< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » De laatste loodjes... » Te vroeg geboren

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
29/08/2008 @ 14:40
Margriet

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik ben bijna 36 weken zwanger, maar de kans bestaat dat mijn babietje vroeger zal komen. Ik weet dat het vanaf 37 weken in principe voldragen is. Maar ik maak me toch wat zorgen:
- Hoe is het met de longetjes van babietjes die op 37 weken worden geboren?
- Hoe zit het met de ontwikkeling van de hersenen?
- Huilen deze babietjes meer (owv honger, kou, ongemak)?

Griet

Link naar deze reactie
29/08/2008 @ 14:49

Hey Margriet,
mijn dochtertje is onverwacht op 34w geboren (water gebroken). Ze ademde van in het begin zelf, heeft nooit sondevoeding gekregen,... Ze moest in de couveuse omwille van haar gewicht (2.065kg, afgevallen tot 1.915kg) maar de apparaten waar ze aan hing, waren enkel ter controle.
Wat de ontwikkeling betreft, staat ze zeker niet achter op haar leeftijdsgenootjes (ze is nu 3.5j). Op 6m zat ze zelfstandig, op 10m liep ze aan het handje,...
Ieder kindje is anders. Er zijn kindjes van 40w die beademd moeten worden, of die geen goede zuigreflex hebben. Maar over het algemeen mag je inderdaad stellen: 37w is géén prematuur meer.
Ook het huilen kan je niet voorspellen, maar ik denk niet dat er een verband is met vroeggeboorte & veel huilen. Het kàn, hé, maar dit heb ik nog niet gehoord.

Probeer je niet teveel zorgen te maken! Alles zal wel ok zijn!
Succes met je bevalling!!

K'tje
Link naar deze reactie
29/08/2008 @ 14:59
noeke25

Hoi Margrietje,

Ik ben ook onverwachts bevallen van mijn zoontje op 35.5 weken.
Zijn gewicht was 2.740, hij had een beetje last met ademen. Door de bevalling had hij vruchtwater binnengekregen en hij kreeg dat zelf niet weg. Met een paar cortisonenspuiten was dat allemaal opgelost. Hij heeft de eerste dagen geen melk gehad, omdat ze hem aan een infuus hadden liggen om hem rustig zijn ademhaling te kunnen leren gebruiken. Maar vanaf zijn eerste flesje, ding het er heel goed in hoor. Na een week even een terugval gehad, maar dat was gewoon omdat hij teveel ineens kreeg om te eten en hij reflux en koemelkallergie bleek te hebben.
Nu zijn we 1.5 jaar verder. Rune is over het algemeen laat met zijn dingen. Kon pas stappen op 15 maanden (alhoewel hij al alleen stond op 8 maanden), maar kon na 2 weken alwel de hele winkel doorstappen. Praten doet hij ook niet zo heel veel. Maar een woord als "boterham" zegt hij dan wel. Ik heb zo het idee, dat hij alles van de eerste keer zou willen perfect doen. En ja, tis een koppig manneke Als hij niet wil, dan wil hij niet.
Dus ik denk eerlijk gezegd dat dat alles niets te maken heeft met het te vroeg geboren zijn, maar met zijn eigen willeke.

Oh ja, en van dat wenen! Rune heeft bijna nooit geweend. Hij sliep na 1 maand al ganse nachten door op zijn eigen kamertje. De eerste maand moesten we hem nachtvoeding geven omdat hij onder de 3.5 kilo zat van onze kinderarts. Dus daar zou ik me ook niet al te druk over maken.

Groetjes Noëlla en Rune

Link naar deze reactie
29/08/2008 @ 20:12
El

Online Status Bekijk profiel
Geen zorgen, 37 weken is in principe mooi om geboren te worden!
Noelle, jongens zijn over het algemeen wat trager in hun ontwikkeling. 15 maanden en dan stappen is prima!

Link naar deze reactie
30/08/2008 @ 07:38
kelleke

Online Status Stuur bericht
hey

mijn zoontje is ook geboren op jusit 37 weken met een gewicht van 2kg580. heeft eventjes in de couveuse gelegen had vruchtwater in zijn longetje. kwa eten heeft hij het in het begin moeilijk gahad om de hoeveel te eten die ze voorschrijven maar ze zeggen eens boven de 3 kilo betert het. ook kwa zuigen ging het in het begin moeilijk.
is nu bijna 2 en zeker niet achter op andere peuters in tegendeel... kon wel maar rollen op 5 maanden maar sindsdien is het hier supersnel gegaan, kon lopen op 10 maanden.

mijn dochtertje is geboren op 38 weken ook maar met een gewicht van 2kg600. zuigen gaat goed. hoeveelheid drinken niet altijd. en ze krest als ze moet kaka doen.voor de rest gaat tot hiertoe alles goed. slaapt snachts 4-5 uur aan een stuk.

elk kindje is anders.en het komt allemaal wel oké...ze zijn snel voorbij het te vroeg geboren zijn hoor

Link naar deze reactie
30/08/2008 @ 09:08
Laura

Mijn dochter is op 38 weken gehaald met een keizersnede. Ze hoefde niet in de couveuse ofzo en woog 3.330 gram. Hartstikke gezond toch? Ze had wel wat moeite zichzelf warm te houden, dus ze kreeg steeds een lekker warm kruikje en we hielden haar temp. in de gaten. Verder niets aan de hand. Ja, ze was wat moe en sliep de eerste dagen veel, maar das niet zo erg. Vanaf 37 weken zijn de meeste baby's er eigenlijk klaar voor hoor!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]