[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 20/09/2008 @ 09:33 Uma | hey Sylvie, ik ben mama van een meisje van 9 maand, voorlopig nog geen plannen voor een 2e ... denk eigenlijk dat ik het zo wel goed vind en wil houden. mijn man denkt er hetzelfde over. nu weet ik niet als één van ons daar binnenkort anders over denkt of dat dat geen "conflict" zou teweeg brengen. Ik begrijp je wel. Maar idd, je moet het gevoel allebei hebben hè. Misschien moet je het onderwerp even laten rusten. Het er niet meer over hebben en wie weet verandert je man wel van gedacht? Nu door het onderwerp telkens aan te snijden voelt hij zich waarschijnlijk onder druk gezet worden hè... groetjes |
| 20/09/2008 @ 11:25 sopje | Hallo sylvie, Ik denk als je man het zo wilt, dat je u er waarschijnlijk zal moeten bij neerleggen. Ik heb twee jaar gezaagd en op de duur ging mijn man mij gaan negeren. Hij zegde dat hem beu was en dat hij echt niet ging veranderen van gedacht. Op een duur kwamen er echte spaningen je kan niet aan ieder zijn zin voldoen zegde hij ik kan nog geen half maken. En dan heb ik er mij proberen bij neerleggen en dacht als ik dat één al men liefde kan geven en alles wat hij nodig heeft ben ik ook gelukig met gevolg een verwent nest moet ik nu soms horen, maar ja dat is dan ook niet alleen mijn fout vind ik. groetjes ![]() |
| 20/09/2008 @ 19:58 kk | hey sylvie, het is alsof je de woorden uit mijn mond neemt. Ons zoontje word in november 2 en ik zit hier ook al een paar maand te ZAGEN. Mijn man wilt dus geen 2de meer, maar ik wou er 4. Nu 2 is voor mij ook al goed hoor, maar 1 neen!!!!!! Ik zie genoeg voorbeelden van 1 kind-gezin en die zijn allemaal verwend, want ja die krijgen alles wat ze willen en ik weet dat als het maar alleen bij ons zoontje blijft dat ik hem ook ga verwennen. Als ik nu ga winkelen koop ik altijd kledij voor hem en speelgoed vind ik ook al moeilijk om te laten, maar dan hou ik het bij een matchboxke (klein autootje). Maar als ik weet dat er geen 2de meer komt, tja dan gaat alles naar die kleine he en als je er 2 hebt, dan verdeel je dat. en ik wil helemaal geen verwend kind. Hier zijn dus ook al veeeeeeel woorden gevallen en heeeeeel veeeeel traantjes. Ik voel me enorm ongelukkig nu. ![]() Zijn reden is: -er zijn al genoeg mensen op de wereld. -Den onze gaat al moeilijk genoeg zijn (tja hij is nen kapoen, maar tis ne jongen he, mag toch?) eigenlijk mogen we echt niet klagen van hem, als ik sommige zie, amai. -den onze is bijna uit de pampers, dan moeten we terug beginnen, ook met de papfles. -hij (de papa)zal het moeilijk hebben om de aandacht aan 2 te moeten geven. sorry, ik vind het zever!!! Hij weet dat ik zo graag een 2de kindje wil, het is niet dat hij er meer voor moet doen of laten. Ik zorg nu voor ons zoontje, hij doet er eigenlijk niet veel voor, buiten eens met hem spelen. Dus die pampers en papfles is niet voor hem, maar ik doe dat allemaal, dus 'what's the problem?" Ik heb al een paar keer gevraagd of hij soms schrik heeft dat ik het niet ga aankunnen. Maar hij zegt daarop dat hij daaraan zeker niet twijfelt. Hij zou eens het tegendeel moeten zeggen!! Ik ben onthaalmoeder en zit 1 dag met 5 kindjes, 1 dag met 2kindjes, en 3 dagen met 6 kindjes. Van 7 tot 18u. Ik moet savonds dan ook nog den onze eten geven, bad insteken,wat met hem alleen spelen. En ik doe 'AL' het huishouden ALLEEN. En dat lukt me prima, het is hier altijd proper en de strijk is altijd gedaan! Dus 1 kindje kan er zeker nog bij in mijn leven. Ik kan me niet zomaar bij zijn beslissing neerleggen, het is precies of HIJ het voor het zeggen heeft. DE MAN BESLIST!!!!!!!! Ik weet dat ik me dat later zou beklagen. |
| 20/09/2008 @ 20:26 K. | Zo gaat het hier, maar dan over een 3de kindje... Ik wilde vroeger altijd 3 kindjes. Nu na de 2de wil ik dat eigenlijk nog altijd.. Eigenlijk had ik me vooraf er bij neergelegd dat we 2 kinderen zouden krijgen, zo hadden we het afgesproken.. hij is een stuk ouder dan ik, en er zijn nu eenmaal grenzen aan wat "fatsoenlijk" is als leeftijd om nog vader te worden. Maar nu dat 2de er is bij, en een aantal maanden oud is, voel ik dat toch nog erg graag dat 3de wil. Hij niet meer. We hebben plek genoeg, we hebben geld genoeg om 3 kindjes groot te brengen, we verdelen de taken erg goed, we kunnen zeker en vast 3 kinderen aan... maar... hij wilt niet meer. ik ben 32, en het idee dat nu mijn gezin dus af zou moeten zijn, is er dus echt niet... ![]() |
| 23/09/2008 @ 03:19 3kids | Wij hebben er dan weer drie en wilden er eigenlijk maar 1... best grappig dus. Onze oudste is nu 22 maanden en druk druk druk, dus zagen we een tweede helemaal niet zitten. Maar goed, wij zijn met voorbehoedsmiddelen zeker geen kampioenen en nummer twee diende zich kort na nummer 1 aan, een kleine ramp voor ons en zeker tot iets over 3 maand over een abortus na gedacht. Maar goed, ondertussen loopt nummer twee hier rond en maakt ze ons helemaal week van geluk. Twee vonden we mee dan prima, dat gaat nog. Maar weer gebuisd op het onderdeel voorbehoedsmiddelen en binnen 4 weken maakt nummer drie haar opwachting. Wij staan er soms nog zo versteld van hoe het mogelijk is om van 1 naar plots drie te gaan, maar toch zijn we gelukkig met onze keuze. En dat verwennen, ik hoor veel dat mensen de neiging hebben een eerste kind te verwennen, dat ken ik, toen ik alleen was met de eerste... tja, geen winkel kon ik passeren zonder iets voor haar te kopen. Maar vreemd genoeg nu ook... als ik ga shoppen dan is het voor de kinderen, voor hen alledrie... ik moet dus vaak genoeg horen dat ik ze een beetje verwen, maar ja, het is zo moeilijk omdat niet te doen he![]() |
| 23/09/2008 @ 03:22 3kids | Even dit nog: Gezien onze voorgeschiedenis van heel snel zwanger te raken, jemig, wij moeten daar dus nauwelijks iets voor doen he, gewoon naar elkaar kijken en het is gebakken ![]() is de beslissing toch gevallen deze keer het wat drastischer te doen, voor ons dus geen vierde. nee, wij spelen deze keer op veilig, kinderen zijn mooi en lief, maar je kunt ze niet blijven maken he ![]() na deze keer wordt het een sterelisatie. |
| 26/09/2008 @ 11:10 s | Hier een voorbeeld om jullie een beetje het hart onder de riem te steken. Mijn man wou ook absoluut geen tweede kindje, was zelf ook enig kind en vond dit goed zo. Maakte zich ook zorgen of dit financieel en praktisch wel zouden aankunnen en zo. Heb er echt jaren over gezaagd en alles geprobeerd en opeens toen ons dochtertje iets meer dan drie jaar was is hij gedraaid en en ben nu zwanger van een tweede kindje!!!! Hij is er ook heel blij mee en kijkt er naar uit! Je ziet ze kunnen ineens van gedacht veranderen ook al beweren ze bij hoog en bij laag dat dat nooit gaat gebeuren zelfs tegen vrienden en familie! Veel succes voor degenen die verlangen naar een tweede kindje! |
[Reageer]

een 2e kindje maar..

weer gebuisd op het onderdeel voorbehoedsmiddelen en binnen 4 weken maakt nummer drie haar opwachting. Wij staan er soms nog zo versteld van hoe het mogelijk is om van 1 naar plots drie te gaan, maar toch zijn we gelukkig met onze keuze. En dat verwennen, ik hoor veel dat mensen de neiging hebben een eerste kind te verwennen, dat ken ik, toen ik alleen was met de eerste... tja, geen winkel kon ik passeren zonder iets voor haar te kopen. Maar vreemd genoeg nu ook... als ik ga shoppen dan is het voor de kinderen, voor hen alledrie... ik moet dus vaak genoeg horen dat ik ze een beetje verwen, maar ja, het is zo moeilijk omdat niet te doen he