volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]
[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
volgende pagina >
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]
[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
| 02/12/2008 @ 10:25 bliep van op het werk | Hey, Nessie, mijn ventje zag poetshulp eerst ook niet zitten. Maar sinds de verhuis en met de plannen rond zijn eigen zaak, kan hij echt niets meer doen in het huishouden buiten af en toe eens afwassen en komt het samen met de zorg voor de kindjes allemaal op mij terecht. Hij dacht dat dat allemaal wel ging lukken eens ik 4/5 ga werken (maart), maar ik heb hem duidelijk gemaakt dat het niet de bedoeling is dat ik die ene dag dat ik extra thuis ben, vol stamp met huishoudelijke taken zodat ik geen tijd heb voor de kindjes. Minder dan 4/5 werken was voor mij geen optie, dus hij mocht kiezen: ofwel zelf ook minder werken en dan meer helpen, ofwel externe hulp. Hij heeft het laatste gekozen... ![]() Katootje, dat is precies wel zo hé, bij een derde dat je veel sneller een echt dikke buik hebt? Allez, ik heb dat toch nog al gehoord... Maar ik kan me wel voorstellen dat het vervelend is als mensen dat altijd denken!! Groetjes, bliep |
| 28/11/2008 @ 09:26 nessie@work | Hey dames, ook nog eens even vlug hier. Dit weekend gaat het er toch weer niet van komen. @ katootje, doe het maar rustig aan meid. Was me wel even schrikken. Hou je kindje nog maar enkele weken bij jou in de buik. Het is nog veel te vroeg en je huis is nog niet op orde haha. Je zal wel blij zijn als de verbouwingen achter de rug zijn denk ik. Brengt toch altijd wel een hoop extra poets mee hé. @ Fque, amai. Ik heb een schat van een schoonmoeder. Gisterennamiddag zijn ze papa komen ondersteunen (was wat ziekjes en moest met de nacht opgaan). Oma had lekker gekookt (soep, patatjes met worteltjes en kip en dan nog rijstpap). Mjammjam. En gaat Lio graag naar school? Ilian begint het nu wel echt leuk te vinden, gisteren was hij ook zwarte piet. @ Bliep, mmm, poetshulp zou ik ook wel kunnen gebruiken hoor. Maar ventje houdt het nog wat tegen, misschien verandert hij nog wel van gedacht. Hij zou liever hebben dat ik 1/2 ga werken, maar ik twijfel daar echt wel over ze. Hier kijkt Ilian ook altijd naar dat sinterklaasjournaal. Hij vindt het wel geweldig en staat dan perplex voor de tv te gapen. Of hij het echt beseft weet ik niet, ik denk het niet, hij is nog klein he. En hij heeft er ook wel bang van, hij heeft hem al gezien en op schoot moest hij wenen. Morgen komt hij bij mij op het werk, dus ben eens benieuwd. En volgende week is het op school sinterklaasfeest. Groetjes!! |
| 20/11/2008 @ 11:22 bliep van op het werk | Hey, katootje, wat is me dat nu weer zeg!! Gelukkig op tijd naar het ziekenhuis gegaan en nu maar duimen dat de krampen helemaal weg gaan! Hou je kleintje nog maar eventjes bij je, 't is nog vééééééééél te vroeg!Nessie, wat een verhaal! Ik kan geloven dat je geen tijd had om te reageren de afgelopen weken! Later meer, moet weer aan het werk. Groetjes, bliep |
