< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » zappyers waar zijn jullie (Pien, Ellen?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
zappyers waar zijn jullie (Pien, Ellen?
27/03/2008 @ 15:57
Griet

Online Status
Nans, niet doen! Niet naar die verhalen gaan kijken! Wnat dat zegt echt wel helemaal niets! Beetje bruinverlies is doodnormaal, je hebt het zelf nog gezegd van't weekend dat dat tegen de 6w normaal is als zijnde innestelingsbloeding!

Nu nog eens naar mijn krijserke kijken.

Link naar deze reactie
27/03/2008 @ 15:55
Griet

Online Status
hela daar!

ik heb eens wat raad van de lange BV-ers nodig! Nans bvb. Wanneer ben jij bij Z dan gestart met patatjes?
Ik was er rotsvast van overtuigd om 6m exclusief BV te geven, maar ik begin ers tilaan mijn degout van te krijgen. Vooral denk ik omdat ik nog altijd 9 keer BV moet geven op een dag, dat mindert maar niet. Ik begin ook zooooooo moet te worden van dat opstaan en korte tukjes slapen 's nachts (al weet ik dat vaste voeding darvoor niet bij elke baby de oplossing is hoor).
Nu is mijn hoofd al een paar dagen aan't malen over dat toch starten met patatjes, dat zou dan toch al 1 BV verschil maken.

Dus Sanne, Pien, nans, Leen, wanneer zijn jullie daarmee gestart? Is het zo nodig om die 6m uitsluitend BV vol te houden?

Hij heeft daarstraks bvb maar 2u voort gekunnen met BV en nu heeft hij alweer honger en 't is nog amar 2,5u gelden. vandaag zal ik dus eerder tegen de 10 keer voeding zitten.

E'tje is ook terug zo lastig, begint precies weer ziek te worden, terug loopneus en alweer wat hoest...zucht... hopelijk gaat het zo over met neusje spoelen alleen.

Link naar deze reactie
27/03/2008 @ 15:51
Nancy78

Online Status
hoi
nog twintig minuutjes en ben hier weg
zo'n druilerig weer zeg! bah
nele, ik werk vandaag in bxl hoor, het is morgen dat ik halve dag verlof heb en halve dag thuiswerk (vm)

leen, ben er toch niet helemaal gerust in - heb zonet ff gekeken naar verhalen op 9 maand ivm mk - geen goed idee voor mijn gemoedsrust
Nu ja, rustig afwachten hé
het is in elk geval niet erger geworden, kan idd gewoon wat donkerder slijm zijn maar echt helemaal gerust ben je toch nooit meer als je eens een mk gehad hebt, niet? Toch zeker niet tot na die echo... morgenavond mag ik bloedresultaten halen, hopelijk daar alles oké

zal race tegen tijd worden vrees ik
vm werken
nm tegen 14u in gent voor lenzen
15.15 kapster
dan onmiddellijk onze babysit ophalen in Ar dooie (dochter van vriendin)
terug naar Hof stade
dokter zit van 17.30-19u
en dan nog voorbereidingen doen voor de dag nadien

vero, ochtendslaapje skippen als ze om 7u wakker is is niet evident, ze is dan echt huilerig, doodop, truntje, wil slapen (gaat zelf naar de trap, pakt tuutje, vraagt om schaap)
maar dan slaapt ze van 10.30-13u en dan is het te kort om in nm terug te slapen maar om 18u is ze dan bekaf en lastig terwijl ze om 19u pas gaat slapen. Ik kan haar er moeilijk om 18u inleggen
in creche houdt ze het wel vol hoor, zonder VM-slaapje, maar daar heeft ze vriendjes en vriendinnekes die haar entertainen. ze eet dan wel om 11u bij de eersten en ligt er tegen 11.30-12u in
missch dat eens proberen, zo iets rekken en vroeg inleggen... ga es kijken morgen...

nans

Link naar deze reactie
27/03/2008 @ 15:43
Leen

Online Status
Y. heeft tot 20 maanden twee dutjes per dag gedaan. en dan ineens zei ze dat ze niet ging slapen, we houden haar op, wel gaan wandelen met haar, dan ging dat beter en de volgende dag opnieuw en zo is dat ineens afgeschaft. nu zegt ze ook wel soms dat ze niet wil gaan slapen, maar dat kan ze nog niet hoor, je legt haar erin en ze ligt direct in dromenland.
vorige zaterdag duurde het wat langer, we hoorden haar door de babyfoon zeggen "Y. is moe", "Y. gaat slapen", wel een kwartier en uiteindelijk was 't stil.

