< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's voeding » Nooit verzadigd - help!

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's voeding
Nooit verzadigd - help!
05/09/2008 @ 13:09
Barbara

Online Status
Hallo allemaal,

Onze Nicolas is een flinke baby van 3 maanden: gisteren mat hij 69cm en woog hij 8.200kg. Nu heeft het feit dat hij zo groot is wel gevolgen voor zijn eten. Hij eet nu al een paar weken 210ml en 7 schepjes Nutrilon 1 Omneo en krijgt ook nog borstvoeding (wel niet zo veel meer maar kom). Nu is het zo dat hij na elke voeding heftig protesteert omdat zijn fles al op is. Ik doe er nu 6 lepeltjes rijstvlokken en 4 lepels Nutriton bij (als ik er meer zou bij doen, zou zijn pap bijna beton zijn, haha!) en toch is hij nog altijd niet tevreden. Hij huilt dan nog een tijd, maar uiteindelijk stopt hij wel. Eerst dacht ik 'het zijn de nieuwe spenen' (1-2-3 spenen op stand 1). Daarmee gaat zijn pap veel sneller binnen en misschien duurt het dan langer voor hij een verzadigd gevoel heeft? Of is het echt nog honger, maar waarom kan hij dan wel 11 uur slapen per nacht? De kinderarts en Kind en Gezin zeiden dat ik misschien eens Beba moest proberen. Heeft iemand daar ervaring mee?

Groetjes,

Barbara

Link naar deze reactie
05/09/2008 @ 13:15

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hallo,

ik had ook zo onverzadigd venteke!!
oo overgeschakeld naar beba maar absoluut niet tevreden van, kind kreeg krampen, pijn, echt harde stoelgang tot en met !!
ben dan overgestapt naar nutrilon verzadiging en voila probleem opgelost !! geen hongerige baby meer, kon mooi 3,5 a 4 uur wachten.
ik ben dan op 13 weken begonnen met groenten pap en op 16 weken zat hij ook aan de fruitpap en het was perfect !!

onze robbe heeft van zijn 4 maand, al zelfde schema.
smorgens flesje van 240 met 8 maten nutrilon verzadiging 200 a 250 gr groentenpap, 200 gram fruitpap ( niet altijd hij eet liever pattaten) en avondfles 240 met 8 maten en slaapt 12 uur.

ik zou toch overschakelen naar nutrilon verzadiging.

groetjes petra

Link naar deze reactie
05/09/2008 @ 20:10
Sabke

Online Status Bekijk profiel
is die nutrilon verzadining 1 of 2? ik heb het eens opgezocht op de site van nutricia maar lijk het niet te vinden. en de omneo is dat dan ook te verkrijgen in 1?

Link naar deze reactie
05/09/2008 @ 20:12

heykes,

nutrilon verzadiging 1 bij de apotheker te verkrijgen en vanaf zijn 6 maand krijgt die nutrilon verzadiging 2 te verkrijgen in de supermarkt.

omneo is niet verzadigend, dat is meer voor kids met maagproblemen en die durven teruggeven.

Link naar deze reactie
05/09/2008 @ 20:18
Mira

Hey

Ons ventje was ook zo'n vretertje :-). Hebben eerst Beba geprobeerd, werkte duidelijk tegen de honger, maar kon hij moeilijk kaka van doen. Dan ook de Nutrilon verzadiging tem enkele weken geleden (is nu 12,5 maand). Is een fameus verschil!
Je kan hem ook meer dan 210 geven hoor. Ik gaf 240 en na een tijdje zelfs 270. Leek me immens veel, maar ja als ie nou honger heeft??!! Sinds een maand of 2 dronk hij veel minder, 210 zoiets. Je ziet, het wordt vanzelf weer minder eens ze naar de 1 jaar gaan. Ze groeien dan minder en hebben daardoor ook minder eetlust. Gewoon lekker zijn buikje laten vol drinken, het is ook maar melk hé!

Doei, Mira
Link naar deze reactie
05/09/2008 @ 20:23
Sabke

lukas krijgt nu nog bv maar zou over 2 weken beginnen overschakelen. van de bv heeft hij wel heel soepele stoelgang, zou het dan geen kwaad kunnen als hij nutrilon verzadiging krijgt of omneo? zou hij dan diarree krijgen?

Link naar deze reactie
05/09/2008 @ 20:28
Kaatje

van BV naar FV geeft geen diarree, eerder opstopping!
FV stoelgang is totaal niet te vergelijken met BV hoor.

Link naar deze reactie
06/09/2008 @ 06:59
Barbara

Online Status
Hallo allemaal,

Nutrilon Verzadiging heb ik vorige week ook al geprobeerd en het resultaat was hevige krampen en heftige diarree.
Maar misschien moet ik hem eraan laten wennen door eerst een paar schepjes Nutrilon verzadiging erin te doen + Nutrilon Omneo en zo opbouwen. Omneo is namelijk hypoallergeen (eiwitten worden al op voorhand afgebroken of zoiets) en Verzadiging niet, dus moeten zijn darmen harder werken blijkbaar (heb het nagevraagd bij Nutricia).
Dus met Beba hebben baby'tjes een hardere stoelgang? Oei, en ik vind dat hij nu al minder stoelgang heeft met die rijstvlokken... Wat moet je dan doen als je baby geen stoelgang kan maken?

