< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Peuters » ouderschapsverlof

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Peuters
ouderschapsverlof
03/10/2008 @ 15:18
Leen

Hallo,

Ik heb een zoontje van 2jaar en hij mag vanaf januari naar school gaan.
Ik wil graag mijn ouderschapsverlof opnemen in vorm van 1/5, misschien vanaf januari. Nu is mijn vraag: wat als ik dan in die periode opnieuw zwanger ben en ga bevallen? Telt de periode van 15 maanden ouderschapsverlof gewoon door? En krijg je dan minder van ziekenkas bij zwangerschapsverlof?

Groetjes
Leen
Link naar deze reactie
03/10/2008 @ 16:53
liesje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi

Als je zwanger wordt, dan telt dat inderdaad gewoon door. Wat het ziekenfonds betreft zal je uitkering inderdaad berekend worden op je laatste bruto-wedde (4/5de dus). De premie van de RVA behoud je wel tijdens moederschapsrust.

Groetjes
Liesje

Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 09:48
Anneke

Online Status Bekijk profiel
Je kan die 15 maanden in blokken van 5 maanden opnemen. Ikzelf heb ook een blok van 5 maanden opgenomen en ben er dan meegestopt (omdat ik van werk ben verandert). Een blok van 5 maanden kan je wel niet stoppen.

Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 10:28
Inne

Hallo,

Je kan die blokken van 5 wel stoppen, maar de "overschot" van die blok ben je dan wel kwijt.
Dus moet je zelf uitmaken wat het voordeligste is natuurlijk.

groetjes,
Inne
Link naar deze reactie
07/10/2008 @ 22:17
Leen

En hoe kan je dat stoppen? Via de werkgever?
En als je een nieuwe blok van 5 maanden wil nemen, kan dat aansluitend aan de vorige, of moet je dan opnieuw fulltime werken?
Link naar deze reactie
08/10/2008 @ 11:04
Anneke

Online Status Bekijk profiel
Als je na een blok van 5 maanden wil stoppen, moet je dit inderdaad tijdig (ik denk dat ik dit een maan tervoren had gedaan) melden aan zowel je werkgever als aan diegene die je uitbetaald (normaal gezien moet je HR je wel kunnen vertellen welke procedure je moet volgen).

Je kan die andere blokken eerder wanneer opnemen (mits goedkeuring van je werkgever, vermoed ik). Let wel op, als je van werk verandert, moet je eesrt een jaar werken, vooralleer je ouderschapsverlof mag opnemen. Ik denk dat dit een algemene regel is. Bij mij is dit allessinds zo.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]