< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » zappyers waar zijn jullie (Pien, Ellen?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
zappyers waar zijn jullie (Pien, Ellen?
23/10/2008 @ 11:08
Nancy78

Online Status
T, tof zeg, laarsjes voor jezelf gekocht ! leuk hé, es iets nieuws! Ik wou dat ik ook al terug kon gaan shoppen, maar nog ff geduld hé...
Merci trouwens voor beschrijving van je homeo medicatie, heb het allemaal mooi genoteerd en ga er straks toch es om (of morgen, weinig energie vandaag)
Hopelijk heeft K'sje geen oorontsteking, amaai zeg, die oorontstekingen blijven toch cirucleren bij jou hé

Die propolis-toestanden neemt Z al, dat is toch zo'n hoestsiroop-achtig iets hé? Is alleszins naam die ik vorig jaar genoteerd heb ook en toen gaan halen.

Haha, Nele, jouw PJ is echt een doetje hé, zo proberen snoepjes (vitamientjes) te ontfrutselen. Hier is het vloeibare siroop van omni bionta dat ze krijgt. Ook twee bach bloesems en dan nog kruidenmengsel waar ze volgens kinesioloog nood aan had.

Nacht viel ook goed mee. Z sliep mooi klokje rond, heb haar wel wat horen hoesten maar niet meer zo erg. Wel nog ferm lopend neusje maar ja, alle kindjes moeten terug door de rimram van verkoudheden zeker deze winter? 't Zal weer tot aan de lente zijn eer we wat gerust zijn.

Fie en Nele, gene paniek hoor, hier zijn we nog maar twee weken geleden in actie geschoten, zowel voor doopsuiker, kaartje, ... en opeens gaat dat dan wel snel hoor. We maken van doopsuikerkes alles zelf en op drie-vier avonden was het hier gepiept, enkel de kids-snoepjes moet ik nog maken. B heeft het kaartje trouwens zelf ontworpen (op twee dagen tijd) en t is wel leuk moet ik zeggen. Hij heeft ook digit drukkerij gecontacteerd en gaat er zaterdag es langs. We gaan zaterdag ook naar zaal babyborrel kijken om te weten welke we moeten reserveren - het wordt trouwens zondag 8 feb voor babyborrel want zaterdag 7e was al volzet... Mijn mama komt ook om de wieg en parkwieg te zetten zaterdag . Leuke vooruitzichten voor beebje hé! Zondag dan ook misschien nog plaasteren afdruk van de buik maken, vorige keer was ik ook 36w.

op zondag 2 feb gaan we dan nog samen met Z blotebuikenfoto's trekken bij fotograaf, net zoals vorige keer en dan zijn de dringende voorbereidingen achter de rug denk ik.

Leentje, hoe is het daar eigenlijk? Iets op gang? Heb alleszins nog geen sms'je van Leen dat er iets op gang zou zijn dus ze zal wel gewoon met wat voorbereidingen bezig zijn hé

Oh ja, G, jouw ventje is hier zonet de JBJ-spullekes van Griet komen afzetten, thx! Heb 'm wel gezegd dat hij als papa in spé es een foto vd buik moet nemen zodat jij dat kan rondsturen, ben curieus

Hier nog altijd snot en amper lucht, echt ambetant dat baby ook op longen drukt als je verkoudheid hebt. Ach ja, niet veel aan te doen hé

tata
nans

Link naar deze reactie
23/10/2008 @ 11:10
Nancy78

Online Status
En vero, gaat jouw kleine miss volgende week oefenen in creche? Wat gaat tijd vlug zeg! Wel flink dat ze d'r patatajes lustte zeg, hier was dat lang gevecht hoor eer de binnengingen. Drinkt ze nog altijd moeilijk uit flesje? Ga je dan afgekolfde melk meegeven of gewone? Geniet van de douche, dat ga ik strakskes ook es doen...

Link naar deze reactie
23/10/2008 @ 11:13
Nancy78

Online Status
en nele, je blijft qua kilo's toch binnen de rede? Hier is het wel weer buitensporig aan het worden, nu ongeveer 17kg bij, zal weer ad 20kg geraken vrees ik maar ja, weinig beweging en veel vocht ophouden zal er ook wel voor iets tussenzitten...

