< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's voeding » vervanging avondfles

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's voeding
vervanging avondfles
26/08/2008 @ 16:28
M.

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hoi,

onze meid is nu ondertussen 14 maand en tot nu toe genoot ze altijd met volle teugen van haar avondfles
nu de laatste tijd drinkt ze die maar meer half uit met als gevolg dat ze s nachts of s morgens heel vroeg wakker komt van de honger
nu vroeg ik me af wat ik als alternatief kan geven naast haar fles? en geef ik dan eerst een kleine fles en erna iets anders of omgekeerd
s morgens drinkt ze nog een fles, s middags eet ze warm in de opvang, nm een 4uurtje en s avonds soms wat meeknabbelen met ons aan tafel maar wij eten vrij vroeg, al rond 18u30 en haar fles is pas om 20u
groeimelk of gewone melk lust ze niet
dus alle tips zijn welkom

thx

Link naar deze reactie
26/08/2008 @ 17:44
M.

niemand?

Link naar deze reactie
26/08/2008 @ 19:17
7dwergjes

Misschien een melkpapje? Je hebt verschillende mogelijkheden, melk met granen aandikken, vanille, chocolade, banaan, babykoek, enz

Link naar deze reactie
26/08/2008 @ 19:51
Emma

Ik weet niet of het een optie is hoor, maar misschien ietsjes haar schema aanpassen.

Hier wordt tussen de middag brood gegeten en savonds om 18.00 uur gewoon met de pot mee, dan om 19.00 uur zijn flesje melk en naar bed. Zo zitten ze toch iets voller. Ze zal er wel even aan moeten wennen, maar nu ze nog zo jong zijn, zijn ze zo gewend aan een ander schema.

Misschien idd zo´n pyama-papje eens proberen.
Link naar deze reactie
26/08/2008 @ 22:04
sofieke

Online Status Stuur bericht
Hey

Misschien fristi proberen , das het enige wat bij mijn kindje lukt.
groetjes
Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 09:56
M.

ik denk dat andere drankjes geen oplossing zijn want buiten water wil ze echt niets anders drinken, we zijn daar niet rouwig om natuurlijk maar t wil ook wel zeggen dat haar fles vervangen door andere vloeistof geen oplossing is
we hebben al eens geprobeerd haar vroeger te laten eten en vroeger te laten slapen maar dan komt ze s morgens ook gewoon weer vroeger wakker ook
nu geef ik haar soms een boterham erbij maar wil dat ook niet altijd doen omdat ze in de namiddag ook al een boterham eet, zou graag wat variatie hebben erin ook
tja, blijven zoeken zeker?

Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 10:18
Antje

Onze zoon van 16 maanden wil als een maand of 4 niet meer drinken s avonds, behalve heel af en toe en als hij grote honger heeft;
Wij geven hem afwisselen een soja vanille pudding of een gewone vanille pudding en nog een petit gervais. Soms ook es yoghurt; Onze KA zei dat dit zeker ok was, ook melkproducten en s morgens drinkt hij wel nog 180cc soja groeimelk. Meer melk krijgen we er echt niet in dus ipv mij nerveus en kwaad te maken, geef ik nu dit, véél leuker zo hoor. Hij is toch meestal om 7h wakker dus veel verschil maakt het niet uit of hij nu melk drinkt of pudding eet...

Antje
Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 10:19
Marijke 9Maand Moderator

Hey M.,

Amy's avondsfles is al een tijdje vervangen, hier al van haar 9 maand en dit op aanraden van de KA omdat ze haar nachten niet doorslaapte. Ik koop 'koekjesmeel' van 'cerelac', van nestle (vanaf 6 maand want je hebt vanaf 4 maand ook), ik doe elke avond 125ml warm water in een bord en daar doe ik 4 grote soeplepels van dat koekjesmeel bij, dit wordt dan een papje, ze vind dit echt superlekker. Daarna drinkt ze nog wat ligacee (water krijgt ze braakneigingen van) en dan slaapt ze van 20h tot 7h. Dan krijgt ze om 9h wel nog een fles en rond 18h 's avonds ook.

Marijke

[Laatst gewijzigd door Marijke - 27/08/2008 @ 10:19] - Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 10:20
Jo

Wij geven 's middags warm eten en dan rond 17u30 eet hij een boterham. Om 19u krijgt hij z'n fles, maar die gaat meestal ook maar half uit of zo, maar hij heeft dan wel al die boterham gegeten. Als ik denk dat hij écht te weinig had, geef ik nog een fruitkaasje of yoghurt. Maar meestal denk ik: hij zal ermee genoeg hebben.

Hij drinkt dus 's ochtends groeimelk van nestlé (ik wissel af tussen de gewone met granen en de cacao met granen) - vanaf vandaag uit een tuitbeker -, eet dan een boterham. Eventueel nog iets tussendoor, dan 's middags warm, in de namiddag een stuk fruit en een koekje (meestal rond 15u), rond halfzes een boterham en dan dus nog een fles.

[Laatst gewijzigd door Jo - 27/08/2008 @ 10:23] - Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 12:17
M.

Marijke, om hoe laat eet Amy dan de cerelac? je geeft haar om 18u een fles, eet ze dan de cerelac erna of ervoor en hoe laat gaat ze dan slapen? slaat ze door tot 9u s morgens dan?
ik heb hier ook cerelac staan thuis voor mezelf, ben daar ook verzot op had er nog niet aan gedacht dit bij Laurine eens te proberen maar dat vult eigenlijk wel nog goed dus t zou wel een oplossing zijn
is dat eigenlijk even lekker in water? ik doe dat altijd in melk...

Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 21:15
Nathalie

hallo

mijn jongste wil zijn avondfles al 2.5 maand niet meer en heb alles geprobeerd alle verdikkingen ,andere pappen ,vandaag de cerelac ,....niks helpt nog ;nu dacht ik daarjuist eraan dat ik nog alpro soya aardbei had staan voor de oudste ;ik heb dat in de fles gedaan en die was leeg voor ik bij wijze van spreken tot 10 kon tellen ;eerst wou hij zijn mond zelfs niet open doen ;heb dan wat op mijn vinger gedaan en hij proefde en toen ging de fles heel vlug in zijn mond ;normaal mag dit wel pas vanaf 12 maanden maar ben al lang blij dat hij het dronk want s'morgens drinkt hij ook nog maar 150 cc en zo geraakt hij niet aan zijn 500 cc ;en de ka zei dat hij melk enkel nog nodig heeft voor de calcium en op het brikje staat verrijkt met calcium dus zo krijgt hij het toch binnen ;ik hoop morgen op evenveel succes !was zalig is een avond geen marteling om hem te doen eten ;om 18 u had ik de cerelac geprobeerd maar na 3 hapjes bleven de lippen stijf op elkaar

misschien eens proberen ;smaakt echt niet naar melk en misschien lukt het ook en jouw dochter is al ouder dus zij mag soya producten ;de mijne heeft kma dus moet wel soya geven maar buiten de poedermelk is er niks onder het jaar in soya

grtjs

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]