Vorige reacties:
< vorige pagina volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]
[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
< vorige pagina | volgende pagina >
< vorige pagina volgende pagina >
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]
[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
| 28/02/2008 @ 09:40 Nancy78 | goh, sanne, ik denk écht niet dat er een andere reden dan de "aandachtsreden" is waarom ze M y r o er niet bijwillen hoor. Denk gewoon ook door de neg reacties die ze van mij en mijn zus kregen en van ons mama, dat ze daardoor nog verharden in de boosheid en verharden van standpunt. mijn mama en papa hebben er precies ook niet veel invloed op. eigenlijk wel raar dat dat nu opeens zo loopt want wij zijn thuis altijd gewoon geweest om rekening te houden met de ander en elkaars mening te respecteren en zoveel mogelijk daar rekening mee te houden en nu opeens kent mijn jongste broer dus zo'n ommeslag in zijn hele denken - zoiets zou hij bv vroeger nooit gedaan hebben, daar ben ik zeker van Ik denk dat het missch ook ligt aan toek schoonzus haar familie, dat zij niet opgezet zijn met kinderen die aanwezig zijn op t feest. Maar de aandachtsreden zal idd ook wel meespelen. hebben blijkbaar schrik dat zo'n kleintje met alle aandacht gaat lopen én missch ook wel eens hele boel bijeen zou kunnen gaan schreeuwen waardoor ze "gestoord" avondfeest zouden kunnen hebben soit, we zien wel wat t zal geven en sanne, ivm J. Ik heb hier hetzelfde tijdje voorgehad met Z ivm B. Was in periode dat hij naast veel werken en buitenlandsreizen van gewoonlijk ook nog hier in t huis werkte. En daardoor vervreemde Z ook van B. Denk dus écht dat dat met vervreemding te maken heeft, en niet gewoon zijn dat papa veel met hen bezig is Enige wat hier tij heeft doen keren, is B verplichten om minstens 2 keer in de week avondritueel voor hem te nemen (Z is nog altijd aan t huilen als B haar naar boven draagt en ze ziet dat ik er ben, maar ze kalmeert wel sneller en uiteindelijk mag hij verhaaltje lezen en flesje geven). Ook af en toe een dag alleen met kindje doorbrengen (en dan bedoel ik: om de 2 weekends, dus elke 2 weken), eens een stuk van een weekend-dag alleen met papa zijn en leuke dingen doen. maar moet idd niet leuk zijn, zowel voor B als voor jou... Hoe reageert hij als jij en B knuffelen en zoentjes geven in J zijn bijzijn? Hier probeert Z zich ertussen te mengen door aan mijn broek te gaan hangen maar ik leg dan uit dat mama en papa elkaar graag zien dat Z'tje even geduld moet hebben. dan geven we elkaar nog dikke knuffel, en dan pas betrekken we Z door "gezinsknuffeltje" te geven. Intussen lukt dat al vrij aardig en is ze minder vijandig als wij eens zoentje geven... Soit, nu moet ik echt met document verder uitschrijven z is intussen naar creche (heeft geslapen tot iets voor 9), heb haar zonet gebracht Tata nans |
| 28/02/2008 @ 09:23 Sanne | Goeiemorgen, Pien, nog heel wat geloop gehad gisteravond. Gelukkig had hij nog een trein ! Stel je voor dat je midden in de nacht nog naar Zaventem mocht crossen... met drie kleintjes in de auto. Nans, je bent toch zeker dat er geen andere achterliggende reden is voor je jongste broer zijn houding tov dat baby'tje ? Je zou het wel al bijna gaan denken omdat het zo'n absurde reden is die ze opgeven nu vind ik. Ze zullen het inderdaad later nog wel af en toe eens op hun boterham krijgen vrees ik. En de doop zal ook wel lastig worden. Ik zou er ook niet mee kunnen lachen mocht de meter van mijn kindje zo reageren. Hopelijk kunnen je mama en papa toch nog wat bemiddelen ? Volgens mij zijn zij de enigen die dit hier kunnen doen. Jullie kunnen eigenlijk niet meer doen dan je mening geven hé zoals je zegt. Snowy, probeer het misschien eens met een paar stuks op kap aza of e bay te zetten. Je kan zien hoe het loopt hé. De startprijs op 1/3 zetten lijkt mij ook redelijk. Hier bij ons in de buurt zijn er ook vaak tweedehandsbeurzen van de gezinsbond, daar worden ook veel kleertjes verkocht. Zeg, misschien weten jullie wat raad ? J. is de laatste weken altijd zo negatief tov B.... 't is altijd wel al een echt mama's kindje geweest, maar nu gaat het toch ver vind ik. Deze morgen ging B. hem eens uit zijn bed halen en 't was al mis. Daarna in de badkamer ook hevig protest toen hij hem wilde klaarmaken. Nee, nee, nee de hele tijd. Papa mocht hem niet aankleden, papa mocht hem niet verversen, papa kreeg geen kus. Hij sloeg zelfs de hele tijd op B. Als ik mij dan kwaad maak en zeg dat hij niet mag slaan, stopt hij wel. Maar ik heb de indruk dat hij dan in zichzelf nog kwader wordt op B omdat hij onder zijn voeten kreeg van mij. B. zit er zelf ook wat mee in dat hij niets goed kan doen. En ik weet zelf niet goed hoe ik het moet aanpakken. Ik moedig B. dikwijls aan van zing eens dat liedje voor hem of kietel hem eens ofzo... maar hij wordt altijd direct afgewezen. Als hij begint te zingen begint J. te roepen van nee, nee, nee... en dan moet mama zingen. Ik denk ook wel dat het ligt aan het feit dat B. zo vaak pas laat thuis is (als hij al in zijn bed ligt) en hem dan dus niet meer ziet. Ik vrees dat hij hem een beetje als een indringer ziet die tussen hem en mama komt storen af en toe. Maar er zijn er hier toch nog die hun papa af en toe een enkele dagen niet zien ? Zoals bij Pien ? Hoe reageren die kindjes dan ? B. zei gisteravond nog dat hij dat echt erg vind, en ik snap hem wel hoor. Ik heb echt met hem te doen als ik J. zo bezig hoor en zie. Maar ik vrees dat ik niet zoveel kan doen. Dat hij het zelf weer goed zal moeten maken. Ik heb hem aangeraden om eens een dagje met J. alleen te zijn. Wanneer ik gaan werken ben bijvoorbeeld. Dan ben ik gewoonweg niet in de buurt en moet J. wel zien overeen te komen met B. want dan is hij afhankelijk van hem. Maar dat schrikt hem wat af denk ik... Maar ik weet het anders ook niet hoor... ik vrees alleen het ergste voor als de baby er ook gaat zijn. Hoe gaat J. dan reageren ? |
| 28/02/2008 @ 09:16 Pien | Ik ben J om 23.30h gaan afhalen, hij moest dan nog eten. Ik heb niet durven kijken om hoe laat we in ons bed lagen... vanavond zullen we er alleszinds vroeg inliggen! J is uiteraard al terug gaan werken vandaag. Tot later, snoezen! Nans, grrrr, kan geloven dat als je dan zo vroeg wil beginnen en het lukt niet, je wel eens vloekt!! Veel succes vandaag!! Al tof dat je de verplaatsing niet moet maken vandaag. Kan je hopelijk toch op tijd stoppen...Nele, ge hebt gelijk, als je dan toch weg moet moet je er gewoon het beste van maken, 't heeft geen zin om je er in op te jagen, ook niet als 'thuisblijver'... al wou ik toch dat J vandaag thuis was! |
| 28/02/2008 @ 08:42 nele | ha, dag thuiswerkster. Tof hé (als ge op intranet kunt tenminste ;0) En ja, ik lmis pj dan wel een avondje langer, maar zie dit dan mar als avondje voor mpijzelf; Tafelen met een collega en daarna een badje op hotelkamer, zo heel af en toe mag dat wel eens. Alles heeft zijn voor en nadelen hé. |
| 28/02/2008 @ 08:34 Nancy78 | nele, ik was verzot op venkelthee toen ik bv gaf maar vraag het me nu niet meer om te drinken hé ![]() Ben thuis aan t werken ttz ben om 7u15 (!!!) begonnen en tot 5min geleden aan lijn gehangen met IT. Ik kan met eigen pc op internet maar zelfde kabel in die van t werk steken en internet lukt niet. En dat terwijl ik net toegang gekregen heb via pc om op intranet te gaan... grrr... Heb dat nodig voor project, moet heel documentatiesysteem uitschrijven vandaag. Soit. Gelukkig had ik het sjabloon daartoe ook via mail naar mezelf gezonden zodat ik via webmail aan de mails van t werk geraak en er zo aan kan beginnen, maar dat is toch geen doen hé pfff in elk geval, merci nogmaals voor de vele reactie. Dacht echt al dat ik overdreef. Mijn oudste broer en zijn vrouw weten het nog niet officieel, ttz, gisteren nog niet, want mijn jongste heeft dan niet het lef om dat tegen hen te zeggen en laat mijn mama en papa de kastanjes uit t vuur halen Alleen, mijn mama en papa zouden dat gewoon niet moeten doen, vind ik, maar ja, die vrezen ruzie onder de kinderen![]() In elk geval, denk ook dat dat tussen oudste en jongste broer toch wel wat zal wringen, en blijven wringen. Griet, ik denk dat je op dat vlak gelijk hebt, dat die dat zeker nog onder hun neus gaan krijgen als die zelf met kindjes naar ergens willen gaan later - en ik moet eerlijk zijn dat ik dat ook wel eens zal "vermelden" dan . Ik blijf erbij dat ik dat niet snap hé, maar ja, ik ga er geen spel meer van maken, mijn zus en ik hebben zoiets van "we hebben ons gedacht gezegd, we gaan 'm toch niet doen veranderen van idee, maar daarom moeten we er nog niet mee akkoord zijn hé"Drie weken na broer's trouw is t trouwens doop van kleine m y r o, dat zal waarschijnlijk wel wat wrijvingen geven, vrees ik - nu ja... Snowy, 1/3 vd nieuwprijs lijkt mij ook aannemelijk, en via e b a y kun je ns piepen, zoals hier al gezegd was Pien, hoe laat was je uiteindelijk in je beddeke, meid? Groot gelijk, Nele, dat je iets later terugkomt want van 's morgens vroeg tot 's avonds heel laat weg zijn, dat vreet aan je en dan ben je dag nadien niets waard hé Ik ga eens verderdoen tata nans |
| 28/02/2008 @ 08:00 nele | brr venkelthee,...ik krijg al de kriebels als ik eraan terugdenk. Kreeg ik dus echt niet binnen hé, nochtans mag ik anders wel drop enzo. Ja, dat is het lastige aan dat buitenlandse reizen hé; Ik vertrek soms ook om 5 uur smorgens met de trein naar londen om om 23u30 toe te komen in station terug. Nu ja, ik moet pj dan niet missen hé, maar nu in maart heb ik ervoor gekozen om toch een dagje later pas naar huis te komen dan nodig, want anders is het hct een geloop, en ze verwachten dan naturlijk dat je smorgens weer paraat bent hé. |
| 27/02/2008 @ 22:43 Pien | of nog wat was opplooien... ik zal me nog een theetje zetten. venkelthee, dat gaat er altijd in! En ik zal het opdrinken op jullie gezondheid, dames!! |
| 27/02/2008 @ 22:30 T | Nog wat surfen op het net? Ik ga hier K zijn laatste fles geven en dan ook mijn bed in... |
| 27/02/2008 @ 22:28 Pien | een trein heeft hij gelukkig nog te pakken gehad, maar hij komt pas om 23.30h aan in st-niklaas... dus ik mag hem daar gaan halen. gelukkig is dat maar 7 minuutjes met de auto van hier, E zit hier nog op mijn schoot maar die ga ik nu ook in zijn bedje leggen, ik rij er dan straks snel even om, 't zou al moeten lukken moesten ze op dat kwartiertje dat ik weg ben net wakker worden, dat gebeurt anders NOOIT. Verdorie zeg, en ik ben al zo doodmoe. ik heb echt geen zin om hier nog een uur rond te dolen. |
| 27/02/2008 @ 22:05 T | Oei, Pien, ik hoop dat het toch nog lukt! Wist zelfs niet dat het daar slecht weer was. Hoe ga je dat oplossen als je nog naar Zaventem moet rijden? heb je dan iemand om bij de kindjes te komen? ik hoop dat hij nog een trein heeft... |
| 27/02/2008 @ 21:35 Pien | J had al thuis moeten zijn maar zijn vliegtuig had uuuuren vertraging door mist in Barc elona... HIj hangt dus nog in de lucht, en moet dan nog helemaal met de trein tot hier geraken... pffff, hoe lang gaat die nog onderweg zijn. Ik vraag me zelfs af of er nog treinen zullen rijden dan. Straks kan ik nog naar Zaventem rijden!! ![]() |
| 27/02/2008 @ 21:12 T | Snowy, normaal gezien wordt de 1/3de regel gehanteerd bij verkoop van tweedehandse kleertjes. Je zal er natuurlijk op ebay meer voor krijgen dan bij gewone verkoop, maar daar heb je zelf ook kosten natuurlijk. Zoals Nele zegt, gewoon eens kijken wat anderen ervoor vragen... Ik heb gelezen dat het hier over reisbedjes gaat: dat van ons is een eenvoudig, maar ook met zo'n extra matrasje in. Hoewel ze er ook in slapen zonder hoor, maar het lijkt me toch comfortabeler. Anders geen nieuws hier! |
| 27/02/2008 @ 17:55 Snowy | even een vraagje kheb hier echt zoooooveeel kleertjes van N. van 1 maand tot nu..tis allemaal merkkledij en nog heel proper, nu kan ik dat toch ni eeuwig bijhouden en ik had al graag een deel willen verkopen, maar hoeveel vraag je daar dan voor :-/ er zit re play , die sel, burbe., qui ncy tussen |
| 27/02/2008 @ 17:14 nele | Hé Griet, ondanks je ziek zijn klink je nog redelijk goed. Goh, heb juist bijgelezen, maar ga hier seffens de trein nemen, en ben daar niet kwaad om...tot morgen allemaal. |
| 27/02/2008 @ 17:02 Griet | vlug even Nans, ik heb mijn onbegrip al geuit op weekend he over die situatie met trouw-baby. Vind dat echt niet kunnen, en al zeeeeker niet tussen broers, allez zeg!!! EN als je nu zegt dat de reden is dat van die belangstelling, be-la-che-lijk! Precies alsof ze zelf aan hun gasten aandacht genoeg gaan kunnen geven! Meestal is het op eent rouw toch zo dat je je als koppel nadien ambetant voelt dat je niet met iedereen hebt kunnen praten. Dan moet je blij zijn dat iedereen in geoie compagnie zat en zich geamuseerd heeft, desnoods met de nieuwe baby toch. Moest ik je oudste broer zijn he, dan kwam ik helemaal niet. Maar als je jongste broer zulke gedachten eheft, dan heeft hij het waarschijnlijk nog het liefste zo. Da's in elk geval zo eits dat nooit zal slijten en dat je beide broers volgens mij hun leven lang gaan meedragen. Als je jongste ergens met zijn kinderen wil komen later gaat dat zeker nog vaak opspelen. En met deze parlé wil ik niets zeggen over je borer he, dat het gene goeie mens zou zijn of zoiets. Alleen, op dit vlak vind ik hem redelijk egocentrisch. Rien, als reisbedje hebben wij er een goeikoper gekocht van t o p m a r k. Is even goed hoor als de andere volgens mij, zeker omdat het ook niet elke week open moet. En dat matrasje zoals Pien hebben we ook, ligt toch een stuk zachter voor het kindje. Sanne, denk niet dat het echte griep is, de spierpijn is vandaag al terug weg. Maar dat is zo altijd bij mij, ik ben nooit doodziek, nooit genoeg om een paar dagen volledig uitgeteld in bed te liggen en helemaal te genezen. En daardoor blijf ik meestal rondlopen en sleept de fase van "al beter, maar nog niet topfit" meestal lang aanslepen. Vandaag nog een geperste kop, hevige keelpijn en gezwollen klieren. Met een neurofen is het onder controle, maar wil er niet te veel nemen. Leen, 't is zeker een hele geruststelling dat Y het zo goed gedaan eheft he deze morgen! Jouw schatje zal het super doen in september! Sebiet als T thuis is gaan we onze dochter halen, mijn amma eheft ze meegenomen vanmiddag zodat ik wat kon rusten. Alleen heeft E al sinds eergistern nog geen kaka kunnen doen en dus weer liggen krijsen van de pijn vanmiddag en wou dus enkel in mijn armen slapen. Kan dus niet zeggend at ik deugd gehad heb van mijn dut (lees: stijve nek van scheef te liggen). Ik ga nog vlug de prei snijdne en dan zal het tijd zijn. |
| 27/02/2008 @ 16:32 Rien | Nans, hoe reageren jouw oudste broer en zijn vrouw daar eigenlijk op? |
| 27/02/2008 @ 15:54 Nancy78 | hoihoi ben hier even merci voor ook jullie reacties over baby van mijn oudste broer. Ik dacht al dat ik seniel werd, maar vind dat toch echt overdreven hoor, dat ze dat kindje er niet bij willen om zelf voldoende aandacht te krijgen. Nog nooit geweten, zo'n reactie. Maar k denk dat ze niet meer van standpunt gaan veranderen, hoor, ze verharden alleen maar hoe meer wij erover zeggen. Soit, ik snap dat echt niet en als ze zelf een kindje hebben, ga ik dat zeker eens onder hunnen neus wrijven, zijt daar maar zeker van ![]() Rientje, wij hebben bedje van babycomfort. Echt goei, heel makkelijk op te plooien en op te zetten En: er zijn gordijntjes aan de zijkant zodat kindje niet kan door bedje kijken (tenzij je ze oprolt naar boven). Voordeel vind ik dat omdat als kindje in niet-volledig-donkere ruimte slaapt (zoals vaak geval als je niet thuis slaapt), het gevolg is dat die meer gaan rondkijken en sneller afgeleid zijn waardoor niet genoeg slapen- allez, dat is mijn ervaring Verder, sanne, ik versta je eisen ivm china zeker, zal ff afwachten zijn of ze ander "zottekes" vinden die dat wél aan minder voorwaarden willen doen hé leen, belangrijke stap genomen zie ik ben benieuwd naar foto's. Wel schattig dat ze zo ineens begon te spelen met kindje dat ze al kende. En tof dat ze d'r op r gemak voelde, maar k had dat wel gedacht van zo'n sociaal kindje pien, dat van dat mini-reisbedje ga ik onthouden, en dat van die matras ook! merci voor de tip! |
| 27/02/2008 @ 15:44 Rien | Mercikes voor jullie reacties!!! Leuk leuk zoveel volk ineens! Oh Leen, dat moet de max zijn om al die kleuters rond Y te zien: cuuuuute!!! ![]() |
| 27/02/2008 @ 15:04 Sanne | Oh Leen, het schoolbezoekje klinkt enorm tof ! Y. zal zich meteen goed voelen zo te horen. 't is wel een sociaal meisje hé. 'k ben benieuwd naar de fotootjes ! ![]() Ivm met China hebben we niet veel nieuws meer gehoord. B. had al laten blijken wat onze 'verwachtingen' (lees = eisen) waren om te vertrekken, nl. huis met tuin en geen appartement, ... en sindsdien is het er héél stilletjes rond. Nu ja, ze moeten weten wat ze willen hé. Ze willen alleen maar iemand sturen met minstens 10 jaar ervaring, iemand van het kader-niveau die zijn plan ginder kan trekken en de boel zelfstandig kan runnen... Dan moeten ze ook beseffen dat zo iemand meestal al een gezin heeft ook en ginder niet met kleine kindjes op een paar vierkante meter gaat gaan wonen. Maar ja, 't mag allemaal niet te veel kosten hé. ![]() Dan blijven we liever op ons gemak hier in ons eigen comfortable huis en ga ik ook mijn job hier niet laten varen... Ik denk dat ze eerst nog eens zullen polsen bij een paar andere mensen in de hoop dat die minder veeleisend zijn dan wij... ![]() Rien, wij hebben een bedje van Pericles. Wij hebben dat wel nog maar een paar keer gebruikt en het is nogal stroef. Vooral terug ineenklappen kost soms nogal wat moeite. Ik denk wel dat het wat door de nieuwigheid komt, mochten we het meer gebruiken, het zou waarschijnlijk wel wat beteren... Maar als je dat van jou niet goed kan uitklappen, dan zou ik het ook zeker niet meer gebruiken. Nu blijft F. nog mooi liggen. Maar eens hij zich gaat beginnen optrekken, gaat dat wel gevaarlijke situaties geven. Dan riskeert hij om ertussen te geraken volgens mij als de boel dan ineen zakt. ![]() |
< vorige pagina | volgende pagina >

zappyers waar zijn jullie (Pien, Ellen?
Veel succes vandaag!! Al tof dat je de verplaatsing niet moet maken vandaag. Kan je hopelijk toch op tijd stoppen...

. Ik blijf erbij dat ik dat niet snap hé, maar ja, ik ga er geen spel meer van maken, mijn zus en ik hebben zoiets van "we hebben ons gedacht gezegd, we gaan 'm toch niet doen veranderen van idee, maar daarom moeten we er nog niet mee akkoord zijn hé"
En ik zal het opdrinken op jullie gezondheid, dames!!
ik heb echt geen zin om hier nog een uur rond te dolen.