< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Peuters » mijn zoontje past niet op het potje

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Peuters
mijn zoontje past niet op het potje
06/10/2008 @ 09:29
Anneke

Online Status Bekijk profiel
Hallo,

Mijn zoontje is nu bijna 19 maanden en we willen hem al wat laten wennen op het potje. Nu is het probleem dat als hij erop zit zijn 'geslachtsdelen' niet in het potje zitten maar allemaal er vanvoor uitsteken. We kunnen het er wel in 'proppen' maar dit is niet zo leuk voor hem uiteraard. Eerst dachten we dat het potje te klein was en we zijn dus dit weekend zo'n WC-verkleiner gaan kopen maar dat is geen verbetering.

Ik herrinner mij dat bij mijn neefjes ze altijd het piemeltje naar beneden duwde maar bij mijn zoontje lijkt het allemaal zover van het potje.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 09:47
sigrid

Online Status Stuur bericht
Zit hij er helemaal juist op? Ruggetje tegen de "leuning"?
Mijn zoontje moet zijn piemeltje er ook altijd induwen, maar het is toch niet echt "proppen".

Sigrid

Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 13:02
karen

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hier ook hoor, als ik hem er gewoon opzet hangt zen plassertje er oon over en dan zit hij er toch ook goed op. Is een potje dat van een vriendin is geweest die twee dochters heeft, dacht al dat het een "meisjespotje"was. Nu heb ik er een gekocht in de Ikea en daar past alles netjes in
Groetjes
Karen

Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 14:10
Anneke

Ja, we zetten hem er echt goed op: helemaal tegen de rugleuning. We hebben zo'n potje let Winnie De Pooh op...ik zou toch denken dat dat zowel voor jongens als voor meisjes is. En die WC-verkleinder is gwoon groen mja...
We zullen eens bij de Ikea passeren.

Thanks voor de tips!

Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 16:39
sigrid

Online Status Stuur bericht
Die wc-verkleiner lukte bij ons ook niet, we zetten hem gewoon direct op de pot.

Wij gebruiken een potje van babybjorn en eentje van Hema (heel goedkoop, maar wel laag om op te gaan zitten).

Sigrid

Link naar deze reactie
07/10/2008 @ 17:24
barbara

Online Status
Ja dat probleem hadden wij ook!
had ik een heel duur potje gekocht, nou hij zat er echt niet fijn op!
dus later die bij ikea gekocht,en tis wel krap maar past stukken beter!
ook op de verklener komt zijn piemel tegen die rand aan, maar hij stoort zich er niet zo aan, gaat vaak genoeg ook zonder verkleiner,
dus ik denk een ander potje eens proberen

Link naar deze reactie
07/10/2008 @ 18:31
kk

Online Status
als onthaalmoeder heb ik 4 verschillende soorten. Ik kan elk kindje hier op eender welk potje zetten, geen probleem, maar met mijn zoontje is het anders. Diegene die laag zijn zijn niet goed voor hem, hij zit er niet echt recht op precies. hier een lijstje:
-eentje van babybjorn, hoog, met een hoge rugleuning: daar heeft hij nog veel plaats , zijn handje kan nog voor zijn piemeltje in het potje.
-eentje van GB, een geel. Is voor hem toch wel wat laag, maar het gaat nog, zijn piemeltje kan er nog met moeite in, maar hij zit er niet gemakkelijk op.
-eentje dat heel laag is(weet niet van waar het komt), daar past zijn piemeltje niet in en zit er helemaal niet gemakkelijk op.
-een brilverkleiner met trapje: daar zit hij heel gemakkelijk op, zijn piemeltje kan er in, maar het is wel niptekes, ik kan ook niet zien of hij aan het plassen is of niet, zelfs langs achter kan ik niet meekijken. Ik kan dus eigenlijk niet weten of hij dan pipi gedaan heeft of niet. Heeft iemand daar een trucje voor.

Als de kindjes hier een broek aanhebben en ze moeten dan op zo'n laag potje gaan zitten dan is het wel niet gemakkelijk, want ze zitten dan meer onderruit en kunnen niet echt steunen op hun voetjes. Hun beentjes liggen meer neer. Bij die hogere potjes zitten ze met hun knieën gebogen, zoals wij op het toilet zitten. Vind ik persoonlijk veel handiger.

Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 10:02
lesley

Hoi

Wij hebben ook 2 potjes staan. 1tje van Babybjörn en 1tje van de hema. Die van de Hema is redelijk laag heb ik de indurk. Als hij daar op zit dat legt hij zijn benen neer, omdat anders zijn knieën naast zijn oren zitten. De babybjÖrn is beter naar mijn gedacht. Ik moet ook wel atijd zijn piemel in het potje duwen hoor anders komt het tegen de rand of er zelfs over.

Veel succes

Lesley

Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 16:11
sarah

Hier ook potjes-problemen, maar wel van een andere soort. Mijn dochter van 20 maanden weigert op een potje te zitten. Boekjes, verhaaltjes, ... helpen allemaal niet. Ze kent het wel want ze zet haar eigen poppen wel op het toilet en zegt dan dat deze kaka moeten doen. Dan komt ze uit het toilet en zegt ze bravo pop!
Ok, alles op z'n tijd... maar 20 maanden is naar mijn gedacht wel heel lang. Niet? Ik had op 13 maanden geen luier meer.
Ze vindt het ook niet erg om met een vieze luier rond te lopen. Wanneer ik iets ruik moet ik achter haar aan hollen om haar een verse broek aan te doen... Ze zou verder blijven spelen!
Iemand raad?
Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 19:26
Susie

20 maanden is absoluut niet oud hoor Sarah.
Joshua vind het heerlijk op het potje en op de wc, zolang hij zn broek en luier aan heeft. Zodra die uitgaat is het krijsen. Dus is hij er nog niet klaar voor. Dus we wachten nog even.

Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 20:22
Liza

Hallo,

Allereerst: Susie, gefelictieerd met je zwangerschap! We waren gelijk zwanger van ons eerste kindje! Wat een grote knul al! Wij gaan ook weer voor een 2e!

Onze zoon is nu 22 maandan en hij zit zo nu en dan ook op de pot maar heel vaak komt er niks. Hij meld dan wel dat hij moet poepen maar soms zit het al in zijn broek en soms komt het gewoon niets als hij op de pot zit. Alles op zijn tijd!

Wij hebben geen probleem dat zijn plasser er niet in past!

Succes allemaal met zindelijk worden!

Groetjes Liza

Link naar deze reactie
10/10/2008 @ 06:45
Anneke

@susie, arthur had dat ook op die leeftijd, binnen een maand of twee gaat het beteren!

Over het 'pietjesprobleem', hier zeg ik tegen Arthur 'pietje in het potje' en hij duwt het dan zelf omlaag , als hij dat niet doet is het hier ook koekenbak hoor.
Ik heb drie verschillende potjes. Een oud van toen wij klein waren, ééntje van de premaman & een brilverkleiner (eend).
Het oude potje is eigenlijk het best, hij zit er goed op en kan mooi met zijn hand zijn pietje naar beneden duwen. De brilverkleiner met de eend is goed omdat die een hoge voorrand heeft en automatisch de pipi niet over de bril kan komen.

Link naar deze reactie
10/10/2008 @ 19:54
kk

Online Status
@ sarah, nee hoor, je kindje is er echt niet laat mee hoor. De meeste zijn pas tegen 2 jaar echt zindelijk, maar je moet wel voor die leeftijd eraan beginnen.
Ik heb een heeeeel moeilijk zoontje op dat vlak. IN augustus ,tijdens mijn verlof, deed hij het heeeeeeeeeeeeeel goed, maar dan ben ik terug beginnen werken (onthaalmoeder) en met al die kindjes hier en dan nog eens 21 maand worden was het echt omzeep. Nu is hij 23 maand, ik heb ondertussen nog een aantal keer geprobeerd maar hij weigerde om op het potje te gaan zitten ook weigerde hij op de brilverkleiner met trapje te gaan zitten.
Daarstraks vroeg hij er zelf om om op die brilverkleiner te gaan zitten, dus morgen terug pamper uit.
Ikzelf en mijn 2 stiefzusjes waren op 1 jaar zindelijk. Mijn man ook rond die leeftijd volgens mijn schoonmoeder. Ik heb de indruk dat het vroeger veel rapper ging.
Ik wou dat het met de mijne ook zo was, maarja je kan niet dwingen he.

Link naar deze reactie
12/10/2008 @ 15:10
snuffie

Hoi,

Ook hier het beste resultaat met potje Babybjorn, omdat de rest te laag is. Onze zoon is met z'n 2 jaar 7 maand nog niet zindelijk (mag wel gaan komen nu, want over enkele weken start hij met school), maar het potje lukt toch al beter dan enkele maandjes geleden.

Geduld blijven hebben, niks forceren...

Ik ben nu begonnen met een beloningssysteem met stickertjes: elke keer hij op z'n potje plast of kaka doet, mag hij een sticker plakken. Dat blad hangt te pronken in de living. Soms is hij er vatbaar voor, andere keren helemaal niet (heeft hij het te druk met spelen of zo, waardoor plassen wel het laatste is waaraan hij kan denken...).

Och ja, 't zal allemaal wel komen zekers...

Snuffie

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]