[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 29/08/2008 @ 14:49 | Hey Margriet, mijn dochtertje is onverwacht op 34w geboren (water gebroken). Ze ademde van in het begin zelf, heeft nooit sondevoeding gekregen,... Ze moest in de couveuse omwille van haar gewicht (2.065kg, afgevallen tot 1.915kg) maar de apparaten waar ze aan hing, waren enkel ter controle. Wat de ontwikkeling betreft, staat ze zeker niet achter op haar leeftijdsgenootjes (ze is nu 3.5j). Op 6m zat ze zelfstandig, op 10m liep ze aan het handje,... Ieder kindje is anders. Er zijn kindjes van 40w die beademd moeten worden, of die geen goede zuigreflex hebben. Maar over het algemeen mag je inderdaad stellen: 37w is géén prematuur meer. Ook het huilen kan je niet voorspellen, maar ik denk niet dat er een verband is met vroeggeboorte & veel huilen. Het kàn, hé, maar dit heb ik nog niet gehoord. Probeer je niet teveel zorgen te maken! Alles zal wel ok zijn! Succes met je bevalling!! ![]() K'tje |
| 29/08/2008 @ 20:12 El ![]() | Geen zorgen, 37 weken is in principe mooi om geboren te worden! Noelle, jongens zijn over het algemeen wat trager in hun ontwikkeling. 15 maanden en dan stappen is prima! |
[Reageer]

Te vroeg geboren

Als hij niet wil, dan wil hij niet.