< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Peuters » help 16maand en ineens mega opstandig!

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Peuters
help 16maand en ineens mega opstandig!
23/09/2008 @ 18:24
Ellen

hoi,

mijn kleine meid is sinds 1week mega opstandig.
ze word om alles boos.
krijst moord en brand en gooit met alles en moet overal haar zin in hebben.

ik word er gek van.

niets werkt.
negeren,in de hoek zetten echt niets werkt.
ik ben het echt zat.
het lijkt wel een verwend kreng.

ik moet zeggen dat ze de laatste tijd al steeds moeilijker werd,maar nu is het echt heel erg.

wat moet ik,mijn man en ik worden er gek van.

iemand tips!
Link naar deze reactie
24/09/2008 @ 11:09
saar

hihi!!!
ja klinkt me erg bekend in de oren.
Bij onze dochter was dit op 15 maanden. En ze kon toen al heel goed stappen, met als gevolg dat we echt constant bij haar moesten staan. Ze is een waaghals en deed de hele tijd ongelukken en wou niet luisteren. Ze kroop dan op de zetels en sprong erin en dan moesten we haar echt daaruit halen, dan brulde en schopte ze erop los. ook op de verzorgingstafel was het een ramp, echt waar ,ik zag er steeds tegenop haar te verversen. Ze wou ook perse zelf eten toen terwijl ze het nog niet goed kon en als ze fruitpap zag begon ze heel luid te wenen. Ze had ook vaak driftbuien waarop ze luid protesteert en zich op de grond laat vallen. Soms was ze echt urenlang onhandelbaar

Maar na een maandje gaat dit beter. Echt waar. Je moet heel consequent blijven, niet te veel verbieden, maar wel die dingen die gevaarlijk zijn en dit steeds uitleggen. Een maand later, toen ons dochter 16 maanden was zag ik ineens dat ze heel goed wist wat wel en niet mocht. Nu is ze ook iets rustigers. Ze begrijpt nu gewoon bijna alles wat ik haar vertel. Ze kan nu al zelf eten, ik mag haar nog wel helpen. Ze eet nu ook stukjes fruit ipv fruitpap

groetjes
Link naar deze reactie
26/09/2008 @ 08:20
saar

Hoi Ellen, nu was ik toch ook benieuwd naar reacties. Het lijkt wel alsof wij hier de enige zijn!
Nu heeft ons kleine meid weer een opstandige periode (nu 17m). Als ik haar nu in de creche afzet wil ze perse zelf stappen, en dan plots weent ze omdat ik haar moet oppakken en dan weer omdat ik haar moet neerzetten. En als ik haar savonds ga halen dan vind ze het erg fijn om zelf naar de auto te stappen maar als ik haar dan moet oppakken om in de auto te zetten brullen amai!!!
Ik denk dat niet alle kinderen dit zo fel hebben hoor, volgens mij is dat ook wat het karakter.
Groetjes,
saar
Link naar deze reactie
29/09/2008 @ 16:49
kaatje

Online Status Bekijk profiel
Heel bekend!
Yannick heeft 2 van dit soort periodes vlak achter elkaar gekregen. Zo vermoeidend, soms dacht ik echt van o je wordt het zon dag. Altijd aandacht vragen of het nu positief of negatief is. Maar nu is hij weer heel leuk en lief en erg gezellig thuis. Dus hou vol, het duurt even maar het gaat over!

En moet je een nagaan wat zou jij doen als jij ineens een hele anderen wereld ziet, hard groeit en ook nog eens tandjes krijgt! precies...

succes, groetjes Kaatje

Link naar deze reactie
29/09/2008 @ 21:06
jik

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht

Oooooooh Ellen,

wat we hier allemaal al hebben meegemaakt de laatste weken pfffff. boekwerk kan ik er van maken

Het begon met mopperen (zij dan he) toen werd het schreeuwen, daarna mopperen, schreeuwen en slaan en nu schopt ze er ook nog eens bij.
MANN, Wat ik ook probeer, ze luistert echt voor geen meter (kilometer).

Ze lacht zelfs als ze een pak voor haar broek krijgt. Nou dan sta ik echt met mijn handen in het haar
Wat nu werkt is heel hard Hey roepen, dus geen Nee, niet doen, houdt op etc. Alleen Hey en ze blijft ztokstijf staan of zitten. En dan hoef ik er alleen maar heen te lopen en haar van de grond te rapen of op te tillen.

Nu heeft ze soms ook uit het niets driftbuien en dan blijft ze tekeer gaan soms rent ze daarbij en valt natuurlijk of ziet de muur te laat, slaat dan de deur dicht (gelukkig hebben wij een oude deur die niet meer in het slot valt, dus vingers en zo blijven heel)
Ze weet wel dat ik de strenge ben en bij papa alles mag, tot op een zekere hoogte. En dat probeer ik nu zo te draaien dat papa ook ff streng wordt en voilla mevrouw komt kusjes geven en aaien en knuffels. Dus als papa ook even streng is helpt dat 100% meer dan ik alleen.

ook komen er buien waar ze zelf en wij ook echt niks mee kunnen en dan is het gedwongen op schoot nemen en rustig maken, net zolang totdat ze toegeeft en even 10 minuten rustig is en dan weer verder met spel. Dat werkt met haar heel goed. Wat ik wel in de gaten krijg is dat ze van bepaalde mensen een sapje krijgt of koekje waar dus suiker etc in zit en juist die dagen slechter gaan dan dat ze sapjes en koekjes (zonder al dat spul) thuis krijgt. misschien toch een reactie op kleur en smaakstoffen.

Voor de rest is ze de allerliefste hoor, maar AF EN TOE Zou je haar echt ff achter het behang willen plakken en zucht ik heeeeeeeel diep als ze eindelijk in bed ligt

Heeel veel sterkte aan alle mama's en nee wij hebben geen verwende krengen, we hebben gewoon een kind met karakter hihi.
Op je strepen staan en goed opletten wat het kind wil. Soms is het iets heel stoms, zoals drinken en niet weten waar dr beker staat of speen achter de tafel gevallen of zo. En ja dan raken ze gefrustreerd omdat ze er niet bij kunnen en als wij moeders het ook niet zien, dan moet het maar gillend uitgelegd worden hihi.

Groetjes

Link naar deze reactie
30/09/2008 @ 13:10
Ellen

dank jullie wel!

helaas is ze nu ook sinds enkele weken snachts aan het spoken.
ineens gillen en gaan staan in bed.

erg leuk,maar niet heus!
ook merk ik dat ze erg bezig is met praten en woordjes leren.
zou ze hier wakker van liggen?

Groetjes ellen
Link naar deze reactie
30/09/2008 @ 20:42
jik

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht

Hoi Ellen,

Ik denk dat het wakker worden snachts, net zoals het opstandige gedrag echt een fase is waar ze doorheen moeten. Of een sprong, hoe je het wilt noemen.

Isa is tegenwoordig tussen 4 en 5 uur wakker smorgens en ook rond 2 uur snachts een krijs. Waarschijnlijk gewoon dromen. Ik ga er heen, zoek samen met haar dr speentje die ze dan in haar huilbui weggooid en dan begint ze me toch een verhalen te vertellen met snikjes er doorheen, Echt alsof ze dr droom kwijt wil. Speen erin, ze gaat weer liggen, dekentje om en ik mag dan absoluut de deur niet dicht doen. Dus die blijft open. en dan smorgens het zelfde liedje, maar dan zingend en kwebbelend. Dus ik doe de cd aan met muziek en dan ligt ze ff een tijdje rustig. rond 7 uur de fles en om 10 uur slaapt ze pas weer voor 1 a 2 uurtjes.

En ja het is ook niet leuk, maar ik ben altijd een positief persoontje en probeer alles van een andere kant te zien en speel daar mee totdat het zo is dat we er allebei profijt van hebben.
ach en later lach ik er om. Als je soms die boze buien ziet van haar. Op dat moment echt niet leuk, maar als ze eenmaal in bed ligt en ik denk eraan terug dan heb ik echt wel ff schik hoor. Zo'n eigen karaktertje en eigen persoonlijkheid. En dan denk ik, ach het komt wel goed met haar later. En ouderschap gaat nou eenmaal niet over rozen.

Misschien komt het wel door dr nieuwe woorden, misschien een droom, misschien een been kramp, misschien te lang in 1 houding gelegen... je weet het niet. Ze maken zoveel mee en iedere dag weer iets nieuws. Ik probeer me altijd in haar in te leven en dan kijken of het is wat ik denk dat het is.

Sterkte, komt echt wel weer goed

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]