

grtjs,
inge

Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 11:15
Barbara

Graag gedaan hoor!

Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 16:57
San

ik voelde Michiel altijd 's nachts als ik op mijn rechterzij ging liggen (vond hij niet leuk). Als ik bang was, dan ging ik dus altijd effe zo liggen.

Wat ook helpt: iets suikerachtigs eten of een glas cola drinken, dan voel je wel iets bewegen !

Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 20:11
nathalie

Ik voelde Janne ook bijna nooit. Geen idee hoe dat komt. Zij had blijkbaar wel heel weinig plaats...
Heb dus ook meermaals op de materniteit gestaan ! Telkens heel vriendelijk ontvangen (telkens op onmogelijke uren - heel laat in de avond) dus zeker niet twijfelen als je echt ongerust bent!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]