@Mira: De kinderarts had me gezegd dat ik niet meer lepeltjes mocht geven dan 7 (maar wel meer water), omdat je dan zijn organen overbelast en zijn maag alsmaar groter wordt. Nu ja, zij heeft makkelijk spreken natuurlijk...

Bedankt voor jullie reacties!

Groetjes,

Barbara

Link naar deze reactie
06/09/2008 @ 07:09
mienemien

Online Status Stuur bericht
Wij zijn op enkele weken overgegaan van nan pro naar Beba, en ik ben er wel tevreden over... Ze heeft idd soms last van krampen en had in het begin harde stoelgang, maar nu niet meer... In het begin at ze om de 2u/3u of anders 4u, maar huilde dan van de honger... En nu haalt ze de 4u wel en slaapt door...
Last van krampen zou ook kunnen te maken hebben met het soort water dat je gebruikt: wij gebruikten SPA op aanraden van de ka, maar blijkbaar is dat hard water, dus nu overgestapt op evian en binnenkort water van de aldi: dat zou heel goed zijn... We zullen zien...

Link naar deze reactie
06/09/2008 @ 09:18
Sabke

ik heb nog een halve doos nutrilon H.A. staan, mag je die dan mengen met de omneo om over te schakelen?

@ kaatje: ik weet dat BV stoelgang niet te vergelijken is met FV, juist daarom da'k vraag of het geen kwaad kan als hij nu al slappe stoelgang heeft van zijn BV dat het dan niet nog slapper word met de omneo

[Laatst gewijzigd door Sabke - 06/09/2008 @ 09:19] - Link naar deze reactie
06/09/2008 @ 09:28
Neske

Online Status Stuur bericht
hier hetzelfde probleem. ons ventje kreeg ook maar niet genoeg.
ik ben op 3 maand overgestapt naar Aptamil Extra. Geeft ook een extra verzadigingsgevoel. En geen problemen gehad met krampen of stoelgang.
Kind en Gezin raadde mij ook Beba aan. Maar de apotheker zei direct dat deze pap hevige krampen kan veroorzaken.

Ik ben zeer tevreden van de aptamil extra.

's morgens : 240 ml aptamil extra
's middags : groenten met vlees
namiddag : fruitpap
's avonds : 240 ml aptamil extra

Link naar deze reactie
08/09/2008 @ 06:54
Barbara

Online Status
Hallo,

Ik heb dit weekend Beba (met Evian-water) geprobeerd en het resultaat was, net als bij Nutrilon Verzadiging, enorme krampen en een hele dag hartverscheurend wenen... Ik ben echt aan het einde van mijn Latijn...

Groetjes,

Barbara

Link naar deze reactie
08/09/2008 @ 08:32
Geja

Hallo,
Dit is dus het vreselijke aan flesvoeding.
Baby's hebben al snel last van darmpjes en stoelgang en juist de voedingen voor hongerige baby's verergeren dit vaak gigantisch.
Ik heb er nooit een oplossing voor gevonden, hier was het de eerste 4 maanden echt een marteling. Ik gaf speciale voeding voor spugende baby's en baby's met darmkrampjes en verstoppingen.
Hij zat al snel op 1000 cc per dag en had altijd erge honger. Bij ons zorgte een kleine hoeveelheid rijstebloem al voor erge verstoppingen en veel krampen dus was voeding voor hongerige baby's echt geen doen.
Het enige wat ik kan zeggen is...houd vol, bij ons was het probleem verdwenen met 4 maand, toen hij groente en fruit als extra mocht krijgen. Al heel vlot at hij hier flink in, bovenop zijn 1000 cc flesvoeding. Sinsdien was het probleem, of beide problemen , verleden tijd. De kinderarts zei mij op een gegeven moment trouwens dat zo af en toe meer geven als 1000 cc per dag echt geen ramp was maar het mocht geen gewoonte worden. Dus een enkele keer als de nood echt aan de man is.....
Succes. Ik weet hoe erg het is en leef met je mee.

Link naar deze reactie
08/09/2008 @ 08:37
Marleen

Bij onze oudste hielp het als ik de fles eruit trok en dan direct de speen er in stopte. Dan bleek meestal dat hij gewoon zuigbehoefte had
Link naar deze reactie
08/09/2008 @ 08:45
Geja

Ps...
Geef 1 merk, 1 soort voeding ook even een poosje de tijd. Jou kindje moet ook aan een merk wennen. Teveel, te vaak wisselen met voeding maakt het ook erger en zie je door de bomen het bos niet meer.
Ze hebben erg gevoelige darmpjes, telkens andere voeding is ook een aanslag. Ze moeten zowizo wennen aan een merk. Misschien dat 1 keuze na ca 1 a 2 weken toch een goed resultaat geeft.

Link naar deze reactie
08/09/2008 @ 09:19
Ilse

Hoi Barbara,

Probeer anders eens van je gewone melk (omneo) in te dikken met koekjesmeel ipv bambix rijstvlokken, heeft hier ook goed geholpen. Geen krampen of stoelgangproblemen.

Groetjes Ilse

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]