Link naar deze reactie
23/10/2008 @ 11:52

Nansje, niet kijken achter de kilo's. Als ukje er is, gaan die weer snel weg. En 't is voor een goed doel.
Goed voor jullie trouwens dat B zijn uitslag goed was! (Was dit gister vergeten te zeggen)

Ben inderdaad gister nog gaan shoppen met R. Hij was zo rustig dat ik dacht dat ik een ander kind meehad. Vanmorgen heeft hij nog geslapen tot 9u! Logisch ook, want hij heeft een heel sprookjesboek zitten vertellen vanacht (of iets wat ervoor door ging) Mijn mama zorgt vandaag voor hem.

Ik hoop dat hij dit weekend ook zo slaapt gezien winteruur. Zal proberen hem vrijdag al wat op later uur in z'n bedje te steken zodat hij zaterdag misschien al half op ander uur staat (bij vorige tijdswijzigingen was dit goed gelukt, we hopen nu weer)

Ga nu snel verder betalingetjes invoeren

Groetjes
Link naar deze reactie
23/10/2008 @ 11:58
Nancy78

Online Status
Els, goed idee zeg om al ietske later R in bed te steken, was ook al aan t denken hoe ik kon mijden dat ze er telkens om 7u is ipv om 8u , ga dezelfde tactiek proberen toepassen vanaf vrijdag. Maar probl is dat Z meestal zo moe is na dagje creche dat zij echt wel tegen 20u perte totale is. Ach, mijn mama is er, missch dat Z daardoor wat meer geprikkeld is om ietske langer op te blijven, zal wel denk ik (wishfull thinking?)
Leuk shoppingscentrum? Ik ga er zeker es heen na bevalling als ik bij mijn mama es enkele dagen blijf. Iets gemerkt van die staking aan de car ref our daarbij? Wel tof dat ik je zaterdag ook zie (ja, het is verj van D van Fie hé, voor diegenen die niet goed weten waarom Fie en Els en ik elkaar zaterdag gaan zien )

Zit hier net geb lijst van IMM te bekijken en heb alweer door op site te kijken 5 artikelen bij te zetten Echt wel leuke bezigheid

Ik hou me vandaag extra rustig want energiepeil is echt laag momenteel

En ik ga ook nog wat overschrijvingen doen nu ...

Tata
nans

Link naar deze reactie
23/10/2008 @ 12:03
T

Online Status
vanmorgen dus bij ka geweest en ietske later op werk toegekomen... een ferme oorontsteking, gelukkig nog geen geperforeerd trommelvlies. Er moeten zo snel mogelijk buisjes gestoken worden. We weten weer wat doen! Heb al voorschriftje voor ab meegekregen, we proberen nog eventjes af te wachten. Als het escaleert kan hij als complicatie een longontsteking doen...

Nu vlug eten!

Link naar deze reactie
23/10/2008 @ 12:19
Nele

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ai T, dat is niet zo goed, wel goed dat je er op tijd bij bent.
Nans, nu 17 kg misschien wel, maar ik herinner mij dat jij op 26 weken belange nog niet aan de 11 zat hoor, ofwel?? Ik zat vorige keer ook trouwens op 20 kg, we zien nog wel hé, als ons boeleke maar in orde is, straks na het werk gaan we naar de gyn zé, ik kijk er al naar uit!

[Laatst gewijzigd door Nele - 23/10/2008 @ 12:34] - Link naar deze reactie
23/10/2008 @ 12:36
vero

Online Status
doemme da's waar! dat stom uur verandert weer. en W heeft vrijgezellenavond dus die staat zondag al niet op. Bon, T zal dan bij oma gaan slapen denk ik. Ik sta er nu ook al drie avonden alleen voor. en 's morgens ben ik ook van dienst.

Nans, H drinkt nog altijd niet van een fles hoor. ze kauwt er wel al wat op en wat er in haar mondje loopt zo slikt ze wel in. maar echt drinken doet ze nog niet.
patatjes gisteren was minder succesvol. t zal er wat van af hangen of ze er zelf zin in heeft of niet.

Ze ligt nu op ons tapijt te spelen. die draait haar echt in alle bochten. ze is nu mooi op haar zij gaan liggen zodat ze met de FP boerderij kan spelen. (allez, aankomen)
In het park lukt dat niet maar gewoon op het tapijt vindt ze dus wel leuk. wel grappig, iedere keer als ik mij omdraai om is te kijken ligt ze ergens anders.

