< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » zappyers waar zijn jullie (Pien, Ellen?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
zappyers waar zijn jullie (Pien, Ellen?
23/09/2008 @ 16:51
Pien

Online Status
Ik ben niet zo moeilijk hoor!
Link naar deze reactie
23/09/2008 @ 16:51
Pien

Online Status
En dan zou ik best een boekhoud-diploma hebben zeker??
Link naar deze reactie
23/09/2008 @ 16:10
g

Online Status Stuur bericht
massa volk zit er niet. dat geboortecentrum heeft in mei beurs georganiseerd en daar zijn toen alle 'klanten' geweest over een periode van x-aantal jaren en dat waren er toch een heel aantal. ik denk ook dat de drukte afhangt van de streek waar je zit, mentaliteit die er hangt (in steden als antwerpen en leuven zijn al kweet niet hoe lang van die geboortehuizen ed). maar zijt maar zeker dat er werk genoeg zal zijn. vraag volgt ook op aanbod he!

van de sessies weet ik niet, ben ik ook niet naartoe geweest (is ook, vind ik, nog te vroeg, ik wil eerst een goeie 12 weken echo, heb nog altijd schrik dat ik plotsklaps van mijn roze wolk afgebonjourd word!) maar ik hou je op de hoogte. ik zal anders vrijdag eens polsen of je niet naar haar mag bellen!

nu moet ik groentjes gaan halen en dan verder werken. pff, ben veel te moe en toch zal ik nog heel de avond mogen doordoen, kom er anders niet. en pien, bedankt voor het aanbod, maar denk niet dat je kan helpen, moet er zelf nog te veel bij nadenken hoe ik het allemaal juist ga doen (en 't is dat nadenken waarvoor ik nu te moe ben, erg he?!) je kan ook nog altijd op kantoor van B. komen werken flexibele uren, toffe collega's heb je alleszins (maar ik denk eerlijk gezegd dat dat niets voor jou is)

[Laatst gewijzigd door g - 23/09/2008 @ 16:11] - Link naar deze reactie
23/09/2008 @ 15:58
Pien

Online Status
Zitten die sessies rap vol? Is er echt genoeg vraag naar? Zoiets bedoelde ik.
Link naar deze reactie
23/09/2008 @ 15:58
Pien

Online Status
Om zo begeleiding aan te vragen en aan info-cursussen deel te nemen en zo?
Link naar deze reactie
23/09/2008 @ 15:57
Pien

Online Status
Ja, die uren, nachten, weekends, 't zal vooral dat zijn dat J niet oz goed zal zien zitten vrees ik. Maar tegen dat ik afgestudeerd ben zijn we in het beste geval 3 jaar later, en dan moet je eerst toch een aantal jaar ervaring opdoen voor je zoiets kan beginnen. Dus ik gok zo op mijn veertigste.... Man man man, waarom doe ik toch niet gewoon normaaaaal???
Link naar deze reactie
23/09/2008 @ 15:56
g

wat bedoel je met 'er rap bij zijn om plaats te hebben'?

Link naar deze reactie
23/09/2008 @ 15:54
Pien

Online Status
Inderdaad, een onderonsje!

Denk je echt dat dat een gat in de markt is? Moet je er rap bij zijn om plaats te hebben? (geen ervaring mee namelijk...)
Link naar deze reactie
23/09/2008 @ 15:47
g

't is hier een pien-g onderonsje aan het worden

Link naar deze reactie
23/09/2008 @ 15:46
g

voila se, dan heb je het gat in de markt gevonden!!! werkzekerheid troef! toch een goed argument: werk kortbij huis (we zullen maar niet spreken van de onregelmatige uren )
en ik kan geloven dat je geen begeleiding nodig had tijdens zwangerschap: je had gewoon je eigen echografist! je kon gewoon telkens zelf zien dat alles ok was!

