< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » welk soort anticonceptie

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Anticonceptie...
welk soort anticonceptie
11/11/2008 @ 23:02
Mirella

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Koperspiraal:

Voordelen:

Zeer betrouwbaar;

Je hoeft 5 jaar lang niet aan je anticonceptie te denken;

Geen hormonen, je natuurlijke menstruatiecyclus blijft behouden;

De betrouwbaarheid wordt niet beïnvloed als je hebt overgegeven of diarree hebt en ook niet door het gebruik van medicijnen;

Je vruchtbaarheid keert onmiddellijk terug als je gestopt bent;

Nadelen:

Je moet het laten inbrengen en verwijderen door een arts;

Je kunt je menstruatie er niet mee reguleren (deze kan langduriger en pijnlijker zijn);

Het inbrengen en verwijderen kan pijnlijk zijn, voornamelijk bij vrouwen die nog geen kinderen hebben.

Link naar deze reactie
11/11/2008 @ 23:08
Mirella

Mirena

Voordelen
· Mirena is uiterst betrouwbaar: van de 500 vrouwen die het een jaar lang gebruiken wordt er slechts 1 zwanger.
· Het is makkelijk omdat je er niet elke dag aan hoeft te denken, zoals bij de pil.
· Mirena is direct na het plaatsen betrouwbaar (als het wordt geplaatst tijdens de menstruatie).
· Zodra het spiraaltje is verwijderd, kun je zwanger worden.

Nadelen
· Het inbrengen van Mirena kan wat pijnlijk zijn. In overleg met de arts kan een plaatselijke verdoving worden gegeven. Na het plaatsen hebben sommige vrouwen pijn in hun onderbuik. Meestal verdwijnt dit na enkele uren.
· Een nadeel is dat de eerste maanden soms sprake is van wat tussentijds bloedverlies. Niets bijzonders, maar wel lastig. Na verloop van tijd kan de menstruatie stoppen. Sommigen zien dit als nadeel, anderen als voordeel.

Ik heb zelf de Mirena en het deed geen pijn bij het inbrengen, ik vind hem ideaal.

Link naar deze reactie
12/11/2008 @ 08:35
sabine

hoi,

Ook ik ga waarschijnlijk voor een spiraaltje kiezen.
Nu vraag ik me af, ik heb ooit toen ik 19 was al eens een koperspiraal gehad en toen had ik idd pijnlijke maandstonden en langer bloed. Ook had ik tussendoor last van doorzichtig slijmverlies.

Nu heb ik al al die jaren de luxe van geen pijnlijke maandstonden, normaal bloed en geen slijmverlies.

Mijn vraag is nu, zal dit nu anders zijn doordat ik bevallen ben of mag ik mij aan hetzelfde verwachten als van voor een bevalling?

Iemand ervaring met koperspiraal voor en na bevalling?

En mag ik eruit afleiden dat je van een mirenaspiraal dan geen pijn hebt? Maar dan zit je wel weer met hormonen opgezadeld...

grts sa

Link naar deze reactie
12/11/2008 @ 10:10
Mirella

De Mirena geeft heel weinig hormonen af, ga maar eens googlen of langs de huisarts die heeft vast een folder over de voor en nadelen enz.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]