< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » zappyers waar zijn jullie (Pien, Ellen?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
zappyers waar zijn jullie (Pien, Ellen?
14/07/2008 @ 13:49
Ellen

Online Status Stuur bericht
Nans, we zullen je daar wel soigneren in Fra! Aan gezelschap zal het niet ontbreken, wees gerust!

S, na de bevalling van M hebben wij geen voorbehoedsmiddelen gebruikt. Ik wist toch dat ik nog een kindje wou en met het miskraamverleden wou ik een nieuwe zs niet te fel plannen (d.i. pil nemen, stoppen wanneer je wil zwanger worden en dan hopen dat het zo rap mogelijk prijs is).
We letten wel op en trachtten de kalendermethode toe te passen. Maar die bleek toch niet zo betrouwbaar
Nu opteer ik toch voor meer zekerheid en zit er een spiraaltje. Voordeel is dat je echt aan niks meer moet denken (niet elke dag een pilletje slikken)en dat je bijna geen regels meer hebt. Nadeel vind ik wel de bijwerkingen (ik ben toch vaak misselijk, vroeger had ik dat nooit).
Als er hier nog een derde komt zal het dus wèl gepland zijn. Maar voorlopig is dat nog niet aan de orde...

Vero, een groeispurtje? Gaat het nog goed met de bv?

Link naar deze reactie
14/07/2008 @ 14:04
vero

Online Status
niet echt een groeispurtje denk ik. Want ze wil toch niet meer aan de borst.

Goh, ik heb liever dat ze overdag wat lastig is en dan 's nachts niet te veel tamtam maakt.

heb jij eigenlijk een hormonen of een koperspiraal? Ik moet daar ook is over gaan nadenken.

Link naar deze reactie
14/07/2008 @ 14:12
Griet

Nog even langskomen voor onze afreis. 1/8 zijn we dan terug.

Pien, heb je mailtje gestuurd ivm Normandie.

Nans, flink rusten en genieten van de hulp he. Oei, die lijst met verveeltips... ik probeer er sebiet nog aan te denken als de valiezen klaar geraken.

S, ik heb mijn regels al gekregen toen E 8w was, ondanks het 12 keer BV per dag op dat moment. Dat is bij iedereen zo verschillend dnek ik dat je je weinign zorgen moet maken...of en test in huis halen...

Vero en Sanne, hmmmm, veel genot nog van je babymeisjes! Die eerste weken zijn toch zoooo speciaal. (al wil ik nu eerst een hele tijd goeie nachten voordat ik er ook nog maar eens aan herbegin)

Ellen, goed dat je al door die paar lastige nachten bent met O. Hier heeft het een 2-tal weken geduurd emt E en nu de laatste 2 nachten slaapt hij EINDELIJK door zonder wakker worden voor zijn tut of om een beetje te wenen!!!! Wieieieieieie. Vanmorgen was het zelfs 8u toen hij wakker werd. Ik geef hem wel nog een fles in zijn slaap als wij gaan slapen. Hij drinkt heel weinig, eten eigenlijk ook. Bij de KA begin deze week bleek dat hij op 4w maar 100gram is bijgekomen. Hij was altijd een volle kg zwaarder dan A, maar nu weegt hij zelfs minder dan A op 8m. Maar ik kan het er toch niet in stampen he. 't is ne slechten eter. En BV was blijkbaar toch heel erg voedzaam.

nu ga ik verder inpakken.

goeie vakantie dames! En tot in augustus!
Link naar deze reactie
14/07/2008 @ 14:20
Leen

Online Status
Vero, 't is je dagje niet, huilende H. en dan nog al die insecten binnen. morgen hopelijk beter. gaan de nachten nog goed met het inbakeren?

S. weet niet meer hoe lang het geduurd heeft bij Y. maar toch heel lang hoor, na 10,5maand bv. wij hebben daarna ook niets gebruikt, wou geen hormonen in mijn lijf tijdens de bv en daarna niets meer willen nemen omdat ik tweede wou en op 't moment dat A. eindelijk akkoord was, wou ik niet moeten stoppen met pil en nog eens wachten.

Ellen, 't is niet plezant om haar zo te laten weten, maar het moet wel eens hé. dat nachtelijk wakker worden, blijft anders een gewoonte.

Nans, laat je goed verzorgen hé, en dat waken, typisch voor mama's, heb dat ook gehad als Y. nogal eens wakker werd 's nachts. ik werd dan wakker op dat uur dat ze normaal gezien riep en dan moest ik echt zo eens rechtzitten in bed om goed te horen dat ze wel stillekes was. babyfoon staat niet op bij ons 's nachts.

Pien, heb je je weekendje vol gekregen? heb je nog nieuws ivm die job in Brussel?

veel gedaan gekregen dit weekend, ben fier op mezelf. lampjes buiten die A. verkeerd had aangesloten (was de stroomtoevoer vergeten...) kunnen fixen en ze branden nu allevijf. draad nog doorgetrokken naar terras naast de living. zullen eens moeten gaan zien voor de verlichting.
gisteren de derde kamer beginnen leegmaken, mens wat je toch niet allemaal bij houdt als je plaats hebt om dat te zetten. wel 12 lege verfemmers daar gevonden. allemaal in elkaar gezet en in vuilzak gedaan, en weg ermee vrijdag. dan nog verfdoeken en plastic opgeplooid, verpakt en naar kelder, verfpotten naar kelder en overschot tegeltjes badkamer. de kamer ziet er al helemaal anders uit. nu nog 5 binnendeuren kwijt geraken en 6 oude venstertabletten in blauwe steen. ga volgende week eens zien voor verf denk ik, hoewel moet eerst nog schuren, dan primer zetten en dan kan ik maar pas verven. ook koffer geleegd met oude kleren die dus vier jaar niet meer open geweest is. alles in grote zakken en vanmorgen in de klerencontainer gegooid. koffer zit nu vol met dozen babykleertjes en spullekes die ook daar in die kamer stonden.
ik was echt fier op mezelf. dan gisterenavond als Y. in dromenland was nog beneden gedweild, want zag overal voetsporen vanuit die kamer te komen (is nog gewoon chape) en dan kelder in en uit. alles terug proper en fris nu.
Y. heeft me wel nog drie keer teruggeroepen, telkens na bijna één uur. op 't einde (21u50) heb ik dan gezegd dat als ze nu nog zou roepen dat ik dan haar tutjes zou komen afpakken en dat de leeuw ze dan ging meegeven met de vuilkar en dat heeft eindelijk gewerkt. om 6u15 vanmorgen was ze al wel wakker. ze heeft een paar weken echt lang geslapen 's morgens, maar 't is weer gedaan. in 't weekend kreeg ik ze dan nog wel in slaap tot 7u maar vanmorgen was dat niet de moeite, ze zou me dan toch horen rondlopen.
ze slaapt nu terug meer in de namiddag en dat deed ze een tijdje geleden dan weer minder. ach ja, ze mag haar ritme wel volgen. in de week stoort het niet dat ze vroeg wakker is en zal mss wel terug veranderen (hoop ik)

Link naar deze reactie
14/07/2008 @ 14:49
Ellen

Vero, 't is een hormonenspiraal. volgens mijn gyn is een koperspiraal niet betrouwbaar, want je hebt enkel de mechanische werking ervan. Met hormonen heb je een dubbele werking.

Griet, gaan jullie nu op reis naar Normandië? Voor 3 weken? Is het om ginder te werken of is het echt vakantie?
O is ook een slechte eter hoor, vanmorgen heeft ze maar 100cc melk gedronken. Enkel tijdens haar groeispurtjes eet ze wel goed.
Ik zit daar niet zo mee in, als ze honger hebben zullen ze wel eten zeker?

Leen, moet er nog veel gebeuren aan de nieuwe kinderkamer? Dit is toch een leuk werkje hé! Al een idee van de kleur voor de muren? Heb je al meubeltjes?
In ons verlof gaat B EINDELIJK M's groot bed maken. 't Wordt tijd, want hij kan bijna niet meer in zijn kinderbedje.

Ik zal dit bericht moeten afbreken, want patiënt komt toe in wachtzaal.
Tot later!

Link naar deze reactie
14/07/2008 @ 14:51
Leen

Online Status
net eens gevraagd aan mijn chef die net terug is van vakantie of hij al aan vervanging gedacht heeft? neen, nog niet aan gedacht, toen ik hem dan vertelde dat ik vanaf half augustus met verlof ben en dan in september 2dagen per week niet werk, dan schrok hij even.
iedereen zit maar aan mij te vragen vanaf wanneer mijn vervanging begint, maar ik moet hem dus eerst wakker schudden.

ben ook bezig met kraamhulp te zoeken, Vero, jij hebt iemand van de Ba ker mat zeker hé? en Sanne van welke instantie heb jij iemand?
eens op internet gekeken en onze gemeente valt maar onder één instantie en dat is ergens in Asse, onafhakelijke gezinszorg geloof ik. heb eens gebeld en die werken met een vast tarief van 6,20€ per uur. ze zei dat sommige instanties met inkomensschalen werken en kan tot 20€ per uur gaan. volgens haar zit er in de kwaliteit van de dienstverlening geen verschil. zij werken veel met part ena en die beogen een jong publiek en daarom maken ze zaken die jonge koppels interesseert zoals die kraamzorg goedkoop. je moet er niet voor bij par tena zijn. de c m betaalt 5€ per uur terug tot 60uur als je beide lid bent en de hospi verzekering ook nog eens afhangend van hoeveel nachten je in 't ziekenhuis gelegen hebt.
ga toch ook eens bij de anderen vragen of ze niemand hebben voor onze gemeente en hoeveel de kraamhulp daar kost.

Link naar deze reactie
14/07/2008 @ 14:54
Sanne

Online Status
Hallo,

Eindelijk geraak ik hier nog eens.

Nans, de broodpuddig was héééééérlijk. We hebben er een heel weekend aan gesmikkeld !
Zeg, zou het voor jou niet het overwegen waard zijn om met de TGV naar Belle te reizen ?

Ellen, wij zijn dit weekend ook naar zee geweest. J. heeft ook gezwommen in ’t water. ’t Was eigenlijk niet de bedoeling want hij had zijn kleren nog aan. B. ging enkel eens met hem tot aan ’t water om er wat met zijn voetjes in te lopen. Maar dat vond J. natuurlijk maar voor watjes, ’t duurde geen minuut of hij liet zich vallen natuurlijk, kletsnat van kop tot teen. B. heeft hem dan maar zo laten verder spelen.
En hij heeft ook niet geslapen ’s middags. We probeerden hem er in te leggen, maar ’t was groot protest. Meneer wou terug naar ’t strand om te gaan spelen. We hebben hem dan maar opgehouden en dat ging supergoed. Hij heeft zonder enige blijk van vermoeidheid opgebleven tot 20u30 ’s avonds.
En L. hebben we ook niet gehoord. ’t Leek wel alsof we met een babypop op de baan waren het hele weekend. Ze is amper wakker geweest.

’t Was een leuk weekend, maar wel vermoeiend voor mij. En ik heb er deze nacht de rekening voor mogen betalen. Ik ging rond 1u even naar ’t toilet en merkte dat ik mega veel bloedverlies had. Het liep er gewoon uit. Toen ik toch maar probeerde van ’t toilet te komen met een maandverband, was dat in nog geen minuut tijd helemaal doorweekt. Niet normaal dus.
Ik dus maar B. wakker gemaakt. Hij is dan mijn gsm gaan halen zodat ik de vv kon bellen. Die zei dat we onmiddellijk naar de spoed moesten, hoogstwaarschijnlijk een placentarest die achtergebleven was. Daar zaten we dus… L. konden we wel meepakken in de maxi-cosi, maar wat met J. We hebben dan maar snel even aangebeld bij onze buurman en gevraagd of we de babyfoon bij hem mochten achterlaten aangezien we dringend naar het ziekenhuis moesten. ’t Was geen probleem voor hem.
Wij dus naar de spoed, gelukkig was de gyn daar want er waren bevallingen aan de gang. Natuurlijk, toen ik daar toe kwam was het bloeden alweer wat geminderd. Ze heeft toen een echo gedaan en zag nog veel bloedklonters zitten, maar niet direct een placentarest (wel een vage vlek wat er misschien op zou kunnen wijzen, maar niet duidelijk genoeg om meteen tot een curettage over te gaan).
Ik moet nu voorlopig van die methergine druppels nemen, in de hoop dat het zo gaat afkomen binnen de week. Als dat niet het geval is moet ik terug gaan en gaan ze nog eens kijken.
Ik moet het ook kalmer aan doen want ik heb intussen toch al wat te veel bloed verloren om goed te zijn.

Dus ik ga nu maar weer braaf in mijn zetel terug. J. is vandaag naar de crèche en B. is gaan werken.
Straks komt K&G langs op huisbezoek...

tot later
groetjes

Link naar deze reactie
14/07/2008 @ 14:55
Leen

Online Status
Ellen, ja er is nog veel werk. we moeten nog plafond hangen, rolkast afmaken, dan verven en dan kurk op de vloer.
meubeltjes heb ik al, nog wat decoratie maar dat is het. er komt een heel oud antieken bed van 125cm breed, een oud nachtkastje moet ik nog eens ergens op een rommelmarkt gaan zoeken. op ons Y. haar kamer staan twee kasten, één daarvan moet op die kamer komen, ook zo'n oude, zo'n halfhoog model met twee deuren en daarboven zo één grote schuif. die tweede kast van de kamer van Y. moet daar weg. de kleerkast van onze kamer zou bij haar moeten komen en dan bij ons een ingeboude kast. maar dat is zeker toekomstmuziek
die kamer moet niet perse af zijn tegen dat de baby komt, maar zou het wel leuk vinden. gordijnen en overgordijnen heb ik destijds mee gemaakt met de rest, die moet ik enkel nog eens strijken en dan hangen. en dan nog verlichting.
denk de kamer heel bleek te verven, want vind ze nogal donker, denk aan iets wit-groen achtigs, zou ook wel passen bij de gordijnen die ik heb.

Link naar deze reactie
14/07/2008 @ 14:55
Pien

Online Status
Weekend goed doorgekomen , maar... alleen is toch maar alleen hoor! Vooral met drie kleine kinderen! 8 dagen is ook ECHT wel lang, we zitten nu nog maar goed aan de helft eigenlijk en 't lijkt al een eeuwigheid dat J weg is. En hij mailde dat hij al nieuwe 'uitnodigingen' heeft voor Polen en Zuid-Afrika... Tof.

Vandaag is H haar vriendinnetje hier weer, en ik zou NU eigenlijk aan mijn artikel moeten voortwerken.... (zaag zaag zaag)

Leen, amaai, ik ben ook superfier op jou!! Dat geeft wel een opgelucht gevoel he, zo eens een hele hoop spullen kunnen WEGgooien en reorganiseren?! Ik doe dat toch graag! Gaat dat dan de tweede kinderkamer worden daar? Welk soort vloer moet er dan nog opkomen? Gaan jullie dat nog voor de geboorte doen? (vraag vraag vraag)

Griet, bedankt voor 't mailtje!!! Ik zou supergraag langskomen, maar 't zal helaas van mijnen afwezigen echtgenoot afhangen... We laten dan zeker iets weten!!

Nans, tof dat je eens vanop locatie schrijft, 't zal voor jou toch ook eens wat anders zijn dan zo de hele dag op dezelfde plaats door te brengen.... Laat je maar soigneren!

Vero, sterkte daar, al lijkt het daar niet de fijnste dag op aarde! Leg het bolletje eens in de wandelwagen en doe er een toertje mee, ze zal dan met wat geluk wel in slaap vallen en wie weet gaat het daarna beter!
Link naar deze reactie
14/07/2008 @ 14:56
Pien

Online Status
oei, zoveel berichtjes hier ineens! Eerst nog eens bijlezen!
Link naar deze reactie
14/07/2008 @ 14:57
Leen

Online Status
oei Sanne, dat was een domper op het leuke weekendje. wat een geluk dat je je buurman kon wakker bellen midden in de nacht.
hou je maar rustig nu, dat je kan wegblijven uit het ziekenhuis

Link naar deze reactie
14/07/2008 @ 15:00
Pien

Online Status
oei Sanne toch!! Hou je inderdaad maar wat koest dan.... Maar jullie L'tje lijkt er echt wel eentje uit de duizend he?!

Ga mij wat koffie maken en dan toch maar eens doen wat ik zou moeten doen....
Link naar deze reactie
14/07/2008 @ 15:32
Leen

Online Status
Pien, J. zal 't er wel van nemen, spijtig dat jij niet mee kan hé.
binnen een paar jaar mss als de kids groter zijn, maar ja als je dan werkt, moet je daar weer je verlof aan opofferen om dan ginder overdag toch alleen te zijn.
collega hier van me, haar man zit 2/3 van de tijd in 't buitenland, veel oost-europa en azië en zij dacht in 't begin ook van oh ik ga mee, leuk, maar praktisch gezien nu een paar jaar later blijft zij gewoon thuis bij de kids...

collega is papa geworden zaterdag van een dochtertje Louise, ze wisten niet wat het was. was uitgerekend voor vandaag. vrijdag zei hij nog dat ze nog helemaal niets voelde, begon al te vrezen dat tegenwoordig iedereen die ik ken, overtijd gaat en zag mezelf daar ook zo al zitten wachten.

Link naar deze reactie
14/07/2008 @ 15:51
Ellen

Sanne, amai zeg, da's ook wel schrikken zeg! Hopelijk niet wéér een curettage, jij hebt er toch ook al een aantal gehad hé?
Die metherginedruppels alleen zullen hopelijk hun werk doen? Ik heb dat ook moeten nemen na mijn miskraam.
Rust maar goed! Laat je soigneren en hopelijk trekt jouw baarmoeder eens goed samen dat al die bloedresten eruit kunnen...

Nu effe wat eten en dan straks weer werken. Ik begin nu toch te verlangen naar de vakantie hoor. Nog 2 weekjes werken en 't is zover!

Link naar deze reactie
14/07/2008 @ 18:09
vero

Online Status
amai Sanne, da's idd wel schrikken hè! ik ben na mijn vorige bevalling ook zo terug gegaan naar het ziekenhuis. En ook die druppels gekregen. Dat heeft wel geholpen maar ik heb weken bloedverlies gehad. Nu is het zo goed als over.

Pien, moet J écht altijd naar het buitenland of kiest hij er voor om zo vaak naar het buitenland te gaan?

De dag viel nog wel mee hoor. Uiteindelijk heeft ze opgegeven. En ik moest naar de kine voor groot onderhoud na de bevalling en ze heeft zich daar niet laten horen. Gelukkig maar.
Mijn nek zat zwaar geblokeerd aan de 2 kanten. Maar dat is gelukkig opgelost nu. En mijn bekken heeft hij ook terug wat gestabiliseerd.

K&G is hier vanmorgen ook geweest. Een uur later als ze gezegd hadden. Ik was wel lastig. ik stond op het punt te vertrekken als ze aanbelden.

T ligt nu ook nog effe in zijn bedje. Die is naar Plan ckendael geweest met oma, opa, nonkel en tante. Doodop! Maar tevreden. ik ga hem nu wel is wakker gaan maken want anders is het straks miserie.

Link naar deze reactie
14/07/2008 @ 19:39
Sanne

Online Status
Vero, hier was K&G ook een dik uur te laat...
Na mijn bevalling van J. heb ik maar een paar dagen bloedverlies gehad, nu toch al een dikke 2 weken serieus veel, en 2 keer dat het echt abnormaal veel was. Hopelijk zal het nu op termijn gaan minderen met die druppels. In eerste instantie is het nu nog meer, maar de gyn had mij daarvoor gewaarschuwd. Het zou eerst een paar dagen verergeren nog door die druppels (doordat de bm samentrekt en zo al het bloed naar buiten komt) en dan geleidelijk aan minderen.

Pien, L. is inderdaad wel eentje uit de duizend. Ik wou mijn rustig slaperke, en tot nu toe ziet het er wel naar uit dat ik er eentje gekregen heb. Een hele verademing na zo'n wakkere bakker zoals J. destijds die de hele dag (en soms nacht) entertainment nodig had.

Ik kijk ook enorm op tegen volgende week wanneer B. er niet gaat zijn . Ik zal deze week nog maar dubbel proberen rusten en op krachten komen. Bovendien is de crèche net die week toe natuurlijk.
Ik hoop op mooi weer, zodat ik J. buiten kan laten spelen, dan raakt hij daar zijn energie wat kwijt, want ganse dagen op zwier gaan met 2 kinderen zie ik toch nog niet zitten.

Link naar deze reactie
14/07/2008 @ 21:59
Ellen

En Vero? Is het nog miserie geweest met T?
Planck endael is iets wat ik ook nog eens zou willen doen met M, maar voor ons is dat echt wel ver. Maar nu gebleken is dat het lukt om hem eens een namiddagje op te houden zouden we dat eigenlijk wel eens kunnen doen in ons verlof.

Sanne, leuk dat je zo'n rustig slaperke hebt! Daar ben ik echt jaloers op. Bij O zat ik binnen de korste keren op mijn tandvlees van vermoeidheid omdat ze zo weinig sliep. Dat is iets wat ik niet licht ga vergeten en wat me nog steeds weerhoudt om aan een derde te denken. Nu ja, eens ze dan doorslapen vergeet je dat eigenlijk ook wel weer snel... Hopelijk houdt onze meid het ook vannacht kalm.

Goh, ik kan goed geloven dat je het nu niet ziet zitten om met 2 kleine kinderen alleen thuis te zijn. Krijg je wat hulp van je ouders en/of schoonouders? Kan J niet eens een dagje bij hen doorbrengen? Of hebben ze hem de laatste tijd al veel gehad?
Zie alleszins maar dat je voldoende kan rusten, want zoveel bloed verliezen is niet gezond hé.

Ik ga slapen nu. Heb wat hoofdpijn en ik voel me moe.

Slaapwel!

Link naar deze reactie
14/07/2008 @ 22:28
Pien

Online Status
Pffff, ik ben het hier echt beu aan het worden alleen...
Gelukkig net naar mijn mama gebeld en nu voel ik me al terug wat beter. Traantjes hebben vanavond wel even in mijn ogen gestaan, 't is toch echt veel werk altijd alles alleen doen met zo drie kleintjes. Bijvoorbeeld telkens dat slagveld na het eten alleen al... En dan kom je in de living en dan ligt het daar weer allemaal ondersteboven. Niet bij te houden gewoonweg! Ik laat het hier nu gewoon maar liggen zoals het ligt, MIJN werk zit erop voor vandaag, morgen mogen ze HUN spullen ZELF opruimen!

Sanne, na H heb ik 12 weken bloedverlies gehad, na de anderen wat minder maar toch telkens een week of 6-7 hoor. Dus nog niet direct panikeren, tenzij het natuurlijk zo abnormaal veel zou blijven.
En S, mijn regels waren telkens ook heel onregelmatig na de bv, moest ik van jou zijn zou ik ev. toch eens testen en daarna met anticontraceptiva beginnen, als je toch volledig gestopt bent met bv en niet direct zin hebt in een derde .

Na vandaag is mijn zin in een vierde weer volledig verdwenen moet ik zeggen. 't Is ECHT veel werk!! (waar zit ons Birgit trouwens?? Die ligt waarschijnlijk ook niet op haar lui gat in de zon...)

En wat ik me ook dikwijls afvraag is wat er met Snowy gebeurd is. Heeft er niemand haar telefoonnummer of zo, ik maak me er echt wel zorgen over...

En nu: slaapwel allemaal!!! (hopelijk beter dan vorige nacht, E was wakker om 5.00h, om 6.00h, om 6.30h, dan hem toch maar bij mij genomen, daar heeft hij dan een uur liggen wroeten en tegen dat hij in slaap viel was H wakker natuurlijk...)
Hasta la proxima!
Link naar deze reactie
15/07/2008 @ 10:10
Leen

Online Status
ja Pien, jij zit echt wel vaak alleen hé. 't is nu al dinsdag, nog twee dagjes en dan is hij terug.
bij ons valt het slagveld tegenwoordig heel goed mee. Y. speelt vooral buiten en daar neemt ze enkel haar auto, haar buggy met poppemieke en dan voor de rest haar glijbaan en huisje, dus binnen blijft alles mooi op z'n plaats. maar als 't slecht weer is, is 't ook van datte. ik laat ze nu wel zelf opruimen, soms duurt dat echt wel lang en dan help ik een beetje mee, maar ze moet het maar leren. anders doe ik binnenkort niets anders meer dan opruimen achter haar. ze vraagt nog wel steeds waarom ze dat moet doen, maar dan doet ze het toch.

Sanne, heb je je kalmpjes kunnen houden? is het bloedverlies al geminderd? L. is dus echt een doetje, goed voor jullie. maakt de aanpassing naar een tweede kindje al makkelijker hé.

Vero, goeie nacht gehad met H.?

Y. heeft vannacht terug geslapen als een prinsesje.
en ik slaap ook terug beter. mijn wakker worden is al verlegd van 2u naar 4u. ik voel me dus veel fitter.
straks naar K&G met Y. ben eens benieuwd hoe groot ze geworden is.

Link naar deze reactie
15/07/2008 @ 10:20
Ellen

Pien, ik begrijp je zo goed zeg! En dat terwijl ik er nog niet eens 3 heb. Maar ik kan me ook zo enerveren in het slagveld dat mijn huis soms is. Gisterenavond was ik zo gefrustreerd over mijn ramen. Die zijn al zo lang niet meer gekuist en ik kan het gewoonweg niet meer aanzien. 't Is ook al 3 weken geleden dat mijne boven nog gekuist is. Zonder kuisvrouw lukt het hier dus echt niet.
Vrijdagnamiddag gaan de kindjes nu toch naar de OM, ook al moet ik niet werken. Maar dan wil ik hier echt eens de puntjes op de i zetten en mijne boven en de ramen kuisen. Want als de kinderen thuis zijn lukt dat niet om veel werk te verzetten...
Ik heb echt bewondering voor jou dat jij al een jaar thuiszit en daar echt voldoening kan uithalen! Ik kan dat dus niet. Vorige week heb ik 2 volle dagen voor mijn boelekes gezorgd en ik was echt blij dat ik de dag nadien weer kon werken. Dat klinkt misschien wreed, maar ik werk liever dan dat ik een hele dag voor de kindjes zorg. 't Is veel minder lastig en ik haal daar meer voldoening uit.
Mààr, ik ben dan wel héél content als mijn werkdag erop zit en dat ik me kan bezighouden met mijn kleintjes. EN ik vind het ook echt wel eens leuk om ze eens een ganse dag bij mij te houden. Maar een ganse week? Laat staan een gans jaar? Nee, 't is echt niks voor mij.

Ben net naar de tandarts geweest. Ik zit met een overgevoelige wortel aan één van de tanden. Vandaar dat ik altijd zo'n pijn heb bij het eten van chocolade en gesuikerde dingen. Ze hebben die tand nu behandeld en ik moet met speciale tandpasta poetsen en het probleem zou nu opgelost moeten raken.

Deze namiddag zijn de kindjes thuis, want ik moet niet werken. 't Is hier geen al te mooi weer, jammer, anders konden we eens naar het speelplein gaan...

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >