[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 06/10/2008 @ 09:47 sigrid ![]() | Zit hij er helemaal juist op? Ruggetje tegen de "leuning"? Mijn zoontje moet zijn piemeltje er ook altijd induwen, maar het is toch niet echt "proppen". Sigrid |
| 07/10/2008 @ 17:24 barbara | Ja dat probleem hadden wij ook! had ik een heel duur potje gekocht, nou hij zat er echt niet fijn op! dus later die bij ikea gekocht,en tis wel krap maar past stukken beter! ook op de verklener komt zijn piemel tegen die rand aan, maar hij stoort zich er niet zo aan, gaat vaak genoeg ook zonder verkleiner, dus ik denk een ander potje eens proberen |
| 07/10/2008 @ 18:31 kk | als onthaalmoeder heb ik 4 verschillende soorten. Ik kan elk kindje hier op eender welk potje zetten, geen probleem, maar met mijn zoontje is het anders. Diegene die laag zijn zijn niet goed voor hem, hij zit er niet echt recht op precies. hier een lijstje: -eentje van babybjorn, hoog, met een hoge rugleuning: daar heeft hij nog veel plaats , zijn handje kan nog voor zijn piemeltje in het potje. -eentje van GB, een geel. Is voor hem toch wel wat laag, maar het gaat nog, zijn piemeltje kan er nog met moeite in, maar hij zit er niet gemakkelijk op. -eentje dat heel laag is(weet niet van waar het komt), daar past zijn piemeltje niet in en zit er helemaal niet gemakkelijk op. -een brilverkleiner met trapje: daar zit hij heel gemakkelijk op, zijn piemeltje kan er in, maar het is wel niptekes, ik kan ook niet zien of hij aan het plassen is of niet, zelfs langs achter kan ik niet meekijken. Ik kan dus eigenlijk niet weten of hij dan pipi gedaan heeft of niet. Heeft iemand daar een trucje voor. Als de kindjes hier een broek aanhebben en ze moeten dan op zo'n laag potje gaan zitten dan is het wel niet gemakkelijk, want ze zitten dan meer onderruit en kunnen niet echt steunen op hun voetjes. Hun beentjes liggen meer neer. Bij die hogere potjes zitten ze met hun knieën gebogen, zoals wij op het toilet zitten. Vind ik persoonlijk veel handiger. |
| 09/10/2008 @ 16:11 sarah | Hier ook potjes-problemen, maar wel van een andere soort. Mijn dochter van 20 maanden weigert op een potje te zitten. Boekjes, verhaaltjes, ... helpen allemaal niet. Ze kent het wel want ze zet haar eigen poppen wel op het toilet en zegt dan dat deze kaka moeten doen. Dan komt ze uit het toilet en zegt ze bravo pop! Ok, alles op z'n tijd... maar 20 maanden is naar mijn gedacht wel heel lang. Niet? Ik had op 13 maanden geen luier meer. Ze vindt het ook niet erg om met een vieze luier rond te lopen. Wanneer ik iets ruik moet ik achter haar aan hollen om haar een verse broek aan te doen... Ze zou verder blijven spelen! Iemand raad? |
| 10/10/2008 @ 19:54 kk | @ sarah, nee hoor, je kindje is er echt niet laat mee hoor. De meeste zijn pas tegen 2 jaar echt zindelijk, maar je moet wel voor die leeftijd eraan beginnen. Ik heb een heeeeel moeilijk zoontje op dat vlak. IN augustus ,tijdens mijn verlof, deed hij het heeeeeeeeeeeeeel goed, maar dan ben ik terug beginnen werken (onthaalmoeder) en met al die kindjes hier en dan nog eens 21 maand worden was het echt omzeep. Nu is hij 23 maand, ik heb ondertussen nog een aantal keer geprobeerd maar hij weigerde om op het potje te gaan zitten ook weigerde hij op de brilverkleiner met trapje te gaan zitten. Daarstraks vroeg hij er zelf om om op die brilverkleiner te gaan zitten, dus morgen terug pamper uit. Ikzelf en mijn 2 stiefzusjes waren op 1 jaar zindelijk. Mijn man ook rond die leeftijd volgens mijn schoonmoeder. Ik heb de indruk dat het vroeger veel rapper ging. Ik wou dat het met de mijne ook zo was, maarja je kan niet dwingen he. |
[Reageer]

mijn zoontje past niet op het potje

en dan zit hij er toch ook goed op. Is een potje dat van een vriendin is geweest die twee dochters heeft, dacht al dat het een "meisjespotje"
was. Nu heb ik er een gekocht in de Ikea en daar past alles netjes in