< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Moeder worden/zijn... » Mama's in een gemengd huwelijk

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Moeder worden/zijn...
Mama's in een gemengd huwelijk
19/11/2008 @ 22:25
Britt

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hey dames

ik vind het ook jammer dat er hier even een negatief kantje te lezen was, vond het juist leuk om eens met 'lotgenotes' (bij wijze van spreken!) te kletsen (vooral te lezen in mijn geval... leuk dat er zoveel verschillende combinaties zijn in dit topic, van alle kantjes van de wereld.

@zunizee: waaaaaaaaw zoveel talen die jouw kindjes begrijpen, vijf of zo zeker? schitterend! dat van ons gaan we proberen er drie bij te brengen, dat zal al knap zijn denk ik

groetjes wij

Link naar deze reactie
21/11/2008 @ 14:09
Kathleen

Online Status Bekijk profiel
Hoi,

was dit topic even "kwijt".
Wij spreken Frans met elkaar.
Mijn man spreekt met Elias Arabisch en ik Nederlands.
Elias spreekt perfect Arabisch en Nederlands en Frans een klein beetje.
Soms wel ingewikkeld.
We zijn hier ook nog niet echt uit de naam voor ons tweede kindje.

Link naar deze reactie
21/11/2008 @ 17:23
jik

Hee Britt het schiet al op bij jou he

Hier spreken we 3 talen. mijn vriend en ik Engels, Hij pools en ik Nederlands. Isa verstaat Engels en NL het beste, maar begint nu langzaam aan ook het Pools te verstaan. Zal ook wel moeten he
Is ook gewoon de papa's schuld, die praat weinig tegen haar, alleen maar gekke brabbeldingen.

Link naar deze reactie
21/11/2008 @ 17:37
amina

Online Status
Hallo allemaal,
ik zag dit onderwerp en ik heb wel zin om wat mee te praten of weetjes uit te wisselen. Een korte voorstelling van mezelf. Ben een belgisch bekeerd meisje van 26 jaar. Ben getrouwd vorig jaar getrouwd met een marokkaan (geboren in marokko). En ben vorig jaar bevallen van een dochtertje Siham genaamd. Ben nu zwanger van mijn 2de.
Mijn schoonmoeder praat altijd berbers tegen mijn dochtertje, mijn man af en toe en ik doe mijn best.
Ik wil dat mijn kinderen de marokkaanse taal heel goed kunnen, omdat ik langs de kant van mijn man, veel familie heb die geen nederlands kunnen.
Voor de opvoeding doen we een beetje van beide kanten. Mijn dochtertje word als moslima opgevoed, halaal eten, ramadan, bidden,... Het enige wat we langs de belgische kant doen, is sinterklaas, pasen, kerstmis (wel zonder een kerstboom° , het gaat vooral om de kadootjes.
xxx

Link naar deze reactie
Gisteren @ 20:07
Ellen

Amina, welkom op de topic en proficiat met je zwangerschap. Hopelijk verloopt alles goed tot hiertoe? Dus jij kan ook al een mondje Berbers? Vanwaar is jouw man en schoonfamilie? De mijne zijn van Nador. Hier durf ik nog altijd niet goed Berbers te spreken. Ik begrijp wel het meeste van wat ze zeggen en weet wel min of meer wat terug te zeggen maar ben bang dat mijn uitspraak op niks trekt, mijn man maakt er namelijk altijd grapjes over dus zwijg ik maar

Martine, hiermee is meteen je vraag beantwoord. Ik spreek gewoon NL met mijn man. Ik hoop wel dat als de kinderen ouder worden de beide talen gaan worden gesproken maar voor mijn man is die klik precies moeilijk om Marokkaans te praten tegen hen, eigenlijk raar hé.

Hopelijk komt het visum van je schoonmama snel in orde. Mijn schoonbroer trouwt binnenkort en de moeder van zijn vrouw die in Marokko woont heeft vrij makkelijk een visum gekregen om het trouwfeest bij te wonen, heeft ook wel een paar maand geduurd en zo ken ik nog wel een paar gevallen dus dat zal wel in orde komen hoor. heb ook de indruk dat ze bij oudere vrouwen minder streng zijn.

Britt, leuk je hier nog eens te lezen. Hoe gaat het met de zwangerschap? Bijna hé! Ben je al een beetje voorbereid (voor zover je voorbereid kan zijn op zo'n klein wondertje natuurlijk )

Ik voel me momenteel beetje vermoeid. Ben nog altijd een beetje ziek en de kindjes zijn in een lastige bui, zowel tijdens de dag als 's nachts en ik snak echt naar wat rust. Hopelijk is deze nacht beter als de vorige...

Tot de volgende!

Ellen

Link naar deze reactie
Vandaag @ 16:01
amina

Online Status
Hey, mijn man is van Al Hoceima. Ik kan nog ni zo goed berbers hoor, af en toe versta ik wel iets maar ni om te zeggen super goed. Ben in januari nog maar 2jaar met mijn man, waarvan 1jaar getrouwd. En bij mijn schoonouders, zelfs tegen mijn man, durf ik ni echt te praten, heb schrik om fouten te maken.
xxx

Link naar deze reactie
Vandaag @ 18:05
Britt

hey dames

ja het begint hier op te korten dat is zo, ben het stilaan ook wel beu hoor...

en dat praten met schoonfamilie, dat vind ik ook moeilijk. mijn man is van casablanca en spreekt dus geen berbers, wel arabisch, maar dan nog... blijft een hele drempel he

groetjes wij

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]