[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 07/10/2008 @ 16:35 kae | Hallo Mieke, In het begin had ik met m'n zoontje ook behoorlijk problemen om hem groentenpap te doen eten. Bij ons was het echt wel een geval van 'de aanhouder wint'. Ik ben ook begonnen met wortelpuree en de eerste zeven dagen moest ons zoontje er echt niks van weten. Braken, uitspuwen... Vanaf dag 8 begon het ineens wel te lukken. En op dag 10 at hij zelfs het halve potje leeg! Bij ons was het echt een kwestie van de smaak te leren kennen. Ik ben ook pas gestart met iets anders toen hij de worteltjes begon te lusten. En ik geloof dat kindje gemiddeld zo'n 10 keer iets moeten proeven vooraleer ze het echt lusten. Echte tips kan ik je dus helaas niet geven. Ik hoop alleszins dat het binnenkort wel lukt. Groetjes |
| 07/10/2008 @ 16:42 | Hey, maak de groentepap "smeuïg" genoeg. Dus zorgen dat het tamelijk vloeibaar is, geen te vaste brij. Dat werkte bij mijn kinderen het beste. Ik deed er ook altijd wat olijfolie bij. Dat helpt ook bij de vertering. En (zeker in het begin) enkele dagen na elkaar hetzelfde aanbieden. Zodat ze een beetje de smaak gewoon worden, en zodat je kan zien dat er geen allergische reactie op komt. Succes! ![]() K'tje |
| 07/10/2008 @ 17:25 Mieke ![]() | alvast bedankt voor jullie reacties, ik zal dan nog maar even doorbijten zeker ![]() groetjes |
| 07/10/2008 @ 21:26 mienemien ![]() | wat wordt er bedoeld met slappe groentenpap?! |
| 07/10/2008 @ 22:21 Mieke ![]() | ja dat vraag ik me ook af, bedoel je daarmee dat hij echt drijverig moet zijn? |
| 08/10/2008 @ 10:43 Wivine ![]() | Hoi, zo slap als die van potjesvoeding vb de wortelpurree van olvarit. Een beetje zoals dikke soep. groetjes |
| 08/10/2008 @ 18:21 mienemien ![]() | ben juist gestart, en nog geen olvarit gekocht... Hoe doe je dat dan... ? |
| 09/10/2008 @ 09:44 Mieke ![]() | Zoete aardappel? daar heb ik nog nooit van gehoord. Waar koop je die dan? groetjes |
| 09/10/2008 @ 10:40 Merriejane ![]() | Bij ons in de Colruyt kan je die krijgen. Hieronder de link met hoe hij eruit ziet: http://nl.wikipedia.org/wiki/Zoete_aardappel Ze verkopen ze wel zonder de bladeren en proper gewassen. |
| 09/10/2008 @ 10:42 Mieke ![]() | hmm dan moet ik toch eens rond kijken of ik ze hier ook vind. Is de moeite om te proberen é dank je wel groetjes |
| 09/10/2008 @ 11:29 Mieke ![]() | ok laat iets weten zou ik zeggen ![]() |
| 09/10/2008 @ 12:43 Merriejane ![]() | De zoete aardappel met bloemkool was heel goed gegaan. Dus voor herhaling vatbaar. |
[Reageer]

tips om groentenpap te leren eten??

en dan luste Elly het wel. Ik maakte ook dat de groentepap redelijk slap was.
Dat ging redelijk goed, dan de volgende dagen: venkel met halve appel of courgette, ... Na een dag of 3 1/4 appel. En na een dikke week geen appel meer en groentenpap ging perfect. En nu is ze dol op haar patatjes.