< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwangerschap » 28 weken en het wordt al zwaar!?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwangerschap
28 weken en het wordt al zwaar!?
07/10/2008 @ 09:14
vis˛

Online Status Stuur bericht
Ik ben 28 weken zwanger en heb naar mijn gevoel al een gígantische buik. Bij mijn vorige zwangerschap verliep alles vlot tot de laatste 2 weken voor de bevalling, maar nu zijn er al volop harde buiken, rugpijn, moeilijke nachten en een serieus pijnlijke plek in mijn lies. Het scheelt natuurlijk wel dat er nu een peuter in huis rondhuppelt, maar toch... Elke morgen sleur ik me naar het werk (meestal nog doodop) en ik moet dat nog 2 maand volhouden .
Bovendien beginnen mijn hormonen alles te overheersen, waardoor ik het steeds moeilijker krijg om mijn meisje achter te laten bij de opvang. Het enige waar ik nog zin in heb is slapen en ons nestje klaarmaken voor de nieuwe baby.
Ik word er een klein beetje gek van . Zijn er nog mama's die in hetzelfde schuitje zitten en tips hebben? En weet er iemand vanwaar die pijn in mijn lies kan komen?

Link naar deze reactie
08/10/2008 @ 15:06
Liesje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hoi vis,

kun je dit niet eens bespreekbaar stellen aan jou huisarts? Mss kan hij je een weekje thuis schrijven dat je toch even uit de sleur geraakt van het werken enz..
Ivm de liespijnen weet ik niet echt wat het zou zijn, en als je ook veel last hebt van harde buiken zou ik toch eens bij een arts langsgaan hoor!

Link naar deze reactie
10/10/2008 @ 17:01

Hey vis²,

Blijkbaar zitten we ongeveer even ver, en ik heb dezelfde klachten zoals jij. Van mij is het pas mijn eerste zwangerschap.

Ik zit al van 24 weken thuis. Eerst vond ik het van mezelf een schande, nog maar zover en al thuis zijn dacht ik.
Ik kon nog wel werken (productiewerk), maar met alle kwaaltjes van dien: rugpijn, bekkenpijn, die baarmoeder die zich constant opspant! En ik werd van alles veel vlugger zenuwachtig, en dan krijg ik ook een gespannen buik. Nu heb ik ook soms last van mijn lies, precies of ik het verrokken heb. Dus net dezelfde dingen als jij. Bovendien ben ik zoveel keer kortademig, zelfs als ik gewoon zit of lig op mijn linkerzij!

Volgens mijn gyneacoloog was dat toen al allemaal NORMAAL, en wordt het er niet beter op. Toch moest ik rusten, voor het zekere. Ik mocht ook niet meer terug gaan werken, want na enkele weken rusten zou ik het toch niet meer lang kunnen volhouden.

Zeker met een eerste kindje al rondlopen, zou ik het niet afraden om thuis te blijven. Er zijn veel toekomstige mama's die thuis zijn. En je moet aan jezelf en de baby denken. Als je twijfelt is het toch beter om thuis te blijven, duizelig te worden en vallen, een verschot in je rug te krijgen, oververmoeid raken,... want dat is het werk niet waard hoor! Ik twijfelde ook, maar ben soms al heel erg blij geweest dat ik niet meer moet werken. Dat merk ik als ik bijvoorbeeld een stoel verzet, eens veeg, lang rechtsta achter mijn kookfornuis,...

Groentjes en hopelijk hielp ik je verder!

[Laatst gewijzigd door Anneke84 - 10/10/2008 @ 17:09] - Link naar deze reactie
11/10/2008 @ 09:24
annemie

Online Status Bekijk profiel
hoi,

hier nog zo iemand. begin ook lastte krijgen van mijn rug en slapen ppfff met moeite enkele opdezetel geraakik goed inslaap. dus das mijn dikke vriend vaak tot ergernis van mijn vriend maar goed
ik geef voorrang aan slapen het geeft mij ni waar.

ik heb net twee weken thuis geweest was een beetje VEEL overstrest en oververmoeid.maandag mag ik terug proberen te gaan werken. al ze ik er tegenop alof ik de mont blanc moet beginnen.

ik werk als persoonlijk assistente bij een persoon met MS en halfzijdige verlamming fysiek dus echt niet van de poes om emotioneel nog maarte zwijgen. hij vind dat hij meer recht heeft op hulp dan dat ikzwanger ben.

ben eens benieuwd wat het gaat geven.
oke heb beslist dat ik op 31 okltober stop met werken met of tegen zijn zin. er moet maar gezorgd worden dat iemand mij vervangd

als ik jou was zou k toch naar de gyn of huisarts gaan om je een weekje ziek te schrijven en die peuter van jullie breng die maar naarde creche.wattijd voor je zelf en RUST het zal je goed doen en ik spreek uit ervaring die 2w thuis was ik veel rustiger en veel minder last van bekken

groetjes

annemie

Link naar deze reactie
13/10/2008 @ 17:05

Ja Annemie,

Als die persoon denkt dat hij meer recht heeft op jouw hulpverlening dan jouw kindje op preventieve gezondheidzorgen, zou ik zeggen die is niet helemaal correct in zijn mening.

Het is aan hem om op tijd vervanging te zoeken toch? Daar mag jij niet door tegengehouden worden, want als er iets misloopt omdat je aan het heffen was, dat is het allemaal niet waard hoor.
Ik stopte ook van de ene dag op de andere omdat ik veel te zenuwachtig was op het werk want ze maakten me zot. Daardoor kreeg ik veel rugpijn en harde buiken. Toen de dokter zei te stoppen was ik eerst ongelukkig maar toen zei ik: foert, dat ze maar iemand anders op die plek steken! Mijn kind gaat voor. Maar werken met mensen geeft soms meer morele verplichtingen hé...

Maar je kindje komt op de eerste plaats, dus neem maar die rust op 31 oktober dat zal je echt kunnen gebruiken na zo'n zwaar werk!!!

[Laatst gewijzigd door Anneke84 - 13/10/2008 @ 17:09] - Link naar deze reactie
14/10/2008 @ 15:34
annemie

hoi hoi

iemand die mij begrijpt joepie
alle over mijn min of weer collega's van wit geel kruis heb ik echt geen klagen zijn schatten van mensen.

ben nu twee dagen terug aan het werk en stikt kapot tel echt de dagen af op mijn vingers.

aangezien er vn mijn meneer zelf uit geen vervanging gaat komen heeft het WGK zijn schouders er ondergezet pas nu heb ik er echt vertrouwen in want zij denken ook aan zich zelf he
even overleggen en mijn taken beetje her verdelen en het komt oke dan hoeft ik ook geen angst te hebben dat ik viadetelefoon geteroroseerd wordt wat das hier ook dagelijkse kost

groetjes

Link naar deze reactie
15/10/2008 @ 21:19

Annemie,

Zorg maar dat je niet jezelf forceert.
Want gelijk hoe blijf je toch een tijd thuis na de bevalling en dan moeten ze ook hun plan trekken. Als dat dan enkele weken eerder is omdat het niet meer gaat, dat moeten ze zien aankomen vind ik. Jij mag de dupe niet worden he maar ik snap wel als ze je dan constant bellen en zo dat is ook frustrerend. Je mag je zeker niet verplicht voelen om te gaan werken, als je voelt dat het teveel wordt, gewoon naar de dokter!!

Ik zat er ook eerst mee in op het werk, maar iedereen is vervangbaar, dat heb ik nu gezien.

Maar sowieso vind ik het een hele prestatie dat je zo lang blijft werken! Chapeau!!
Kijk nog twee weken en je bent thuis. Ik duim voor je

Link naar deze reactie
15/10/2008 @ 21:23
wensje

Hallo,

3 weken terug is mijn contract afgelopen en bij mij ging het ook zo moeizaam allemaal...
Ik zou idd eens voorstellen of je niet thuis kan blijven want dit is erg zwaar voor je zo te lezen.
Sinds ik thuis ben voel ik me heerlijk..
Heb ook bekkenklachten waardoor ik ook rustiger aan moest doen.
1 ding is zeker...op dit moment voel ik me beter dan ik in de hele zwangerschap ben geweest.

Pas goed op jezelf en als het niet meer gaat...dan gaat het gewoon niet!!Kies voor jezelf en je kleintje

Link naar deze reactie
18/10/2008 @ 10:07
annemie

he dames

bedank contactte zoeken voor de steun

nog 7 dagen werken en dan RUST joepie.
het is zwaar kom nauwelijks nog aan mijn huishouden als ik thuiskom maar er is een ende in zicht
ben best wel streng en hard maar das in eigen belang en dan is hij maar kwaad ppffff

ik ben zeker niet vanplan om bereikbaar te zijn na 31 ste al vrees ik dat ik ht niet zal kunnen laten om eens contactte zoeken met de mensen van WGK om te horen of het luktt want ook voor hun is het weer eenhele aanpassing

heb gisteren met mijn gyn over mijn job gesproken lk. zij denkt dat het nadien met het kleintje niet meer te combineren zal zijn
ik weet het dus even niet.
maaar ten tweede op die 3m kan er met mijn meneer heeel wat gebeuren dus ik ga gewoon afwachten denk ik.
ik heb toch al zicht op ander werk

dus daar heb k geen stress van

alle bedankt vor de steun trouwens van waar zijn jullie ik van burcht zwijndrecht maar ik beval in Jan palfijn merksem

dikke kus

Annemie

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]