< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's voeding » tips om groentenpap te leren eten??

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's voeding
tips om groentenpap te leren eten??
07/10/2008 @ 16:12
Mieke

Online Status Bekijk profiel
Hoi dames,

ik vroeg mij af of jullie mss wat tips hebben om mijn zoontje aan de groentenpap te krijgen.
Hij is nu bijna vijf maanden en ik zou graag met groentenpap willen beginnen, fruitpap eet hij al van toen hij 4 maanden is op aanraden van K&G.
Ik ben dus maandag begonnen met worteljes en een klein aardappeltje.
Heb er een lekker pureetje van gemaakt goed gemixt enz.
De maandag na een paar lepeltjes moest hij er echt van overgeven, hij maakt er zich dus geweldig vies van. Vandaag nam hij de lepeltjes wel aan maar hij spuwde het gewoon uit. Ik ga dus proberen om het deze week bij de worteltjes te laten tot hij het goed eet en dan begin ik pas met iets anders.

Nu vroeg ik me af hoe hebben jullie je kindjes groentenpap leren eten? Is het echt iets van de aanhouder wint?

En dan nog iets, ik wou hem ook water leren drinken maar ik bied hem nu zeker al een maand water aan iedere keer na zijn fruitpap maar van zodra hij doorheeft dat er water in de fles zit, duwt hij zijn lipje stevig op elkaar en als ik er dan eens in slaag om wat water is zijn mondje te krijgen dan spuwt hij het gelijk weer uit

alle tips zijn welkom

bedankt alvast
groetjes mieke

Link naar deze reactie
07/10/2008 @ 16:35
kae

Hallo Mieke,

In het begin had ik met m'n zoontje ook behoorlijk problemen om hem groentenpap te doen eten. Bij ons was het echt wel een geval van 'de aanhouder wint'. Ik ben ook begonnen met wortelpuree en de eerste zeven dagen moest ons zoontje er echt niks van weten. Braken, uitspuwen... Vanaf dag 8 begon het ineens wel te lukken. En op dag 10 at hij zelfs het halve potje leeg!

Bij ons was het echt een kwestie van de smaak te leren kennen. Ik ben ook pas gestart met iets anders toen hij de worteltjes begon te lusten. En ik geloof dat kindje gemiddeld zo'n 10 keer iets moeten proeven vooraleer ze het echt lusten.

Echte tips kan ik je dus helaas niet geven. Ik hoop alleszins dat het binnenkort wel lukt.

Groetjes
Link naar deze reactie
07/10/2008 @ 16:42

Hey,
maak de groentepap "smeuïg" genoeg. Dus zorgen dat het tamelijk vloeibaar is, geen te vaste brij. Dat werkte bij mijn kinderen het beste. Ik deed er ook altijd wat olijfolie bij. Dat helpt ook bij de vertering. En (zeker in het begin) enkele dagen na elkaar hetzelfde aanbieden. Zodat ze een beetje de smaak gewoon worden, en zodat je kan zien dat er geen allergische reactie op komt.

Succes!

K'tje
Link naar deze reactie
07/10/2008 @ 17:25
Mieke

alvast bedankt voor jullie reacties, ik zal dan nog maar even doorbijten zeker

groetjes

Link naar deze reactie
07/10/2008 @ 17:56
Wivine

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi,

hier in het begin stoomde ik er een appeltje bij (smaakt wat zoeter) en dan luste Elly het wel. Ik maakte ook dat de groentepap redelijk slap was.
Wat het drinken van water betreft: blijven aanbieden, Elly moest er in het begin ook nie van weten maar na een tijdje maakte ze er geen probleem meer van.

groetjes en succes

Link naar deze reactie
07/10/2008 @ 21:26
mienemien

Online Status Stuur bericht
wat wordt er bedoeld met slappe groentenpap?!

Link naar deze reactie
07/10/2008 @ 22:21
Mieke

ja dat vraag ik me ook af, bedoel je daarmee dat hij echt drijverig moet zijn?

Link naar deze reactie
08/10/2008 @ 10:43
Wivine

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi,

zo slap als die van potjesvoeding vb de wortelpurree van olvarit.
Een beetje zoals dikke soep.

groetjes

Link naar deze reactie
08/10/2008 @ 18:21
mienemien

ben juist gestart, en nog geen olvarit gekocht...
Hoe doe je dat dan... ?

Link naar deze reactie
08/10/2008 @ 22:31
Mieke

Heb er vandaag eens wat meer kookvocht bij gedaan, dan is hij idd veel lopender, maar maakt tot nu toe nog geen verschil, zal gewoon even wennen zijn.
De aanhouder wint zeker

groetjes

Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 08:40
Merriejane

Je kan ook eens groentepap maken met zoete aardappel. We gaan het vandaag voor de eerste keer proberen. Hopelijk valt het in de smaak. Samen met bloemkool heb ik het klaargemaakt.
Broccolipuree valt hier ook meer in de smaak dan wortelpuree. Tomatenpuree lukt ook wel en is veel 'slapper'/lopender dan andere puree. Wel de tomaatjes onpitten en ontvellen.
Niet vergeten een lepeltje vetstof toe te voegen. Dit is belangrijk voor de ontwikkeling.

Wat bij ons helpt is de lepel lang in haar mond te houden zodat ze het eraf kan zuigen. Maar aangezien jouw kindje al fruitpap heeft gegeten, zal hij de techniek al wel onder de knie hebben.

Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 09:44
Mieke

Zoete aardappel? daar heb ik nog nooit van gehoord.
Waar koop je die dan?

groetjes

Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 10:40
Merriejane

Bij ons in de Colruyt kan je die krijgen.
Hieronder de link met hoe hij eruit ziet:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zoete_aardappel

Ze verkopen ze wel zonder de bladeren en proper gewassen.

[Laatst gewijzigd door Merriejane - 09/10/2008 @ 10:41] - Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 10:42
Mieke

hmm dan moet ik toch eens rond kijken of ik ze hier ook vind.
Is de moeite om te proberen é

dank je wel
groetjes

Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 11:19
Merriejane

Ik ga deze middag eens naar ons mama bellen om te horen of ze het luste. De kindjes van mijn zus hebben dat allebei regelmatig gekregen in de groentepap en die lusten dat graag.

Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 11:29
Mieke

ok laat iets weten zou ik zeggen

Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 11:57
bobien

Bij ons wat het net hetzelfde: ook gestrart met worteltjes: huilen, boos maken, braken, ... dan heb ik 2 dagen enkel appel met aardappel gegeven. Appelmoes dus!Dat ging redelijk goed, dan de volgende dagen: venkel met halve appel of courgette, ... Na een dag of 3 1/4 appel. En na een dikke week geen appel meer en groentenpap ging perfect. En nu is ze dol op haar patatjes.

Groetjes, Bobien.

Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 12:26
Mieke

mm das misschien ook nog een goede tip ja
vandaag ging het precies toch al iets beter, hij maakte zich al niet meer boos en braakte toch al niet meer. maar hij spuwt het toch nog vaak gewoon uit, maar ik geef niet op

groetjes

Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 12:43
Merriejane

De zoete aardappel met bloemkool was heel goed gegaan. Dus voor herhaling vatbaar.

Link naar deze reactie
10/10/2008 @ 12:37
Mieke

ja vandaag nog maar eens worteltjes geprobeerd, heb het goed lopend gemaakt door voldoende kookvocht er bij te doen en hij heeft denk ik toch wel zo een 80 grammetjes gegeten ,dus het begint hier stilletjes aan te beteren.

groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]