< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Je baby » Bloed in de pamper

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Je baby
Bloed in de pamper
20/08/2008 @ 12:19
Stardust

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi

gisteren bij het verversen van een pamper bij Lobke merkte m'n man op dat er bloed bij zat. Helrode sliertjes/draadjes bloed. Het was zowel een plas- als een kakapamper, dus ik weet niet goed of ze bloed geplast heeft of dat er bloed bij de stoelgang zat.

Ik meteen daarna in paniek naar de kinderarts gebeld en we mogen deze avond langskomen. Sindsdien heeft ze dit echter niet meer gehad en nu vraag ik me af of ik misschien niet iets té paniekerig heb gereageerd en beter nog had kunnen afwachten? Misschien gaan we nu voor niets naar de kinderarts en ze zijn ook niet echt goedkoop...

Wat wel opvalt is dat voor gisteren Lobke maar 1 kakapamper heeft per dag en sinds gisteren heeft ze elke keer een kakapamper, dit is dus zo'n 8 à 9 per dag. De kleur is ook elke keer anders, maar wel vaak wat groenig...

Heb ik inderdaad te fel gereageerd of juist heel verstandig? Vind het zo erg als het voor niets is, m'n man is pas sinds gisteren weer gaan werken na 3 weken verlof en moest nu al vragen om vroeger te kunnen stoppen...

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 12:22
Britt

Online Status Stuur bericht
mij lijkt het een logische reactie. Ik zou zeker naar de kinderarts gaan!

[Laatst gewijzigd door Britt - 20/08/2008 @ 12:22] - Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 12:27

Hoi,
Het kan mss zijn doordat er aan de binnenkant een adertje gesprongen is door het kaka doen,Margo heeft dit ook al een paar keer gehad en de eerste keer sloeg ik ook in paniek ,maar tis goed dat je naar de KA gaat die neemt dan waarschijnlijk een staaltje van de kaka voor toch even te controleren.(Heb je de pamper bij gehouden?)

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 12:38
Stardust

De pamper zit in de vuilbak dus we hebben hem nog, maar om echt elke pamper te gaan opendoen tot we de juiste hebben... Hmm, nee dank je

Heb ondertussen al wat opgezocht op internet en op de site van pampers adviseren ze bij bloed in de pamper meteen naar de huisarts te bellen, dus ik ben weer wat gerustgesteld. Ik denk ook wel dat ze waarschijnlijk een wondje binnenin heeft, maar ze heeft ook al 2 dagen felle diarree (vandaar de groene kleur) dus wil er toch eens naar laten kijken.

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 12:44

Nee zou ik ook ni doen,maar moest ze in de loop van de dag nog es bloed erbij hebben zou ik hem toch bijhouden in een plastiek zakje ofzo .Alvast succes straks he en hopelijk is het alleaal niet zo erg
Groetjes

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 13:01
Sabke

Online Status Bekijk profiel
Lukasje had dit gisteren ook, maar ik heb direct de link gelegd met de wondjes die hij op zijn poepje heeft en eventueel in zijn poepje. als hij een 2de pamper met wat bloedverlies zou gehad hebben had ik ook wel de KA gebeld maar dat was niet meer nodig.

ikzelf heb ook wel een wat bloed bij het afvegen door een wondje of zo, en bij jezelf voel je dan ook dat het piekt, zo'n kleintje kan dat niet zeggen natuurlijk. ik gebruik nu al enkele dagen eosine bij lukas in de hoop dat het snel zal overgaan

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 13:48

Toch best dat je naar de kinderarts gaat. Mijn zoontje heeft dit ook gehad toen hij ongeveer drie weken oud was en bleek dat hij een koemelkallergie had, daarvan krijgen ze ook soort diaree met soms bloedslijmpjes in pamper (hij had dit ook niet iedere keer)

Vermoedelijke bevalling op 14/03/2008.
Al 83 weken en 1 dag zwanger (207.93% ver), nog 43 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 13:56
Jojo

Online Status Bekijk profiel
Hoi,

ik zou ook gewoon naar de KA gaan!! Al is het alleen om jezelf gerust te stellen. Liever een keer teveel dan te weinig naar de KA. Maar moeten jullie dat in Belgie zelf betalen een consult bij de KA? Omdat je zegt dat het best prijzig is?
Hier in Nederland wordt alles direct doorgestuurd naar het ziekenfonds en betaal je zelf geen cent aan de KA/ziekenhuis.

Groetjes

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 13:59

hier(Belgie) eerst betalen en nadien bewijs naar ziekenfonds brengen en dan krijg je een deel terugbetaald.Bij onze KA kost een consult 33 euro.
Groetekes

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 14:38
Stardust

Heb daarnet haar pamper ververst en er zat weer bloed bij... Heb de pamper dus maar opzij gelegd zodat die mee kan naar de dokter.

Lobke heeft geen wondjes op de billetjes, ze zijn alleen een beetje rood sinds gisteren, maar dat zal door de vele kakapampers komen denk ik. Voor haar billetjes is dat ook niet aangenaam. Ik wrijf haar billetjes al sinds de geboorte elke keer in met Dermocrème.

Ik zal in ieder geval bij de KA de koemelkallergie eens bovenhalen, misschien is het dat wel? Ik hoop stilletjes van niet, want ik lust zelf helemaal geen sojamelk en om dan twee verschillende soorten melk in huis te halen...

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 16:18
Veerle

Een combi van diarree en bloed in de pamper kan ook op een infectie met campylobacter wijzen. Is niet zo erg, met wat antibiotica (of zelfs zonder) zijn ze er zo vanaf.

Groetjes,
Veerle.