Link naar deze reactie
23/09/2008 @ 15:42
Pien

Online Status
G, zo'n mooie site dat die hebben! Lijkt me dus echt de max om zoiets te doen, en hier in de streek is er nog niets dergelijks.
Link naar deze reactie
23/09/2008 @ 15:36
Pien

Online Status
Ja, ik heb eigenlijk nooit echt begeleiding gehad tijdens de zs-en, en eigenlijk ook niet zo veel gelezen en zo. Raar he? Ik had daar niet zoveel behoefte aan, dacht dat dat zo ook wel allemaal zou lukken en dat was uiteindelijk ook zo. Ik had maar 1 boek waar ik echt supergraag in las: The Pregnancy B o o k, iets redelijk oud, maar oh zo goed en herkenbaar geschreven! Ik had ook het chiqueste boek uit de Fn ac gekocht maar daar heb ik amper door gebladerd op die 3 keer 9 maanden. Maar alles wat met zwangeren, bevallen, boorlingen en bv te maken heeft interesseert me wel mateloos!! Ik moest het gewoon eerst onbevangen proefondervindelijk kunnen meemaken denk ik, nu wil ik er alles van weten!
Link naar deze reactie
23/09/2008 @ 15:14
g

eigenlijk doe jij de omgekeerde weg: nu pas alles over vroedvrouwen en geboortehuizen lezen als je je drie kinderen hebt (of je moet voor een vierde gaan onder het mom van de praktijk van binnenuit te leren kennen )
ik moet vrijdag naar vroedvrouw van b a b y k r i e b e l s

Link naar deze reactie
23/09/2008 @ 15:08
Pien

Online Status
Grappig dat je dat schrijft, ik zit hier al een hele tijd op die site en op sites van allerlei geboortehuizen te surfen!
Link naar deze reactie
23/09/2008 @ 14:36
g

pien, kijk eens op de website van de www. V L O V. be, vind je zeker wat je zoekt (en nog meer). stuur gewoon een mailtje naar die organisatie en zij zullen je zeker kunnen verder helpen!

Link naar deze reactie
23/09/2008 @ 14:23
Pien

Online Status
G, wihiiiii! Ik lig hier in een deuk met de uitspraak over grootouders-kinderen-kleinkinderen!! Inderdaad, 't is misschien nu ECHT wel het moment om mijn zin te doen, misschien merken ze het niet eens! Vanmorgen ben ik nog vanalles gaan regelen, heb nu eigenlijk vrijwel alle papieren in huis om eraan te beginnen... Nu toch nog eens kortsluiten met J..... Ik ga een afspraak maken donderdagmiddag om te zien welke vrijstellingen ik zou krijgen (niet veel in elk geval, dat bleek al aan de telefoon, maar daar doen we het ook niet voor natuurlijk!) Eigenlijk zie ik het zelf echt wel helemaal zitten...

RIEN RIEN RIEN, nog eens een oproêp aan jou: was dat doenbaar om een hogeschool-opleiding te volgen, waarom heb je het uiteindelijk geprobeerd en waarom ben je gestopt?
Ik ken zelf helaas geen enkele vroedvrouw, ik zou dus niet weten wie uit te horen, ik kan toch niet zomaar eender wie plots opbellen? Ik heb wel een heel lang telefoongesprek gehad met de opleidingsverantwoordelijke gisteren, zij had ook 7 jaar als vroedvrouw gewerkt, heb haar uitgevraagd over arbeidsvoorwaarden, leefomstandigheden, mogelijkheid tot combineren met een gezin, loon etc. Maar wou toch dat ik nog eens een second opinion kon uithoren.

G, wat voor werk is het voor imm? Zou ik eens kunnen komen helpen op één of andere manier? Anders graag hoor!
Link naar deze reactie
23/09/2008 @ 13:21
g

leen, wat is het verdict van zijn hand? misschien beter nu dan binnen een paar weken...
staat de naam nu al vast? is het een naam die wel hier eens vernoemd hebben
ben echt benieuwd naar je nieuwe klein meisje! nog een paar weekjes geduld!

oei nele, niet leuk om zo'n aanvaring te hebben met die collega. je moet maar denken dat hij binnen een paar jaar op pensioen is. en goed voor jou dat hoofd achter je staat! en laat die traantjes straks maar de loop, al is hij het wellicht niet waard. en deze avond vroeg in je bedje kruipen om wat nachtrust in te halen!

Link naar deze reactie
23/09/2008 @ 12:51
Nele

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hé G, ik vind het super van jou nog eens zo een lang bericht te lezen. Het was daar blijkbaar dik in orde bij Sanne. Zaterdag ga ik haar en de baby ook nog eens zien. Die zal alweer veel veranderd zijn; Wanneer gaat de date in oktober dor bij ellen, kwestie dat ik die dag reserveer.
Hier zopas bijna in tranen uitgebarsten op het werk, maar mij nog net kunnen inhouden. Is puur door de zwangerschap hoor, want anders laat ik mij zo vlug iet doen, maar een collega verweet mij echt van rotte appel terwijl ik er juist al maanden alles voordoe om hem zoveel mogelijk te betrekken in alles wat ik doe. Ik was er echt niet goed van. Tis zo een arrogante vent van 60 jaar en dan zo verwijten sturen (ja, twas via email en iedereen stond in copy) naar een zwangere vrouw, very dangerous!!nog een chance dat mijn diensthoofd achter mij staat (figuurlijk dan).
Zwanger en vermoeid zijn, het eist idd zijn tol; En vanavond gaat G de traantjes in volle ornaat op zijn bord krijgen vrees ik, want ze zitten er en zullen er ooit eens uitmoeten, heb hem al gewaarschuwd. Ik kijk er al naar uit schreef hij terug.

Nieuwe hersfstkleurtjes hier, de herfst is dus echt begonnen ja.

[Laatst gewijzigd door Nele - 23/09/2008 @ 12:51] - Link naar deze reactie
23/09/2008 @ 11:52
g

slecht slapen is blijkbaar eigen aan zwanger zijn, me dunkt. Ik lig ook elke nacht 1-2 uur (soms langer) wakker. niet plezant maar ik kan er niets aan doen, dus niet te veel bij nadenken. nadeel is wel dat ik overdag nog moeër ben en er ligt hier zooo veel werk voor imm. ik kan gewoon het niet meer bijhouden. en binnenkort nog zeer drukke periode op kantoor van B. en daar moet ik dan ook helpen, hij zit nu al te verzuipen in het werk in een normaal gezien 'rustigere' periode... en net als jj, nele, zie ik ook pas wat vrije gaatjes in het weekend pas eind oktober. maar we overleven het wel!

vero, nog steeds op vakantie vermoed ik? ik hoop dat je ontspannen terug komt!!

sanne, nog eens bedankt voor de ontvangst van zaterdag! ik ben eigenlijk vrij gemakkelijk met de fiets de bergop op geraakt. blijkbaar is mijn conditie wat beter dan ik vermoed (of de berg wat makkelijker dan ik denk - voor alle duidelijkheid, die 'berg' is relatief he, maar toch een steiler stuk van een 400 m vermoed ik). L blijft een schatje he! is j nu zondag ook ziek geweest? leuke bbq gehad? het was alleszins goed weer!

ellen, het was leuk om olivia eens in het echt te zien!! ze ziet er in het echt net zo goed en mooi uit als op de foto's! heeft ze nog geslapen in de auto?

rien, kom nog eens iets vertellen! over je kleine man of over je werk. heb je eigenlijk toffe collega's? ben je blij dat je veranderd bent van werk? doet F. het goed in de creche?

s. hoe loopt het met de verbouwingen? Niet te veel stress? vlot het een beetje? ik hoop dat je ergens nog een gaatje vindt om ons op de hoogte te houden (of een plekje waar je je pc kan zetten).

pien, doen wat je hart volgt! en niet mee inzitten wat je ouders ervan gaan denken. toen ik begon met webwinkel en later loopbaanonderbreking nam, had ik ook wat schrik van reactie van ouders enzo maar uiteindelijk zien zij je nu totaal anders dan 10 jaar geleden. Je zit niet meer onder hun vleugels, je hebt een eigen gezin, een compleet eigen leven waar zij ook niet meer dagelijks deel van uit maken... zij voelen zich wellicht minder verantwoordelijk voor je. bij ons thuis is het toch zo dat momenteel de kleinkinderen belangrijker zijn dan de kinderen... en het dus niet zo heel veel uitmaakt wat de kinderen doen... . uiteindelijk hebben zij je kansen gegeven die maken dat je nu bent wie je bent en daar mogen ze heel fier op zijn! en dat impliceert ook dat je nu keuzes maakt die je anders niet zou gemaakt hebben. ik zou er alleszins voor gaan, op voorwaarde dat J erachter staat. Want onderschat zo'n opleiding niet: je hebt natuurlijk je gewone lessen maar daarbuiten ook heel veel dingen die je buitenschools moet doen. en om dan nog erbij voor een gezin te zorgen en je nergens schuldig over willen voelen, dat is zwaar hoor. (ik heb een 4 jaar geleden een extra post-unief jaar gedaan, en ik had enkel huis en B om voor te zorgen en B heeft toen toch op een bepaald moment geklaagd dat hij mij zo weinig zag en we samen weinig tijd hadden, de laatste anderhalf maand van die opleiding kwam ik van het werk en begon toen onmiddellijk opnieuw voor die opleiding, en eer dat B klaagt...). Maar wij zullen je sowieso hier steunen, onze student!!! en ja, trakteer ons maar als je cum laude afstudeert .

allee, ik ga hier eens voortdoen, door hier te tetteren geraakt ook niets gedaan

Link naar deze reactie
23/09/2008 @ 11:47
Ellen

Aiaia, zoveel geschreven hier... Heb niet veel bijgelezen wegens tijdsgebrek.
wou gewoon even melden dat M nu ganse dagen naar school gaat. Vorige week deed hij telkens echt moeilijk om 's namiddags te gaan slapen en dit weekend wou hij helemaal niet meer. Zaterdag, bij Sanne, was hij zelfs echt goedgezind (had wel klein uurke geslapen in de auto). En zondag hebben we hem geprobeerd in bed te stoppen (hij was in de voormiddag gaan zwemmen met papa en dus echt wel moe, maar hij is 6 keer opgestaan en dan hebben we hem maar naar beneden gehaald.
Gisteren dus voor de eerste keer een ganse dag en 't is gelukt. Ik verwacht wel nog probleemdagen hoor, want zo ineens zonder slaap overdag, hij zal zijne weerbots wel nog hebben.

Ik laat jullie nu, ik moet eten en dan de rest van de dag werken.

Pien, ik zou dat echt fantastisch vinden dat jij aan die opleiding zou beginnen! Ze is jou op het lijf geschreven vind ik! Misschien wel eens informeren bij vroedvrouwen die je kent? Wil je dan als zelfstandige gaan later? Want ik denk dat je in een ziekenhuis niet echt veel mag doen als vroedvrouw en dat dat misschien wel frustrerend is. Maar als zelfstandige heb je meer vrijheid héen kan je thuisbevallingen en zo bijstaan en nazorg doen bij de mensen thuis! Lijkt me echt fantastisch om te doen!
Wat je ouders zullen zeggen... 'k weet het niet. Die zullen het waarschijnlijk zonde vinden van je studies als dierenarts en je doctoraat en zo. Mijn ouders zouden alleszins zo reageren en me zot verklaren. Maar uiteindelijk moet jij voor jezelf en voor je gezin beslissen waar je het gelukkigst in zou worden en ervoor gaan als zowel jij als J er volledig achterstaan!

Nu echt eten!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >