[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 26/09/2008 @ 10:18 Prutske ![]() | Hallo, Als zwangere mag je geen rauwe eieren eten. Maar een spiegelei is dat geen van het eitje nu nog rauw of niet meer rauw? Liefs |
| 26/09/2008 @ 10:34 Kathleen ![]() | waarom mag dat eigenlijk niet? |
| 26/09/2008 @ 13:10 Leen | hallo, er kunnen daar ziektes in zitten die niet erg zijn voor de mama maar wel erge gevolgen kunnen hebben voor de baby. Ik denk dat het salmonella en zo is. Maar een spiegelei mag wel hoor denk ik, zolang het goed gebakken is. Ik doe ook geen eitjes meer in mijn puree. Groetjes |
| 26/09/2008 @ 15:21 Kathleen ![]() | ok, ik wist niet dat het ook in rauw ei zat. Ik dacht vooral rauwe groenten en katten inderdaad. |
| 26/09/2008 @ 15:26 Babyke* ![]() | Pelkie: goed, maar dat staat wel op mijn verwijsbrief van de arts met richtlijnen die ik nu moet opvolgen dus ja. Ik denk dat hij wel weet waar die over spreekt he? |
| 26/09/2008 @ 15:30 des ![]() | Als je zwanger bent mag je geen rauwe eieren eten of ongepasteuriseerde melkproducten (zachte kazen), ook als je immuun bent voor toxoplasmose (zoals ik). |
| 27/09/2008 @ 09:42 oem 3isaa ![]() | salmonella.heeft.met.eieren.te.maken... net.als.rauwe.kip..allebei.hetzelfde en.geloof.me,dat.wil.je.niet.meemaken. dan.ben.je.echt.heeeel.ziek... ik.weet.niet.of.dat.schadelijk.is.voor.je.kind maar.rauwe.eieren...ik.persoonlijk.neem.dat.risico.niet. hier.een.link: http://www.e-gezondheid...t_loer-3449-232-art.htm http://nl.wikipedia.org/wiki/Salmonella |
| 27/09/2008 @ 20:51 tanja | rauwe eieren (en ik denk ook wel een spiegelei) eten is inderdaad een risico ivm salmonella. Maar kom, hoe dikwijls kàn dat voorkomen in belgië of nederland? een gewoon doordeweeks legbatterij-eiken dat je koopt in de supermarkt kàn bijna geen salmonella hebben, en als dat toch het geval is weten ze dat snel genoeg. als je natuurlijk eieren van je eigen kippen eet, weet ik het niet goed. (mijn vriend heeft als baby salmonella gehad en ik verdenk de kippen en hun eitjes die ze zelf hielden. maar mijn vriend heeft alles goed doorstaan en heeft nu darmen en een stoelgang waar menig mens jaloers op is )enfin, bij mijn vorige zwangerschap had de vroedvrouw geantwoord op mijn vraag of chocolademousse kwaad kon dat ik niet moest gaan overdrijven.. ik ga er altijd van uit, als ik er een slecht gevoel bij heb, dan doe ik het niet... groetjes, Tanja |
[Reageer]

Rauwe eieren

... had er echt zin in, want voor mijn zwangerschap luste ik dat niet!
!
)