[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 24/08/2008 @ 21:03 Eva | Verzorgen van de baby en de mama. Licht huishoudelijk werk. Er is wel een verschil welk pakket je hebt gekozen ( hoeveel uur enzo ), misschien kan je dat eens na kijken op de site van je kraamzorg. Denk persoonlijk dat haar taak niet is om de koelkast bij te vullen en bij te houden qua datum. |
| 24/08/2008 @ 21:29 Yvette* ![]() | Bij mij was ze er alleen voor moeder en kind. Huishouden wordt niet gedaan, mits ze zelf de stofzuiger pakt e.d. maar ze is niets verplicht! |
| 25/08/2008 @ 21:33 Saskia | Kraamzorg is er in principe voor moeder en kind. Daarnaast als er tijd en zin over is de rest. Wij hebben in de week kraamhulp verschillende kraamverzorgsters gehad. De ene dame vond gezelligheid heel belangrijk en zorgde dat de kaarsjes aanstonden, de kraamkamer gezellig was met bloemen en de rotzooi was opgeruimd. Zij heeft echt werkelijk waar ALLE was gedaan! Dus ook het dekbed wat nog lag van voor de bevalling! Echt toppie! Daarnaast zorgde zij voor lekker fruit, koffie, ontbijt voor mij en mijn man. De andere dame was meer van de informatie. Bij haar kon ik terecht voor vragen en informatie. Schoonmaken deed zij dus iets minder. Ook was zij er alleen voor moeder en kind, en werd dus alleen onze was gedaan. Boodschappen doen was hier de taak van mijn man. Kortom: alles is per kraamverzorgster verschillend. Vaak is het wel zo dat bij een 2e ook de hulp en aandacht voor het andere kind er is. Veel plezier in de kraamweek! |
| 26/08/2008 @ 17:44 sneakiesthippo | Mijn moeder is al jaren lang kraamverzorgster. Al zeker een jaar of 26. En ze gaf aan dat ze onderandere overgestapt is naar de thuiszorg vorig jaar omdat er steeds meer huishouden bij komt om te doen. Ze zijn er voor moeder en kind en evt andere kindjes en doen daarbij het dagelijkse huishouden. Zorgen voor visite en maken eten klaar als daar tijd voor is. Ligt er ook aan hoeveel uur je heb en hoeveel tijd de rest in beslag nam. Mijn moeder kwam wel eens bij gezinnen die dus 2 a 3 weken geen was hadden gedaan voordat ze bevallen waren en werd van me moeder verwacht dat ze dat dus allemaal weg ging werken of dat het huis al tijden niet gedaan was en dat ze dat dan moest gaan doen. Dan wordt je inderdaad gebruikt als poetsvrouw en dat zijn ze niet. Overleg met je kv wat ze wel en niet wil en kan doen en wat je van dr verwacht. Mijn moeder komt bij mij kramen dus ik heb geen vreemde in huis. ze blijft ook langer omdat ik lichamelijk niet goed ben. Dit zal na de bevalling ook niet anders zijn en zal meer tijd nodig hebben om bij te komen dus ik vindt het heerlijk. |
[Reageer]

Taken kraamverzorgster

)
Zei er 1 dat 'een door de zorgverzekering betaalde KV' er niet is om dingen uit te leggen die al in de boekjes staan...