Link naar deze reactie
27/03/2008 @ 15:07
vero

Online Status
het gaat beter maar mijn energieniveau is nog zeer laag. ben heel snel moe. Gisteren ook dan weer harde buiken...

T wordt wakker, ik ga hem is gaan halen. Wij gaan ons toch door dat snertweer wagen om naar de bib te gaan. kwestie van toch is effe buiten te zijn.

Nans, is het een optie om Z haar voormiddagdutje te laten vallen? Vroeger eten en dan direct na middageten bedje in voor ng 1 lange dut?

Link naar deze reactie
27/03/2008 @ 14:39
Leen

Online Status
Nans, je niet te ongerust maken, kan perfect normaal zijn nu. misschien gewoon wat donkerder gekleurd slijmverlies?

ja slapen, 't is overal anders aan 't worden precies. Y. haar dutjes zijn die dagen dat ze zo vroeg wakker was, ook veel korter. dat maakt dat ik dus niet veel gedaan kreeg want als ze er tegen 13u in ligt, was ik al zo moe (ja wakker van 5u15) en zo misselijk dat ik dan ook even wou liggen en tegen dat ik dan goed en wel terug bezig ben met iets, was ze al weer wakker.
hopelijk slaapt ze nu terug een uurtje langer 's morgens dat ik 's middags niet zo moe ben en direct kan beginnen met werkjes die makkelijker zijn als ze er niet bij is.
nu ja, ook een paar keer weggeweest de laatste week en er maar pas in rond 1u, dat voel ik natuurlijk ook wel weer.

Pien, ik hoop dat het blijft duren met het langer slapen van E.
en A; roept zij nog veel tegenwoordig?

hoe zou 't met Ellen en Belle zijn in LDF? heb daar al dikwijls moeten aan denken.

Nele, ja die mannen snappen dat niet hé, dat vrouwen ondereen zo veel intieme dingen vertellen en nu bij ons is dat nog eens op 't internet, dat vinden ze helemaal maf.

Sanne, hebben de plakkers goed werk geleverd?
voel je je beter nu je je werkschade van vorige week moet inhalen?

Vero, hopelijk ben je tegen 't weekend terug stralend in vorm.

Mieke, spreken we nu volgende vrijdag af? heeft G. genoten van zijn papa aandacht? stuur je nog eens fotootjes door van je twins?

sorry dat ik maandag niet gekomen ben, dacht dat ik gezegd had dat ik nog wel zou laten weten als ik kwam. wist niet dat jullie ongerust waren, maar zo lief.
volgende date is dus 6/6, zou moeten lukken.
Mieke, ga je ook?

Fie, hoe zit het met den bouw? verloopt alles nog naar wens? gaan jullie er deze zomer in, of ga ik nu te vlug?
is N'tje genezen? en eens goed uitgevlogen op je werk, was wel nodig hé, hopelijk heeft het iets uitgehaald.

G. toffe fiets, moet er eens over denken.

T. jij hebt toch altijd zo'n goeie oplossingen voor zo van die situaties. en je zal ze nog nodig hebben met je drie jongens. veel verkocht met je paasactie? goed zeg dat je je adressen niet kwijt bent.

Griet, hoe zit het nu met die job? heb je nog nieuws? mag ik je al stillekens feliciteren?

eens zien of ik nu niemand vergeten ben

[Laatst gewijzigd door Leen - 27/03/2008 @ 14:40] - Link naar deze reactie
27/03/2008 @ 14:08
Nancy78

Online Status
piep
hier ben ik ook terug

ook curieus naar Pien haar nacht

leen, ai ai, zo weinig slapen dat Y doet. Moet vermoeiend zijn zeg! en dan nog zwanger...
weet niet wat het is maar als ik zo rondhoor toch wel wat kindjes wiens slaapritme wat om zeep is. Dat van Z trouwens ook. Ze slaapt max tot 7u (terwijl ze vroeger dan na flesje terug doorsliep tot 9u) en wordt 's nachts vaak wakker. In vm (tegen 10u) doet ze dan weer dut maar ze wil dan in nm niet meer slapen of niet zoveel, zodat ze doodop is 's avonds en dikwijls niet in slaap geraakt
hopelijk gauw terug wat beter ritme - we leven op hoop zeker?

nele, tof dat je mama zoveel doet zeg en toch zich niet opdringt! ik zou daarvoor vrezen moest ik zo dichtbij wonen , alhoewel ik dat ook zou durven zeggen hoor

Goh, ik begin toch wat ongerust te worden hoor
11/4 lijkt nog zo veraf
heb trouwens mini-beetje bruinverlies of toch bruine afscheiding gehad
hopelijk geen slecht voorteken

nans

Link naar deze reactie
27/03/2008 @ 13:20
Nele

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
oh ja T, doet raar zeker, zo home alone.
geniet er toch van en misshcien kan je toch t'een en tander doen hé zo, nee?

Link naar deze reactie
27/03/2008 @ 12:58
T

Online Status
Ja, het is hier echt rustig!
Vandaag alleen thuis: K is naar creche, en de 2 oudsten zitten nog in nederland he. Is wel eens leuk! Heb de hele morgen al therapie gegeven, nu nog een paar winkels doen, wat strijken en dan kan ik K al terug gaan halen!
Heb net krentenbolletjes gegeten, lekker!

Link naar deze reactie
27/03/2008 @ 10:41
Nele

amaai, ge ziet dat het vakantie is hoor, niemand heeft tijd om langs te komen

Link naar deze reactie
27/03/2008 @ 09:06
Leen

Online Status
haaaalooooo
hier ben ik ook. zo druk gehad en zo moe en zo misselijk, ben echt heel mottig geweest; gisteren toch naar G ab r iel r io s gaan zien, maar dacht het eerst zo te laten.
sorry dat ik niets liet horen, gisterennamiddag ben ik nochtans eens komen kijken, maar dan was Y. ineens wakker en ik moest nog nen berg strijk verzetten.
Y. is de laatste dagen wakker om 5u15 en in de namiddag slaapt ze maar een goeie 2u. een hele verandering voor mij. maar de nacht van di op woe is ze 's nachts eens wakker geweest, grote dorst, en dan heeft ze gisterenmorgen tot 6u50 geslapen en vannacht bij mijn ouders tot 6u30. ik hoop dat ze 't nu terug goed gaat doen.

ik moet nu nog alles bijlezen, tot later

Link naar deze reactie
27/03/2008 @ 08:38
Nele

ah, date met eerst demonstratie van G en daarna gaan eten is dus za 7 juni..;ik dacht dat het zo 8 juni was, maar geen probleem hoor 7/06 is ook nog vrij

Link naar deze reactie
27/03/2008 @ 08:27
Nele

Goedemorgen allemaal,

Gisteren had ik dagje verlof en ja, dus geen tijd om hier langs te komen, hihi. Ik heb gisteren een dagje geverfd in ons huis (groene gyproc witten) samen met mijn mama. Nu is mijn mama alles een 2de laag aan het geven zé. Ja, met die heb ik wel chance, als ik ze nodig heb staat ze daar maar echt te veel opdringen doet ze niet hoor. Daarbij, ik zou het haar wel durven zeggen dan. Maar probeer ok te genieten van het feit dat ze nu nog zo goed en gezond is en altijd kan klaarstaan voor ons en ze doet niet liever dus…., want ik besef door sommige gevallen van kameraden dat dit niet overal het geval is en het kan soms vlug gedaan zijn hé; soit, daaraan wil ik niet denken hoor, zou ik vreselijk vinden. Ga er hier een goede werkdag van maken (geen evaluaties hier voor mij, hmm, heb dat nog nooit gehad, zal hier aan de overheid ook wel eens komen zeker?. Ofwel doet die dat tussen de lijnen zo…?? Deze NM wel een inspectie en dan daarna nog een meeting hier..tzal laat worden vrees ik.

Gisteren eens bij die mensen geweest van wie wij een huisje huren in Zuid-Frankrijk, het huisje hadden we gevonden via internet hoor, maar per toeval woonenden die mensen niet tez ver en zijn we eens gaan babbelen met hen. Goh, en het zijn heel vriendelijke en heel propere mensen, dus dat ziet er goed uit hé ;0). Gisteravond direct een flesje wijn gekraakt met hen.

Nans, veel werkgenot vandaag (van thuis uit dan) en Sanne en de rest ook natuurlijk.
T, ik wist niet dat het zo fel gesteld was met het oogje van W2. Mijn broer zijn kindje –moet nbu ook een oogje afplakken..maar er zou nog geen gezichtsverlies geweest zijn. Ze moest gisteren naar oogarts, ben wel benieuwd. Hoe was het met W1geweest?

Pien, goed geslapen

Link naar deze reactie
26/03/2008 @ 21:02
Griet

Online Status
Pien, eventjes speciaal voor jou: heeft E zijn lange nachtelijke dut nog eens herhaald?

Zeg, merci voor de complimentjes over mijn figuur, maar zo spectaculair vind ik het zelf nog niet zenne. Wel opd e goeie weg en dat is al veel. En eigenlijk zonder echte inspanningen, want ik snoep wel nog regelmatig. Pien ahd het mij voorspeld, had het niet willen geloven, maar meot haar nu toch gelijk geven.

Nu nog wat verder werken aan het doopboekje van E voordat T thuis komt. Ja, volgende week zondag is het doop en A ahar verjaardagsfeestje.

Link naar deze reactie
26/03/2008 @ 17:06
Nancy78

Online Status
wel, vero, je was niet met zoveel woorden duidelijk over je virale infectie. Blijkbaar toch serieus te pakken zeg! chance dat je wel mocht uiteindelijk "iets" nemen! maar van de trap getotterd ook?! Is er wel de periode voor, heb dat zelf twee keer voorgehad toen ik in zwanger was en is blijkb omdat je evenwicht anders ligt... oppassen hoor, want adrenalinestoten zijn niet zo fantastisch leuk voor de baby'kes (al kan dat weinig kwaad naar t schijnt, maar ze verschieten er echt wel van)

sanne, bij ons kunnen ze 4/5 niet weigeren als je 2 kindjes onder de 15 hebt maar aan de andere kant kunnen ze het je wel onmogelijk maken door teveel werk te geven, hé. soit, ik ga er mijne kop niet over breken, ik zie nog wel
en de plannen van china worden concreet?!?! Wauw zeg! vertel ons maar gauw meer (we zijn niet curieus maar weten t wel graag )
Wanneer zouden jullie kunnen vertrekken?
En ik blijf zeker ook terug nog 3mnd extra thuis na bev verlof hoor, wil terug lang BV geven. Als alles goed gaat tenminste
Voel me nochtans opperbest (nu toch, vooruitzicht van bijna naar huis te mogen ) Alleen af en toe vlaag van misselijkheid maar nog niet constant

straks profiteren van t feit dat Z'tje er niet is om te kuisen op slaapkamers. Goh, zonder poetsvrouw, echt wel niet leuk

Volgende week verhuis ik naar bureau van die collega die op pensioen is - zal druk worden en zal mijn collega missen
ik zie t niet goed zitten - alleen op mijne bureau
maar ja, chance dat ik jullie nog heb hé

Link naar deze reactie
26/03/2008 @ 16:54
Sanne

Nans, hier net dezelfde situatie hoor. 't was ook al meteen duidelijk vorig jaar in oktober dat deze zwangerschap niet te rijmen ging vallen met de projecten hier... Maar 't is gewoon een feit dat een zwangerschap nooit gelegen komt voor een werkgever. Als je je zw-plannen moet aligneren met je werk, dan moet je pas aan kinderen beginnen na je pensioen vrees ik.

En op 4/5 werken enzo reageren ze hier ook altijd héél negatief, maar uiteindelijk kunnen ze ouderschapsverlof niet weigeren.
Met tijdskrediet doen ze dat hier wel in mijn geval, dan krijg ik de keuze, ofwel minder werken en minder leuke functie, ofwel voltijds komen... altijd toch een moeilijk dilemma vind ik.

Ook door deze zwangerschap ga ik zeker en vast kansen missen, maar ja, nen mens kan niet alles hebben in zijn leven hé. En ik kies er tenslotte zelf voor om 5,5 maanden thuis te blijven ipv 3 maanden.
En dan is er ook nog altijd het 'China-plan' dat toch met de dag nog concreter begint te worden. Als we daarvoor kiezen, dan is 't met mijn carrière zeker gedaan de komende jaren. Maar het idee dat ik dan wel gemakkelijker 6 maanden bv zou kunnen geven, het baby'tje niet naar de crèche zal moeten brengen op 5,5 maanden en J. elke dag van 't school zal kunnen afhalen gedurende 3 jaar spreekt mij wel aan. Daarvoor wil ik wel iets opofferen. Ze zijn tenslotte maar één keer klein. En als ze zo klein zijn, dan hebben ze je nog zo echt nodig en appreciëren ze je aanwezigheid.
Eens het tieners of pubers worden, moet je ook niet meer beginnen met elke dag aan de schoolpoort te staan hé.
Link naar deze reactie
26/03/2008 @ 16:44
vero

Online Status
allez Nans, goed gesprek dus al bij al. Bij ons vallen die gesprekken wel goed mee. Veel hangt af van leidinggevende natuurlijk.
Ik ken mijn minpunten gelukkig wel goed. maar ik weet ook waar ik dan weer wel goed in ben.

Had ik niet verteld dat ik ook een virale infectie had? Waar het rugprobleem eerst het ergste leek vorige week is die infectie van die luchtwegen eigenlijk ook wel serieus slecht geëvolueerd. Pijnlijk man! Hoesten en niets mogen nemen. Gevolg: steken en harde buiken, ribbenkast vreselijk pijn, slecht slapen,... Hel dus! Ik wens het niemand toe. Gisteren uiteindelijk verlossend telefoontje van HA (was teruggegaan want maakte mij zorgen over die buiken) dat ze iets gevonden had dat ik toch mocht nemen en nu dus aan de beterhand.

En op de koop toe eergisteren ook nog is van de trap gevallen. Wel maar een tree of vijf maar toch genoeg om mijn schouder en rib goed pijn te doen.

Dan neemt een mens is een week verlof om te recupereren van drukken werkweken....

Verder ben ik nog niet helemaal bijgelezen. De momenten dat T slaapt, slaap ik ook. ik heb in geen tijden zo veel overdag in mijn bed gelegen. maar doet iedere keer geweldig veel deugd.

Link naar deze reactie
26/03/2008 @ 16:04
Nancy78

Online Status
snorry aanvaard hoor pien

ben mezelf aan t dwingen wat mails uit te kuisen, heb écht geen zin meer hé

ai ai, sanne, typisch! ambetant zeg dat ze niet snappen dat ze daardoor uiteindelijk waarschijnlijkm inder gedaan krijgen
en heb het nog niet gezegd hoor tegen mijn bazin... denk dat ze niet zo content gaat zijn omdat mijn project afloopt in januari... soit, ik ga juniorke niet verwaarlozen daarvoor hoor
heb ook nog eens laten vallen dat ik terug 4/5 wil werken maar opnieuw niet zo positief onthaald ....

Link naar deze reactie
26/03/2008 @ 15:54
Sanne

Allée Nans, proficiat !
En hadden ze je niet laten blijven, dan kon je nog altijd snel effekes vermelden dat je zwanger bent hé... (wettelijke bescherming etc... )

Goh, ze zien wel in dat ik hier niet zo lang meer ben, maar dat brengt eigenlijk alleen maar mee dat ik nog meer werk krijg, en nog krappere deadlines, onder het motto, wat af is, is af...

B. heeft vorige week inderdaad die andere plakker mogen afzeggen.
Link naar deze reactie
26/03/2008 @ 15:34
Pien

Online Status
Nans, allez, nu kan je weer verder, de dag is bijna om! Ik mag hier niet blijven plakken vandaag, wil graag eens het een en ander afwerken... Snorry...
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >