< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Soms gaat het mis... » Hoe snel zwanger na curettage - miskraam

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Soms gaat het mis...
Hoe snel zwanger na curettage - miskraam
26/08/2008 @ 08:03
Chica

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Heyla,

Een vraagje onder diegene die terug zwanger zijn na het vroegtijdig verlied van hun kindje (ook al was het nog zo klein)? Gewoon om een idee te krijgen hoelang de gemiddelde termijn is.

Chica

Link naar deze reactie
26/08/2008 @ 10:10
Leentje

Online Status Bekijk profiel
Hey,
'k Sluit me gewoon even aan bij je vraag. Dit wil ik ook wel weten.
'k Heb wel geen curretage gehad, 't was bij mij een spontane vroege miskraam, amper de 5 weken gehaald.
Leentje

Link naar deze reactie
26/08/2008 @ 10:59
DOMI

Hoi Chica & Leentje,

Ik heb op 3 april een spontane miskraam gehad op 9 weken.
Het heeft 6 weken geduurd vooraleer ik terug een cyclus had.
Eerste ronde geen geluk.
Twee ronde (eisprong half juni) terug prijs !
Helaas, half juli terug een miskraam. Wel véél vroeger en dus niet zo dramatisch dan de eerste zeg maar. Maar wel een grote teleurstelling ! Ik wil namelijk geen gigantisch leeftijdsverschil tussen mijn zoontje en zijn broertje of zusje. En het verschil wordt alsmaar groter door al die miskramen. Als ik deze maand zou zwanger zijn dan zit ik al aan 3jaar en 7 maanden verschil

Nu zit de moed me wat in de schoenen, maar ik probeer positief te blijven. Ik ben nu op mijn eisprong aan het wachten. Ben al sinds dag 6 met ovulatietesten bezig, maar nog geen positief resultaat. Heb het gevoel dat mijn lichaam spelletjes met mij speelt.

Het enige wat ik wil is terug zwanger zijn .... maar het is alsof ik in een straatje zonder einde gesukkeld ben.

groetjes

Link naar deze reactie
26/08/2008 @ 11:32
Natalie

Hey chica, leentje en domi

Bij mijn eerste echo in april, was ik normaal gezien 9 weken zwanger. Maar er was op de echo nog geen hartslag te zien. Een week erna moest ik terug gaan en het klopte nog steeds niet. De 17 april heb ik dan een curettage gehad.
Ik heb toen één maand een zware versie van de pil moeten nemen, zodat alles goed kon genezen.
Na het stoppen met die pil ook onmiddellijk mijn regels gekregen. Mijn eerste cyclus na die pil was 38 dagen. En de tweede ronde was het alweer raak! Ben nu 8 weken zwanger, heb het hartje al zien kloppen.
Dus ik hoop dat je snel terug zwanger bent.

Groetjes Natalie

Link naar deze reactie
26/08/2008 @ 13:03
E.

Online Status Stuur bericht
Hallo,

Ik heb een eerste curettage gehad op 15 maart 2007. In september 2007 was ik weer zwanger, maar op 25 oktober 2007 2de curettage. Nu weet ik sinds half augustus dat ik weer zwanger ben en ik hoop volgende week een kloppend hartje te zien!

Domi, wij hadden liefst maar 1jaar leeftijdsverschil gehad tussen onze kindjes, maar de natuur heeft er hier ook anders over beslist.

Heel veel succes aan degenen die zwanger proberen te worden, hopelijk lukt het snel bij jullie!

Groetjes

Link naar deze reactie
26/08/2008 @ 13:10
Dotje

Online Status
Hej,

Hier eentje dat een curettage gehad heeft op 24/3.
Maar liefst 11 weken heb ik moeten wachten op een eerste teken van . 't waren wel de eerste en de laatste, want de ronde nadien was het al prijs !

Probeer je er niet te hard op te fixeren, bij mij heeft dat veel geholpen.

En euhhhhh, de moed niet laten zakken hoor !
Niet simpel, ik ken er alles van, maar denk maar aan het resultaat.

Groetjes,

Link naar deze reactie
26/08/2008 @ 14:05
Chica

Hey,

Bedankt voor jullie reacties. Dit geeft me toch een beetje hoop en weet ik dat we niet moeten panikeren.

Ik wens jullie allemaal veel sterkte want ik kan me inbeelden dat je op de achtergrond toch met een beetje angst leeft. Positief blijven denken hé.