T, waarom wachten met die AB als hij zo'n zware complicatie kan krijgen? t zal toch niet vanzelf beteren als het zo ernstig is?

ai, ze is t beu precies. beetje aan het zeuren. ik ga ze nog effe wakker proberen houden en dan tegen 13u zelf mee een dutje gaan doen. t is nodig.

Link naar deze reactie
23/10/2008 @ 12:59
T

Omdat hij vandaag koortsvrij was, is hij er zelf tegen aan het vechten. Wanneer er terug koorts komt, moeten we direct ab geven.
morgen heb ik al een afspraak bij de nko-arts voor de buisjes dan later te steken!
Link naar deze reactie
23/10/2008 @ 13:16
Sanne

Online Status
nog geen nieuws van Leen vandaag ?

Oei, ik had er ook nog niet aan gedacht dat het uursverandering was dit weekend...

B. is intussen ook weer weg voor 3 dagen... een training aan zee deze keer . Hij komt zaterdagnamiddag terug...

Nans, ik was 't ook nog vergeten te zeggen dat het toch weer een opluchting was met B. zijn resultaten hé.

Vero, ik had er eigenlijk nog niet aan gedacht dat we al met papjes zouden mogen beginnen. Aangezien ik toch nog niet moet gaan werken ga ik nog wat wachten.
L. ligt ook vaak te krullen en te draaien om alles te kunnen zien. Echt grappig om naar te kijken. En als ze op haar buikje ligt duwt ze zich zo hoog op op haar armpjes dat ze omkantelt , tot haar grote frustatie dan.
Volgende week gaat je meisje oefenen in de crèche, amai, de tijd gaat toch zo snel hé.

Afgelopen nacht was een stuk beter dan de vorige. J. is niet wakker geworden en dat scheelt al een pak vind ik.
Hij gaat volgende week ook nog 2 dagen naar de crèche hoor, maar ze wilden vandaag het feestje houden omdat het volgende week vakantie is, en er dan veel kindjes niet zijn. Ik zag deze morgen dat zijn 'diploma' al klaar lag

T., klinkt serieus. Ik zou toch ook niet te lang wachten met die AB, want een longontsteking kan héél snel opkomen. Bij J. destijds ging dat van niets naar ziekenhuisopname op 3 dagen tijd. En dan moest hij daar direct een week blijven...
Ik hoop dat we met L. van die toestanden wat zullen gespaard blijven . Ze blijft in principe wel thuis tot haar 18 maanden dus de eerste maanden ginder zal ze hopelijk wel niet te veel ziek worden.

J. krijgt ook elke morgen een echinacea-propolis snoepje. Hij zegt het er zelf al bij "één vitamientje per dag hé mama", want in 't begin was hij ook altijd aan 't zagen om nog eentje.
Ik ben eens benieuwd of hij zo gezond gaat blijven eens hij naar school gaat ? Veel mensen zeggen dat ze dan veel ziek worden, maar ik denk (hoop) dat hij al die bacteriën wel al zal tegengekomen zijn in de crèche en nu al wat weerstand opgebouwd heeft ?

Fie, ja, wij zijn ook héél content van die drukkerij (geboortekaartjes die we besteld hadden via die site). Alles is perfect verlopen eigenlijk.

S., goed dat L. weer de oude lieve meid is !

Link naar deze reactie
23/10/2008 @ 13:18
Nancy78

Online Status
Nele, speciaal voor jou opgezocht in mijn medisch profiel... op 26w was ik 9,5kg bij maar vooral veel bijgekomen laatste weken eigenlijk. Bij jou zat het op het einde van PJ blijkbaar stabieler, hier kom ik voornamelijk nu bij (help!)
maar idd, kindje is allerbelangrijkste en ik maak me er eigenlijk weinig zorgen om hoor, al is het niet zo leuk natuurlijk om die weegschaal zo omhoog te zien gaan

Ik ga subiet beetje slapen denk ik, hoofd blijft vol snot en ik hoest constant slijmen op... leuk is anders...

Vero, ook jij slaapwellekes... wel grappig hoe je over je kleine meid aan het spreken bent, is precies een heel mobiel dameke!

T, ik vroeg mij hetzeflde als vero af maar je uitleg klinkt logisch. nog één dagje afwachten dan, hopelijk kan K er toch nog zelf genoeg tegen vechten zodat AB voorlopig niet nodig is.

Tata
nans

Link naar deze reactie
23/10/2008 @ 13:27
Nancy78

Online Status
ai, sanne, terug enkele dagen alleen? Ik zou dat wel niet plezant vinden, zeg, maar veel keuze heb je niet zeker? Wel tof dat J niet wakker was vannacht, hopelijk blijft hij dat zo doen

En ivm B zijn uitslag...
ik weet niet. Uiteraard zijn we alletwee héél content dat het niets is deze keer. Maar normaalgezien zou B al lang op schema van één onderzoek per jaar moeten zitten en zou een CT-scan voldoende moeten zijn. De uroloog waarschuwde ons ook twee keer tijdens dat bezoek voor te vroeg optimisme en benadrukte dat hij het nog met oncologen ging bespreken, waardoor we allebei beetje blijven zitten met dubbel gevoel, niet goed wetend of het wel helemaal positief was. Enfin, NU is het dus in elk geval oké, veel meer dan duimen dat het zo blijft, kunnen we niet doen zeker? Voor B is het alleszins mentaal en fysiek (maar vooral mentaal) heel belastend dat dat niet wordt afgebouwd naar één keer per jaar, het is al ruim 7 jaar geleden dat hij die kanker had (op Z haar geboortedag was het exact 5j geleden dat B in zelfde ziekenhuis geopereer werd). en dan nog feit dat het blijft een radio-actieve scan zijn omdat een gewone CT niet voldoende zou tonen... ook niet geruststellend. Ach ja, de hersentjes en hormonen werken misschien teveel momenteel, we gaan proberen er niet teveel over na te denken nu (dat hebben B en ik afgesproken gisteren)...

Maar allez, ik ga er hier niet teveel meer over zagen want is voor jullie waarschijnlijk redelijk saai om te lezen en er kan toch niets aan veranderd worden...

Link naar deze reactie
23/10/2008 @ 13:38
Nele

nee hoor, zeker niet saai, ik had het zo niet direct bekeken, en moet idd zwaar zijn om mee om te gaan, voor jullie beide. Maar jullie bekijken en gaan ermee om zoals je het beste kan doen vind ik.

[Laatst gewijzigd door Nele - 23/10/2008 @ 15:30] - Link naar deze reactie
23/10/2008 @ 15:39
Sanne

Online Status
Nans, da's HELEMAAL NIET SAAI !!! We leven hier allemaal mee hoor !

Ik snap wel dat het niet leuk is om nog telkens 2 keer per jaar met die onderzoeken te moeten geconfronteerd te worden. Maar misschien toch beter dat die artsen het zekere voor het onzekere nemen hé. Je hebt nu wel 2x per jaar al die stress en zo, maar tot nu toe toch ook 2x per jaar de geruststelling dat het ok is. En mocht er toch iets schelen, dan zijn ze er véél vroeger bij en kunnen ze ook rapper ingrijpen.

Link naar deze reactie
23/10/2008 @ 16:09
Leen

ik ben inderdaad nog op post. Y. was vanmorgen al wakker om 5u10 wegens weer natte slaapkledij. ben vanmorgen maat 6 pamp ers gaan halen, hoop dat het daarmee betert. nu ligt ze goed te maffen.
zelf ben ik deze voormiddag uurtje gaan slapen want deze namiddag is de voetrefl exologe gekomen en kon ik dus niet mee gaan slapen.
was weer zalig. ik hoop zo dat er morgen al iets meer opening is, dat de gyn kan strippen. heb zo'n schrik van dat inleiden. maandag is nog wel vier dagen weg, maar toch...
Nans, was ik ook nog vergeten, goed dat de uitslag zo goed was, telkens stresserende momenten, zeker en vast.
Fie, nog ne late welgemeende gelukkige verjaardag voor N. eerste verjaardagsfeestje in de nieuwe woonst al achter de rug?
Sanne, morgen laatste dag crèche voor J., grote verandering hé, maar zijn schoollopen zal wel zonder problemen zijn.
begint A. van Griet dan ook niet? idd lang geleden dat we nog iets van Griet hoorden.
en is het vandaag niet de verjaardag van O. van Ellen?
en dan zondag die van A2 van Belle?
T. ben blij te lezen dat je je al beter voelt. geniet maar van de kleine dingen. en buisjes voor K'je, 't zal daarna wel beteren, denk zo maar.
Pien, ik hoop dat de werkmannen vandaag al bezig zijn. ze zijn overal hetzelfde, je er niet in opwinden, haalt allemaal niets uit.
ga nog eens zoeken op eb ay en kapa za naar een regenhoes voor de mc. had ik niet en als ik nu de baby eens mee moet nemen naar school als 't regent, is dat wel handig. eerste maand heb ik dat wel nog niet nodig, want A; is dan nog thuis.
daaaag
Link naar deze reactie
23/10/2008 @ 16:10
Leen

Vero, wat vliegt de tijd, vier maand al, eerste groentepapjes.
hopelijk is ze morgen zo uitgehongerd dat ze wel van flesje wil drinken. succes ermee.
Link naar deze reactie
23/10/2008 @ 16:11
Leen

derde keer, morgen moet ik dus om 9u naar ZH naar monitor, duim voor mij hé dat er genoeg opening is om te strippen hé.
en nu ga ik nog een beetje nagenieten van mijn voetreflex met een tasje rozemarijn/frambozenbladthee.
daaag
Link naar deze reactie
23/10/2008 @ 16:38
Sanne

Online Status
laat het je smaken Leen
Wil je gyn maandag al persé inleiden ? Hopelijk is je kleine meid er al tegen dan. En mocht dat niet het geval zijn, zou je niet nog even mogen afwachten als je kleine meisje het nog goed stelt daarbinnen ?
Tenzij je het zelf niet meer ziet zitten dan natuurlijk.
Maar positief denken hé, misschien is zelfs strippen niet eens nodig en begint het deze nacht wel.

Link naar deze reactie
23/10/2008 @ 16:44
Nancy78

Online Status
net wakker... leuk dutje gedaan. Binnen half uurtje een vriendin gaan ophalen aan t station, ze eet hier straks hapje mee. Hopelijk is ze resistent voor mijn virusje want heb er echt van. Chance dat ik dinsdag grote pot saus gemaakt heb, moet ik subiet niet echt meer koken....

Leen, leuk dat die voetreflexologe langskwam en je terug ervan hebt kunnen genieten. Ik duim zeker en vast dat je voldoende opening hebt zodat je kan gestript worden en alles goed op gang komt. Anders is het maandag inleiden of mag je nog even afwachten? En is A hele eerste maand thuis? Wauw zeg, dat is echt lang hé, tof tof!

Sanne, je hebt gelijk, het is ergens een geruststelling dat ze t goed blijven opvolgen en zo, maar ad andere kant is het precies alsof ze verwachten dat het ooit es NIET goed gaat zijn, de manier dat ze nu reageren en da's toch wel angstaanjagend.... ach ja... niet veel aan te veranderen...

Tata
nans

Link naar deze reactie
23/10/2008 @ 21:49
Nele

Hé Leen, ik hoop toch ook dat het nog spontaan op gan gmag komen. En zelf bij het inleiden nie teveel panikeren. Ik ben zelf ook ingeleid, had geen enkele cm opening, en heb toch geen horrorbevalling gehad hoor. Inleiden is wel pijnlijk zeggen ze, maar welke bevalling is dat niet?? Ik heb het net nog zonder epi kunnen doen, dus het is niet dat het volledig onmogelijk is. Maar natuurlijk hoop ik net als jij op een natuurlijke bevalling hoor, zou wel eens willen vergelijken of dat dat nu monder pijnlijk zou zijn..maar dan nog elke bevalling is anders hé, 2 keer bevallen met of 2 keer zonder epi kan geheel anders zijn ook....alleszins, ik wil maar zeggen, niet te veel schrik hebbn van moest het toch moeten ingeleid worden.

Nans, zo een verstopte neus? kMoet zeggen dat ik er ook last van heb maar ik gebruik wel een neusspuiter...ik kan echt niet werken zonder, en op inspectie moet ik echt wel beetje mens zijn...tis niet goed, weet ik wel, maar bij PJ ook gebruikt en die mankeert toch niet echt iets, buiten dat ie soms hyperactief is . Daarjuist baby2 gezien, man man, weer zo een hyperactief kindje hoor, we moesten er echt mee lachen hoe het daar lag te boksen en te bewegen in mijn buik, was zalig om te zien. En alles verloopt prima : tis al 35 cm en weegt naar schatting 935 gram, ik zit ietske voor op schema..

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >