[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 14/10/2008 @ 11:26 Nikki | Hallo, Mijn zoontje is morgen 12 weken. 's nachts slaapt hij heel goed. 11 à 12 uren aan 1 stuk. Overdag slaapt hij echter maar heel kort, bijna altijd maar 30 minuutjes. Ik probeer hem nu iedere keer in zijn bedje boven te slapen te leggen omdat ik nog een zoontje van 2.5 jaar heb die natuurlijk het nodige lawaai maakt! ![]() Boven slaapt hij ook echter niet langer. Ik leg hem een uurtje of zo na zijn voeding in bed en dan slaapt hij zo'n half uurtje. Maar dan wordt hij natuurlijk terug moe tegen dat hij zijn volgende voeding moet hebben. Of dan moet ik hem serieus entertainen om de voeding nog een beetje te kunnen rekken. Dan valt hij soms in slaap tijdens zijn voeding, maar hem dan daarna direct in zijn bedje te slapen leggen lukt niet, dan is het brullen! Hoe doen jullie dit? Het kan toch niet goed zijn als hij maar zo'n 4 keer op een dag een half uurtje slaapt? Als ik na zijn slaapjes nog ga wandelen of zo of met de auto weg ben, dan slaapt hij ook wel nog, maar gaan wandelen lukt ook niet iedere keer hé! Anders is het een héél vrolijke baby hoor, lacht veel en zo !Ben benieuwd hoe het bij jullie gaat! Alle ervaringen en tips zijn welkom! Groetjes, Nikki |
| 15/10/2008 @ 14:42 Nikki | Hoi Chiara, Bedankt voor uw reactie! Ik hoopte ook dat het maar tijdelijk zou zijn. Ik kon dit mij niet meer herinneren van mijn oudste zoontje, maar zoiets vergeet ge natuurlijk vlug als ze daarna wel goed slapen. Ik hoop dat het binnen twee weekjes ook beter gaat. Misschien heeft hij nu ook een sprongetje? Het is wel al een week dat hij heel weinig slaapt. Duimen dat het binnenkort beter gaat. Oei, hoor net dat hij wakker is. Hij heeft 45 minuutjes geslapen nu, toch al iets langer... |
| 15/10/2008 @ 15:14 valentijntje | Hoi hoi! Mijn zoontje heeft dit ook gehad. Hij wou ook niet in zn wiegje, eigenlijk alleen tegen mij aan of in de wandelwagen.. Heel vervelend, je wil gewoon dat die kleine lekker slaapt. Wel fijn dat die al zo een lange nacht maakt! Ik heb heel veel baat gehad van de puckababy. Sinds hij daarin lag, sliep die als een roosje! Is een soort inbakerzak, geeft ze een veilig gevoel! ( 1 nadeel.. tegen een maand of 6 moeten ze eruit omdat ze dan kunnen draaien.. dat was wel een opgave bij mij! ) Maar kijk eens op hun site ( puckababy.com ). Vraagje aan chiara: ik vind jouw naam echt geweldig! Hadden we een meisje gehad, dan had ze zo geheten! Maar hebben mensen moeite als ze jouw naam op moeten lezen? Want je zegt kiara neem ik aan?? xx |
| 15/10/2008 @ 17:00 Nikki | Toen ik hem daarnet uit zijn bedje haalde, viel hij direct terug in slaap op mijn schouder en heeft daarna nog 2u (!) geslapen op mijn buik! Ben blij dat hij toch nog eens redelijk geslapen heeft tijdens de dag. Het is wel niet in zijn bedje, maar het zal hem toch eens deugd gedaan hebben... Nog een vraagje: gaat het inslapen bij jullie ook gepaard met huilen? Ik heb al ondervonden dat als ik hem probeer te troosten dat het inslapen en het huilen nog langer duurt... Dus laat ik hem efkes huilen en na 5 à 10 minuutjes valt hij dan in slaap. Vind het wel zielig als ik hem zo hoor huilen (zit dan ook met een krop in mijn keel). Hopelijk leert hij vlug inslapen zonder te wenen... 's avonds weent hij eigenlijk zelden om zijn nacht in te gaan, enkel overdag... |
| 16/10/2008 @ 10:00 Nikki | Hier is het soms zachtjes zeurend huilen, maar soms ook krijsen. Ik kan niet echt op zijn kamer blijven tot hij slaapt, want dan staat mijn oudste zoontje van 2.5 jaar beneden aan de trap te roepen waardoor hij zeker niet kan inslapen ...Het zal hopelijk wel beteren met de tijd... Heb nu ook zo'n doudou knuffeltje bij hem gelegd, alle beetjes dat hem het gevoel van geborgenheid geven, kunnen maar helpen hé! Misschien komt het slecht slapen overdag ook omdat ik de borstvoeding aan het afbouwen ben (nog slechts 1 keer BV meer per dag) en moet hij zijn ritme een beetje terugvinden. Voor de rest is het een héél vrolijke baby hoor! Weent eigenlijk enkel bij honger of als hij te moe is. Ook heel leuk om te zien hoe hij het leuk vindt om iets vast te nemen. Je ziet dat hij daar zo in opgaat hé in het spelen . |
| 16/10/2008 @ 11:12 Silke | heel herkenbaar! Hier ook een wakker kereltje overdag! Hij speelt dan meestal wel braaf in zijn parkje of zit in zijn relaxje. Slaapt tussen 2 maaltijden zo'n 30min/45min max, tenzij we wandelen of hij in mijn armen mag slapen maarja, het huishouden moet ook gedaan worden hé! Als hij moe wordt huilt hij ook altijd tot hij slaapt (zo'n 10min) 's avonds doet hij dit niet. Hij slaapt 's nachts ongeveer 8u. groetjes Silke |
| 17/10/2008 @ 10:27 Nikki | Hallo, Ik ben eens benieuwd bij de mama's waarvan hun kindjes ook maar korte slaapjes deden overdag of dit beterde na een tijdje? Zou dit tijdelijk zijn? Ik hoop het toch, je ziet hem nog geeuwen nadat hij geslapen heeft, maar kan toch niet meer in slaap vallen tot na de volgende voeding... Meestal is het bijna exact 30 minuutjes dat hij slaapt, alsof hij een interne wekker heeft! ![]() |
[Reageer]

korte slaapjes overdag 12 weken
!

waardoor hij zeker niet kan inslapen
...