< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwangerschap » Hoelang na de bevalling in het ziekenhuis verblijven.

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwangerschap
Hoelang na de bevalling in het ziekenhuis verblijven.
27/08/2008 @ 12:01
Noortje

Online Status Bekijk profiel
Ik had graag eens geweten hoe lang jullie na de bevalling in het ziekenhuis bent gebleven. Of hoelang je van plan bent als je een gewone bevaling hebt gehad.

Mijn eerste bevalling ben ik vrijdags bevallen en dinsdag mocht ik naar huis heb het wel enkele keren moeten vragen.
Nu bij deze bevalling ga ik proberen na twee dagen naar huis te gaan alles oké is.
En jullie?

Kun je eigenlijk in elk ziekenhuis polyklinisch bevallen of moet je gyne dat eerst toelaten?

[Laatst gewijzigd door Noortje - 27/08/2008 @ 12:03] - Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 12:44
petitje

Online Status Stuur bericht
ik ben op di middag om 15u bevallen en do middag naar huis gegaan
naar mijn gevoel nog veel te lang, maar de dag erop was ik eigenlijk vergeten dat aan de gyn te vragen toen die langskwam, en die moest toestemming geven dus toen ik om 17u vroeg of ik naar huis mocht zeiden ze eerst morgen de gyn vragen...

Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 12:58
Noortje

Ik heb juist een beetje liggen googlen en ben van plan polyklinisch te bevallen. Mijn ziekteverzekering betaald tot 14 na de bevalling kraamzorg terug. Dus waarom zou ik dat niet doen.
Dus dan kan ik na een paar uur tot 2dagen na bevalling naar huis.
Denk dat ik dan beter tot rust kom dan dat er de ganze dag bezoek en dokters en verpleegsters over de vloer lopen.

Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 13:12
Emma

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Noortje,

van waar ben je ergens ?

Ik ga misschien ook poliklinisch bevallen, maar aangezien het mijn eerste is zal veel afhangen van hoe het verloopt (bevalling, kindje etc)
Je kan bvb wel vragen dat een voedvrouw je thuis begeleid tot je een cm of 4-5 opening hebt en dan naar het ziekenhuis, en dan na 1 of 2 dagen weer naar huis. Lijkt me ook wel wat , zeker toch als alles vlot gaat.
Ik twijfel ook nog een beetje wat ik zou doen, tis ook moeilijk dit op voorhand te zeggen vind ik.

Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 13:25
Noortje

Emma,

Ik ben van lummen limburg.
Ik wist tot voor kort niet dat je dat kon polyklinisch bevallen en met veel informatie op te zoeken krijg ik meer en meer de smaak te pakken. Ze komen thuis voor je kindje zorgen strijken poetsen of op je oudste kindje passen. En dat terug betaald voor een aantal dagen
Nu in het ziekenhuis had ik het niet zo slecht. Mijn ziekteverzekering betaalde ook alles terug kon dus ook een luxekamer nemen. Maar heb liever mijn eigenbed en mijn man en dochter van 's morgens tot 's avonds bij me een het ziekenhuis gaat dat niet de ganze nacht en dag.

Ik dacht dat je na de bevalling nog kunt beslissen of je polyklinisch wilt bevallen. Maar als je moet ingeleid worde raad ik wel aan zeker te zijn moest je toch naar huis gaan dat je zeker genoeg rust hebt want als je meer dan 12uur moet liggen is niet niets.

[Laatst gewijzigd door Noortje - 27/08/2008 @ 13:28] - Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 13:29
Emma

Ja zeker bij een 2e en als alles goed verloopt snap ik dat maar al te goed dat je liever poliklinisch kiest.
Ik heb nu contact met een voedvrouw/doula die dit begeleid en zij praat met jou alles door en zo kan je lekker nog thuis de eerste weeëen opvangen, en daarna terug naar huis.
Er komt dan kraamhulp + een voedvrouw dagelijks langs.

Ik ben er nog niet uit voor mezelf omdat het een 1e is en je weet gewoon niet waar je voor staat, maar het lijkt me veel rustgevender om alles thuis te beleven.
Niet dat een ziekenhuis niet goed is, maar als het goed gaat en je weet alles al van hoe je het moet wassen, eten geven etc, dan is het gewoon niet nodig en ben je relaxter thuis denk ik.

Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 13:35
Noortje

Nu ik had een huilbaby en was wel blij dat de dokter vroeg voor ze nacht van de kamer te halen want anders kwam ik helemaal niet meer tot rust. Dat kun je dan natuurlijk niet als je vlug naar huis gaat.
Want ze mogen de baby niet meer van de kamer weg halen zonder de toestemming van de dokter. Alleen als het voor een spuitje is ofzo maar niet voor op de nachtkamer.

[Laatst gewijzigd door Noortje - 27/08/2008 @ 13:35] - Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 13:41
femke hanne

na mijn eerste bevalling ben ik 8 dagen gebleven, na de tweede 6 dagen, maar nu wil ik zo snel mogelijk naar huis! Ik wil de andere kindjes zoveel mogelijk bij de geboorte betrekken! Hopelijk natuurlijk dat alles goed verloopt! Als je als pas bevallen moeder nog echt veel verzorging nodig hebt ben je soms beter af in het ziekenhuis.

Vermoedelijke bevalling op 25/10/2008.
Al 45 weken en 6 dagen zwanger (114.79% ver), nog 5 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 14:09
petitje

goh ik ben ingeleid en was blij dat ik naar huis kon. Mijn bevalling duurde ook maar 1,5u.
en van je weet t nog niet, de eerste ochtend heeft de vv de baby een badje gegeven samen met de papa en de 2e dag ikke, en toen wist ik t wel hoor.
En flesjes, ook, denk dat BV misschien nog iets anders is.
Veder ging alles goed met ons.
De VV is nog 2x aan huis geweest voord e hielprik en te wegen en toen niks meer.
Ik had dat niet op voorhand vastgelegd, wist wel dat ik t wou maar toen nog beslist, geen probleem
[Laatst gewijzigd door petitje - 27/08/2008 @ 14:11] - Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 14:16
Noortje

Ik weet niet of iemand er iets over weet maar mijn dochter heeft in het ziekenhuis nog eerst 12u onder blauw lamp moeten liggen. Weet iemand hoe het zit als je al thuis bent en je kindje begint geel te zien.

Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 15:14

ha noortje

ik ben thuisbevallen en toen mijn zoontje ietsje geel begon te zien hebben ze hem lekker in zijn (reis)wieg bij het raam gezet.. in het januari-zonnetje !!

Ik weet niet waar je woont maar als je van te voren kiest om in het ziekenhuis te bevallen moet je dit volgens mij toch zelf betalen.. mits je om medische redenen in het ziekenhuis moet bevallen is dit gratis.. ik heb ook wel eens van vrienden/kennissen gehoord dat ze na twee uurtjes al naar huis mochten !!

ik krijg trouwends 8 dagen kraamzorg vergoed met een eigenbijdrage van +- 3 euro per uur !!

@ emma : thuis bevallen is idd zeer relax.. de kraamzorg wordt trouwens al gebeld zodra de vv bij je is .. heerlijk was dat !!

groetjes janneke kyro en

Vermoedelijke bevalling op 06/10/2008.
Al 48 weken en 4 dagen zwanger (121.58% ver), nog 8 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

[Laatst gewijzigd door janneke - 27/08/2008 @ 15:18] - Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 15:23
Noortje

Ik ben van België
Thuis bevallen ben ik niet van plan.
Maar mijn ziekte verzekering dekt alle kosten dus wat ik ook kies polyklinisch bevallen of gewoon in het ziekenhuis blijven niets moet ik betalen. Moet gewoon mijn kaart geven en alles is geregeld.
Ben toch wel blij dat ik de mogelijk heb om te kiezen en dat ik er geen cent aan moet betalen.

Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 15:23
goopybike

Hallo Noortje,

Bij de eerste 2 ben ik telkens maar 3d gebleven, omdat ik me zo goed voelde. Heb wel altijd een vv aan huis laten komen (het ziekenfonds betaald dit toch volledig terug)

Bij de derde ben ik om 4.48u bevallen en om 9u kreeg ik het fiat van mijn gyn om naar huis te gaan. We hebben nog tot s'middags gewacht tot de ka geweest was en om 13u zat ik thuis in de zetel.

Van mijn gyn mocht ik op het moment zelf beslissen of ik wilde blijven, of dat ik toch polyklinisch zou bevallen. Hij raadde me wel aan om op voorhand de kraamhulp al te regelen en de vv, die konden we eventueel nog afbellen.

Omdat ik 3w te vroeg ben bevallen, vonden ze niemand die dadelijk naar ons kon komen, en is de kraamhulp na een dikke week pas voor het eerst geweest, ondertussen deden mijn man en mama het grootste werk!
Check je hosp polis eens om te kijken aan welke voorwaarde je moet voldoen om onder 'polyklinisch' te vallen!

Bij ons betaalde de verzekering maar beperkt de kraamhulp terug, daardoor is mijn laatste bevalling een stuk duurder uitgevallen voor ons in vergelijking met de andere 2.

Veel succes!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]