Hey vis²,
Blijkbaar zitten we ongeveer even ver, en ik heb dezelfde klachten zoals jij. Van mij is het pas mijn eerste zwangerschap.
Ik zit al van 24 weken thuis. Eerst vond ik het van mezelf een schande, nog maar zover en al thuis zijn dacht ik.
Ik kon nog wel werken (productiewerk), maar met alle kwaaltjes van dien: rugpijn, bekkenpijn, die baarmoeder die zich constant opspant! En ik werd van alles veel vlugger zenuwachtig, en dan krijg ik ook een gespannen buik. Nu heb ik ook soms last van mijn lies, precies of ik het verrokken heb. Dus net dezelfde dingen als jij. Bovendien ben ik zoveel keer kortademig, zelfs als ik gewoon zit of lig op mijn linkerzij!
Volgens mijn gyneacoloog was dat toen al allemaal NORMAAL, en wordt het er niet beter op. Toch moest ik rusten, voor het zekere. Ik mocht ook niet meer terug gaan werken, want na enkele weken rusten zou ik het toch niet meer lang kunnen volhouden.
Zeker met een eerste kindje al rondlopen, zou ik het niet afraden om thuis te blijven. Er zijn veel toekomstige mama's die thuis zijn. En je moet aan jezelf en de baby denken. Als je twijfelt is het toch beter om thuis te blijven, duizelig te worden en vallen, een verschot in je rug te krijgen, oververmoeid raken,... want dat is het werk niet waard hoor! Ik twijfelde ook, maar ben soms al heel erg blij geweest dat ik niet meer moet werken. Dat merk ik als ik bijvoorbeeld een stoel verzet, eens veeg, lang rechtsta achter mijn kookfornuis,...
Groentjes en hopelijk hielp ik je verder!