Vorige reacties:
< vorige pagina volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
< vorige pagina | volgende pagina >
< vorige pagina volgende pagina >
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 22/08/2008 @ 16:17 Nancy78 | en pien is ook langsgeweest, tof zeg! ik zal er woensdag dan waarschijnlijk bij zijn, als sanne het ziet zitten om te voeren Mijn mama belde ook dat ze wou komen woensdag, maar ik probeer haar te overtuigen donderdag te komen anders zit ik donderdag terug thuis, want B kan geen congé krijgen ...nele, een broodje is prima hoor! eentje met krab of garnaalsla of zo, voor mij als dat kan, ik betaal het je dan wel. wel zonder groentjes owv de toxo hé, ik zal zorgen dat ik zelf tomaat, komkommer... heb. augurkjes en ei mogen er wel tussen, en kappertjes als ze dat heben, dat lust ik zo graag tegenwoordig ![]() toffe vooruitzichten!!!! in nm die dinsdag ga ik even met mijn oma naar kerkhof van mijn opa en broertje (verzetje voor haar). zij heeft zo'n gehandicaptenkaart waardoor ze mag oprijden op t kerkhof dus ik moet ook niet ver stappen, dus da's handig voor mij en 's avonds komt een collega van mij ff binnengesprongen, zal frietje worden 's avonds... mmmmm... B gaat namelijk laat zijn die avond omdat hij Z in Bo om gaat ophalen. Mijn kabouter logeert daar van zondag tot dinsdag... Rien, tof tof tof dat je langsgekomen bent meid! en zo idd langs je neus weg vertellen dat je nieuw huis gekocht hebt! groot nieuws! Er staat ier vlakbij ook een huis te koop dat ik wel zou zien zitten maar k zal mij nog maar tijdje koest houden, B krijgt een hartattack en eigenlijk wil ik hier nog niet weg hoor ![]() Oh ja, bazin heeft me kunnen bereiken en heb toegezegd om enkele dingen na te lezen, terwijl zij mijn verlof laat overdragen én toestaat dat ik 2 mnd FT en twee maand HT ouderschapsverlof neem, tenzij dat uiteindelijk in creche toch niet zou kunnen (niet slecht als je bedenkt dat zij absoluut niet wil dat één v haar coörd inatoren halftijds werkt)Morgen feestje voor W2 van T, geniet ervan! Hier is er morgen een bbq, laat verjaardagsfeestje van mijzelf (in mei jarig), hopelijk is het wel wat droog Ellen, we gaan hier nu allemaal wel onthouden dat jullie partytent h hé ![]() ![]() En nu es surfen naar één vd potentiële scholen van Z, zien wanneer we die k bezoeken Tata nans Groetjes Nans |
| 23/08/2008 @ 09:18 T | Ellen, je mag je daar terecht zorgen over maken hoor! Een kind moet zich echt goed voelen waar het gaat. Ze zijn daar meer dan ze thuis zijn, dus ze moeten zich daar thuis voelen he! Ik vind ook dat je dat zeker mag zeggen dat hij niet genoeg heeft met fruit alleen.Misschien kan je zelf voorstellen een koek mee te geven? dan zal ze het wel doorhebben zeker? kan hij daar niet meer slapen in de namiddag dan, als hij zo moe thuiskomt? Waarschijnlijk zal hij zich nog een beetje moeten aanpassen, dus het zal wel loslopen. maar ik begrijp wel dat je daar mee bezig bent. Nu hier verder doen, voor het feest! Weer ziet er ongelooflijk goed uit, laat ons nu hopen dat het zo blijft vandaag! |
| 23/08/2008 @ 19:09 Nancy78 | goh, fie, ik wou dat ik meekon naar Ca valia!! maar ad andere kant wel best dat ik het niet gedaan heb, ik heb écht slechte dag, en dat terwijl er hier bbq is geweest. was al blij dat ik thuis was, dan kijken mensen niet zo raar als je in je zetel ploft hé geniet maar van de show, heb al gelezen dat het zeker de moeite is! en verhuis in oktober, ik blijf het dapper vinden als je zo ver zwanger gaat zijn. ik wil nog altijd voor beetje catering zorgen, je moet me maar laten weten wanneer het precies is, ik zal B alleszins die datum laten blokkeren in agenda dan! en heeft N de mascara vastgehad? amaai zeg, inventieve kindjes allemaal Buiten een potje lipgloss voor kids heeft Z eigenlijk nog niets opgegeten dat ze niet mag, maar ja, duimen dat het zo blijft hé T, hoe is het weer bij jullie geweest? W2 wat genoten van zijn feestje? Hier heeft B een bbq gedaan onder de paraplu, amaai, zo'n buien! Ellen, ik zou toch ook durven zeggen dat mijn kindje niet genoeg heeft aan fruit alleen hoor! desnoods idd klein chocomelkje of aardbeienmelkje of zo meegeven en een koekje... ? en nele, ik heb dat ook bij Z meegemaakt in creche in G ent, dat ze uitgedorst thuiskwam, en ik heb er toen toch ook iets van gezegd hoor. want er zijn veel kindjes in creche dikwijls en ze hebben niet altijd door wie wat drinkt, niet? Nu komt dat niet meer voor, maar ja, er zijn maar 8 kindjes hé, en ze krijgen er zeker meer dan voldoende... fruit na dut en dan nog eens koek, pannekoek, of fruitdrankje... tegen 17u. En heb de tweede school gemaild (gemeentelijk) en gevraagd wanneer we rondleiding k hebben. In eerste school (kath), hebben we al rondleiding gehad. Maar daar heb ik dan weer iets meer probl met het pedagogisch project, ze leggen nogal de nadruk op het geloof en moet zeggen dat ik me daar minder bij voel. Maar ad andere kant is het echt wel een ruime, mooie school met vriendelijke leerkrachten. Goh, niet evident zeg, schoolkeuze Enfin, we hebben nog tijd, Z gaat maar op 1 februari naar school... Tot later nans |
| 24/08/2008 @ 12:59 T | Ellen, men spreekt soms van peuterpuberteit, en vroeger lachte ik dat soms weg. maar ik ben ervan overtuigd dat dit dus wel degelijk bestaat! m zit nu op een moeilijke leeftijd daarvoor, zo net voor naar school gaan. Hier hebben wij net hetzelfde gehad, ook net voor het naar school gaan. maar ik kan je 1 ding meegeven: dat zwakt gelukkig af, en bij W1 is dit zelfs helemaal verdwenen. momenteel zijn ze hier ongelooflijk flink en luisteren goed... (zal dit maar niet te luid roepen zeker?) We hebben hier zo'n 6 maanden geleden ook een echt moeilijke periode gehad. het voelde aan alsof ik niets meer te zeggen had, dat zij hier de baas waren. We zijn dan ook zeer streng beginnen optreden en dat heeft geholpen. Dus bij deze: jullie zijn goed bezig! Gelukkig heb je het op tijd beseft en ingegrepen. Wij zien op school vaak ouders die dit niet inzien, en het gewoon veel te ver laten komen... Gisteren hier geen regen gehad, integendeel! Supermooi weer! Het is echt enorm goed meegevallen. Spijtig dat het alweer voorbij is! Ik laat jullie, want we moeten nog eten. Tot later! |
| 24/08/2008 @ 14:39 Sanne | Ellen, klinkt hééél herkenbaar. J. is over 't algemeen wel braaf en kalm, we mogen echt niet klagen, maar soms kan hij ineens ook wat véél grillekes en kuren krijgen naar mijn goesting. Effe de vijs erop helpt hier dan ook goed. Ik ben dan altijd aangenaam verrast hoe snel dat dat effect heeft. Je moet ze soms eens duidelijk aangeven waar de grenzen liggen hé. En ik denk ook wel dat het nu om doen is. Want als je ze nu al niet meer de baas kunt op deze leeftijd, waar eindigt dat dan hé. J. kan ook geen hele namiddag door met wat fruit. In de crèche krijgen ze om 15u fruit, en dan rond 17u krijgen ze craquottes (of hoe schrijf je dat). Sommige kindjes hebben met eentje genoeg, maar J. kan er zo gemakkelijk 3 à 4 opeten, en dan eet hij 's avonds nog goed. Hier zou 't ook wel handig zijn mocht J. alleen naar 't toilet kunnen gaan, maar da's nog wat rap vrees ik. Op het potje wil hij niet. Nans, schooltje aan 't kiezen... J. zal ook rond dezelfde periode naar school beginnen gaan als Z. Lijkt nog lang, maar 't zal er rap zijn. ![]() Ik hoop dat J. niet te veel specifieke noden of problemen gaat hebben op school, want ik weet bijgod niet hoe ze ginder in C. daarmee omgaan. 't zal sowieso al een grote aanpassing zijn, want in 't begin zal hij geen snars verstaan van wat de leerkrachten zeggen tegen hem. Je kan woensdag gerust meerijden hoor, en Z. kan ook mee in de stoel van J., want hij gaat van dinsdag tot donderdag logeren bij mijn schoonouders, dus ik kom enkel met L. Voor mij maakt het niet uit wanneer we vertrekken, zeg jij maar wat het best past ivm Z. haar dutje etc. Nele, amai, heeft PJ onder zo'n radiator gezeten !!! Sterke beer zeg ! Ik herinner mij nog hoe zwaar die dingen wegen, ik heb genoeg moeten helpen om ze te versleuren tijdens onze verbouwingen.Zware valpartijen hebben we hier nog niet gehad (hout vasthouden) maar vorige week nog heeft J. bessen opgegeten van een of andere struik in onze tuin. Ik dacht dat de "ik steek alles in mijn mondje"-fase al lang voorbij was... Ik wist niet hoe die struik heet, en of het giftig was... dus begin maar hé. Ik ben dan maar gaan surfen op sites waar alle gevaarlijke giftige tuinplanten opstaan met foto, en daar stonden ze gelukkig niet bij. Ik hield hem dan ook goed in 't oog, en ja, natuurlijk dan begint hij maar pas abnormaal te doen hé , de flauwe plezanten...Nele en Fie weten dus ook het geslacht. Ik gok bij Nele op een meisje, en bij Fie op een jongen... ![]() Fie, wij hebben ook een I kea keuken, héél content van ! Rien, nieuw huis gekocht ! Proficiat ! Nu mag je toch wel wat meer uitleg geven hoor ![]() Oei, L. weent, ga gauw dit al versturen |
| 24/08/2008 @ 15:24 Sanne | Ons kleine miss had honger... Het sprongetje is voorbij, want ze is weer terug de welgezinde lachebek. Ja, al terug van de zee. 't was leuk, en goed weer ! 's morgens wel altijd wat bewolkt, maar rond de middag klaarde het altijd op, en 's namiddags scheen de zon. Er stond een kermis, J. heeft zich goed kunnen laten gaan, want mijn mama was mee, en die kijkt niet op een rondje meer of minder op de molen natuurlijk ![]() 't was wel handiger met twee. Zo konden we afwisselen, er bleef bijvoorbeeld iemand met J. nog wat buiten, terwijl de andere inkopen ging doen en op 't appartement eten ging maken. Of ook tijdens de middagdut kon zo één iemand binnen blijven bij de kindjes, en de andere dan eens buiten zonder buggy of kinderwagen. Véél handiger zo, en mijn mama was blij dat ze eens mee kon. Een win-win situatie dus ![]() Tja, B. mist ons ginder ook wel denk ik (hoop ik toch ). We skypen wel bijna dagelijks. J. mist zijn papa nu precies wel meer dan de vorige keren. |
| 24/08/2008 @ 16:20 Leen | Sanne, pas terug van de zee? goed geweest precies? ja die kermis dit weekend is wel tof hé? wij vertrekken morgen na 't ontbijt. alles is gewassen, heb juist mijn stomer opgezet, dan kan ik alles al klaarleggen terwijl Y. straks uitgebreid in bad zit. zou mijn benen nog moeten ontharen, maar weet niet of dat er nog gaat overschieten vandaag. de rest van mijn uitgebreide onderhoudsbeurt heb ik vanmorgen maar gedaan, kwestie dat het er niet overschiet... en L. kleine spurt gehad, normaal zeker zo rond 8weken? en J. besjes gegeten, gerust ben je toch nooit hé. Nele, PJ onder radiator gezeten, is me ook een kadeke precies. eheft hij goed geholpen bij 't terras, vordert het goed? dan ga je die zijdeur terug kunnen gebruiken. minidate woensdag zie ik? spijtig dat ik dan juist weg ben, zou anders ook wel zin gehad hebben. Ellen, denk dat M. zich wat moet aanpassen, als je zegt dat hij het de laatste tijd al zo moeilijk had, 't is toch weer een hele nieuwe omgeving. en wat dat eten betreft, los het zo op met zelf iets mee te nemen, dan zal ze de hint wel begrijpen, zou toch moeten , en anders is dat nog geen ramp als je dat elke dag moet meegeven hé. probeer het toch eens aan haar uit te leggen, je moet je er toch ook goed bij voelen dat hij daar gaat. t is toch daar dat hij later na 't school ook gaat gaan hé? dan is het toch nog voor een paar jaren. Fie, ik zou het niet weten wat het is bij jullie. ik wacht wel af. en de timing van de bouw verloopt precies goed. ik heb hier op 't einde ook echt een datum moeten vooropstellen (wou erin zitten voor we gingen trouwen) de rest vond dat ook maar bijzaak. en N. heeft de schmink ontdekt? Y. is vorige week geschminkt bij de bib, 't was daar opendeur en er was ook iemand om te schminken. als ik mij nu schmink weet ze goed wat ik doe hoor. maar die spullen staan hoog, daar geraakt ze niet aan; T. leuk feestje gisteren dus? wij zaten in plan cken dael gisteren. 's morgens met regen binnengegaan, maar dan toch geen regen meer gehad en na de middag was het echt zonnig en warm. 't was een leuke dag. Y. heeft zo van die dagen dat ze echt stout is en niet wil luisteren en als ik haar dan iets uitleg en vraag of ze het verstaan heeft, dan zegt ze gewoon "neen" en doet ze het opnieuw. maar dan vliegt ze de hoek in hoor. vandaag is ook zo'n dag, ze heeft al veel in de hoek gestaan. ze heeft gisteren niet geslapen, was wel bijna vertrokken in buggy, maar was tutje in auto vergeten en toen ik die eindelijk gaan halen was, was haar slaap door. dan is ze in auto in slaap gevallen maar maar een half uurtje en dan toch direct 's avonds in haar bed. de laatste 2 nachten deed ze echt moeilijk om in te slapen, was twee keer 23u, dat was eeuwen geleden. ze zal dus vandaag wel zo stout geweest zijn omdat ze moe was, maar geen pardon hoor. madam moet maar luisteren. 't duurt soms uren voor ze haar kleren wil aandoen. daarstraks was ik 't gewoon afgestapt in de badkamer en was in de keuken. was zij toch wel langs de voordeur buitengegaan zeker, in haar slaapkleed, op haar kousen en stond ineens vanachter op de loopbrug. we hebben dinsdag onze lampjes gevonden. maar ze hadden er niet genoeg in stock, we moeten dus wachten. maar A; moet in sept. toch niet naar Fr. dus zal hij wel tijd hebben om ze te hangen voor ik moet bevallen. in oktober zou hij naar Mar sei lle moeten voor 2 weken, ze hadden er op 't werk zo eens mee gelachen dat zijn werk toch geleverd was, dat ik maar alleen moest bevallen. hij vodn het precies wel wat spijtig dat het juist dan was dat hij naar Mar sei lee moest, maar 't kan nog wel veranderen, 't verandert daar zo veel. ik weet dat hij dat wel graag doet die proeven in't buitenland, maar ja de timing is niet zo super hé. en nu zal ik eens gaan strijken, betalingen zijn odnertussen ook gedaan. tot later daaaag |
| 25/08/2008 @ 08:44 T | Hallo, Ellen, ja ik heb hem de verrassing verteld, hij was in de wolken natuurlijk! Het is iets dat we al heel lang samen willen doen, maar het kwam er nooit van. Ik weet nu al dat ik heel veel moeite ga hebben om de kindjes achter te laten. Stel je voor dat we allebei iets tegenkomen, dan staan onze kinderen hier alleen... met zo'n dingen ben ik wel vaak bezig. Hier plaatsen wij sowieso een bedscherm in het begin dat ze in zo'n groot bed slapen. W1 heeft nu geen meer, al een jaar niet. W2 wel en best, want die ligt soms gewoon dwars in zijn bed. Ik denk dat hij er al vaak zou uitgevallen zijn zonder zo'n scherm. Ik ga jullie laten, de poetsvrouw is hier(vervangster voor onze vaste), en we zitten een beetje in de weg... is een heel ambetant moment, zo de maandagmorgen. Als we uit werken zijn niet natuurlijk, maar in de vakantie wel. Deze namiddag en morgen en woensdag moet ik op school kindjes gaan testen, om te weten in welke klas ze moeten. Dan nog telkens thuis werken en we zitten weer in ons gewoon programma! |
| 25/08/2008 @ 09:38 Nancy78 | T, die poetshulp van u IS er tenminste, die van mij ALWEER NIET! deze keer was ik echt om te ontploffen hou u vast - het is weer een excuus om U tegen te zeggen ... Om 7u30 kom ik beneden. Berichtje op gsm. Van poetshulp. er stond enkel in "oké, tot volgende week". Verstuurd vandaag om 7u03. Ik direct terug sms'je waarin ik vroeg wat ze bedoelde, dat ik helemaal niets naar haar had gestuurd en dat ik haar eigenlijk stante pede bij mij verwachtte. Antwoord terug: "ja, maar dat dat gaat niet. Na jouw berichtje dat het niet paste heeft mijn man me bij mijn moeder afgezet en ik kan nu niet terug". Ik ontplofte gewoon ![]() ![]() heb geantwoord dat ik haar baas zou bellen, dat het meer dan voldoende geweest was, dat ik speciaal Z wegdeed naar oma (wat niet volledig waar is want niet enige reden maar soit, weet zij niet), dat ik ruim 6 mnd zwanger ben en niet veel kan doen owv pijn en erop moet kunnen rekenen. En dat ze berichtje wel moet sparen want zo'n spookberichten, dat wil ik wel es zien ![]() Heb ook haar baas gebeld en gezegd dat het zo niet langer kan Die heeft niet direct oplossing want tekort aan poetshulpen. Hij stelt voor dat ik het tot eind oktober uithou met deze, daarna komt die terug die van tweeling bevallen is en waar Nele zo content van was. Die zou dan bij mij komen. Veel keuze heb ik niet, heb al wat rondgebeld en overal lange wachtlijsten Enfin, ze komt nu morgen VM (moest eigenlijk toen bij haar baas gaan poetsen maar die wil wel weekje skippen, hij merkte precies dat ik ferm over mijn toeren aan t geraken