< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Oktober 2008-Club » inleiden

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
09/10/2008 @ 07:49
karen

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey iedereen,

Ik ben zondagmiddag in het ziekenhuis opgenomen omdat ik me niet goed voelde. Ze dachten aan zwangerschapsvergiftiging en hebben me een nachtje daar gehouden voor onderzoeken.
Mijn bloedplaatjes waren veel te laag, maar de rest zoals urine en bloeddruk en de echo waren wel goed.
Vandaar dat ik maandagnamiddag terug naar huis mocht gaan.
Maar vandaag moet ik terug naar het ziekenhuis voor opnieuw bloedonderzoek. De gynaecoloog zei dat als het vandaag nog slecht is met de bloedplaatjes dat ze de bevalling gaan inleiden, om toch maar geen risico te nemen voor ons kleintje (alhoewel ze niet onmiddellijk vinden dat ons kleintje er last van ondervindt)...
Ze vinden niet goed waarom mijn bloedplaatjes zo laag zijn, en ze zegt dat ons kleintje qua lengte en gewicht voorloopt op mijn zwangerschapsduur, dus dat dat ook een extra reden is om geen enkel risico te nemen en dus te laten komen in plaats van te wachten.

Ik ben nu dus echt enorm zenuwachtig. Zal ik straks daar moeten blijven of zal ik terug naar huis mogen gaan?
Ik had eigenlijk een beetje gehoopt dat de bevalling tussen maandag en vandaag toch nog natuurlijk op gang zou komen, dan was er geen twijfel :-)
Kan iemand mij zeggen als ze ervaring hebben met inleiden? Ik ben er echt doodsbenauwd van...
Al dat kunstmatig gedoe pfff ...
T enige pluspunt is dat ik ons kleintje dan wel dit weekend al zeker in mijn armen kan houden :-) daar probeer ik me aan op te trekken.

groetjes

Karen

Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 07:55

Dag Karen,

Inleiden valt goed mee hoor.
Ze steken steeds een vaginaal pilletje in eerst voor de verweking en die brengen ook al wat weeën mee en vanaf dat je al wat weeën hebt dan word er een ander opgestoken en dan worden ze krachtiger.
Die eerste dienen vooral voor onsluiting en verweking en die weeën vallen goed mee.
Je mag ook steeds blijven rondlopen en alles hoor, het is niet dat die dingen er uit zullen vallen.

Succes met je inleiding.

Heidi

Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 08:06
Emma

Online Status Stuur bericht
Hallo,

Ik ben ingeleid met 37 weken en 2 dagen ivm zwangerschapsvergiftiging...Mijn ene nier werkte al niet meer en ik had veel pijn.Donderdagavond opgenomen,ben ik gestript,vervelend,maar niet pijnlijk.Vrijdagochtend zijn ze begonnen om 8:30 uur met eerste pilletje..10 min later meteen weeën...uur later weer een pilletje..sterkere weeën..uur later twee pilletjes en toen ben ik in een weeënstorm gekomen...Had om 14:30 uur 2-3 cm ontsluiting en mijn gync zei dat het wel voor de volgende dag ging zijn.Ik was al heel moe..mijn man wilde even naar huis om zich optefrissen en is goeds te eten.Die is om 15:30 uur gegaan.Om 16:30 uur kwamen ze weer toucheren en toen had 7 cm ontsluiting..moest meteen mijn man bellen.Die schrok en zou meteen terugkomen.Wij wonen ong een half uur van het zkh af.Om 17:30 uur weer getoucheerd en 10 cm ontsluiting..maar geen man te bekennen.Had hem weer gebeld,maar hij stond in de file...vrijdagmiddag tijdens de spits hé..haha.Om 18:00 uur nog niemand te bekennen en weer gebeld en toen is hij over de vluchtstrook gekomen.Om 18:15 uur begonnen met persen en om 18:47 is mijn zoon geboren.(met knip).Ik vond het heftig,maar het is het allemaal waard geweest.Het moeilijkste vond ik mijn persweeën wegpuffen...maar elke bevalling is anders.Maar je hoeft er niet tegenop te zien.Laat het allemaal over je heen komen en luister goed naar de aanwijzingen van je gync.
Ik wens je heel veel succes en een wolk van een kindje!!
En voor nadien...geniet van alles wat komen gaat...

xxEmma en Milan

Ps..laat je nog even weten hoe het allemaal gegaan is??
Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 08:12
karen

Hey Emma,

krijg je epidurale tijdens zo een ingeleide bevalling?
Ik heb sinds vorige week donderdag reeds een verweekte baarmoederhals (wel nog niet volledig) en reeds 2cm ontsluiting al sinds maandag. Hoeveel nu weet ik natuurlijk niet.
Waar ik laatste dagen wel last van heb, zijn veel krampen enzo, maar die gaan telkens over als ik een warme douche neem, dus qua op gang komen, zijn het nog steeds valse weeën, maar misschien is mijn ontsluiting wel al meer nu? Och ja ik zal moeten afwachten tot straks bij de onderzoeken. Spannend.

Groetjes

Karen

Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 10:14
Emma

Hoi hoi,

Je kunt altijd om een epidurale vragen..ik heb het niet gedaan,ook al dacht ik op sommige momenten dat ik hem wel zou willen.Ik heb wel een pijnstillende spuit in mijn been gehad.Als je niet goed kunt ontspannen zou het wel kunnen helpen.
Toen ik ingeleid werd moest alles nog verweken en geen ontsluiting..dus bij jou zou het nog sneller kunnen gaan..
Die krampen kunnen mss wel al voor meer ontsluiting zorgen..
Succes..

xxEmma en Milan
Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 10:51

Hey,

Ik ben ook ingeleid door zwangerschapsvergiftiging. Het is zoals ze hier al zeggen, ze steken een pilletje vaginaal op en een paar uur nadien krijg je terug 1.
Bij mij zijn ze er op 30 september mee begonnen maar het werkte blijkbaar niet. Dan op 1 oktober hebben ze mij er 3 opgestoken tot in de namiddag en kort nadien hebben ze mijn water gebroken, heb dan direct epedurale gevraagd. En om 18.28u was ons lief zoontje geboren.

Liefs,

Wendy en Zeno

Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 13:16

Karen,

ik zit wat met dezelfde vragen als jij!
Wij gaan zondagavond binnen om ingeleid te worden. Hopelijk hebben we dan maandag ons meisje in onze armen.
Ik ben ook wel wat bang,
maar ik denk dat je je toch moet overgeven hoor aan de pijn.
Je kan eveneens epidurale krijgen als bij een spontane bevalling,
dus is dat mss wel een zorg minder voor jou!

Wij hopen, zoals jij, dat ons meisje ook spontaan nog komt!

groetjes
en doe dat goed hé!
We duimen!

Wij

Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 13:42
karen

Dank u allemaal voor de reacties en voor steun!
Ja het is natuurlijk niet zeker dat ik ingeleid ga worden, het zal een beetje afhangen van de resultaten hé.
Ergens hoop ik er natuurlijk toch weer op, gewoon omdat ja nu heb ik me daarbij neergelegd en erop voorbereid, dus als ik nu toch nog ga moeten wachten op moeder natuur dan is dat misschien weer een teleurstelling... Maar anderzijds, als ik niet ingeleid word dan wil dat zeggen dat alles in orde is qua gezondheid, en dat is beter natuurlijk. Och ja, we zullen zien...

Wat de epidurale betreft, ik ben er enorm bang van, omdat ik nogal last heb van hartkloppingen (ook bij een stomme verdoving van de tandarts), maar de gyn zei me dat een epidurale anders ineen zit als de verdoving van de tandarts.
Ik weet ook niet wat het beste is, met of zonder. De ene zegt met de andere zegt zonder... dat is voor iedereen anders natuurlijk.
De ene zegt dat de pijn ondraaglijk is, de ander dat de pijn doenbaar is en snel vergeten is als je je kleintje bij je hebt.
Ik denk dat ik maar best gewoon afwacht, en kijk hoe ik me op het moment zelf voel, als ik het nodig heb of niet.

Ben best wel zenuwachtig nu eigenlijk hihi.

