< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » zappyers waar zijn jullie (Pien, Ellen?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
zappyers waar zijn jullie (Pien, Ellen?
25/06/2008 @ 18:21
M

Olé, een nieuwe baby erbij !!!
Vero en familie proficiet met jullie flinke dochter en toffe naam!

Altijd feest na de examens!

Geniet er maar van!

Sanne, nu jij hé?!
Pien wat gok je voor Sanne? Je zit er altijd goed op hé?!

Groetjes, ga nekeer kijken want mijnen tweeling is hier de chef kok aan 't spelen in hun keukentje met l'eau l'eau kip ( eau qui pique, spuitwater dus!) en hun koeken, een echt deeg zijn ze aan het fabriceren!
Link naar deze reactie
25/06/2008 @ 16:15
Pien

Online Status
Fie, je klinkt in ieder geval misselijk genoeg.... succes met de tandjes....
Link naar deze reactie
25/06/2008 @ 16:14
Pien

Online Status
Wihiiiiii! Eindelijk vooruitgang!!! Vero, heeeeeeel dikke proficiat met de geboorte van jullie H!!! Hele mooie en originele naam, en ik ben blij dat ik alweer juist gegokt had op het geslacht! Geniet van je ferme brok! Supervlotte bevalling gehad zeg! Kom maar zo gauw mogelijk iets posten.... Zaaaaaaaalig!!!!
Allez, Sanne, nu is al onze hoop op jou gericht he!! (neenee, we willen je zeker niet opjagen, maar in ieder geval: jij bent nu de eerstvolgende he!!!)

Nele, niet fijn dat bruinverlies, hopelijk rap meer duidelijkheid!!! Dikke duim hoor, al heb ik er goede hoop op! Die vermoeidheid is goed nieuws!
Allez, fruittime hier! (verse aardbeitjes van bij de boer)
Link naar deze reactie
25/06/2008 @ 13:35
fie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Yes Yes, weer een beebje erbij

Hasse is echt een mooie naam en het gewicht van het kindje is ook heel goed!!

Sanne, ik hoop voor jou een even snelle bevalling!!

Nanske, ik heb vorige week ook naar gyne gebeld ivm tandpijn en mocht inderdaad ook tot 3 dafalgans per dag nemen zonder problemen (wel zonder codeïne!, de gewone dus)

G, leuk dat je nog eens langskwam! Hoe gaat het met je?
N vind haar dolfijn-beer dus echt super, ze was er meteen gek op en die gaat elke morgen mee van boven naar beneden! Haar andere beer is nog altijd nr 1 maar nu heeft ze er dus twee tegen haar snoetje liggen als ze slaapt! Ben echt blij dat ze nog een tweede lievelingsbeer heeft want de eerste zal niet zo heel lang leven denk ik, scheurt nu al overal kapot!

ik geraak niet in gang... Tandarts heeft vanmorgen met koud tegen mijn tanden gezeten en heb nu terug tandpijn... volgens hem is er een zenuw aan het afsterven in een reeds opgevulde tand dus vulling moet eruit en ontzenuwen - zal 1 à 1.5u duren en mag de 8ste pas gaan... Zie er al naar uit, had vandaag al problemen om niet te kokhalzen als hij diep in mijn mond zat te peuteren, dat zal leuk worden zolang daar liggen... Hopelijk gaat het dan meteen goed want twee dagen later vertrekken we op reis!

Groeten

Fie

Link naar deze reactie
25/06/2008 @ 12:05
Nancy78

Online Status
Wiiiii
wat een tof nieuws vandaag! Dikke proficiat voor Vero, haar ventje en kleine T! Hasse is een heel speciale naam, past echt wel bij T! Ik was eens juist met t geslacht en qua naam dacht ik Hanne dus ook niet zo veraf hé
En toch nog heel snel gegaan, ja, als het rijp is... Sanne, wrijf dat zeker maar es in je ventje zijn gezicht!

Ik zat bij de kine dus kon niet direct reageren toen ik t goeie nieuws krijgt. Bovendien is mijn mama hier en straks komt ook mijn oma, dus zal niet zoveel kans hebben langs te komen vandaag!

G, merci voor de uitleg en tip. Ik begin straks met mijn eerste dafalgan, ben es benieuwd of dat gaat helpen. Was 3d 3 per dag nemen? ik lees het strakskes nog es opnieuw (dat ik niets verkeerds doe hé)
Bekkenpijn is idd de hel hé, verdorie zeg, had nooit gedacht dat dat zoveel pijn kon doen. Heb nu bekkengordel van sanne aan(merci merci merci!!) en die verdraag ik beter dan die die de kine meegaf. Baby zat constant te duwen tegen die hogere band van die eerste bekkengordel, vondt afgekneld worden niet echt goed idee, terwijl die van Sanne nu onder mijn buik komt
Vandaag wel nog altijd veel pijn bij t stappen, zal mij gisteren wat overdaan hebben vrees ik. Nu ja. Ik weet weer waarom ik thuis zit (want ik moet toegeven dat ik me dat soms wel afvraag, als ik zo hele tijd aan het rusten ben...)
Heel de tijd zitten gaat niet, maar als ik neerlig (op mijn zij of op mijn rug) kan ik wel tijdje pijnvrij zijn. Volgens kine moet ik dat ook zoveel mogelijk doen, maar wel niet te lang na elkaar en af en toe rondlopen en toch ook es wat zitten met speciaal kussen. Heb er nu één van haar meegekregen, ben benieuwd.

G, zou ik eventueel dat kussen van jou kunnen gebruiken voor de trouw? Ik ga dat van kine ook meedoen, maar k weet niet op voorhand welk dat ik beste kan verdragen en als dat van kine niet helpt, heb ik tenminste nog iets achter de hand... ?

Sanne, nu wordt het nog es extra spannend voor jou hé... Ik duim dat het nu ook écht niet meer lang duurt. En als j weg is en je volkomen rust hebt, zal het wel op gang komen (duim duim)

Tot later
Nans

PS Fieke, goed dat misselijkheid al minder is! HOuden zo meid, want ik krijg hier nog altijd dagelijks buien van kokhalzen ...
PPS: Nele, meid, Allez zit goed, ik blijf ervan overtuigd... Ik duim wel voor echo - moge die er snel zijn! En grappig dat je mij en Z zag lopen, was wel redelijk laat hé, bijna 10u. Z is altijd vanalles aan t aanwijzen en vertellen, makkelijk voor mij want dan stapt ze lekker traag en kan ik met mijn waggelpasje bijbenen

Link naar deze reactie
25/06/2008 @ 11:30
T

Online Status
Zo tof! een dochter voor Vero!
En een heel mooie naam trouwens, ik hoor dat echt graag!
Zo'n mooi gewicht zeg. En het is blijkbaar vlot gegaan, ik ben echt blij voor haar!

Link naar deze reactie
25/06/2008 @ 11:29
s.

Online Status Stuur bericht
haha,toch nog
Proficiat Vero met je dochter!Mooie naam,ik had die in mijn hoofd.
Een tijdje terug had je eens een site gegeven van kinderprogamma's en je zei dat je favoriete meisjesnaam ertussen zat.En een paar dagen terug vroeg ik of de naam met een H begon hé en je hebt er niet op gereageerd

Geniet ervan!!!
Link naar deze reactie
25/06/2008 @ 11:00
Ellen

Ah, da's even snel als mijn bevalling van O! 't Zal dus een veel gemakkelijkere bevalling geweest zijn dan de eerste. Want die had toch lang geduurd zeker?

Pfff, wat het geslacht bij jou betreft. 'k Heb echt geen idee. Rien denkt een jongen zeker? Dan volg ik haar, want zij zit er altijd recht op!

Link naar deze reactie
25/06/2008 @ 10:52
Sanne

Online Status
Jaja Ellen, je bent een kei in timing

De naam van ons baby'tje werd inderdaad al eens geraden... en over het geslacht zijn de meningen nog steeds verdeeld

Link naar deze reactie
25/06/2008 @ 10:50
Sanne

Online Status
Vero schrijft nog: om 2 uur eerste wee en om half 6 bevallen. Heel snel dus. Had 6 cm als ik binnen ging. Wel met epi, zonder zag ik het toch zo niet zitten...

't is dus inderdaad héél snel gegaan. Dat ga ik deze avond toch nog eens onder B. zijn neus wrijven

Link naar deze reactie
25/06/2008 @ 10:48
Ellen

Amai!!!! Supernieuws zeg! en raar om te zeggen: maar precies wel onverwacht!
Zo'n flinke brok van een dochter zeg!! 3kg900, da's meer dan een kg meer dan ons O bij haar geboorte!
Super, zeg!
Speciale en mooie naam! Nu ik hem zie staan, herinner ik mij dat Vero hem hier al eens verklapt heeft!