was) Als ze er nu niet is hé, morgen,dan gaat het haren besten dag niet zijn ![]() ![]() Enfin, los daarvan, druk maken is niet goed voor baby, want die shot hier nogal raak vanochtend Nele, wel tof dat je bewegingskes begint te voelen, echt om te smelten hé ![]() ![]() Sanne, haha, leuk hé, zo'n win-win-situatie. Uw mama zal content geweest zijn dat ze mee was en jij content dat je hulp had, idd win-win. Z gaat waarschijnlijk niet mee naar Pien woendag. Het is maar: mijn mama komt helpen woe.vm en blijft tot donderdag (dan komt mijn papa ook helpen). twee dagen hulp, wiiii! ze stelde zelf voor om Z bij haar te houden, dan kan ik es op mijn gemak en zonder met dutjes rekening te houden bij mijn vriendinnekes zijn Ik kijk er wel naar uit! wanneer zouden we gaan? is mij dus eender. Misschien is zo tegen 12u30, 12u45 vertrekken wel goed, dan heeft Z net gegeten, kan ik haar nog in bed doen en moet mijn mama niet alleen eten over middag. Is het wel mogelijk dat we terug zijn tegen 17u30? Pien, ik vind het de max dat we elkaar eindelijk terug gaan zien! En dat geldt natuurlijk ook voor Griet! Grietje, ik breng je dozen van tupper ware mee en ook een badpakje van A dat bij Belle blijven liggen was, is dat goed? T, niet doemdenken meisje, geniet maar van t vooruitzicht van de leuke tijd met je ventje alleen! en tuuuurlijk ga je de kindjes missen maar je moet denken dat zij ook gebaat zijn bij een mama en papa die nog es wat tijd voor elkaar hebben ![]() Ellen, oei, M terug moeilijke fase. ja, streng zijn werpt blijkbaar zijn vruchten af, het is altijd even evident maar heb hier wel al veel aan al jullie tips gehad hoor, en ten gepaste tijde moet ik op dezelfde manier ingrijpen hoor... Wel schattig dat O'tje momenteel om op te eten is, ik vond dat in LDF al, zo'n vrolijk kind zeg, niet te schatten! ik heb van haar en A2 van belle enkele heel mooie foto's en ook van A1, jouw M en onze Z Ik poog vandaag of morgen mijn albumke klaar te maken online en dan zet ik op mijn site de link, dan kan iedereen gaan kijken ![]() Rien, ik hoop ook wat meer te weten te komen over jullie huisje hoor ![]() Wanneer is ons G terug? Nog een week zeker? Ik moet trouwens nog een bestelling plaatsen... zal best wachten tot volgende week zeker? tata nans |
< vorige pagina | volgende pagina >

zappyers waar zijn jullie (Pien, Ellen?
bij jullie! Bij mij duurde de misselijkheid de 2de keer ook veel langer en was ik ook véél meer moe dan de 1ste keer!
Zo sta je er toch maar weer bij stil dat je je kinderen ten alle tijde in de gaten moet houden, ook al denk je dat ze te vertrouwen zijn. Onlangs stond M hier gewoon op straat, terwijl hij normaalgezien niet meer wegloopt uit de tuin. Maar er was heel wat te zien op straat: een vrachtwagen die een container kwam ophalen en daardoor was hij dus toch op straat gelopen. Ik dacht even dat ik een hartstilstand kreeg

)huis van jullie. super!!
!
Mijn mama belde ook dat ze wou komen woensdag, maar ik probeer haar te overtuigen donderdag te komen anders zit ik donderdag terug thuis, want B kan geen congé krijgen ...

(niet slecht als je bedenkt dat zij absoluut niet wil dat één v haar coörd inatoren halftijds werkt)

.
Zij is echt superflink, kan mooi alleen spelen, is zo'n tatergat en lachkont!
, de flauwe plezanten...