< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » (On)Bewust alleenstaande moeders » alleenstaande mama van 27 met 2 kids

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » (On)Bewust alleenstaande moeders
alleenstaande mama van 27 met 2 kids
28/09/2008 @ 14:39

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hoi allemaal;

kom hier ook ff mijn verhaal doen.

ben sinds 2 maand uit elkaar na 10j een relatie gehad te hebben met de papa van mijn kids.
meneer is op een ander gegaan.
en heeft voor haar gekozen;zij die zelfs ook getrouwd is en haar man niet zal verlaten.

nu zitten we dus in de "scheiding". we zijn wel niet getrouwd.
hij wil geen allimantatie betalen ;omdat het op mijn rekening komt
hij wil een geblokkeerde rekening.
waar we allebei voor meoten tekenen als er geld vanaf gehaald wordt
g adar niet mee akkoord
nu gaan ze elk weekend naar de papa.
maar hij "dreigt"ook al met co-ouderschap
wat ik ook niet wil;vindt ik de kids te klein voor nu.

dus,kort gezegd een heel gedoe alweer
ik woon ondertss met de kids terug bij mijn ouders
maar die vinden da tik mij laat doen,dat ik de kids niet elk weekend moet meegeven. en blablabla

kent iemand dit nog?

grtjs kaat

Link naar deze reactie
29/09/2008 @ 12:23
konijntje

Online Status
Tja, hij is nu mss wel verliefd maar kan nog op zijn stappen terugkeren als hij beseft dat die andere vrouw haar huwelijk niet wil opgeven.

Ik zou eerder denken aan een bemiddelaar alvorens gerechtelijke stappen te nemen. Beter 'als vrienden' (hoe moeilijk ook) uit mekaar te gaan dan meteen in oorlog met mekaar te gaan. Denk in het voordeel van de kinderen.

Sterkte!

Link naar deze reactie
29/09/2008 @ 14:01
...

In het belang van jullie kinderen: Is de vader (los van wat hij jou heeft aangedaan) een goede papa voor zijn kindjes?

In dat geval vind ik dat hij gewoon recht heeft op co-ouderschap.
Oké, hij had jou niet moeten bedriegen (en voor die andere moeten kiezen), maar als hij een goede papa is, vind ik dat hij even veel recht heeft zijn kinderen te blijven zien.

Dit is iets wat je in het belang van de kinderen moet regelen, zonder wraak te nemen op hem door ze af te nemen, want daarmee ga je je kinderen even veel pijn mee doen (en ik neem aan dat je dat niet wil)

Verder wens ik je veel sterkte.
Link naar deze reactie
01/10/2008 @ 12:02

Online Status Bekijk profiel
hallo kaat,

hier ook alleenstaande mama van 27 met zoontje van 1 jaar.
papa is ook op een ander gegaan en daar is hij nu nog mee samen.
we hebben ook een regeling bij het gerecht. ik zou het toch via die weg proberen. er bestaat ook een prodeo-advocaat.
ik denk niet dat co-ouderschap hier eerlijk is, aangezien HIJ schuld is en hij niet aan de kinderen heeft gedacht toen hij is vreemgegaan dus wat hij jou heeft aangedaan heeft hij ook de kinderen aangedaan. zo zie ik het.

nog even naar ... gericht:
wie je ook bent? denk niet dat jij hetzelfde hebt meegemaakt want dan zou je zo niet spreken.
het is gemakkelijk een oordeel te vellen als je niet in hetzelfde schuitje zit. je mag blij zijn dat het zo niet bij jou is.

Link naar deze reactie
01/10/2008 @ 16:39

hy dorientje

hij heeft nog altyd contact met die vrouw waar hij zijn gezin voor in de steek gelaten heeft.
ik heb toen indertyd in zijn gsm-berichten k' kijken;en dat sprak boekdelen natuurlijk...verschrikkelijk!

ok;in een relatie ben je met 2;en het zullen mss ook alle beetjes bij elkaar zijn.
maar dan nog : vreemd gaan doet men niet

nu wel hij zijn kids elk weekend zien;ik heb ze nu door de week
advocaat en ik willen dit niet;omdat hij voorruit gaan als "plezierouder" en ik.....

nu dreigt hij met co-ouderschap+ geblokkeerde rekening waar allimantatie op komt!!!!!!
meneer wil niet dat er zijn geld bij mij op de rekening moet zetten
bang dat ik er andere dingen mee ga doen,dan het voor de kids bestemd is.

onze zaak komt voor de jeugdrechter;omdat we niet getrouwd waren(wet. samenw.)

eerst wilde ik nog akkoord gaan met elk weeeknd;maar de maandag belde hij mij op en "dreigde" als ik niet akkoord ermee ging hij vr co-ouderschap ging.
heb ik mij bedacht en ik moet nu aan de toekomst denken van mij en de kids

het schoonste vanalles heb ik in de week ne mail gekregen van zijn "affairemadam" waar ze alls in ontkent dat ze ook een relatie gehad hebben gehad.das nog het toppunt;dat ze zich ermee moeit
iemand waarmee ge sex hebt gehad geduurde de tyd van huwelijk is in mijn ogen een relatie/affaire
ze praatte mijn ex-vriend in de mail goed en blablabla
ze wenste mij zelfs geluk en sterkte toe!
misselijk werd ik ervan
en het schoonste vanalles is het bekokstooft;want zee heeft de amil doorgestuurt naar mijn ex-vriend
pffff

dus aan"...."zwijg mij over respect aan de kant van mij ex en noem maar op
dit zijn situaties die erg zijn
mss wel niet over dezelfde kam geschoren mogen worden;mits ge met 2 zijt in de relatie.
er zijn mss vrouwen die overspel dulden
maar dat vele "overwerken"stel je naderhand toch in vraag hé?

kaat

Link naar deze reactie
02/10/2008 @ 11:35
sofie

Hallo,

"..." heeft wel gelijk hoor, je kindjes hebben hun papa ook nodig, ze zullen al genoeg lijden onder een scheiding.

Wat er tussen jullie 2 gebeurt, vind ik heel erg voor jou he, ik wens je echt veel sterkte. Het is heel normaal dat je gekwetst bent en hem ook pijn wil doen maar probeer in de eerste plaats aan je kinderen te denken. Zij zijn sowieso al de dupe, en zij voelen het wel als je hun papa "haat". Dat is voor een kind al moeilijk genoeg. Een kind blijft trouwens altijd loyaal tov zijn ouders, kwaad spreken over de ander keert zich vaak tegen de ouder die kwaad spreekt ipv de ander.

Mijn ouders zijn ook gescheiden toen ik klein was maar mijn mama heeft nooit kwaad gesproken over mijn papa (ook al was hij een alcoholieker, ze zei altijd "hij is ziek") en daar ben ik altijd dankbaar voor geweest.

Hou je goed!
Link naar deze reactie
02/10/2008 @ 19:56

hoi

sofie : ja;ik wil zijn kids ook niet afpakken hé
maar ik moet ook toekomstgericht kijken : als de kids elk weekend gaan
dan doet hij de leuke dingen met hen
ik ga ook werken door den week en na school kan je niet veel meer doen hé
zijn de kids moe.

en echt haten doe ik hem niet hé
zie die man nog graag;maar ik meot nu aan mijn eigen en de kids denken naar de toekomst toe.en hij is degene die besliste om weg te gaan;en daar horen gevolgen bij
maar tis heel de situatie hé......

Link naar deze reactie
02/10/2008 @ 22:16

Online Status Bekijk profiel
hallo kaat,

ik begrijp je want ik maak hetzelfde mee en we hebben nu een regeling dat de kleine 1 week 's vrijdags en 1 week 's zaterdags (met overnachting) naar de papa gaat en zo ziet hij hem toch geregeld.
ik ben ook niet haatdragend. ik wil het beste voor mijn zoon.
lijkt me inderdaad niet logisch dat de kinderen elk weekend een volledig weekend naar de papa gaan zo heeft hij de fijne momenten. denk dat je daar wel iets van kunt zeggen op de rechtbank.
mijn situatie is misschien iets anders aangezien mijn zoontje nog klein is, maar ik denk dat co-ouderschap met onderling akkoord moet gebeuren dus denk niet dat je daar zo bang voor moet zijn. hij wil je bang maken. hij denkt dat hij macht heeft.
ik snap dat je hem nog graag ziet. hij is de papa van je kinderen en jullie zullen altijd een speciale band hebben. bij mij is dat ook zo. ik probeer het positieve te zien en denk gewoon op de eerste plaats aan de kleine.
ik denk nog altijd dat het beter is dat de kinderen meer bij de mama zijn. tenslotte hebben wij hen 9 maanden in de buik gedragen. het is een andere band dan dat de papa heeft met ze.
veel sterkte nog! kop op!
't is misschien allemaal nog zo vers.
ik hoop dat jullie eruit zullen komen.

Link naar deze reactie
13/10/2008 @ 15:03
Kim

Soms zijn de reacties moeilijk te aanvaarden die hier gegeven worden, omdat dit een emotioneel geladen probleem is. Weet dat de reacties er zijn om je te helpen en eventueel raad te geven. Het is nog altijd aan jou om de beslissingen te nemen..

Moest ik en mijn vriend uit elkaar gaan, door om het even wat, zou ik het niet over mijn hart krijgen om hem het co-ouderschap te ontzeggen. Hij ziet zijn (binnenkort) twee schatjes doodgraag en zou ze, net als ik missen mocht hij ze niet meer te zien krijgen. Ook al was het alleen in het weekend.
Ik zou eerder niet akkoord gaan met het feit dat ze elk weekend naar de papa gaan. Zo krijgt hij inderdaad alleen de leuke momenten.
Een kind lijdt onder een scheiding, welke leeftijd ze ook zijn. Mijn ouders zijn pas uit elkaar gegaan op mijn 16. Een leeftijd waar je alles goed beseft. Nu heeft mijn ma vaak kwaad gesproken oven mijn pa, en dat doet pijn. Een relatie heb je met twee, en er moet aan gewerkt worden, langs beide kanten.

Ik hoop dat jouw ex-vriend de deur op zijn neus krijgt bij die andere vrouw. Ik hoop dat hij binnenkort beseft dat hij een verkeerde keuze heeft gemaakt door bij zijn gezinnetje weg te gaan.
Als die vrouw jou contacteert, waarom contacteer jij haar man niet? Hij heeft evenveel recht om te weten wat er aan de hand is. En mss kan dit tot een oplossing leiden.

Kun jij je anders nog wat recht houden? Kun je het emotioneel aan en heb je iemand waarmee je kunt praten?
Hou je alvast sterk meisje, een dikke

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]