[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 01/09/2008 @ 13:58 momentje | Ik denk niet dat je daar een aantal uur kunt opplakken. De ene baby heeft meer slaap nodig dan de andere. Zolang je kindje er niet moe uit ziet (walletjes), of zeurderig wordt...dan is het volgens mij goed. Volgens mij is gemiddeld tussen de 16 en 20 uur. Maar mijn zoontje haalt (haalde) dit niet (is nu 11 weken). 's Nachts slaapt hij gemiddeld wel 8 uur en na zijn eerste voeding nog eens ongeveer 2 uur, maar overdag slaapt hij hooguit een half uurtje na iedere voeding (uitzonderingen daar gelaten..). |
| 03/09/2008 @ 15:34 | Hallo, Mijn zoontje is 10 weken en slaapt normaal gezien nog behoorlijk veel (we bakeren hem in). 's Morgens eet hij ongeveer rond 7.30, een uurtje later is hij weer moe (geeuwen, in z'n oogjes wrijven) en leg ik hem er terug. Hij slaapt dan tot z'n volgende voeding, ongeveer 4u later. Na z'n voeding 'speelt' hij weer wat en van zodra hij moe is, leg ik hem er weer in (soms al na 45 min, soms na 1u15) en dan slaapt hij nog tot rond 15.00... dan weer hetzelfde (eten, spelen en in bed zodra hij tekenen van vermoeidheid toont), maar dan lukt het niet meer zo goed:-)... hij is wel moe, maar waarschijnlijk niet meer zo moe als in de VM en dan doet hij wat hazenslaapjes, maar ik laat hem wel liggen. na z'n voeding 's avonds weer hetzelfde ritueel en dan slaapt ie tot rond 22.30, dan maak ik hem wakker voor een laatste voeding. 's Nachts wordt ie zo wakker tussen 3.30 en 4.30... Dus eigenlijk slaapt hij behoorlijk veel... wat ik lees, is dat kindjes van 7-12 weken zo'n 60 à 75 min. wakker zijn per keer en zo'n 2-3 uur slapen per keer. Ze hebben immers nog een grote slaapbehoefte. Maar als je alert bent op zijn signalen van vermoeidheid en hem er dan inlegt, dan beantwoord je wel aan zijn behoeften denk ik, fin, zo doen wij het toch. Veel groetjes |
| 05/09/2008 @ 07:48 momentje | Eva, Weet niet of het bedje het toelaat, maar kun je hem niet in zijn bedje inbakeren. Zo hoef je hem niet opnieuw op te pakken en krijgt hij daar geen prikkels van...? |
| 07/09/2008 @ 14:20 | Hallo Eva, Bij ons is dat inderdaad ook soms het geval. 's Morgens na z'n eerste voeding en 's avonds na z'n laatste nooit (hij ligt wel wat te pruttelen maar valt vrij vlug terug in slaap). maar bij de slaapjes tussenin, is er regelmatig ook protest. Het inbakeren is meestal geen probleem, maar als hij in z'n wiegje ligt, horen we hem proberen zich los te wrikken en dan komt er soms ook een huilbui aan te pas. Meestal moeten we dan z'n tutje geven... soms wordt hij dan vrij vlug rustig maar soms blijft het protest een tijdje duren, verliest hij z'n tut, moeten we die terug geven enz. En inderdaad, ik vind dat best ook wel lastig hoor... Wat de reden is, weet ik niet, maar ik dacht dat het misschien was dat hij zo tegen de middag wel moe is, maar niet meer zo moe als 's avonds en 's morgens 'vroeg'... Groetjes |
[Reageer]

Hoeveel slapen nog met 2 maand ???

is dat bij jou ook zo????