< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Soms gaat het mis... » Zwanger na 2 miskramen

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Soms gaat het mis...
Zwanger na 2 miskramen
29/09/2008 @ 21:58
Marijke

Online Status Bekijk profiel
Hoi Marije,

Wel voor jou is het ook niet makkelijk nu om zo te wachten tot wanneer je hcg nu eindelijk op 0 staat, hoop dat het iets sneller gaat gaan dan 4 weken, maar dat zal het wachten weer moeten uitmaken zeker he.Ik wens je alvast t'beste.
Voor iedereen hier trouwens, want t'is nooit leuk om het vruchtje te moeten verliezen, dan nog wachten tot wanneer die hcg eruit is. En dan uiteindelijk weer te willen dat er hcg in ons zit. Maar dan wel voor een goede geslaagde zwangerschap he. Heb altijd gedacht dat kindjes maken iets van niks was, maar tot men spijt heb ik ook moeten beamen dat het toch nog iets wonderbaarlijks is en blijft om een kindje te verwekken. Dat het niet altijd zo simpel is om zo'n uniek mensje te maken. Ma ja, we komen er wel uit he meiden. We geven niet op.
Liefs

Link naar deze reactie
01/10/2008 @ 09:47
Marije

Hi Marijke

Dank je

Ja het blijft wonderbaarlijk idd.

Gaan jullie het nog wel een keer proberen?

Hoe is het met de anderen?

Groetjes

Link naar deze reactie
01/10/2008 @ 20:38
Essie

Online Status
Dag allemaal...

Vervelend Marije dat het allemaal zo lang duurt he..., maar neem van mij aan dat het allemaal goed komt. Geduld is moeilijk nu, maar je zult moeten volhouden en doorzetten (als je dat wilt natuurlijk)

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik hoop dat het ook hoop biedt voor de anderen. Gisteren mocht ik voor de 1ste echo komen, en daar hebben we na 2 miskramen eindelijk een kloppend hartje gezien. Helaas kon ze niet zien hoe groot het was, dus ik weet niet precies hoe ver ik ben nu, maar mag over 2 weken weer komen voor een echo, en hopelijk is het dan duidelijker... Ben wel elke dag zwaar misselijk.
Ook heb ik een kiste op mijn eierstok, heeft iemand daar wel eens wat meer van gehoord??

Sterkte allemaal, en houdt goede hoop, jongens!

Ik ben ook heel bang dat het alnog misgaat, maar je moet proberen ook er wel een beetje van te genieten.

Ik duim voor iedereen!!! Liefs Es

Link naar deze reactie
02/10/2008 @ 10:47
Marije

Hoi Essie,

Wat fijn!!! Oh wat moet dat heerlijk en een opluchting zijn geweest zeg!! Super. F

Ook fijn dat je over 2 weken meer mag. MOet gewoon goed komen deze keer toch?

Dank je, maar hier gaat het niet nog niet zo goed. Kreeg gister hevige buipijn en steken. Dus maar weer de gyn gebeld. Ik moest komen en er is weer bloed geprikt. Ook heb ik een echo gehad. De gyn heeft een wondje gezien bovenin net buiten de baarmoeder die waarschijnlijk de pijn veroorzaakt.... Hij wil niet opereren zegt hij omdat het risico te groot is, het is een moeilijk operabele plek en als hij even afwijkt of een foutje maakt moet mijn baarmoeder ook verwijderd worden.
Dus dat wil ik absoluut niet zoals je begrijpt. Dus het wordt pijn uitzitten. De hcg is gedaald naar 23 dus het lijkt erop dat het lichaam het echt zelf af kan, dat is de enige houvast dat het goed komt. Dus daar gaan we maar vanuit.
Maar vrolijk wordt je er niet van kan ik je zeggen

Ik moet nu maandag weer prikken

Groetjes

Link naar deze reactie
03/10/2008 @ 14:47
Chica

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey Essie,

Een cyste op je eierstok is niet zo erg. Normaal zijn deze van hormonale aard en verdwijnen ze ook spontaan. Bij mijn eerste echo zag de gynaecoloog bij mij ook een grote cyste. 2 weken terug voor de nacontrole van mijn miskraam was deze weg.

Hierover geen zorgen maken en probeer een beetje te genieten van je zwangerschap. Ik kan me goed inbeelden dat je toch niet 100% gerust bent na wat je allemaal al hebt meegemaakt en dit zal voor ieder van ons zijn als we terug zwanger zijn.

Chica

Link naar deze reactie
03/10/2008 @ 15:11
Veerle

Hey meiden,

Hier goed nieuws gekregen. De echo zag er goed uit, maar wel voor een zwangerschap van 7w2d terwijl ik volgens mij al 8w1d was. Beetje vreemd maar ik ga proberen me er het hoofd niet over te breken...

