< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » Middag slaapje bijna 2 jaar

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
Middag slaapje bijna 2 jaar
31/08/2008 @ 13:51
Inge

Online Status Stuur bericht
Hallo dames.

Mijn dochter is nu bijna 2 jaar. (ze wordt eind okt 2 jaar).
Sinds vorige week is ze ineens opgehouden met 's middags te slapen.
Ze doet 's middags van alles in bed behalve slapen haha.
Tot voorheen sliep ze 's middags rustig nog 1,5 tot 2 uur.
Ze is ook niet minder gaan slapen maar er ineens mee opgehouden.

Ik ben erg benieuwd wanneer jullie kindjes opgehouden zijn met hun middagdutje. Vind het toch nog wel een beetje vroeg om haar 's middags helemaal niet meer naar bed te doen.

Ik hoor graag reacties en ervaringen.

Groetjes Inge

Link naar deze reactie
31/08/2008 @ 16:32
mies

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
tja meid
t enie kindje heeft minder slaap nodig als de ander
dus maby heeft jouw kindje nu gewoon geen slaapje meer nodig!
maar wete je als je kindje gewoon wel rustig in bed kan spelen of liggen,rusten ze ook uit hoor

mijn zoon van 14 maanden ligt nog 2 keer per dag in bed!!

t de eerste keer slaapt hij echt(2 uurtjes,vandaga zelfs 3)
en het middag slaapje ligt hij meestal(toevallig slaapt hij nu weer een uur)maar normaal ligt tie rond deze tijd gewoon een uurtje in bed..te chillen noem ik het maar!!

ze hoeven niet te slapen,als ze maar rusten!!
er inhouden hoor,kan je zelf ook ff lekker relaxen toch??!!

Link naar deze reactie
31/08/2008 @ 18:30

Hoihoi,

mijn zoontje van 17 maanden (!!) is er een maand geleden ineens mee opgehouden smiddags te slapen.
Nou ja hij slaapt wel maar niets als mama hem in bed wil leggen, dan huilt hij alleen maar.

Hij is niet vervelend of zo als hij opblijft, dus laat maar gaan.

Het volgende "probleem" dient zich nu aan: sinds 2 dagen valt hij rond half 5 half 6 in slaap. (meestal komen we dan net uit de stad of van bezoek af)
Ik twijfel nu hoe ik dit moet aanpakken:
--- uurtje laten slapen en iets later in bed doen.
--- wakker houden en dan gewoon op tijd bed in.
Let op: dit gebeurd dus alleen als hij in de auto in slaap valt, als we thuis zijn speelt hij gewoon en gaat hij rond 7 uur naar bed.

Ik probeer er niet wakker van te liggen, want hij is immers niet vervelend, maar ik merk dat dit punt me toch onzekerder maak dan ik wil. (waardoor ik weer chagrijnig wordt als ik hem niet in bed krijg, waardoor hij mijn gespannenheid weer merkt en dus nog minder gaat slapen: merken jullie de cirkel. ik krigj hem echter niet doorbroken)

Sorry voor de inbraak op je topic.

ik zou zelf in jouw geval blijven proberen in bed te leggen, ik weet niet tot wanneer ze middagslaap nodig hebben, maar het is een abrupte overgang he. eerst 2 uur slapen en dan opeens niets meer.
(zelfde al bij mijne dus al is hij 6 maanden jonger)

Tips ook in mijn geval welkom.

Groetjes Virgenie

Link naar deze reactie
31/08/2008 @ 19:51
Lies

Gewoon er in leggen en laten wenen/spelen .. harde raad, ik weet het, maar wij doen het hier zo hoor. Het is zelfs al voorgevallen dat hij de ene dag een uur weent in bed, en de andere dag dan drie uur bijeen slaapt. Hij gaat vanaf deze week naar school, en hier is een klein hartje, omdat hij nog zo veel slaapt! En hij is 2.5 jaar he ...

groetjes
Lies

Link naar deze reactie
31/08/2008 @ 20:48
Cindy

Hey
ons zoontje heeft nog steeds zen slaapje nodig en vraagt er zelf naar als hij moe is. Hij wordt in oktober 2
Ons buurjongentje daarentegen (net 2 geworden)
slaapt niet meer 's middags, maar is dan wel om 19u al moe en slaapt tot 10u30 !!!

Link naar deze reactie
01/09/2008 @ 13:44
Inge

He meiden

Bedankt voor jullie reacties.
Vanmorgen is ze naar de creche geweest, voor haar is dat altijd erg vermoeiend (ze moet er dan ook vroeg uit) en nu slaapt ze wel.
Ben benieuwd of ze nu vanavond ook in 1 keer in slaap valt.
Als ze 's middags niet slaapt is ze 's avonds gelijk stil. Als ze wel slaapt kan ze 's avonds eerst nog wel eens wat rommelen in haar bed. Ach we zien wel, ga me er niet druk om maken. Was gewoon benieuwd wanneer de meeste kinderen ophouden met 's middags te slapen en natuurlijk heeft het ene kind meer slaap nodig dan de andere.

Groetjes Inge

Link naar deze reactie
01/09/2008 @ 13:56
knabbel

onze robbe slaapt nu smiddags nog een 2 uurtjes , dus hij gaat slapen tegen 11u30 en wordt al terug wakker tegen 13u30 ongeveer. dit doet hij nu ook al 2 weken anders sliep hij nog tot 15 of zelfs 16u.

Link naar deze reactie
01/09/2008 @ 21:02
Lieke

Mijn dochtertje is 2 jaar en 3 maanden en doet nog steeds 's middags een dutje van 1.5u. Dit weekend had ze 's morgens langer geslapen (tot 9u ipv 7u30) en hebben we de middagdut eens overgeslagen (door bezoek), 's avonds was ze echt stikop, ze deed niet lastig maar je merkte wel dat ze haar slaapje nog nodig heeft... In januari gaat ze naar school, ik hoop dat ze dan zonder dutje kan!

Link naar deze reactie
01/09/2008 @ 21:10
Wendy

Hoi allemaal,

Onze zoon is nu bijna 21 maand en doet ook nog steeds zijn middag slaapje.

Smorgens is hij vaak rond 8.00 uur wakker maar we hebben ook regelmatig uitschieters naar 8.30. Zelfs dan gaat i vaak om 12.30 naar bed en moeten we hem wekken om 15.00 uur. Hij slaapt met gemak 3 uur lang smiddags. Hij gaat rond 19.00 uur weer naar boven en heeft ook dan geen moeite met slapen.

Een grote slaapkop dus.

Groetjes Wendy

Link naar deze reactie
01/09/2008 @ 21:35

Senne wordt er vier!! en slaapt soms nog een uurtje. Hij heeft gewoon veel slaap nodig. Als ik ergens durf rijden met de auto in de namiddag vat hij direct in slaap. Een teken dat hij he dus echt wel nog nodig heeft. Meestal laat ik hem na het middageten even tv kijken met zn broer en zus en dan valt hij in slaap. Soms ook niet hoor maar dan merk ik de dagen erna wel dat hij veel meer moe is. Dus echt wel naar je kindje kijken en er zeker niet te vroeg mee ophouden. Sam was bijv ook heel snel van zn middagslaapje af ( wou echt niet meer) maar dan hebben we na een paar maanden echt heel veel miserie gekregen met hem. ( Was TE moe om te slapen savonds, liep de hele tijd vies en nukkig rond, had woedeuitbarstingen) Allemaal terug beter geworden nadat hij terug (verplicht) in bed ging smiddags en savonds ook altijd een vast uur kreeg.

Link naar deze reactie
01/09/2008 @ 22:09
Nathalie

hallo

mijn zoontje van 3 kan in de namiddag nog makkelijk 3 u slapen maar s'avonds dan wel moeilijker in slaap te krijgen ;we hebben hem een 10 dagen proberen op te houden maar dan was hij heel lastig of viel in de late namiddag in slaap in de zetel ;
nu ging hij vandaag terug naar school en was hij vanmiddag toen ik hem ging halen aan het zeuren om daar te mogen blijven en bokes eten met de kindjes ;de juf stelde voor om het morgen eens te proberen ;ze heeft een bed in de klas voor als hij wat wou slapen of anders als hij te moe zou zijn belt ze dat ik hem kan komen halen ;
dus ben benieuwd ;maar de ene heeft meer slaap nodig dan de andere ;hij slaapt s'nachts ook 12 uur maar zijn broer is 2jaar en 4 maanden jonger en die slaapt veel minder en is dan niet lastig ;zou het zeker niet te vroeg afschaffen was ook de raad die mijn kinderarts mij gaf en hem niet pushen om op school te blijven maar als hij het zelf vraagt kan ik het altijd eens proberen

grtjs

Link naar deze reactie
02/09/2008 @ 11:58
barbara

Online Status
mijn zoontje van ong 3, slaap ook elke middag
soms wel 3 uur als ie moe is
en soms maar 1 uurtje

maar ook als hij niet slaap, hij gaat naar bed klaar!

Link naar deze reactie
02/09/2008 @ 12:31
leen

Ons zoontje slaapt smiddags ook nog altijd hoor!! Ongeveer 1.5-2uurtjes aan een stuk!! Hij komt het ook wel zelf vragen, meestal als hij smiddags zijn boterhammetjes opheeft, wil hij gaan slapen..

Natuurlijk gebeurd het wel eens dat hij een dagje niet slaapt, maar dan ligt hij er vroeger in, en dan slaapt hij de dag erna ook veel langer, tis een klein slapkopje heeft hij een beetje van de mama, ik genoot er vroeger van om lekker lang in bed te blijven

Ik weet niet meer juist wie het zei, maar iemand hoopte dat haar kindjes niet meer namiddag zou slapen, als het naar school gaat, in de meeste kleuterklasjes, hebben ze wel een hoekje voorzien, voor de slapertjes hoor, die kunnen hun daar dan lekker een uurtje ofzo leggen..
Zelf denk ik dat ik Iander in maart halve dagen naar school ga laten gaan, zodat hij thuis nog zijn dutje kan doen, het moet natuurlijk wel haalbaar zijn, ivm werk etc.. De oma zou hem dan in zijn bedje kunnen leggen thuis, dus voor ons is het geen probleem..

groetjes xxx

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]