< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Je baby » Krampjes

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
26/08/2008 @ 20:00
Leen

Mijn dochtertje heeft geregeld last van krampjes en wil graag weten of jullie hiervoor iets geven?
Link naar deze reactie
26/08/2008 @ 20:29
mienemien

Online Status Stuur bericht
In het ziekenhuis zeiden ze venkelolie of thee en mijn nicht zei ook dat dit bij haar kindjes hielp...
Mijn kinderarts zei dat alleen de apotheker er beter van wordt...
Tja, wie moet je geloven...
Wij dachten dat het wel hielp/ helpt... Schaden doet het in ieder geval niet...

Link naar deze reactie
26/08/2008 @ 20:57

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Wij hebben in het begin ook vanalles geprobeerd, maar uiteindelijk hielp er niets en moet je gewoon door die periode, lekker knuffelen is nog de beste medicatie

Bij sommige kindjes helpen de hulpmiddeltjes zoals venkeldruppels e.d. wel, maar hier heeft het dus niet geholpen.

succes in ieder geval!

groetjes

Link naar deze reactie
26/08/2008 @ 21:58
Sabke

Online Status Bekijk profiel
geef je die venkelthee dan ook aan BV baby's?

Link naar deze reactie
26/08/2008 @ 22:23
Moi

venkelthee of venkel in je voeding is goed als je borstvoeding geeft. Bij venkelthee moet je oppassen welke je aan je baby rechtstreeks geeft want ze zijn niet allemaal goed heb ik me laten wijsmaken. Daarom heb ik babyfen (venkeldruppels) gekocht en geef ze nog altijd preventief. Het heeft direct geholpen.

xxx

Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 20:48
mama tam

hhoi hoi,

mijn zus werkt als kraamverzorgende (nederland) en het laatste advies wat ze kreeg op haar werk was, GEEN venkelthee, niet aan de baby geven. Het is bij dieren schadelijk.

zie dit artikel:
http://www.toddler.nl/c...in_de_wintermaanden.php

Zou t dus niet doen.

Cinababy wordt hier aangeraden, te koop bij de apotheek.

Succes!

groetjes tamara

Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 20:51
Mirjam

Hey

Wat bij onze lucas goed hielp was inbakeren, eens hij ingebakerd was werd hij de rust hemzelve.

groetjes Mirjam

Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 21:42

Als ik je een goede raad mag geven : COLIKIND !!
Dat zijn homeopatische druppeltjes en kan helemaal geen kwaad.
Xandertje had ook enorm last van krampjes, was echt zielig... Na een paar druppeltjes zag je hem helemaal verademen...weg krampjes...
Ik heb altijd een flesje in huis. Ik heb eigenlijk maar een kleine maand de druppeltjes gegeven. Maar hier was het echt een wondermiddeltje... (zowel voor ons ventje als voor ons)
Groetjes
Kristien

Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 22:52
Denise

Bijnamama,

Inderdaad wat jij zegt heb ik ook gelezen!

Hier bij mijn eerste kindje ook Cinababy gegeven, weet niet echt of het geholpen heeft eerlijk gezegd, omdat hij heel veel huilde, ook zonder krampjes. Soms wist ik niet eens meer waarom hij nou huilde.

Bijm ijn tweede kindje hielp het het beste om hem op zn buikje te leggen, tegen mij aan. Lekker warm dekentje erover en meneertje was zo vertrokken! Zorg er natuurlijk wel voor dat het niet TE warm word.

Sterkte!
Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 23:49
Ilona

Een warm bad, kruikje of een warme hand op t buikje kan ook wel eens helpen...
Net als masseren.
Verder helpt er weinig. Hopen dat t snel over is.

Ik zou geen venkelthee geven. Dat word afgeraden. Er zijn ook kinderen die allergisch zijn en juist krampjes krijgen van venkel.

Link naar deze reactie
28/08/2008 @ 08:05
Sabke

ik drink nu zelf venkelthee (geef BV) en geef ook colikind maar vind dat er weinig verandering is. op de bijsluiter van colikind staat wel dat je een half uur voor of na de voeding moet geven, maar bij een baby is dat nie simpel he en zker niet bij bv, ik weet nooit wanneer hij moet eten

Link naar deze reactie
28/08/2008 @ 08:48
Ilona

Soms krijgen kinderen krampjes als ze verkeerd drinken (te snel, te veel lucht bij het drinken). Dan helpt cinababy (dat is specifiek tegen krampjes) niet. Colikind is om de ontlasting zachter te maken, dat helpt soms ook wel tegen krampjes.

Link naar deze reactie
28/08/2008 @ 16:56
mama tam

draagdoek werkt trouwens ook perfect.

Ik heb van tricotti twee losse doeken die je kruislings over elkaar draagt, dus makkelijk vom te doen. Zodra hij last heeft gaat hij erin en kalmeert direct, valt meestal binnen 2 minuten in slaap!

groetjes tamara

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]