< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's voeding » van opvolgmelk naar volle melk

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's voeding
van opvolgmelk naar volle melk
03/10/2008 @ 19:50

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi mama's

Mijn dochtertje is ondertussen 1 jaar. Ik zou graag overschakelen naar volle melk. Marie krijgt al tien maanden BEBA.
Dat schijnt smeuïge, lekkere, verzadigende melk te zijn.
Volle melk is veel dunner en misschien niet zo lekker.
Toch zou ik graag stillekes aan van die poederpap afgeraken.

Mijn vraag ...
Hebben jullie tips om volle melk aantrekkelijker te maken?
Kan ik iets toevoegen?
De apotheek zei maïzena, maar da vind ik zo raar ...
Iemand mss ervaring mee ?

Groeimelk is wel lekkerder, maar dat wil ik niet geven.
Veel te zoet en slecht voor de tandjes !

Alle tips zijn welkom !

Groetjes
floor

Link naar deze reactie
03/10/2008 @ 20:10
emma

Online Status
hallo,
mijn dochtertje is intussen 16 maand en ben van hetzelfde gedacht i.v.m. groeimelk. Enkel en alleen volle melk lust ze niet, maar ik bouw de poedermelk af. Ben vorige week gestart met 150 ml water, 5 schepjes en 90 ml volle melk ( voor een fles van 240ml). Nu doe ik 120 ml water met 4 schepjes en120 ml volle melk, vanaf maandag proberen we 90 ml water met 3 schepjes en 150 ml volle melk. Op dit moment drinkt ze haar flessen uit zoals ze al altijd deed, soms alles soms maar de helft. Vroeger dronk ze wel haar melk op stand 2 van haar fles (dikke, verzadigende melk), nu geef ik het op stand 1 want het is inderdaad veel vloeibaarder).
groetjes

Link naar deze reactie
03/10/2008 @ 21:16
Astrid

Online Status Stuur bericht
Hier drinkt ie het als pap en dan met een heel klein druppeltje fristi erdoorheen.

Link naar deze reactie
03/10/2008 @ 21:29

Ik ben ineens overgeschakeld naar volle melk met een schepje of 3 rijstmeel erin... (ik deed dat ook in haar pap, dus was de smaak zowat hetzelfde denk ik)

Geen probleem mee gehad...

Link naar deze reactie
03/10/2008 @ 22:15
Nuria

je zou eventueel ook de poedermelk kunnen afbouwen, door er stelselmatig wat meer volle melk aan toe te voegen, tot je aan volledige fles melk komt. Is een kwestie van wennen denk ik hé... ( zegt de mama van de absolute flesweigeraar )

Link naar deze reactie
04/10/2008 @ 13:47
Mammie-D

Online Status Stuur bericht
Probeer het eens met roosvicee of diksap erbij te doen, dan schijnt het een beetje te smaken naar Yoghi, en dan steeds minder erin doen natuurlijk!

Link naar deze reactie
04/10/2008 @ 15:37
reb

Probeer eerst gewoon eens een flesje volle melk te geven, misschien lust je dochtertje het wel direct (wie weet)

Link naar deze reactie
04/10/2008 @ 15:59

Nee ze lust het niet, ik heb het al geprobeerd !

Link naar deze reactie
08/10/2008 @ 11:27

Ik ben nu ook bezig met de poederpap af te bouwen.
Deels poedermelk, aangelengd met volle melk.
Ze merkt er niks van.

Link naar deze reactie
08/10/2008 @ 11:54
Wivine

Hoi,

hier een echte beba verslaafde, heb al tal van pogingen achter de rug om over te schakelen naar vollemelk.
Ik krijg massa's kritiek van K&G dat: ze nog een fles krijgt, beba drinkt,...
Ze zeggen mij dat ik geen fles meer mag geven dat ze uit een beker moet drinken. Ook dat ik maar volle yoghurt moet geven ipv melk en "ge moet maar even doorbijten hé mevrouw en niet direct ingaan op de wensen van je kindje" dat was het toffe antwoord die ik kreeg.
Heb het eens een week volgehouden maar Elly kwam 's nachts terug wakker.

dus alle tips zijn welkom

groetjes

Link naar deze reactie
08/10/2008 @ 12:01

Ik vind dat ze op kind en gezin nogal kunnen zagen !
Die doen precies of die kinderen moeten op een paar maanden eten en drinken gelijk ne volwassene ! Seg !
Daar veeg ik ook mijn voeten aan zenne.
Hier krijgt ze nog wel een fles melk (in een papfles dus eh)
Als ze melk uit een beker moet drinken is da gemors van hier tot ginder, en het kind heeft honger 's morgens !!!!
Er is nog tijd genoeg om uit een beker te drinken ...

Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 09:44
carebear

Ik vind dat hier heeeeel foutieve raad gegeven wordt. Roosvise erdoorheen? Druppels fristie? Waar ben je mee bezig????
Nee, je kan het beste je kindje laten wennen aan de melk zoals die gewoon smaakt en nee idd is dat niet lekker in het begin , daarom dat je ook die poedermelk moet afbouwen en gewone melk moet inlassen geleidelijk aan.

Ik las hier iemand die idd 120 poedermelk deed en 120 gewone. Das de juiste manier. Ik deed het nog erger, om de 2 dagen verving ik 1 schepje poeder met water door 30cc volle melk. En op 2 weken tijd dronk onze zoon zijn fles lekker volledig met volle melk, en hij heeft er niets maar dan ook niets van gemerkt.
Link naar deze reactie
14/10/2008 @ 21:44

Volgens het boekje van kind en gezin kan je je kinderen op 14 maanden van een rietje leren drinken...

Ik heb haar dat geleerd op 7 maanden, das wreed gemakkelijk hoor. En van een beker leren drinken kan altijd nog...

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]