| 17/11/2008 @ 13:31 nessie@work | ... en nu deel 2 met enkele reacties op jullie verhalen. @ Fque, flink van Lio op school zeg. Kan geloven dat je fier bent op hem. Wel spijtig dat hij de laatste kribbedag niet heeft beleefd zoals de andere dagen. Hier waren Ilian en Jinte ook helemaal alleen de laatste dag bij de om. VOnd het langs de ene kant wel zonde, maar langs de andere kant kreeg hij wel alle aandacht hé. En van kleuren bakt hij niets hier hoor, alles is rood of wit. Tellen tot 10 lukt wel, maar dan zonder 7 en 8. Ach, ze hebben nog tijd genoeg om alles te leren hé. En hier ook nog geen ongelukjes op school, maar hij is natuurlijk nog maar een weekje gegaan hé. Hier gaat hij toch halve dagen hoor. HIj kan op school geen dutje doen en heeft daar nog wel behoefte aan. Misschien na kerst ofzo. Zo te lezen is het een mooie kamer van Oli zeg. Je hebt je laten gaan precies. Ben een beetje jaloers als ik het zo lees. Hier zijn het maar simpele kamers. Niets geschilderd, gaat ook niet want ons huis is zo'n houtmassiefbouw en boven zitten we onder het dak, dus ingemaakte kasten. En valt het mee zo gaan werken. Een heel stuk drukker eens je dan thuis bent hé? OF kan je het allemaal goed regelen? @ Bliep, proficiat met je neefje. Mooi gewicht om te vroeg te zijn hé. En dat zal hij wel snel inhalen zeker? Amai, Nyah ook al droog tijdens de nacht. Hier zal dat er nog niet inzitten denk ik. Slaapt nogal lang sommige nachten en drinkt voor het slapengaan nog een hele fles melk. Mooie foto's van de zusjes, ik vind ze toch ook wel wat op elkaar lijken hoor. @ Katootje, blij te lezen dat de echo goed was. Zal wel een hele geruststelling zijn hé. En probeer het maar wat rustig aan te doen. Kan wel geloven dat je de buik nu al moe bent, en dan nog met 2 kleine kindjes in huis. Is niet altijd makkelijk hé. Maar het is nog wel een aantal weekjes te gaan, dus probeer er tussendoor toch ook wat van te genieten, het is allemaal zo snel voorbij gegaan als je nadien terugkijkt. Hier nog even de gegevens van de metingen bij de ka vorige donderdag: Jinte: 70cm en 7.300kg Ilian: 94.5cm en 12.700kg (was wel wat afgevallen door het ziek zijn, had al dagen niets gegeten) Allé, en nu terug aan het werk hier!! Groetjes en veel leesplezier, een heel verhaal hé. ![]() |
| 17/11/2008 @ 13:21 nessie@work | jaja, ik leef nog dames! Eindelijk nieuws van mijn thuisfront. Het is druk geweest de voorbije 2 weken. Ilian is dus ook gestart op school, maar tegen het weekend had hij al wat last van een hoest. We zijn dan naar Landal gegaan en daar is hij nog meer beginnen hoesten en slecht slapen de laatste nacht. Dan de maandag afgewacht (was toch geen school). Maar 's avonds kreeg hij koorts. Dinsdag 11/11 klaagde hij van zijn oortje, hoestte hij nog meer en heel vies en had nog altijd koorts, ondanks perdolan. Dan toch maar naar spoed en de ka van wacht opgebeld, had van een buurvrouw gehoord dat er weer een opkomst van RSV de ronde deed. Dus ik vertrouwde het niet meer en besloot om te gaan. Zijn oortjes zagen allebei goed rood, en zijn longen klonken niet meer echt gezond. Het was dus oorontsteking en beginnende bronchitis. We kregen ab mee naar huis voor zij oren en dat was het. Ik vond het wel raar, want had toch een vingerprik, longfoto en aërosol verwacht. NIet dus. Dan diezelfde avond begon ook Jinte te hoesten, dacht al, het is niet waar hé. Woensdag begon haar temp te stijgen en probeerde ik onze eigen ka te bereiken. Na uren proberen, heb ik mijn verhaal tegen de verpleging daar gedaan en zij zouden dan met de ka overleggen en terugbellen. Ilian had ondertussen ook nog altijd koorts en Jinte zat al op 38.6°. Ilian weigerde zijn ab in te nemen en kreeg er bovenop ook nog eens huiduitslag van. De ka zou ons toch graag zien en we mochten dan donderdagvoormiddag toch met allebei terugkomen. Allé, donderdag dan met allebei naar onze eigen ka. Die schrok nogal toen ze Ilian zijn longen beluisterde. Die kraakten en piepten langs alle kanten. Ze vroeg direct of er geen longfoto gemaakt was en geen aërosol was voorgeschreven? Mm, niet dus hé. Dan toch een longfoto laten maken om te zien of het nog geen longontsteking was en een vingerprik. Andere ab (neusdruppels) en 3x per dag aërosollen bij hem. Het was nog 'maar' een bronchitis. Nog een geluk dus dat we niet langer gewacht hebben en ik heb blijven proberen om onze eigen ka te krijgen. Over een week, nu woensdag dus, moeten we met hem terug op controle omdat ze die longen wel wil opvolgen. Maar de koorts was weg en hij klaagde ook niet meer van zijn oren. Dus gisteren hadden we eigenlijk zo goed als beslist dat hij vandaag naar school zou kunnen. Hij hoest nog wel wat, maar de rest is al beter. Maar dan had hij gisteren weer oorpijn en 38°. Dus vandaag is hij ook nog niet gegaan en laten we hem zijn schade van onderbroken nachten nog wat inhalen en morgen gaat hij dan terug starten. Jinte werd ook onderzocht, maar het was voornamelijk haar neusje, zat nog niet in de longen. Kreeg ook ab (neusdruppels). Als het erger werd, moesten we in het weekend terugkomen, onze ka was toch van wacht. Het kon zijn dat het nog verder zou zakken en ook Jinte aan de aërosol moest. Ze heeft nog wel een heel weekend koorts gemaakt, 's nachts zelfs tot 39.5° maar haar neusje is iets beter en ze hoest wel meer. Maar we hebben toch maar afgewacht en niet naar spoed gegaan. Ze heeft nu ook een rustige nacht gehad, dus kan ik haar woensdag wel meenemen als we met Ilian moeten gaan. Misschien dat ze dan nog aan de aërosol moet, maar ik vind het altijd zo vervelend om in het weekend langs spoed te gaan. Had wel gebeld om te vragen of de ka van wacht er aanwezig was, maar die moest opgebeld worden, dus heb ik het zo maar gelaten. Ze is ook al terug wat vrolijker en drinkt al terug wat meer van haar pap. Hopelijk komt ze het dus zelf door hé. Hoe gaat het met Ilian op school dan. De 1e 2 dagen gingen redelijk goed, hij maakte er niets uit als ik hem afzette, maar de andere dagen waren toch wat moeilijker. Dan was het toch wel wenen eer hij in het klasje was. Dan moet je hard zijn en doorgaan hé. Hoe erg het ook is. Maar volgens de juf is het na een kwartiertje over en speelt hij mooi mee. Alleen de speelplaats is wat druk voor hem. Maar daar zal hij ook wel aan wennen hé. Het is allemaal zo nieuw ook voor zo'n klein manneke. Dus ik ben benieuwd wat het morgen gaat zijn als hij terug moet. Al even verzenden... |
| 06/11/2008 @ 13:18 scarlet | Hey Katootje was benieuwt hoe het bij jou was gegaan gelukkig alles goed! Bij mij is ook alles goed! echt een uitgebreide echo zeg, fijn dat ze dat doen hoor.Mijn zus was mee die kreeg tranen maar ik was erg bezig met luisteren wat de man allemaal zei. bij andere mensen ben ik altijd zeer emotioneel en bij mezelf niet stom hé. Is was helemaal kapot na de echo valt echt wat van je af. succes verder! ![]() |
volgende pagina >
[Reageer]

Ben nieuw en zoek praatmaatjes *deel 3*

Gelukkig op tijd naar het ziekenhuis gegaan en nu maar duimen dat de krampen helemaal weg gaan! Hou je kleintje nog maar eventjes bij je, 't is nog vééééééééél te vroeg!