[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 01/10/2008 @ 11:13 saar | Hoi, Mijn dochter van 17m heeft nog erg vaak haar tutje, eigenlijk veel veel meer dan ik zou willen. Ze is gewoon van nature onrustig. Ik zou het graag willen afbouwen maar weet niet hoe. Meestal kan ze wel eens een uurtje zonder maar dan moet ik haar tutje alweer geven omdat ze anders weent en sneller boos is zonder tut. Ze heeft haar tut altijd als ze slaapt, ook in de auto, ook smorgens na haar flesje en zowiezo altijd als ik haar van de kinderopvang haal, want dan is ze gewoon erg moe en lastig. Zou het nu te vroeg zijn voor een tuttenbeleid? Worden ze dat niet vanzelf beu op een bepaalde leeftijd? Als ik haar tutje overdag kan afleren zal ik al erg blij zijn, volgens mij kan ze echt niet zonder slapen. Dat gaat zeker nog een hele poos duren groetjes saar |
| 01/10/2008 @ 12:48 kk | Hier krijgen de kindjes tijdens de dag hun tutje niet, geld wel enkel voor kindjes boven het jaar hoor. Als ze wat lastig, ziek zijn of tandjes krijgen of pijn hebben dan krijgen ze die wel omdat het toch troost bied. Maar vanaf een jaar en half probeer ik toch ook voor die zaken het tutje achterwegen te laten en eerst gewoon te troosten met hun knuffeltje ofzo. Bij mijn zoontje kon dat al van ongeveer 16 maand. Bij mijn zoontje had ik de tut rond 17 a 18 maand ook voor het slapen weggehouden en dat ging goed voor een paar dagen maar dan werd hij ziek en werd het supper warm waarmee hij minder goed in slaap geraakte dus... tutje terug. Toen hij 19 maand was terug geprobeerd (deze keer van de moetes) want hij beet zijn tutjes kapot. Per week 1 tutje. Bij het eerste middagdutje was hij in zijn bed aan het zoeken naar zijn tutje: 'tut, tut,tut' waar veel goed inslaap. De dag daarna zocht hij niet meer. Nu zijn we bijna 4 maand verder en geen probleem hoor. Je kan misschien een gewoonte maken dat het tutje in bed blijft. verzin er een verhaaltje rond dat tutje nog wat moet slapen ofzo. Hier lukte dat toch wel goed hoor. Als we weggingen kreeg hij geen tutje, maar ik had het wel bij in mijn handtas, je weet maar nooit dat hij ergens een huilbuitje krijgt ofzo he. En dat deed ik toch ook al vanaf een jaar. Als we ver moesten rijden kreeg hij ze wel om toch maar in slaap te vallen. Maar korte ritjes moesten zonder kunnen. En blijkbaar heeft mijn methode toch gewerkt he, want hij is toch volledig tutloos. Ik vind het niet zo'n zicht dat een 2-jarige met een tut rondloopt daarom er op tijd mee gestopt. |
| 08/10/2008 @ 22:20 luna | Ik wilde dat het hier ook allemaal zo simpel ging. Younes is 3!!!en ik weet echt geen manier om hem van die tut af te brengen. Al een jaar ben ik er mee bezig zonder resultaat. Ik zeg hem elke dag dat de tut in bed moet blijven en enkel dient om te gaan slapen. Dan ligt hij heel de dag door te zagen dat hij zijn tut wil omdat hij moe is. Als hij naar school gaat, geeft hij zonder problemen zijn tut aan mij 's morgens, maar het eerste wat hij zegt als hij uit school komt is, waar is mijn tut. Ik heb hem de stickermethode proberen wijs te maken, elke dag dat je zonder je tut hebt doorgebracht en er ook niet achter hebt gevraagd, mag je een sticker plakken. Als het blaadje vol is, mag je een cadeautje gaan kiezen. 1ste dag superenthousiast, 2de dag: waar is mijn tut? Ok Younes, geen sticker vanavond. Zegt hij, peh, niet erg, waar is mijn tu-ut!! Nu vertel ik hem van de Sint, dat die binnenkort komt en cadeautjes brengt, maar alleen als je de tutten in je schoen legt en de sint die meeneemt. Nu gaat hij er mee akkoord, tot als het zover is natuurlijk. Ik weet echt niet meer wat ik nog moet doen om die tut weg te krijgen Alle tips zijn welkom |
[Reageer]

hoeft nog zo vaak tutje