[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 05/10/2008 @ 10:01 anoniem | Hallo allemaal, wij zijn nu al een hele tijd bezig zwanger te worden. Tot nu toe niet gelukt, ik wordt wel steeds ouder ![]() Ik ben inmiddels 45 jaar, en wij lopen bij een ziekenhuis die ons nog steeds wil helpen, dus de medische wereld heeft ons nog niet afgeschreven, opzich wel heel fijn, dat je dus zelf mag beslissen of je wel of niet nog een kindje zou willen! De laatste tijd echter, loop ik steeds meer te denken aan de toekomst, hoe zal het zijn voor een kindje met een oudere mama wij zijn verder super gezond, en staan midden in het leven!Alleen zou ik wel eens willen weten of er hier ook mensen zijn die dit als kind hebben ervaren, wie had een oudere mama, en hoe was dit! Alle reactie zijn welkom. |
| 05/10/2008 @ 12:18 Uma | dag anoniem, als jij heel graag een kindje wil moet je ervoor gaan en je kindje zal jouw als mama hebben of je nu jong of oud bent ![]() jij bent de referentie, er is geen andere mama dus jij bent het je dochter of je zoon zal niet kunnen vergelijken, hij weet niet beter. ikzelf had (voor die tijd dan toch) een vrij oude mama. ze is ook 8 jaar ouder dan mijn papa. heb er nooit één dag bij stil gestaan hoor. Het was gewoon zo. nooit last van gehad! voordeel voor jou: je levenservaring, rust in je geest, misschien zelfs een stabiele relatie , kortom jij hebt ook wel wat pluspunten ten opzichte van jonge mama's... misschien zal je gaandeweg wat minpunten ondervinden, misschien heb je minder energie bvb. maar dat kan je compenseren hè, je kan je kindje vaak op kamp sturen dat ze non stop kan ravotten, sowieso vind je daar wel wat op! veel succes x |
| 05/10/2008 @ 18:35 anoniem | Hallo Uma, bedankt voor je reactie, en het is waar wat je schreef! oudere mam's hebben vaak weer andere kwaliteiten, meer rust en geduld! bedankt voor je lieve reactie, trouwens ook mijn man is 8 jaar jonger dus zo oud nog niet!ben benieuwd of er nog meer ervaringen zijn! |
| 06/10/2008 @ 08:44 anoniem | Wat een lieve woorden allemaal, Wasda, ik hoop dat je niet te verdrietig bent geworden vanwege je schrijven aan mij, Bedankt!!!! is voor mij heel waardevol om zulke dingen te lezen! Hoe oud was je moeder bij je geboorte? En hebben je ouders wel een gezegende leeftijd gehaald? Dat is ook een van mijn grootste angste, om mijn kindje te vroeg achter te moeten laten.Ik bedoel je wil het toch wel meemaken dat dat je kindje gezond volwassen wordt en zelfstandig is als ik er niet meer ben. En het klopt ook wat jullie zeggen hoor, leeftijd zegd niet altijd wat, ik sta midden in het leven en volop actief! Mona, ook jij bedankt, dus jij maakt het zelf mee met je broertje, dat het heel positief kan zijn, trouwens mijn man is zo oud nog niet hij is pas 38 jaar, dus dat scheelt toch! Karen, ik zie het ook hoor om me heen, dat sommige jonge mama's net oude vrouwen zijn, en vaak nog druk bezig met andere dingen van het leven, gelukkig niet allemaal hoor! dus geen belediging aan de jonge mama's ![]() Ik werd trouwens ook op mijn 20ste voor het eerst mama! Mijn oudste zoon is nu 25 jaar en vindt onze wens fantastisch! Door jullie verhalen durf ik weer wat positiever te zijn, bedankt Ik zat denk ik gewoon even in een dipje. Deze week weer naar het ziekenhuis, voor de eerste echo maar weer! Ik ben bezig met IUI behandelingen. Maar nogmaals, bedankt allemaal ![]() |
06/10/2008 @ 09:47 ![]() | anoniem, Heel veel succes met het zwanger worden, ik hoop dat je grootste wens toch nog een keertje uit gaat komen ![]() xxx |
| 06/10/2008 @ 15:31 anoniem | Bedankt Yvette, eerlijk gezegt, had ik niet alleen maar zulke positieve reactie verwacht ![]() Niet, dat dat mijn keuze echt beinvloed hoor! Maar toch! |
| 06/10/2008 @ 18:09 anoniem | Hoi Wasda, wat leuk hoe je schrijft! Mijn jongste zoontje kreeg ik ook op 35 jarige leeftijd! Ik zit op een forum speciaal voor de oudere mama"s Kom eens kijken als je zin hebt ![]() speciaal voor veertig plussers, en heel gezellig! http://www.veertigpluszwangerschap.nl Groetjes ![]() |
| 06/10/2008 @ 18:12 anoniem |
| 06/10/2008 @ 23:52 natje | Hallo dames, Ik ben Natje en mijn mama was 37 toen ik geboren ben, mijn papa 39. Heb nooit nadelen ondervonden dat mijn ouders wat ouder waren. Het enige grappige wat ik me nog herinner is dat mijn papa mij aan de kleuterschool kwam halen en dat er een mama tegen haar kind zei: 'daar is natje met hare opa' maar dat zei meer over het niveau van dat mens dan van de leeftijd van mijn papa! Ik ban er nu 30 en we zijn ah proberen voor ons eerste kindje, mijn man is er 33, we zijn dus ook niet meer piepjong maar natuurlijk nog veel jonger dan jij. Mijn ouders waren heel jong van geest, heb er dus echt geen nadelen van ondervonden.Helaas zijn mijn beide ouders al enkele jaren overleden, eerst papa en nog geen jaar later mama. Ik mis hen nog steeds heel erg, maar dan denk ik bij mezelf, we hebben misschien niet de quantiteit gehad, maar wel de kwaliteit. Echt waar, ik had nooit anders gewild! Mijn raad voor jou is dus: als je ervoor wil gaan, ga er gewoon voor. Hoop voor jou echt dat je snel zwanger bent en alles in orde komt. Het heeft nadelen, maar ook voordelen en op moederliefde staat geen leeftijd! Slaapwel xxx |
[Reageer]

oproepje voor: wie had een oudere mama?
wij zijn verder super gezond, en staan midden in het leven!

maar ik voel me nog fit genoeg om een kind op de wereld te zetten en het op te voeden(alhoewel op dit moment ietsje minder
)

Ik ban er nu 30 en we zijn ah proberen voor ons eerste kindje, mijn man is er 33, we zijn dus ook niet meer piepjong maar natuurlijk nog veel jonger dan jij. Mijn ouders waren heel jong van geest, heb er dus echt geen nadelen van ondervonden.