< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Grote gezinnen » wie willen/hebben er ook een groot gezin??

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Grote gezinnen
wie willen/hebben er ook een groot gezin??
02/10/2008 @ 11:41

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
irritant he zulke mensen. Zelf weet ik meestal op zo'n moment niks te zeggen, even later denk ik dan ik had dit of dat moeten zeggen.

maarja mensen hebben altijd wat te oordelen. Zoals ook dat wij alleen meiden hebben, bij elke zwangerschap was het goh gaan jullie door voor een jongen. En nu zeggen mensen wel eens nou nu is het wel genoeg he. Vraag me altijd af of ze dat tegen oudere moeders ook zullen zeggen.

O ja en omdat ik zo jong ben krijg ik natuurlijk veel hulp van mijn moeder, zeggen andere moeders dan. Nou dus niet, doe alles zelf sinds we op onszelf wonen, vanaf dat ik 16 was.

Maarja maar niet teveel van aantrekken, doen wat je zelf wil. Ben supertrots en gelukkig op mijn 5 kids!!!

Link naar deze reactie
02/10/2008 @ 15:01
supermama

ja hier zijn wij ook trots met onze vijf kinderen hoor

zie nu wel hier aan onze kanten dat da meer en meer terug opkomt zo die grote gezinnen
dat doet dan wel deugt
er is hier onlangs iemands geweest ze ging ook voor haar vierde
en ze vroeg wel of ze dit ging aankunnen en al wel positieve dingen hoor ze wilde gewoon op de hoogte zijn
waren er nog maar zo meer van die mensen

als was ik ook jong ik heb ook nooit hulp willen hebben van me ouders hoor ze hebben ons wel goed opgevangen want ventje was juist aan het bouwen en ze wilden niet dat we iets gingen huren dus hebben daar een paar weken ingetrokken wat aan de ene kant wel goed was voor me mama want voordien was mijn vader gestorven dus als ik leercontract deed vangde ze onze zoon toen op en heeftdat haar wel rechtgehouden
maar eenmaal ik thuis was wist ze wel dat het gedaan was

maar anders moet ik ook op niemand rekenen en vind dat prima zo

Link naar deze reactie
05/10/2008 @ 23:19
natje

hey
hier ook een groot gezinnetje
de negatieve reacties zijn hier ook bekent de algemene vraag ZIJN DIE ALLEMAAL VAN U????? antwoorden wij steenvast nee nee we hebben er gaan lenen in de buurten draaien is me onze ogen
ook het gezucht als wij aan de kassa staan altijd mensen dat staan zeuren en vragen of wij een voorraad van een jaar inslaan dan zegt men man eummmmm als ik hiermee een week toekom ben ik blij
of onze oudste twee die mensen zien tellen dat zeggen jaja proficiat madam ge kunt tot zes tellen en dan wat we gisteren hebben meegemaakt in het restaurant zat een koppel ons aan te staren maar vooral onze oudste zoon (die net voor hun zat) onze zoon stond ineens recht en liep met zen bord naar de vrouw en vroeg heel beleefd ziet u nu beter wat er op mijn bord ligt mevrouw??????? toen we moesten betalen stikte de man bijna in zijn koffie ik heb betaald met een glimlach en kreeg prompt een compliment dat ik zeer beleefde en stille kinderen had van de eigenaar het restaurant
liefs natje

Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 18:24
Anna

Online Status Bekijk profiel
Ik denk dat je ons ook een groot gezin kan noemen. Wij hebben 7 kinderen,4 zonen en 3 dochters.

@Natje:dat van het tellen zeggen onze 3 oudsten ook soms tegen mensen. Hihi uwe zoon.

Wij worden ook veel nagekeken,als we met heel de bende op stap zijn,of er zijn mensen die beginnen tellen met hoeveel we zijn.

Ik vind een groot gezin heel erg leuk!! Ik zou het niet anders willen!!

Groetjes

Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 19:45
Sandra

Even zeggen dat het heel knap vind, die grote gezinnen, maar ik betrap mijzelf er ook wel op dat ik de kids begin te tellen.

Maar dat kunnen de mensen binnenkort bij mij ook gaan doen, wij krijgen er volgend jaar nr. 4 en 5 bij.

Proficiat met jullie bendes !

Link naar deze reactie
07/10/2008 @ 10:49
meimama

hi,hiere ook een groot gezinneke,4 zonen en een dochtertje.en wij gaan nog voor een nrke 6.en ja ook wij krijgen blikken en worden nagestaard...niks van aantrekken hoor.ben ook nog eens onthaalmoeder en als ze beginnente tellen dan zeg ik steevast "er zitten er nog 3 in t school"diene hun gezicht dan hahaha.ik ben zeer fier op mijn gezinneke.
Link naar deze reactie
07/10/2008 @ 10:58
7dwergjes

@ Anna, wij hebben ook 4 zonen en 3 dochters, hoewel ik soms denk dat we maar 1 dochter hebben

Link naar deze reactie
07/10/2008 @ 11:55
Vanessa Lenssens

Online Status Stuur bericht
Hallo Dames,

Ook wij hebben 4 kindjes die allemaal kort op elkaar volgen. Wij hebben daar bewust voor gekozen. Het is heel leuk en ik zou het opnieuw zo doen. Maar inderdaad, ook hier zijn er een heleboel negatieve reacties gekomen. En dan vooral van mijn man zijn familie, desondanks zijn zij ook met zessen thuis. Wij worden zelfs al niet meer uitgenodigd met familie bijeenkomsten. En dan doet het wel pijn. Mijn schoonmoeder kijkt nog niet eens om naar onze kindjes. Van alle andere kleinkinderen hangen er tal van foto's omhoog. En dan doet het pijn als je daar binnen komt. We voelen zelfs aan dat we niet welkom zijn. Wij kunnen onze kindjes alles geven en komen zelf ook niets te kort. In elke winkel waar wij komen met de kindjes, krijgen we steeds reacties van het personeel over het goede gedrag van onze kindjes. Dan krijg je reacties:" amaai, jullie zijn hier met 4 kindjes. Sommigen zijn hier maar met 1 kindje en dat maakt veel meer kabaal." Ik probeer om mijn kindjes toch wel beleefdheid en respect mee te geven en ik ben daar streng op. Thuis mogen ze hun gerust uitleven en kabaal maken. Maar ze moeten wel beleefd blijven en respect hebben voor broers/zus, ouders, grootouders, enz... Ook op school krijgen wij niets dan positieve reacties. Mijn jongste schoonzus heeft 2 kindjes en de jongste heeft geen respect, zelfs niet voor mijn schoonmoeder. Bij de geboorte van onze laatste zoon zijn mijn man zijn zussen niet meer op bezoek gekomen. En mijn schoonmoeder is 1 keer geweest en had dan nog een hoop commentaar op het feit dat onze jongste zoon 2 peters heeft. Volgens haar kon dit niet voor de doop en hadden we eerst de pastoor moeten raadplegen. Wij hadden dit op voorhand al gedaan en wisten dus dat we het op onze geboortekaartjes konden zetten. Wij zouden nog dolgraag een 5 de kindje verwelkomen, maar ik ben toch wel een beetje bang voor de reacties van mijn schoonfamilie. Want het doet toch wel veel pijn en ik ben er al bijna 1 keer onderdoorgegaan. We zijn wel aan het bouwen nu en zouden dus nog wel 1 jaartje wachten.

Groetjes,
Vanessa

Link naar deze reactie
07/10/2008 @ 14:11
Esterke

Hoi meiden,

Hoe meer ik naar mijn dochter kijk hoe meer ik verlang naar meer kindjes (in't achterhoofd houdend dat ik vroeger geen kinderen wou en plots begon het serieus toch te kriebelen en na een dik jaar goed nadenken zijn we toen toch voor een beebke gegaan nu kriebelt het al volop voor een tweede).
Het begint me zelf enorm aan te spreken om ook een groooooot gezin te hebben maar...
Mijn vriend zit eigenlijk met één ding in zijn kop, voor de rest vind ik ook bij hem geen reden om geen groot gezin te hebben. Eigenlijk een stomme reden hoor maar hij vind twee genoeg omdat we maar drie slaapkamers hebben.
2 voor twee kindjes en één voor ons.

Ik lig over, waar gaan we ze steken , eigenlijk niet wakker terwijl hij ergens toch een punt heeft.
Vandaar hoeveel slaapkamers hebben jullie? En hoe gaat dat één of meer kindjes op één slaapkamer? Vooral als ze naar de puber leeftijd gaan, dan willen ze toch meestal graag wat meer priveci???

Weet het mss een beetje een domme vraag maar ben toch eens benieuwd naa jullie reacties.

En aan Vanessa, 't is inderdaad helemaal niet leuk en mooi van sommigen in jou familie dat ze zo doen. Ik vind het eigenlijk afschuwlijk. Hun moeten ze toch niet groot krijgen, toch?
Dus, trek je niets aan van wat hun denken of vinden, ga ervoor als jullie nog een kindje willen. 't is jullie leven niet het hunne.

Groetjes Esje

Link naar deze reactie
08/10/2008 @ 12:02
7dwergjes

@Esje, in principe kunnen alle kids bij ons apart slapen, zij het wel in niet zo'n grote kamers. Toch slapen onze 3 oudste zonen samen, op vraag van hun zelf Willen ze op termijn toch apart slapen dan kan dit. Onze 2oudste dochters slapen in het weekend ook regelmatig samen, op eigen verzoek De 2oudsten zijn volop aan 't puberen maar vragen niet naar meer privacy, misschien omdat ze weten dat ze apart kunnen slapen als ze willen? Ze gaan ook allemaal op verschillende tijdstippen slapen, behalve soms in het weekend, maar nooit problemen.

Link naar deze reactie
08/10/2008 @ 14:42
Anna

Online Status Bekijk profiel
Wij hebben niet voor allemaal een kamer,maar binnenkort gaan we de zolder 'afwerken' en komen daar nog 2 kamers. Bij ons heb je een kamer voor Hanne,1 voor Thijs en Robin (willen ze zelf),1 voor Amber en Julie en 1 voor Lukas en Simon.
Amber wil een eigen kamer,want ze vindt het speelgoed van Julie vervelend ,maar ze zal nog even moete wachten tot de kamers klaar zijn!!

@7dwergjes:wat bedoel je met maar 1 dochter??
Ik vind je kindjes Robin (toch een mooie naam he ),Britt en Dylan ongelooflijk schattig!!!

Groetjes

Anna

Link naar deze reactie
08/10/2008 @ 17:50
7dwergjes

@Anna, dank u Ik bedoel dat onze jongste en oudste dochter zich vaak meer jongensachtig gedragen dan onze "echte" jongens

[Laatst gewijzigd door 7dwergjes - 08/10/2008 @ 17:51] - Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 13:09

Online Status Stuur bericht
Ik vind het geweldig die grote gezinnen hier. Soms vraag ik me af hoe jullie dit bol werken? Ik had me voorgenomen dat het bij ons bij twee zou blijven, ondertussen zitten we aan drie. Drie was echt het maximum maar nu begin ik te twijfelen.
Link naar deze reactie
16/10/2008 @ 10:25
julaho

hey iedereen,
wij hebben drie kapoenen, een zoontje van vier, dochter van drie en dochter van twee.

We zijn reeds enkele maanden aan het oefenen voor nummertje vier en daarna zal het bij ons gedaan zijn omdat ik altijd het ideaalbeeld had van vier kinderen.

Mijn man zit nu dus in het leger en de opvoeding van de kindjes ligt grotendeels bij mij maar ik kan daar best mee leven, dat is een keuze die we samen gemaakt hebben en waar we beide volledig achterstaan.

Ik gun mijn man zijn droom in het leger te zijn, en hij gunt me na lang wikken en wegen en vele uurtjes praten toch nog dat vierde kindje. Voor hem hoefde het eerst niet perse omdat hij die behoefte er niet toe had, maar hij begreep ook wel dat ik een vierde kindje wou en dit nu als een gemis aanschouw, dus zijn we er flink voor aan het oefenen wanneer hij thuis is.

Er zijn veel mensen die ons veroordelen voor ze ons kennen omdat wij heel jonge mensen zijn, maar uiteindelijk krijgt ieder kinderen op de leeftijd dat hij/zij zich er goed bij voelen en dat is het voornaamste

Als er mensen zijn die meer over ons gezinnetje willen te weten komen kijk dan gerust op http://www.netlog.com/julaho

groetjes

Link naar deze reactie
16/10/2008 @ 12:33
meimama

heykes meiden heb tijdje geleden gereageerd dat ik ook groot gezin heb en sinds gisteren weten we dat nr 6 opkomst is als alles ke is verwachten we hem/haar eind juni.jipie.....kunnen de mensen nog wat meer klappen over ons HIHIHI
Link naar deze reactie
17/10/2008 @ 16:33
Esterke

DIKKE PROFICIAT meimama!!!!

Ik ben in ieder geval hééééél blij voor jullie.
Een geweldige zwangerschap en bevalling toegewenst.

Groetjes Esje

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]