Marijke: Drie keer op rij! Dan moet het inderdaad moeilijk zijn om te geloven dat het ook gewoon goed kan gaan, zelfs al heb je er al twee rondlopen...

Marije: Wat moet je geschrokken zijn toen ze spraken van buitenbaarmoederlijk! Gelukkig toch het lichtpuntje dat je lichaam het zelf kan oplossen. Ik duim voor je dat het snel allemaal voorbij is.

Essie: Blij dat je ook goed nieuws gekregen hebt! En ja, ik weet wat je bedoelt: we blijven tóch nog wat ongerust, hé! Binnen vijf weken mag ik terug voor de 12weken echo met nekplooimeting. Als alles dan nog steeds goed is, zal ik pas echt kunnen genieten, denk ik.

Liefs,
Veerle.

Link naar deze reactie
04/10/2008 @ 09:11
Essie

Online Status
Dag meiden, goedemorgen...

Veerle, wat fijn dat je ook een goee echo hebt gehad, gaan we gelijk op. Zelf dacht ik dat ik zondag as. 8 weken zou zijn, maar was ook iets minder ver nog. Na een aantal miskramen duurt het even voordat je cyclus weer op gang is, en kun je het nooit helemaal exact bepalen nog. Was bij mij ook het geval.
Ben je ook zo misselijk Veerle?? Wellicht heb je nog tips, buiten de gebruikelijke die we overal lezen.... Ik heb niet zo'n trek meer, en veel dingen staan me tegen...

Gelukkig hoef ik me over de cyste geen zorgen te maken, zoals Chica schreef. (bedankt hiervoor). Je leest er verschillende dingen over, maar in het ziekenhuis zei ze ook dat het vanzelf weg zou gaan, dus daar denk ik dan maar niet aan. Ik mag volgende week dinsdag alweer terug voor een echo, omdat ze dan hopelijk wel exact kunnen bepalen hoeveel weken het kindje is. Maar dat kloppende hartje wat je gezien hebt, zorgt toch wel dat je een stuk rustiger bent hoor.. (al blijft het in je achterhoofd meespelen, he.....)

Marije vervelend dat wondje bij je baarmoeder, hopelijk geneest het snel, en kun je weer verder ook. Mijn 2de zwangerschap was ook buitenbaarmoederlijk, maar heeft zichzelf ook vanzelf afgestoten. Gelukkig maar want anders moet het operatief verwijderd worden. Ze konden in mijn baarmoeder niks van een zwangerschap terug vinden nl, terwijl ik wekelijks geprikt werd op HCG, dus ik was wel degelijk zwanger... Gelukkig maar dat de natuur dit zelf afstoot, want buiten de baarmoeder kan het niet overleven.

Voor iedereen sterkte ermee...

Tot later, liefs Es

Link naar deze reactie
04/10/2008 @ 13:49
Veerle

Hey Essie,

Qua misselijkheid valt het goed mee. Toen ik zwanger was van Achiel had ik meer last. Nu word ik zo af en toe (een paar keer per dag) overvallen door een vlaag van misselijkheid, maar het is niet zo fel en na vijf minuten weer voorbij. Tips, tja, ik moet regelmatig iets eten, een lege maag komt nu niet goed, dan word ik écht misselijk...

Liefs,
Veerle.

Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 11:09
Marije

Hi

Bent ik weer. Het gaat weer wat beter. Zaterdagavond nog wel een terugslag gehad met veel buikpijn maar het lijkt weer beter te gaan. Vanochtend weer bloed moeten prikken. Morgen uitslag dus weer afwachten.
Joey is van het weekend ook ziek geweest, spugen dus dat schoot ook niet op.

Veerle, fijn dat je goed nieuws has!! Wanneer mag je weer voor een echo?

Essie, inderdaad wat je zegt! Jij dus ook buitenbaarmoederlijk, nee operaties zijn niks . Nou er was pas hier in Nederland een documantaire op tv van een vrouw die een buitenbaarmoederlijk zwangerschap heeft gehad en dat kindje heeft het overleefd. Ze verging van de pijn want het kindjes schopte tegen alle organen en op een of andere wonderlijke wijze zagen ze niet dat het buitenbaarmoederlijk was. Pas met 34 weken ofzo en toen is er een spoedkeizersnee gedaan. Het kindje is nu 2 jaar oud! Zij is de vierde op de wereld waar dat bij gebeurd is. Ik weet niet in welk land het was.

Marijke, hoe is het met jou

Doei
Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 11:10
Marije

Trouwens CHica, bij jou aan je banner te zien?
Link naar deze reactie
20/11/2008 @ 11:33

kiste
Bij mij hebben ze ook een kiste gevonden buiten de baarmoeder maar wisten niet goed wat het is. Weet hier iemand ervaring mee?
Link naar deze reactie
21/11/2008 @ 23:33
essie

Hallo allemaal,

Is inmiddels alweer een tijdje geleden, maar had een wat mindere ervaring. Bij mijn tweede echo bleek helaas toch weer dat het vruchtje niet oke was. Was al gestopt met leven een dag na de eerste echo. Flink balen dus.

Ben 4 weken geleden gecurriteerd, en gelukkig is gisteren mijn menstruatie ook weer gewoon op gang gekomen.

Volgende week mag ik weer terug komen in het ziekenhuis, en gaan we verdere onderzoeken doen. Eerst begin ik met een stollingsonderzoek, en daarna zien we wel verder.
Heeft iemand van jullie daar al eens ervaring mee gehad.

Helaas komt het maar bij 1% voor dat je 3 miskramen achter elkaar krijgt. Gelukkig is de kans wel nog 75% dat het de volgende keer alsnog goed kan gaan....
We blijven hopen maar, pffff

Liefs voor allemaal
Link naar deze reactie
22/11/2008 @ 09:43
Orchidee

Hallo Essie,
Eerst en vooral veel sterkte bij het verlies !
Ik heb ondertussen ook al 3 miskramen achter de rug. Vorig jaar in augustus, dit jaar in januari en één in juli. Het was iedere keer in het begin van de zwangerschap. De 1e keer was het een spontaan miskraam, de andere 2 keren ben ik gecuretteerd. De laatste 2 keren bleek bij de 1e echo dat het vruchtje te klein was en bij een 2e controle-echo bleek het inderdaad in de 1e weken gestopt te zijn met groeien.
Wij hebben ondertussen een aantal onderzoeken gedaan. Bloedonderzoek bij mij (uitgebreid: stolling, infecties, erfelijkheid, ...) en bij mijn man (erfelijkheid). Dan ook een foto van mijn baarmoeder en eierstokken en daarop volgend een kijkoperatie. Daar is allemaal niks uitgekomen. Mijn gyn zegt dat we waarschijnlijk 3 keer brute pech gehad hebben en heeft me nu hormonen voorgeschreven die ik moet opsteken van zodra ik zwanger ben, om zo de innesteling te bevorderen. Hij vindt het niet nodig om andere zaken te doen, omdat wij op zich redelijk snel zwanger worden.
We hebben nu net weer groen licht gekregen ... en moet zeggen dat ik mij veel ongeduldiger voel dan de vorige keren. Maar ja, we zijn ondertussen al 2 jaar en 3 miskramen verder, ben 35 jaar en zo goed als al onze vrienden van onze leeftijd hebben er al één, twee of drie lopen. Ik hoop dat het geluk ons binnenkort ook gegund wordt ! Hetzelfde voor jou !
Na 3 miskramen doen ze inderdaad uitgebreide onderzoeken. Maar heb al gehoord dat de kans dat er iets uit komt kleiner is dan dat er niets uitkomt. Ik heb zelf zoiets van: leuk dat er niks ergs uit gekomen is, maar waarom zou het een 4e keer lukken als het al 3 keer na elkaar niet gelukt is ?
Soit, we blijven erin geloven ! Heeft geen zin van de moed op te geven.
Ik wens je veel succes en als je nog vragen hebt, laat gerust weten !
Orchidee
Link naar deze reactie
22/11/2008 @ 11:29
Femke

Online Status
Hey Essie, wat jammer voor je! Ook ik heb zopas een tweede mk op rij achter de rug. De eerste was in juli van dit jaar na goed 10 weken en vorige week ging het mis na goed 7 weken. Beide keren is het vruchtje spontaan gekomen en waren er geen ingrepen nodig. Ben zopas op controle geweest bij de gyne en hij wil nu ook onderzoeken of er een oorzaak is van deze twee opeenvolgende mk. Normaal beginnen ze daar pas aan na 3 mk, maar hij vindt het een beetje onmenselijk om te wachten omwille van je eigen onzekerheid. Ook hier een stollings- en schildklieronderzoek bovenop een test voor translocaties zowel bij mijn man als bij mezelf. Hij zei inderdaad dat de kans kleiner is dan 1% dat ze iets vinden, maar om eerlijk te zijn had ik liever de "je hebt pech gehad"-theorie. Alleen al door het feit dat hij heeft uitgesproken dat er ook nog wel eens iets ander mis zou kunnen zijn, ben ik wat bang geworden en spookt het door mijn hoofd dat ik wel eensdie 1% zou kunnen zijn. Onnozel om jezelf zo op de kast te jagen, maar da's nu eenmaal hoe ik me op dit moment voel. Wat hij er ook wel bijzei, is dat vermits we niet van plan zijn om onze kinderwens aan de kant te zetten ook als er effectief iets 'mis' zou zijn, we gewoon verder kunnen proberen voor een volgende zwangerschap. Eén geluk; ook wij zijn tot nu toe telkens in ronde 1 of 2 zwanger geworden dus hopelijk is het snel weer raak.

Toi toi toi
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]