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 16:19
groupy

Ons Anne had dat ook toen ze nog heel klein was. Volgens het zh is dat een normaal verschijnsel bij meisjes. Komt door de hormonen van de mama... Het mag wel maar wat bloederig slijm zijn natuurlijk, geen grote hoeveelheden.
Zo had ze bv ook melk in de tepeltjes zitten, vreemd hé!
Groetjes Miranda

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 16:31

Bij koemelkallergie mogen ze vaak ook geen soja-melk drinken hoor, vaak reageren ze daar nog allergischer op dan op koemelk. Mijn zoontje moet een speciale anti-allergische melk drinken. En voor later bestaat er op de markt wel melk zero-lactose, waarmee je ook kan koekjes bakken, sauzen maken,.... de smaak is hetzelfde als gewone half-volle melk.

Vermoedelijke bevalling op 14/03/2008.
Al 83 weken en 1 dag zwanger (207.93% ver), nog 43 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 21:17
ratje

Hoi Stardust,

Bij mij hebben ze in het ziekenhuis ook gezegd dat het kan zijn dat ons meidje precies mini-regels kon hebben door de hormonen van de mama.

Wat de kakpampertjes betreft. Ik weet niet of je borstvoeding geeft? Maar ons Nora had ook steeds slappe kak toen ik borstvoeding gaf. Ze kon ook heel veel op 1 dag gaan. Nu nog trouwens, soms 4 keer op een dag...

Groetjes
ratje

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 21:39
Stardust

We zijn terug van de kinderarts en het verdict is koemelkallergie...

We zijn meteen moeten starten met Nutrilon Pepti (KA heeft ons paar staaltjes meegegeven omdat het al zo laat was en de apotheken al dicht waren) en moet morgen capsules halen om in die melk te doen. Zou blijven duren tot 10 maanden en dan kan het misschien nog keren. Vingers kruisen dus...

En Nutrilon met soja mocht ik inderdaad niet geven, de kans is heel groot dat ze ook daar allergisch aan is.
Ze heeft nu ook meer kans op andere allergieën, zeker omdat de papa astma heeft...

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 22:02
ratje

Wat jammer voor jullie meidje. Gelukkig hebben jullie het wel snel opgemerkt! Hopelijk reageert ze goed op de nieuwe voeding.

Veel succes verder met jullie kleine meid. Proficiat trouwens.

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 22:58
Barbara

Mijn zoontje had ook koemelkallergie, ik ben zonder problemen overgeschakeld op soya. Eerste ook Pepti geprobeerd, maar dat wou hij absoluut niet drinken... Het was een nachtmerie al die weken dat hij behandeld werd voor reflux en bleek dat hij dan geen reflux had maar koemelkallergie. Hij veranderde van een "monster" naar een rustige, plezante baby in enkele dagen tijd! Ongelooflijk wat melk met een kind kan doen. Allergie is idd uitgegroeid.

Link naar deze reactie
21/08/2008 @ 13:58
Stardust

Heb deze morgen bij de apotheker de Nutrilon Pepti gehaald, maar man, wat is die duur! Voor een doosje van 450 gram betaal je al meer dan je voor een doos gewone Nutrilon van 900 gram betaald! Ik schrok me dood toen ze de prijs zei...

En het tofste van al is dat ik elke keer ik een doos nodig heb, ik dit op voorhand aan de apotheek moet laten weten omdat die telkens moet besteld worden. Ik ben namelijk de enigste in de omtrek die dat nodig heeft, dus de apotheker heeft dit nooit op voorraad.

Maar het goede nieuws is wel dat ze het graag lust, ze heeft vandaag nog nooit zoveel gedronken, deze morgen had ze zelfs in één keer 130 cc op! Het maximum dat ze ooit dronk was 100 cc. Ze huilt ook veel minder (wel nog een paar minuten na het flesje, maar ik wacht nog even af) en ligt nu rustig te slapen. Ze heeft wel nog diarree, ds ik denk dat de koemelk van gisteren er nog niet volledig uit is.

Link naar deze reactie
21/08/2008 @ 14:02
Michelleke

Hey Stardust - hier ook twee Nutrilon Pepti kindjes (vroeger althans nu zijn ze daar gelukkig uitgegroeid)
Ik was met mijn apotheker overeengekomen dat ze er speciaal voor mij altijd eentje bestelde tot op het moment dat ik het niet meer nodig had en dan zou ik haar verwittigen. Toch handig als ze het hebben staan...
En ja t is duur - wij zijn op 10 maanden wel mogen overschakelen naar Nutilon Soya. OP die moment is hun spijsverteringsstelsel al wat beter ontwikkeld. Thomas kan nog steeds niet tegen koemelk, Tiany wel..

Succes

Link naar deze reactie
21/08/2008 @ 14:05
Cindy VM

Dag stardust,

Ook ik heb dit gegeven tot ze 9 maand oud was en idd dat kost een pak geld he maar ja als je kindje ermee geholpen is....
Mijn apotheker had ik gevraagd om steeds te zorgen dat die zeker 1 doos in voorraad had in geval ik zonder moest vallen en hiij er niet direct aan geraakte (zoals bijv savonds nog), bestelde ook altijd direct 4 dozen ofzo.
ik weet ook dat er een gelijkaardige pap is die wel terugbetaald wordt door de ziekenkas (als je van België bent tenminste) maar ken de naam niet meer. Miss eens vragen aan je ka. Mijn dochter mocht die niet maar als je kindje die wel zou mogen zou het al veel goedkoper uitkomen....
Dus als ik van u was zou ik me daar eens over informeren.

grtjs
C.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]