< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Babygeluk in 2006?Wie ook ?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
Babygeluk in 2006?Wie ook ?
24/09/2008 @ 09:32
Lieke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
L, Ella liet die aerosol ook niet gemakkelijk doen, maar dan gingen we voor de tv zitten en dan naar bumba ofzo kijken, toen ze nog heel klein was zongen we liedjes om haar af te leiden... tja je verzint vanalles om die 10 min snel te laten verlopen! Het begin van de aerosol is het belangrijkste.

Link naar deze reactie
24/09/2008 @ 10:03
Erika

tegen zeven uur 3 kids in bed? amai, das rushen.Hopelijk slaat de aerosol snel aan.Zoals lieke zegt mss tv opzetten ofzo?

Link naar deze reactie
24/09/2008 @ 13:52
M.

hoi meiden,

Laurine ligt lekker te slapen dus even tijd voor mama om wat te komen kletsen hier
gisterenmorgen was ze heel slechtgezind opgestaan en ik dacht 'amaai dat zal wat geven in de creche' maar in tegendeel, ze is heel flink geweest hoor, goed gespeeld en geslapen, veel gegeten en meer dan een half uur liggen knuffelen met haar 'tante' op de speelmat ben zo blij dat te horen, t is een teken dat ze daar echt graag is
vandaag is ze thuis gelukkig ook al gans de dag flink geweest en deze nacht nog eens helemaal doorgeslapen ook voor de verandering
vrijdag moeten we naar een trouw en dan is t een nacht bij opa en oma, zal weer raar doen om de zaterdag wakker te worden als ze hier niet is!

erika, ik pak ook altijd liever te veel mee dan te weinig hoor
mijn man vraagt soms of ik van plan op reis te gaan met al dat gerief dat ik meeheul

cindy, heeft Jochen al terug zijn draai gevonden nu na zijn feestje?
waar gaat Hanne dan blijven tot februari als jij moet werken?
mooie foto's ook hoor

L, t is de leeftijd zeker? Laurine heeft soms ook echt van die kuren en dan geraak ik er precies maar tot doorgedrongen
kan me voorstellen dat het 2 nog eens zo erg moet zijn
tot wanneer slapen ze dan s morgens als ze al tegen 19u in bed zitten? ik zou niet liever hebben dat Laurine wat vroeger gaat slapen, denk soms dat ze niet veel slaapt
van 20u30 tot 19u30, is wel 11u maar veel kindjes slapen toch meer dan t klokje rond hé

groetjes

Link naar deze reactie
24/09/2008 @ 20:37
L.

<m
mijn kleintjes moeten er om zes uur al uit, vandaar dat ze er zo vroeg ingaan..
ik wou dat ze wat langer zouden blijven liggen, konden ze ook iets later slapen he, maar ja...

Link naar deze reactie
25/09/2008 @ 13:13
M.

slapen ze in t weekend dat langer en blijven ze dan langer op?
komen ze vanzelf wakker om 6u of moet je ze nog wakker maken dan?

Link naar deze reactie
25/09/2008 @ 18:18
L.

ze worden helaas vanzelf wakker om zes uur (vooral in t weekeinde, in de week moeten we ze soms wakker maken)

Link naar deze reactie
27/09/2008 @ 15:43
cindy

Hey,

hier nog even tijd gevonden om te reageren. Hanne hangt nu in de draagzak op mij lekker te slapen en Jochen is buiten op de trampoline aan het springen met papa.

Gisteren is kind en gezin nog terug thuis geweest en Hanne weegt terug 3.820 kg. Ze is op een week tijd dus 420 gr aangekomen. Ze begint ook terug mooi mollig uit te zien, maar het is ook een echt hongerlijderke. Om de 3 uur drinkt ze een flesje van 120 ml + 4 schepjes leeg. 's nachts laat ze er soms 4 of 5 uur tussen, maar dat is maar 1 keer. Och ja, ik ben wel blij dat ze weer zo goed bijkomt. Ze is ook een heel rustig babytje nu. Het enige waar ze last van heeft, zijn haar billetjes. Die zien bijna constant rood en nu liggen ze ook open. We gebruiken al enkele dagen geen natte doekjes meer en smeren alle keren dermocreme op haar poepke, maar het wil maar niet weggaan. Iemand nog tips, want ze heeft echt pijn als we haar een zuivere pamper moeten aandoen

L, vervelend dat de kinderen ook in het weekend om 6 uur wakker zijn. Staan jullie dan allebei op of wisselen jullie af zodat je om beurten eens wat kan uitslapen? Hoe lukt het met de aerosol?

M, ik ga het meeste van thuis uit werken en voor de rest neem ik Hanne mee naar het werk of regel mijn afspraken zo dat mijn man thuis is met haar. Het zal niet zo gemakkelijk werken, maar ik vind haar eerder nog zo klein om naar de creche te doen.

Erika, hoe is het met Amber haar teruggeven? Heb je daar nu iets voor gevonden na die onderzoeken?

Lieke, Jochen en Hanne gaan inderdaad even samen naar de creche, maar ze zitten in verschillende groepen, dus ze zijn niet echt samen. Hoe gaat het met Daan en Ella? Heeft Daan nog zo flink doorgeslapen 's nachts?

Lotte, ook bij jou nog alles in orde?

Morgen gaan we met mijn ouders en zus naar een privé-sauna. We hebben dit aan mijn ma cadeau gedaan omdat ze dit jaar 50 is geworden. Ik verheug mij er wel op, alleen spijtig dat ik nog steed bloed verlies. Ik ga proberen een tampon te gebruiken, maar ik vrees ervoor of dat gaat lukken. Het is toch nog allemaal gevoelig daar beneden

Groetjes
Cindy

Link naar deze reactie
28/09/2008 @ 14:25
M.

L, en proberen ze langer te laten opblijven lukt niet zeker? als ze echt doodmoe zijn kun je er toch geen weg mee hé
hopelijk betert het wat met ouder worden, dan kan je al eens zeggen dat het te vroeg is en dat ze nog wat moeten slapen maar nu verstaan ze dat toch nog niet

cindy, fijn dat Hanne terug aan t bijkomen is
wel jammer van de rode billetjes, denk dat je niet veel meer kunt doen dan wat je nu aan t doen bent hoor
is t uitslag of gewoon roodheid? welke pampers gebruik je?
welke job doe jij wel dat je Hanne kunt meenemen?

hier alles ok, straks gaan we met een koppel vrieden en hun naar de speelplaneet, kunnen onze meiden eens goed ravotten samen
vrijdag zijn we naar een trouw geweest, was 4u en de dag erna tegen 10u op om Laurine te halen bij opa en oma, we waren wel wat moe
maar vandaag heeft onze meid tot 9u geslapen
we schrokken er zelf van als we wakker werden dat het al zo laat was
lief van ons meisje om papa en mama wat slaap te laten inhalen

ga er vandoor, Laurine is wakker aan t worden

groetjes

[Laatst gewijzigd door M. - 28/09/2008 @ 14:26] - Link naar deze reactie
29/09/2008 @ 07:25
L.

Cindy
het hangt ervan af wat we doen... soms blijft er een van ons liggen, meestal ik eerlijk gezegd (ben de laatste tijd weer helemaal op!) en soms staan we beiden op... we willen ook in tweeekeinde toch ff proberen genieten van samen ontbijten en dat kan al niet als we elk om beurt opstaan he
en mijn manneke die gaat elke zondag fietsen dus dan hebben we zoizo al niet veel aan ons ochtendlijk samenzijn dus ja... t is was kiezen he

M
ja, wie weet blijven ze wel later langer liggen.. Voor onze Yerko hebben we zo een lampje met twee stukken, één konijn dat slaapt en eentje dat wakker is en met rugzak en zonneke is afgebeeld.
dat kan je instellen.
hij weet al héél goed hoelang hij moet blijven stillekes liggen: tot het konijntje wakker is. dat lukt eigenlijk héél goed...de twins zijn daar nog wat jong voor hé

Link naar deze reactie
29/09/2008 @ 09:17
M.

L, is idd wel een heel goed idee met dat konijntje dat slaapt en wakker is en aangezien het bij Yerko werkt zal het later bij de twins ook wel lukken
alleen jammer natuurlijk dat je er nu nog zo vaak vroeg uitmoet hé
komen ze eigenlijk s nachts nog veel wakker?
hier is Laurine al 2 dagen aan het slapen tot 9u30 ongeveer, is echte luxe maar ze komt s nachts wel enorm veel wakker en dan voel je wel hoor
zou dan liever hebben dat ze maar tot 7u30 of 8u slaapt maar aan 1 stuk door

Link naar deze reactie
29/09/2008 @ 14:14
Lieke

Cindy, ik denk dat Daan het lang slapen weer verleerd is! Al 3 nachten achter elkaar is hij er rond 2u à 3u... ik kan hem meestal nog een half uur sussen met een tut..; maar dan moet hij echt wel zijn fles hebben. Ik hoop dat het snel weer over is...

M, hoe was het in de speelplaneet? Hebben de kinderen zich kunnen uitleven?

Wij zijn gisteren naar de dierentuin geweest, echt een fijn dagje uit met het gezinnetje! Genoten van de laatste zonnestraaltjes... Het was echt wel gezellig!

Vorige week hadden we foto's laten nemen bij de fotograaf, ik heb er enkele op mijn profiel gezet. Wat vinden jullie ervan?

Link naar deze reactie
30/09/2008 @ 07:28
L.

M
snachts slapen die gewoon door zenne! tenzij er iets is, verkouden of ziek of zo...

gisteren de eerste keer geaerosolt
k vond het vreselijke
elk met een huilend (wat zeg ik brullend) kind op schoot
en Yerko helemaal over zijn toeren omdat hij niet wist welk broertje eerst troosten!

Link naar deze reactie
30/09/2008 @ 09:34
Lieke

L, is het de eerste keer dat ze aan de aerosol moeten? Of hebben ze dat ooit nog gedaan?

Daan heeft ons vannacht nogal verwend seg, hij heeft geslapen van 20u30 tot 7u!! Ik ben een paar keer gaan luisteren of hij nog wel ademde, ik was er niet gerust in... dus eigenlijk heb ik niet zo goed geslapen

Link naar deze reactie
01/10/2008 @ 07:27
L.

hoi dames

hier alles ok met de twins
gisteren weer een aerosol toegediend aan de kids en t ging al héél wat beter als de avond ervoor (bijna niet meer brullen en ze voelden zich er al minder bedreigt door...)
vorige keer hebben we ze elk in een andere plaats gegeven en dat waqs misscien ook wel fout, ze hoorden elkaar huilen en wisten niet waarom he!!
enfin, gelukkig ging het deze keer héél wat beter en we hopen dat het deze avond op hetzelfde gaat gaan!

lieke
tis de eerste keer voor zowel ons als de twins...
maar ze deden t goed he!!

Link naar deze reactie
01/10/2008 @ 08:27
M.

hoi,

ons Laurinetje heeft gisteren haar 1e 2 stapjes gezet in de opvang! super hé, vind het wel jammer dat ik er niet bij was maar als ze het thuis nog eens doet zal het voor ons ook als de 1e keer aanvoelen
ze staat nu al vaak recht uit het niets, heeft dus niets meer nodig om haar aan recht te trekken
ze zeiden in de opvang dat het nu vast niet lang meer zal duren eer ze er mee weg zal zijn
we waren zowiezo van plan om zaterdag nieuwe schoentjes te gaan kopen voor onze dus t komt nu nog goed uit ook
ben supertrots op haar hihi

lieke, blijkbaar dat Daan het gehoord heeft dat hij weer minder goed sliep, aangezien hij jullie verwend heeft met een goede nacht
was t deze nacht ook goed?
de speelplaneet was heel leuk, t was mooi weer en daardoor was er niet veel volk en hadden ze alles voor hen alleen
we hebben vooral veel gespeeld in het springkasteel en ballenbad
de dierentuin wil ik ook nog eens naartoe maar dan als het terug mooi weer begint te worden
mooie foto's hoor trouwens, echt knap gedaan, zo in zwart wit

L, fijn dat de aerosol beter gaat nu, t is even wennen hé, zowel voor jullie als voor de kids

groetjes

Link naar deze reactie
03/10/2008 @ 09:34
Erika

allo;

't is hier maar stillekes precies!

ons meisjes zijn weer goedgekeurd, ze zijn allebei van hetzelfde kaliber (lange smalle)
Myrthe is op 25maand 91cm en weegt 11kg.
ons Amber op 14weken 61,5cm en 5,5kg.
de haargroei van Myrthe moeten we in't oog houden, zolang het zo blijft geen probleem, anders moeten we ff bloed prikken (hormonaal) voor te zien of ze geen cushing of te hoog testosterongehalte heeft. Verder blaken ze beiden van gezondheid.Amber moet nog de Nutramigen krijgen maar we mogen stillekes afbouwen en overschakelen op soja. Voor de echte zware koemelkallergie zou ze normaal boebeltjes op haar gezicht moeten gehad hebben, en dat was niet.
Ze is alleszins ergens allergisch van in de pap.Dus als we met soja terug verslechtering zien, moet ze tot haar 1jaar Nutramigen drinken.
De kinderarts vond haar een héél erg actief, goedlachse baby. Natuurlijk na de prikken was da wa anders
Wie heeft er ook Rotarix laten geven?

Ons meisjes zijn gisteren samen om 21u gaan slapen, en ze liggen er nu nog beiden in! ongelooflijk! Heb al ontbeten en ff naar de huisarts gebeld, want ik zit met een hardnekkige blaasontsteking, medicatie verhoogd en kweekje van urine laten nemen.
Heb wel wat last van spotting door m'n spiraal ... Lotte had jij dat ook?
Verder heb ik ontdekt dat ik een nieuwe hobby heb: koken. Heb er nu de tijd voor, en het lukt wel! Zou graag een cursus gaan volgen... Alleen de doodsimpele, huismoedersrecepte 4/4 cake lukt nooit! altijd pap nog vanbinnen... heeft iemand hét recept? al geprobeerd van internet, boerinnenbond, piet huysentruyt ... of ligt dat aan mijn oven? (combi)...

L. wat moet je aerosollen? ventolin met atrovent of duovent?
Lukt het steeds beter? ik vond dat als kind ook grellig, de eerste keer, en toen was ik al 14jaar ... je krijgt een soort 'nijpend' gevoel met dat masker met stoom en lawaai uit dat bakje. Flinke ventjes hoor! Waren ze ziek?

Lieke, mooie fotokes!Hoe is het nu daar? Heeft hij nog last van reflux?
Volgens mij heeft Daan een 8-wekensprongetje!
Amber is net die van 12w gepasseerd, zij krijgt die telkens 2w later omdat ze 2w tevroeg is geboren, en dat is echt zoals in het boek.
Zij mept nu tegen haar beestjes in de relax, 'roept' in haar box, zit veel op haar handjes te zabberen, trekt zich recht als je haar 2 handen vasthoudt. 't ga zo rap ... dit is een veel hevigere baby als Myrthe, die zal wel veel sneller baby-af zijn ook vrees ik ...

Cindy, moet je Hanne nog wegen? Voor een rode poep pak ik Inotyol en als ze echt open, kapot is: ff eosine, dat laten indrogen, helpt zeer goed.
zoveel mogelijk aan de lucht laten drogen.
Wss met die nieuwe pap andere soort stoelgang, dat bijtend is.
Jochen nog steeds blij met zn zusje?
Hoe was het in de sauna? Ik mocht 3weken ni in bad/zwembad/tampons gebruiken, ik hoor soms 6weken ... heeft je gyn er iets over gezegd?

M. leuk he die eerste stapjes! ja nu moet ze degelijke schoenen krijgen, alhoewel het beste blootvoets is of op bobuxen, ze moeten nl. hun voetjes goed op de vloer neer kunnen planten. Als je nu al schoenen met zolen koopt voor de voet zijn die wel stevig maar ze moeten er wel goed mee kunnen stappen.Dus mss nog ff wachten tot ze echt goed alleen stapt.

Allee, ik hoor beweging boven... doei!

Link naar deze reactie
03/10/2008 @ 15:41
cindy

Hey,

M, proficiat met Laurine haar eerste stapjes!! Heeft ze het thuis ook nog gedaan? Spijtig dat het in de creche was, maar ja.

Lieke, hele mooie foto's van jullie gezinnetje. Erg he, dan slaapt hij eens door, dan ben je weer ongerust Ik hoef niet ongerust te zijn, Hanne slaapt al 3 nachten achter elkaar nauwelijks. Ze slaapt tussen haar voedingen maximum een uurtje. Mijn man en ik wisselen elkaar nu af met onder met haar te blijven zitten, zodat de andere toch eens kan slapen. Alleen op ons wil ze slapen 's nachts, zelfs tussen ons in bed is niet goed genoeg. Hopelijk betert het weer snel, want zo wordt het wel heel vermoeiend.

Erika, geweldig dat je meisjes zo goed hebben geslapen. Die 4/4-cake lukt hier ook niet zo denderend. De buitenkant veel te hard en van binnen mocht hij wat harder zijn. Ik ben dan ook wel geen kookwonder, maar ik zou ook wel willen weten hoe het dan wel moet.
Had Myrthe teveel haargroei op haar rugje? Ik denk dat ik iets gemist heb. Myrthe is wel een grote, he. Jochen was 2 weken geleden 88 cm.
De sauna is heel fijn geweest. Eigenlijk mocht ik ook geen tampon gebruiken, maar ik vond het zo stom om daar de hele tijd te zitten en niks te mogen. Plezant was het wel niet, want ik gebruik het voorlopig toch niet meer, maar 1 keertje zal wel geen kwaad gekunt hebben.

Zo, ik ga door nu. We gaan nog even weg en om 18u komen mijn ouders eten.

Groetjes
Cindy

Link naar deze reactie
03/10/2008 @ 15:42
cindy

Ah ja, Hanne woog gisteren op K&G al 4.090 gr en is 53 cm groot. Ons meisje doet het dus goed. Haar poepje is trouwens ook weer beter. Alle keren Dermocrem en als het open ligt eosine.

Link naar deze reactie
04/10/2008 @ 13:44
Lotte

hallokes iedereen,

@Lieke: slaapt Daan terug al wat beter? 't is vermoeiend é als ze zo slecht slapen. Nu ja, hij is nog klein hé. Tot wanneer ben je eigenlijk nog thuis?

@L.: ik heb met Lily ook al moeten aerosollen maar zij was nog een pak kleiner dan je ventjes nu hé. dan beseft ze dat ook veel minder. Kan mij voorstellne dat uw ventekes er niet gediend met waren!

@Erika: ik heb ook spotting sinds ik mijn spiraal heb. Wel vervelend soms omdat je dat helemaal niet kan voorzien. Ineens zit je dan op het werk op het toilet en lap, een plek... 't is nu de laatste weken precies wel beter bij mij.

@M: leuk dat Laurine gaat stappen! 't is toch wel gemakkelijk als ze zelf al eens wat stapjes kunnen zetten. Moet je er niet altijd met rondzeulen en als ze het beu zijn in de buggy, kunnen ze zelf al wat rondwandelen.

Ik ben donderdag met Lily ook naar k&g geweest met Lily. ze weegt nu 7,2 kg en is 64,5 cm op 26 weken.
Vroeger zat ze altijd bovenaan de curve,nu wat meer naar het midden toe. Maar dat is normaal als je van bv overschakelt naar vaste/fles voeding. zeker omdat het vrij lang geduurd heeft eer ze goed patatjes at. Maar ze volgt nog altijd mooi haar curve dus er is niks abnormaals.
Ze is helemaal goedgekeurd door de dokter. Moest gelukkig deze keer geen spuitjes krijgen.
@Erika: ik heb dat rotarixvaccin ook gegeven maar dat wordt oraal gegeven hé.

Ik heb heel wat foto's op facebook staan van de kids, ik zal de link es posten:

http://www.facebook.com/album.php?aid=89834&

voila, nu kunnen jullie mijn dochters es bewonderen!

[Laatst gewijzigd door Lotte - 05/10/2008 @ 08:11] - Link naar deze reactie
04/10/2008 @ 14:06
L.

hoi allemaal

hier een beetje stil geweest, ben bezig geweest met solliciteren, t ging naar een finale ronde toe en opeens laten ze me weten dat het bdrijf nog niet klaar is voor een fulltime QM, was er helemaal door aangedaa, was een fijn bedrijf op amper 5km van de deur...
nu hebben ze misschien volgend jaar iemand nodig... en is t voor mij nu beslissen of ik nog een jaar wil wachten of iets anders ga zoeken???
heel zwaar geweest emotioneel...

en zondag werken- openbedrijvendag!

M
wat super van laurine!!

erika
wat goed dat je meisjes weer zijn goedgekeurd!!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >