< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » De laatste loodjes... » enorme hartkloppingen en ademnood

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » De laatste loodjes...
enorme hartkloppingen en ademnood
31/08/2008 @ 10:43
irene

Online Status Stuur bericht
dag iedereen,

even horen of er nog mensen zijn die hier last van hebben. ik heb regelmatig een vrij hoge hartslag, tussen de 118 en de 138... het lastigste is dan dat ik mijn hart voel kloppen door heel mijn lichaam. het is dan een kwestie van mij rustig te houden en goed te ademen, maar dat is niet iets wat over gaat binnen het uur.
maar waar ik het meeste last van heb is ademnood. niet dat ik kortademig ben, maar ik krijg soms gewoon geen lucht binnen. het lijkt alsof ik meer lucht uitadem dan inadem, een heel beklemmend gevoel. mijn kindje zit vrij laag, dus echt op mijn longen drukken doet die niet. heb er deze nacht gewoon niet van kunnen slapen, ronclopen en rechtop zitten helpt wel, maar eens ik terug neerlag was het weer prijs.

groetjes

Link naar deze reactie
31/08/2008 @ 10:50
Rosalie

Online Status Stuur bericht
Dag Irene, heb dit vroeger ook al gehad, tijdens m'n zwangerschap gelukkig minder/niet. Ik hoop dan ook m'n ademhaling goed te kunnen controleren tijdens de bevalling... Zal er echt op moeten letten. Dit komt bij mij immers altijd van onbewust even opjagen en dus verkeerd (hoog, te snel) ademen. Ik hou dan altijd even m'n handen voor m'n mond en adem dan kunstmatig heel rustig in en uit. Pure concentratie maar dan slaat het binnen de kortste keren om naar een gewone ademhaling (en dus hartslag). Is een beetje hyperventilatie. Mss heb je je ook onbewust wat zorgen gemaakt en komt het via je ademhaling tot uiting. (Bij anderen zet het zich dan weer op maag of darmen of hoofd...). Succes met het ademen in je handen (/plastic zakje).

Link naar deze reactie
31/08/2008 @ 16:08
sabine

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht

hallo,

Ik heb dit ook in dagen en voor mijn zwangerschap nog nooit. Het lijkt wel of je hart uit je lijf gaat springen.. ik moet me dan juist wel gaan liggen en bewust ademen. Ik adem dan niet in mijn handen meer juist naar mijn buik, heel rustig diep in en uit.
Ben al 10 jaar met mediatatie enzo bezig, dat kan ik nu wel gebruiken en ik moet zeggen, bij mij heeft het zeker niet met stress te maken, k voel me juist heel rustig, dus het is puur iets fysiek.

Wat bij mij ook wel helpt is dan veel water drinken op het moment ik 'het' heb..terug meer zuurstof en vloeistof voor je hart. Na een uurtje is het dan weer over. Drink je voldoende water?

veel moed

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]