Groetjes

Karen

Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 14:25
Natje

Hoi Karen

Ik wens je alvast veel succes.
Wat de epidurale verdoving beftreft, ik heb er geen bang voor.
Ik denk dat wanneer de pijn ondraaglijk word je blij bent dat ze gezet wordt.
Ik ga ook proberen om het zo lang mogelijk vol te houden, maar ik zal me zeker niet schuldig voelen als ik ze laat zetten!
Het heeft zijn voor -en nadelen, maar ja!! dit is iets wat ieder voor zich moet uitmaken.

Grtjs Nathalie

Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 16:48

Karen,

Ik heb ook last van die hartkloppingen bij de tandarts van de verdoving.
Maar bij de epuderale heb ik daar geen last van gehad.

Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 18:16
karen

Hey iedereen!

Ik ben terug van de dokter. Mijn bloed(plaatjes) was terug in orde dus ik mocht terug naar huis.
Het wordt dus wel afwachten wat moeder natuur voor ons in petto heeft

Groetjes

Karen

Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 18:27
TILLY

Hey Karen
Ik ben blij voor je hoor.. Als je schatje natuurlijk kan komen is dat het beste hé. Gelukkig dat ze de mensen kunnen helpen met inleiden als het nodig is maar als de natuur zijne gang kan gaan is dat beter hé. Ik zie dat we op dezelfde dag uitgerekend zijn. Wie gaat er eerst zijn? Ik ga vanavond de laatste keer op controle bij de gyn. en ik ben erg benieuwd of er al een beetje vordering in zit daar van onderen.. Heb nu ook regelmatig last van harde buiken en dan drukt het daar van onder in mijn buik met een beetje menstruatie-achtig gevoel.
Ik zal je morgen iets laten weten.
Groetjes

Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 18:35
karen

Hey Tilly,

Ja inderdaad, ben ook eens benieuwd wie van ons twee het eerste gaat zijn hihi. Mijn ontsluiting zondag was 2 cm en was vandaag nog steeds 2 cm, dus geen vooruitgang meer geweest. De baarmoederhals was wel verder verweekt en ingekort.
Is het voor jou ook het eerste kindje? Ik vind het allemaal wel spannend. Je weet niet goed wat er op je af gaat komen hé, je kunt enkel maar afwachten...

Veel succes dadelijk bij de gyn! Ik zal duimen voor je dat het bij jou goed vooruitgaat !

Groetjes

Karen

Link naar deze reactie
10/10/2008 @ 07:45
Emma

Hoi hoi,

Fijn nieuws niet dan??..nou nogmaals veel succes!!

xxEmma en Milan
Link naar deze reactie
10/10/2008 @ 10:21
TILLY

Hoi Karen
Ben dus gisteren bij de gyn. geweest. Eerst aan de monitor gelegen en daar zag je met regelmaat een harde buik die dat menstruatiegevoel veroorzaakt. Dan bij haar binnen en na een inwendig onderzoek gedaan te hebben zei ze dat de bmh aant verweken is (zei ze de vorige keer ook)maar hij zit nog mooi gesloten en naar achter en nog geen ontsluiting. Dus dan doen die lichte voorweeen precies niet veel uit..
Dan de echo met terug de meting van het hoofdje, buikje en dijbeentje om zo het gewicht van de baby te schatten en ze schrok haar een bult. Het echoapparaat gaf een gewicht aan van 4kg250gr..
Amaai zei ze zoveel ik ga dat toch eens opnieuw doen hoor. Zogezegd zogedaan en dan kwam ze op 4kg125gr uit. Ze heeft een 2d foto genomen van het gezichtje en het was precies holle bolle gijs.. Azo bolle kaakjes. Wat gaan we daar nu mee doen zei ze. Dus moet ik volgende week woensdag al terug gaan om alles nog eens na te kijken en ook om een datum af te spreken om in te leiden als ik mijne datum haal want een weekje laten over gaan is zeker geen optie met dat gewicht.Ze schatte het geboortegewicht als het op datum zou geboren worden rond de 4kg500gr en dat is al niet zo bevordelijk meer voor mijn bekken..
Dus is het zeker niet te verwonderen dat ik zo waggel en azo ne fermen buik heb. Ik voel beebje soms volledig aan de zijkant stampen want dat schaap heeft bijna geen plaats meer..
Dus woensdag het vervolg van de soap Tilly en co.. hihi

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]