Chica

Link naar deze reactie
26/08/2008 @ 14:47

Hallo

hier een beetje hetzelfde: curettage gehad op 19 feb 08 na 11 weken zwangerschap.
Nadien 6 weken moeten wachten op mijn eerste cyclus.
Nu nog steeds niet opnieuw zwanger, na 7 rondes

Link naar deze reactie
26/08/2008 @ 15:43
Chica

Leentje,

Heb je lang moeten wachten vooralleer je zwanger was?

Chica

Link naar deze reactie
26/08/2008 @ 16:00

De eerste keer niet, toen was ik in ronde 3 zwanger.
En ja, nu is het afwachten. Als het niets is nu, beginnen we aan ronde 7.

Link naar deze reactie
26/08/2008 @ 19:42
wendy

hallo allemaal,

wij begonnen nieuwjaar 2007 aan ons eerste kindje te denken,het duurde 1,5jaar eer ik zwanger was,juni 2008,eindelijk positieve test maar na 6,5weken liep het fout.
ik heb mijn eerste regels doorgekregen na 4 weken en nu mijn tweede regels ook na 4 weken terwijl mijn cyclus voor mijn miskraam altijd 5weken was,ook ik hoop vlug zwanger te zijn want het weegt zwaar.

veel succes iedereen

Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 07:26
Chica

Hey Leentje,

Nog niet getest? Ik duim mee voor je.

Chica

Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 13:22
nele

hallo,

ik heb in januari een mk gehad op 9 wkn (was voor gisteren uitgerekend ) en toen zei iedereen ook "ik ken iemand en die was zo weer zwanger"
ik wil je de moed niet ontnemen, veel vrouwen worden idd vlug terug zwanger maar niet iedereen en die verhalen maken het wel moeilijker voor degene bij wie het niet direct terug lukt!
probeer er geen deadline op te plakken
Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 13:43

Hey Nele

veel sterkte, en ja, tegen mij zeiden ze dat ook "och je zal wel snel terug zwanger zijn."
Int begin denk je "ik hoop tegen dan of dan terug zwanger te zijn" maar dat heb ik me nu al afgeleerd.
We zien wel en nemen elke maand zoals ze komt.

Chica, ja heb maandag getest (ik moest in de namiddag naar de huidarts voor allergietesten en mocht die niet doen als ik zwanger was). Test negatief, maar voorlopig nog geen te zien. Mss gewoon te vroeg getest, denk ik, hoop ik.
Spannend, maar vrees ervoor want zit wel met ongi-krampjes.

Link naar deze reactie
01/09/2008 @ 08:38
Chica

Zaterdag heb ik mijn laatste pil na mijn curettage genomen. Nu is het wachten op de duiveltjes. Ik hoop maar dat ze niet te heftig zijn. Normaal moeten we nu wachten op 1 spontane menstruatie maar we gaan deze maand gewoon de natuur zijn gang laten gaan.

Chica.

Link naar deze reactie
01/09/2008 @ 09:26
akiki

hoi,
ik heb na mijn miskraam (met curretage) in feb '07 vijf cycli moeten wachten tot ik terug zwanger was. Die eerste zwangerschap was ik van de eerste keer zwanger, na de curretage heb ik slechts 21dagen moeten wachten tot mijn eerste menstruatie (ik nam geen pil). Mijn cyclus was na de miskraam wel erg onregelmatig geworden.
Nu ben ik al zes maand moeder van een prachtige zoon. Ik duim voor jullie, dat je ook gauw terug zwanger mag zijn en mag blijven!
x

Link naar deze reactie
02/09/2008 @ 12:39
a

De 1ste keer was ik direct zwanger . Was dan nog eens een tweeeig tweeling ook ... Jammer genoeg mocht het niet zo zijn en heb ik een miskraam gehad toen ik ongeveer 7.5 week zwanger was .
Daarna heeft het bij mij 8 rondes geduurd
Heb uiteindelijk zelf nog wat medische hulp gekregen.
Het resultaat mag er gelukkig zijn
Er zijn zoveel verschillende verhalen . De 1 is snel terug zwanger ... de ander niet

Link naar deze reactie
13/09/2008 @ 11:00
linda

Online Status Stuur bericht
De eerste keer was ik na 5 maanden zwanger. Helaas ben ik met 11 weken gecurreteerd in oktober 2007. Ik ben nu net 9 weken zwanger. Het heeft bij mij dus 9 maanden na mijn curretage geduurd om opnieuw zwanger te worden.

Ik wens je heel veel sterkte. Dat wachten en hopen is echt vreselijk. Ik hoop dat je snel zwanger mag worden!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]