< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » De bevalling en erna... » zware baby = zware bevalling ??

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » De bevalling en erna...
zware baby = zware bevalling ??
04/10/2008 @ 15:34
Alice

hoi

ik vraag me iets af, ik ben overtijd en mijn baby zou vrij zwaar zijn. Nu ben ik bang dat hierdoor ook mijn bevalling veel zwaarder zal zijn!
Ik hoor van sommige "nee dat heeft er niets mee te maken" en van anderen "ja natuurlijk zal het nu zwaarder zijn"

Wie heeft er ervaring mee ?

Link naar deze reactie
04/10/2008 @ 16:39
wendy

Hey Alice,

Mijn jongste kindje woog 4,750 kg en het heeft 4-uurtjes geduurd, waarvan het laatste uur echt zeer pijnlijk, maar de eigenlijke arbeid ging zeer vlot, slechts 3 persweëen gehad, haar hoofdomtrek was 38,5cm en slecht een kleine knip gehad.

Ik zou zeggen veel succes ermee en niet te veel zorgen maken over het gewicht (deed ik ook wel hoor!!)

Groetjes, Wendy
Link naar deze reactie
04/10/2008 @ 17:23
Jenny

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Wat is zwaar? onze laatste werd op 3,900 kilo geschat en hij woog bij de geboorte ook effectief 3,940 kilo. Mijn ventje is na 1.45 uur geboren, beginnende van de eerste wee tot hij eruit was. oké, 't was heel hevig, maar 't persen zelf heeft amper 10 minuutjes geduurd. 't kan dus altijd snel en "gemakkelijk" gaan hoor, zelfs al is 't een zwaar kindje.

Groetjes,
Jenny

Link naar deze reactie
04/10/2008 @ 17:26
Alice

bedankt alvast voor jullie reacties, dat geeft me weer wat goede moed.

Zie je de verpleegster gisteren bleef maar door gaan over mijn grote baby (ze voelde aan mijn buik) en ik zei "ja maar het is ook veel vruchtwater hoor" en dan zij "ja maar ook een groteeee baby hoor" en dan ik "dat wilt toch niet altijd iets zeggen hé naar de bevalling toe?" dan zij "tja, het moet er natuurlijk door geraken he..."

ik krijg constant te horen dat mijn buik zo groot is maar ik zou ook heel veel vruchtwater hebben , maar die verpleegster heeft me dus wel bang gemaakt..
Link naar deze reactie
04/10/2008 @ 17:31
Jenny

Ach, laat ze maar zeggen! zoals ik al zei was Quinn dus bijna 4 kilo. Ik was amper 5 kilo aangekomen en na de bevalling was ik op 2 weken 11 kilo kwijt.

Zijn hoofdomtrek was 36 cm en hij was 52 cm groot. Ik was 8 dagen overtijd. Ik was ook doodsbang dat hij er niet ging uitgeraken en ja, ze doen je allemaal schrik aan hé. Omdat het bij mij eigenlijk te snel ging kreeg ik geen epidurale meer en ik heb geschreeuwd dat ik dat dikkertje er nooit zou uitkrijgen zonder. maar 't is dus heel snel gelukt toch . ik heb gewoon geperst zo hard ik kon, gewoon omdat ik die verdomde persweeën zo snel mogelijk weg wou!

Groetjes,
Jenny

Link naar deze reactie
04/10/2008 @ 18:06
konijntje

Online Status
Allez, dat geeft mij ook wat meer moed. Mijn gyne heeft besloten mij nu woensdag in te leiden omdat de baby te groot aan het worden is. Het hoofdje wordt te groot en dreigt niet meer door het bekken te kunnen zei de dokter. Ik heb al een beetje opening en een lichte verweking van de bmh maar de baby wil niet indalen. Dokter denkt dat het te oncomfortabel is de voor kleine. Ze gaan dus proberen met natuurlijke bevalling maar dokter sloot een keizersnede niet uit...

Hij zei me om nog eens goed te eten voor ik binnenga (moet er al zijn om zes uur in de ochtend! )want dat ik mijn energie nodig zal hebben. Ik verwachtte mij dus aan een zware bevalling. Hopelijk gaat het dus allemaal toch iets vlotter, ook al zit mijn buik "vol baby" zoals de dokter zei.

Link naar deze reactie
04/10/2008 @ 21:09
Sandra

Volgens mij is het gewicht van het kleintje niet altijd van belang. Het kan namelijk wel zwaar zijn, maar ook lang. Mijn tweede zoon was 54cm en 4490 gram, en heb de bevalling niet zwaarder ervaren dan de andere 2, die iets lichter waren.

succes !

Link naar deze reactie
04/10/2008 @ 21:43
Alice

mijn gyneacoloog heeft geen echo meer gedaan sinds 35 weken (wat gebruikelijk is bij hem) , ze monitoren nu wel dagelijks en ik ben nu een week overtijd.
Ik weet dus niet hoe groot de baby is. Ik krijg wel al heel mijn zwangerschap opmerkingen over mijn buik maar volgens de voedvrouwen heb ik heel erg veel vruchtwater en daardoor had mijn babytje altijd veel bewegingsruimte.
Op 32 weken zat hij net op de schaal qua schatting (dus niet overdreven groot of klein) maar dat is de laatste keer dat het geschat is.

Nu na die opmerkingen van die verpleegster (kwam echt wel zo'n beetje aan van oei arm kind jij gaat afzien )
en de constante opmerkingen over mijn buik , ben ik echt bang geworden..
Het doet me dus wel goed hier te lezen dat het niet noodzakelijk al op voorhand zeker is dat het een ramp-scenario wordt.
Ik verwacht me ergens ook wel aan een zware bevalling, doordat ik overtijd ben gegaan, kindje sterrenkijker is en mijn buik zo groot, maar ja, we zullen zien zeker
Link naar deze reactie
05/10/2008 @ 10:52
konijntje

Online Status
Hier continu protest in mijn buik: zit ik, het is niet goed. Lig ik in de zetel, is het ook niet goed. Lig ik op mijn zij, het is niet goed...

Het arme schaapje heeft echt geen plaats meer volgens mij. Nog drie dagen en het mag eruit, tenzij hij vroeger wil komen natuurlijk.

Link naar deze reactie
05/10/2008 @ 13:00
mamsje

Online Status Stuur bericht
hoi,

het zegt volgens mij niet zo veel.

Bastiaan zou een grote,zware baby zijn,zijn bevalling was een ramp,60 uur weeen,1uur en 15 minuten persen.
uiteindelijk was hij 7 pond terwijl hij 9 was geschat.

Rosalie is na inleiding met 4.5 uur geboren,alleen het laatste stukje was vervelend omdat haar hoofdje was geboren en zij vast bleef zitten met haar schouder,maar al met al een snelle bevalling.
en zij was een behoorlijke meid.

een collega is 2 weken na mij bevallen van haar eerste en haar zoontje was maar 6.5 pond en ook zij heeft er 60 uur over gedaan.

ik denk wel dat een eerste bevalling meestal wat zwaarder is dan een tweede.

veel succes en maak je niet teveel zorgen,als je eenmaal in de arbeid zit dan doe je het gewoon of het nu zwaar is of niet.

liefs Petra

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]