< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » De laatste loodjes... » vanaf wanneer inwendig onderzoek?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » De laatste loodjes...
vanaf wanneer inwendig onderzoek?
29/09/2008 @ 20:03
dorien

Online Status
hallo,
vanaf wanneer deed de gynaecoloog een inwendig onderzoek bij jullie?
ik ben nu 33 weken verder, hij heeft gezegd dat hij vanaf volgende keer (35 weken) een inwendig onderzoek zal doen. Was dat ook zo bij jullie? Wat wordt dan precies onderzocht?
dorien

Link naar deze reactie
29/09/2008 @ 20:12
arilla

Online Status
Hey

Bij mij was mijn eerste inwendige onderzoek ook rond 36 weken, had wel al een paar keer een inwendige echo gehad.
Ze controleerde dan of ik al opening had en of de baarmoederhals nog niet verstreken was.

Link naar deze reactie
30/09/2008 @ 09:28
konijntje

Online Status
Bij mij wou hij het niet eerder doen dan 36 weken. Kans op krijgen voorweëen door het 'toucheren' van de baarmoeder... . Ik hoorde van iedereen dat ze regelmatig een inwendig onderzoek kregen en ik vond het vervelend dat ik dat niet kreeg. En zie, toen hij dat de vorige keer met mij dan eindelijk deed had ik 's nachts ook last van voorweëen.

Zolang je niet klaagt van regelmatig harde buiken doet de gyne blijkbaar geen inwendig onderzoek voor je je 36 weken hebt bereikt.

Link naar deze reactie
30/09/2008 @ 10:23
dorien

Online Status
zou het kunnen dat hij een uitstrijkje gaat nemen om iets te controleren zonder echt te toucheren?
dorien

Link naar deze reactie
30/09/2008 @ 16:07
Aussie

Online Status Bekijk profiel
Ik moet over 2 weken ook weer bij de gyn komen en zal mijn eerste inwendige onderzoek krijgen (uitstrijkje voor streptokokken of zo iets). Ik weet niet of hij dan ook gaat toucheren of niet. Ik denk dat idd aangezien ik nooit klaag en geen last heb van harde buiken of zo, mijn gyn ervan uit gaat dat alles goed gaat en daarom geen inwendige onderzoeken doet.

Ik moet dus over twee weken voor uitstrijkje en bloedonderzoek komen

Link naar deze reactie
01/10/2008 @ 15:19
Qtje

Hoi,

Mijn gyn heeft voor het eerst een inwendig onderzoek gedaan bij me toen ik 34 weken was. Ze zei dat ze dit vanaf 34 weken bij elke controle doet.
Bij dat eerste inwendig onderzoek op 34w heeft de gyn een wattenstaafje in m'n vagina ingebracht dat dan werd opgestuurd naar het labo om te testen op streptokokken. Daarna heeft ze dan met 2 vingers in m'n vagina gevoeld. (om te voelen of er opening is, of bmh al verweekt is, hoofdje al vast zit, ...)
De volgende controles op 37 en 39 weken heeft ze gewoon gevoeld met 2 vingers.

En als ik je kan geruststellen: bij mij deed het absoluut geen pijn. Ik was wel heel ontspannen en was eigenlijk al een beetje aan het wachten op dat eerste inwendig onderzoek (ik hoorde al van anderen die al veel vroeger een inw ond hadden gehad en ik was curieus naar de situatie daar beneden) .

Ben nu aan het aftellen... 39w en 4d zwanger...
Link naar deze reactie
01/10/2008 @ 22:35
miss boesy

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
bij mij geeft hij maar rond 38 weken ,
dat wissertje genomen is met een wattenstokje..das om te testen voor die striptokokken ofzo iets ..
dan heeft hij een gevoelt,en ik hadt 3-4 cm opening,

verder gewoon een nieuwe afspraak 14 dagen later,hij zei wel meschien zal ik je al eerder gezien hebben ,dan onze nieuwe afspraak

Link naar deze reactie
02/10/2008 @ 09:49

eyla!

Bij mij doen ze vanaf de 20ste week elke keer vaginaal onderzoek.. Leek me vroeg vond ik maarja controle om zekerheid zeker?

groetjes Miss'ke

Link naar deze reactie
02/10/2008 @ 10:05
Mieke

bij mij heeft de gyn op 37 weken een uitstrijkje genomen voor te testen op streptokokken, zij heeft toen niet getoucheerd. op 40 weken ben ik aan de monitor moeten gaat liggen en toen heeft zij wel getoucheerd voor te kijken of ik opening had en dergelijke.
Als ze geen reden hebben om te toucheren dan doen ze het ook niet en zeker niet te vroeg omdat toucheren bij sommige vrouwen een stimulatie van de weeen is.

groetjes

Link naar deze reactie
02/10/2008 @ 10:26
konijntje

Online Status
Hey

Het inwendig onderzoek op zich doet geen pijn. Ik voelde wel een lichte prik toen hij dat staaltje nam. Hij vertelde mij dat het resultaat van dat onderzoek 5 dagen nadien naar het ziekenhuis zou gestuurd worden waar je normaal gezien bevalt. Dit omdat ze na de geboorte indien nodig meteen een antibiotica kan toegediend krijgen indien het resultaat van het onderzoek niet zo gunstig was...

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]