Hoe zou de bevalling verlopen zijn? Ik ben zo benieuwd!!

Sanne, nu staan al onze pijlen op jou gericht!! Welk geslacht werd er voor jou geraden? En werden er al namen geraden?

Zeg, ben ik hier nu de eerste die dat goede nieuws gezien heeft?

Link naar deze reactie
25/06/2008 @ 10:35
Sanne

Online Status
Allée, vier op een rij, dat kan ik nu niet zo laten hé.
Ik vraag mij af hoe het begonnen is, en of het snel gegaan is. 't is wel een flinke brok hé.
We hebben geen ultime namentip meer gekregen, dus ik vermoed dat het snel zal gegaan zijn.

Link naar deze reactie
25/06/2008 @ 10:33
Sanne

Online Status
mooie naam trouwens. en een dochter, ik heb een keer goed geraden met het geslacht

ik wil ooooooook bevallen nu nu nu nu !

[Laatst gewijzigd door Sanne - 25/06/2008 @ 10:34] - Link naar deze reactie
25/06/2008 @ 10:28
Sanne

Online Status
YES YES YES Nieuwsflash !!!!

Eindelijk ! Ze is er !
Hasse, 51 cm en 3.900 kg
Mama, baby en papa maken het goed, op de reactie van grote broer is het nog even wachten !

Joepi, Vero is bevallen !!!
Een dikke proficiat ! Ik ben zooooo benieuwd hoe het verlopen is.

Hèhè, ik krijg weer hoop dat er toch ooit nog iets gaat gebeuren bij mij

Link naar deze reactie
25/06/2008 @ 10:19
Sanne

Online Status
Oh, G. is nog eens langs geweest.
Welja, ik kan misschien nog wel wat dvd's gebruiken. De goesting om constant op zwier te gaan is weg. Ik kan ook niets meer verzinnen om nog naartoe te gaan.
Vandaag zijn mijn ouders hier, dus heb ik wel wat gezelschap. Maar morgenvroeg komen mijn schoonouders J. halen voor 2 dagen (tja, ze hadden gehoord dat hij vorige week 2 dagen bij mijn ouders geweest was, dus...). En dus zit ik hier donderdag en vrijdag alleen thuis.
Ik zou ook wel even langs kunnen komen na de monitor (9u15 in 't ziekenhuis). Ik zal die andere dvd's dan meebrengen.

Fie, vandaag is 't weer al een heel pak minder hoor. Zeker geen zwembadweer.

Nele, ik kan me voorstellen dat je je ongerust voelt. Gelukkig kan je vrijdag al gaan voor een echo. Ik had in 't begin die geruststelling ook nodig hoor.
Hopelijk is 't een goeie kuisvrouw die vandaag langskomt...

Ik voel me een zaag als ik het zeg, maar dat overtijd gaan is inderdaad allesbehalve leuk . Ik heb het echt wel gehad nu met die buik en ik ben het kotsbeu !
Voilà, dat moest er effekes uit

Link naar deze reactie
25/06/2008 @ 09:54
g

sanne en vero, succes met het wachten. moet alles behalve leuk zijn. en zeker als je het niet verwacht en zoals gyn van vero zegt dat je je termijn niet zou uit doen. maar zoals pien zei, leuker om na de examens te verjaren. en de data nu zijn ook wel mooie data he. ik hoop alleszins dat jullie deze maand nog bevallen.
sanne, als je wat dvd's van series nodig hebt om je tijd te verdoen, ik wil er gerust nog wat komen brengen hoor...

nancy, ik las ergens deze week dat je liever geen pijnstillers wil nemen (tenzij het niet anders kon) maar dafalgan kan echt geen kwaad hoor. als ik pijn mijn rug en laats bekkenpijn had (mijn uitsralingen naar benen, knieën en 's nachts wakker worden van de pijn) helpt dagalgan echt wel bij mij. Niet van eentje te nemen, maar van 3*1 gram per dag te nemen ('s morgens, 's middags en 's avonds) en dat een twee dagen. en pijn is dan serieus minder. dit was doktersadvies en de reden die zij opgaf was: bij innemen van dafalgan heb je iets minder pijn, ontspan je je meer, waardoor de spanning en de pijn nog meer wegneemt. je doorbreekt die vicieuze circel dus! en dafalgan kan echt geen kwaad bij zwangerschap, dus echt het proberen waard om van die pijn verlost te zijn. en voor de rest zoals fie zegt stilzitten is slecht, slenteren ook, echt zitten op een stoel ook. enfin, ik hoop dat ik niet te betweterend overkom, maar heb al ervaring genoeg in die pijnen (bekken en rug) en weet hoe je voelt hoor. zorg ook ervoor dat je benen in een stompe hoek staan tov je romp (wat je meestal creëer door een kussen op een stoel te leggen). ik heb ook thuis nog boekweitkussen, geeft ook veel steun bij het zitten, je laat maar iets weten.

enfin, tot zover mijn interventie. ga doordoen hier op kantoor want wil straks thuis verder werken...

[Laatst gewijzigd door g - 25/06/2008 @ 10:01] - Link naar deze reactie
25/06/2008 @ 07:58
fie

nog een paar dingen vergeten:

de dames die op bevallen staan : ik duim voor jullie!!

en ivm dat goed weer: ik heb daar dus echt niets van gemerkt hé gisteren, was dat echt zo'n goed weer dat jullie in een zwembadje konden buiten ?

Enige dat ik gemerkt heb is dat N haar kamer wel warm was toen ik haar naar boven bracht, raam had hele dag opengestaan zonder gordijnen dicht maar voor de rest heb ik dus nada opgemerkt!

Fie

Link naar deze reactie
25/06/2008 @ 07:56
fie

Dag dames!

Nele, wel vervelend dat bruinverlies maar op zich betekent dat niet altijd iets hé! Goed dat je vrijdag naar de gyne mag maar kan me voorstellen dat het lange wachtende dagen zijn... Maar niet te negatief denken!

Bij mij is de misselijkheid ook ietsje beter deze week, nog niet overgegeven en 's morgens ben ik terug een klein beetje mens en durf ik mijn mond al eens opendoen om iets te zeggen tegen D en N (voorbije weken deed ik letterlijk mijn mond niet open - als ik dat deed mocht ik rennen om over te geven...) Heel voorzichtjes eten en vooral niets zeggen...

Ik mag zaterdag naar de gyne, ben ook wel wat nerveus...

Mijn buik zit ook echt al dik vind ik, vooral 's avonds, mijn darmen zijn enorm opgeblazen... In gewicht zit het niet maar toch heb ik een dikke buik!

Nanske toch, nog altijd zoveel pijn! Ik hoop echt dat dat nog betert want het is inderdaad geen doen om zo rond te blijven lopen! Ik heb er geen idee van , maar kunnen ze daar veel aan doen? Ivm uitstraling naar been: ik had dat ook toen ik bulgings (= begin van hernia waarbij gelkussen tss je wervels uitpuilt en tegen je zenuwen duwt maar nog niet is opengebarsten zoals bij hernia) had en dat was echt wel vervelend en pijnlijk. Ik kon op de deur nog moeilijk trappen lopen, ik kreeg mijn ene been niet goed meer omhoog. Bij mij is dat overgegaan met osteo, kine en voorzichtig sporten om de rugspieren nog te versterken... Stilzitten was toen het grootste kwaad maar in jouw situatie is dat wel moeilijk hé

Jullie zijn allemaal zo'n bezige bijen: kuisen - koken - plantjes zetten etc - ik voel me echt soms zo'n nietsnut daarbij - ik doe precies niets thuis ...

Heb vandaag dag recup en moet om 10u naar tandarts - ben van plan om straks nog wat op te ruimen en ervoor nog mijn belastingspapieren naar de bank te brengen (ik ga me deze keer laten helpen met al die nieuwe dingen: lening - kinderopvang - dienstencheques - aftrek van ramen - schuldsaldo etc - beetje ingewikkelder dan vroeger dus, toen deed ik altijd alles zelf. Ben vooral bang dat ik dingen van de bouw zou vergeten inbrengen, hoop dat bank me goed kan helpen!)

Zie er wel tegenop om te kuisen maar N is naar opvang en ben dus eindelijk dan eens alleen om te kunnen voortdoen!

Gisterenavond voelde ik me wel schuldig: had vergadering die uitliep en heb GSM paar keer afgeduwd toen ik zag dat het D was (meestal om te vragen hoe lang het nog duurt - wat ik wil eten...) wat ik niet wist is dat hij paar uren verlof had genomen en naar ikea was gereden en met mijn ma had afgesproken dat ze N ging halen. Ik was dus in de veronderstelling dat N schoon thuis zat met D maar ze was bij mijn moeder en hij zat vast in de file te zenuwen dat ik niet wou opnemen.... Het was 19u45 toen ik hem belde na de vergadering en toen ben ik snel naar mijn ma gereden - die dacht al dat we ons dochter niet meer moesten hebben... Gelukkig dat ze daar goed verzorgd word: ze was op haar gemakske buiten aan het spelen en had al flink gegeten... Maar toch voelde ik me wel schuldig - het was 20u30 eer we thuis waren...

Deze morgen was ze wel op tijd wakker om nog met D mee te rijden naar de creche, wel gemakkelijk, moet ik niet meteen aankleden en in auto springen!

groetjes

Fie

Link naar deze reactie
24/06/2008 @ 22:14
Ellen

Oei Nele, ik kan me voorstellen dat je je nu wel wat zorgen maakt. Goh, de eerste weken blijven toch zenuwslopend hé? Je weet dat bruinverlies van innesteling kan zijn, maar ja, je hebt liever dat je dat niet ziet hé? Hoe ver ben jij nu eigenlijk?
We zullen zeker en vast duimen dat het de goede richting mag uitdraaien! Je hebt toch al een goede echo achter de rug, dus da's toch iets om je aan vast te houden hé?

Ons zwembad staat ook nog niet buiten. We hebben het opgeborgen na de vorige warme periode en het is er nu nog niet van gekomen om het terug uit te zetten. Misschien kan B dit weekend er werk van maken...

Allé dames, ik ga de pc afsluiten. Tot morgen!

Link naar deze reactie
24/06/2008 @ 21:08
Nele

Goedeavond allemaal,

Eindelijk ben ik er nog eens geraakt. Gisteravond deze tijd lag ik al in mijn bed. Moeeeeee, dat is mijn algemene gevoel dezer dagen. Dit is een goed teken, maar misselijkheid is dus echt weg...en deze ochtend had ik klein beetje bruinverlies....tuurlijk maak ik mij nu zorgen. ik heb nu vrijdagNM een afspraak in Jette om ons dossier af te sluiten maar heb gevraagd voor een extra echo want ben helrmaal niet zeker dat het nog goed zit...sinds vorige week disndag, toen was de goede echo, is er al veel gebeurd en veranderd...nl. londen, pijnlijke buikpijnscheuten, geen misselijkheid meer, beetje bruinverlies...ik mocht direct gaan maar ik zit middenin een inspectieprocedure in een grote farm. firma. Zelf ben ik de hoofdinspecteur ben van een klein team, maar toch, kan dit moeilijk laten stikken hé..ach ja, het zal het resultaat van de zwangerschap toch niet veranderen hé..maar heb nu vrjdag om 10 eerst echo en dan in NM afspraak om het dossier af te sluiten (hoop ik toch nog steeds ).

oh, ik zie dat Sara begint, ga nog efkes verder typen.

Sanne en Vero, ik had nooit gedacht dat jullie echt overtijd zouden gaan, ik leef met jullie mee hoor, ik herinner nog heel goed hoe ik mij voelde op 38-39,jullie zitten al ietske verder hé...allé, hart onder de riem, ik denk echt veel aan jullie en ben supersuperbenieuwd naar die lieve kleine babytjes van jullie !!

Nans, ik heb u gisterochtend toen ik naar de inspectie reed gezien, je bracht Z. naar de OM. hihi, Z. zag er goed wakker uit, vanalles aan het doen en tonen op het voetpad zoadat het lekker lang duurt eer je bij OM bent. Ik had geen mogelijkheid om te parkeren in de straat anders had ik zeker effe goedendag komen zeggen, maar kwas ook al redelijk laat om op tijd in brussel te staan...
Ik hoop voor jou dat de bekkengordel mogen helpen! En dat je ook zo aan een kussen geraakt.

Ellen, jij ben tidd een bezige bij hé. Morgen komt er hier een kuisvrouw voor de erste keer. En het is nodig. De laatste 4 weken heb ik bhaast niets meer gekuist of gestreken (ofwel was ik misselijk en ziek en nu ben ik altijd doodop...onze badkamer is ook gedeeltelijk geplaatst, donderdag komen ze het afwerken. Jippie!!!
Wat wel weer raar is, ik zit dus s'avonds telkens met dikke buik van precies 4-5 maand ver...en ik heb het nog tegen niemand niet verteld...volgens mij kan het niet anders of ze hebben iets door.
Allé, ga naar Sara kijken.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >