< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Babygeluk in 2006?Wie ook ?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
Babygeluk in 2006?Wie ook ?
25/03/2008 @ 13:51
M.

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hoi allemaal,

iedereen een leuk paasweekend gehad?
hier alles ok, t paasweekend is voorbij gevlogen en heb gisteren moeten werken dus t was geen lang weekend.
zaterdag vooral veel in t huishouden gedaan en wat extra met Laurinetje bezig geweest
zondag bij de familie en ja ook hier zijn de klokken geweest bij de grootouders: kledij en chocolade, deze laatste mogen we dus zelf opeten heel lekker maar slecht voor de lijn hihi
we zijn ook naar K&G geweest vorige week met Laurine, ons meet nu al 70,5 cm en weegt 7,620
ook haar bovenste tandjes beginnen nu klaar te zitten
ik moet zeggen, ze heeft er wel behoorlijk wat last van: moeilijk eten, minder slapen en hangerig zijn
t is vooral haar melk dat ze niet meer wil drinken of zou die niets met de tandjes te maken hebben? wanneer waren jullie kindjes de melk beu?

cindy, leuk dat Jochen zoveel heeft gekregen, hier beperken ze zich gelukkig nog wat want Laurine is nog zo klein, ze begrijpt het toch nog niet. geniet nog maar van de vrije dagen

groetjes

Link naar deze reactie
25/03/2008 @ 13:02
cindy

Hey,

M, goed dat de job zo goed meevalt. En ook goed dat je een creche gevonden hebt die je aanstaat. Dan ga je toch met een veel geruster hart werken hoor.

Hoe is Pasen geweest voor de kindjes?

Jochen heeft veel te veel gekregen. Als we al die eitjes moeten opeten, zijn we nog wel een tijdje bezig. Ik heb een paar fototjes op mijn profiel gezet ervan.

Erika, sterkte met het verlies van je grootvader. Is de begrafenis al geweest?

Voor de rest niet zoveel te vertellen. Ik heb nog tot donderdag vrij. Ze zijn nu ook de lamellen thuis aan het ophangen. Dat geeft direct een ander zicht nu. Ik ga mij deze avond al veel meer op mijn gemak voelen.

Groetjes
Cindy

Link naar deze reactie
22/03/2008 @ 10:45
M.

hoi,

heb nu eindelijk ook weer eens wat tijd om langs te komen, donderdag en vrijdag gaan werken en dan nog wat bezig zijn met Laurine en de dag zat er weer op.
de 1e week is snel gegaan, heb al veel bijgeleerd en t is echt wel een leuke job. moet wel werken op paasmaandag maar mijn man ook dus dat geeft nog niet zo.
we hebben ook opvang gevonden: een creche hier in de buurt
t is met 2 verzorgsters, er is veel plaats om te spelen en alles ziet er heel netjes en leuk uit
ook de verzogsters leken me heel lief en vriendelijk
volgende week gaan we langs voor de inschrijving en denk dat tegen begin april Laurine dan naar daar zal gaan
voorlopig gaat ze naar onze ouders en vind dat nu wel even goed
zo kan ik wennen aan de nieuwe job zonder te piekeren of alles wel ok is met mijn
nuja, heb een goed gevoel bij de creche dus t zal ook wel meevallen
t is wel een redelijk dure creche, in vergelijking met de opvang die we hadden maar voor ons heb ik het over, betaal liever wat meer en dat ik met een gerust hart ze kan daar laten dan dat ik minder betaal en geen minuut op mijn gemak ben, want amaai, ben in plaatsen geweest ik schrok echt hoe t er aan toe ging!
enfin, nu maar lekker genieten van t weekend met mijn ventje en dicht bij mij

L, goed dat de kids toch niet ziek aan t worden zijn
geniet maar van de 2 weken verlof

cindy, mijn job is heel gevarieerd, facturatie, producten en klantendossiers aanmaken, beetje reclame, statistieken bijhouden,... nuja voor de 1e week was t een beetje leren en vooral veel kijken maar dat zal wel snel komen dat ik zelf mijn draai zal vinden
dus je creche is verdeeld in groepen? is t dan telkens een andere verzorgster en andere kindjes misschien aangezien Jochen er last van heeft? hoe is t nu met je man? al wat beter?

lotte, oei kapotte pc, we zaten hier al te denken dat je al bevallen was
hoe was t bij de gyn? t zal nu wel niet meer lang duren hoor!

erika, innige deelneming met het overlijden van je opa veel sterkte meid
hoop dat je het snel een plaatsje kunt geven
hoe voel je je nu?

lieke, Laurine gaat nu voorlopig dus naar onze ouders dus t wegdoen valt redelijk mee, denk wel dat er een traantje zal vloeien de 1e dag naar de creche hoor
enja ik heb ook al gehoord dat jongens echt veel aan de mama hangen en knuffelbeesten zijn

groetjes

Link naar deze reactie
21/03/2008 @ 19:53
L.

hoi dames

k heb er deze avond weer 1.45u over gedaan om thuis te geraken... wat was dat zeg!! zo een file overal!! niet te doen, begint paasvakantie, sneeuw en regen.. en iedereen maar remmen!! pfftt
enfin, k ga me niet druk maken, k heb nu (hehe) twee weken vakantie, want de creche is toe!
maar k geef er niet om zenne, alleen beetje beter weer zou wel fijn zijn!!

hier gelukkig geen zieke kids
dus dat scheelt al he

ERIka
gefeliciteerd met de goede echo, en ook mijn deelneming he!

cindy
wat leuk, eens van elks...
zalig toch!!!

Lotte
spannend he!!!

Link naar deze reactie
21/03/2008 @ 13:33
Lieke

Erika, fijn dat alles in orde is met jullie 2de kleine meid!! Dan ben je wel een pak geruster hè, als je dat zo gezien hebt.
Heel veel sterkte met het overlijden van je grootvader.. ik hoop dat je het snel een plaatsje kunt geven! Het is niet gemakkelijk om iemand te moeten afstaan, ik heb het zo ook nog regelmatig moeilijk met het overlijden van mijn oma, en dat is zelfs nu al bijna 3 jaar geleden...

Erika, ik ben heel blij dat we een zoontje krijgen, Ella is nogal een papa's kindje (behalve als ze ziek is of pijn heeft dan is het enkel mama die telt)... en naar het schijnt zijn jongens echte knuffelaars die dan weer meer naar mama neigen... dus kijk er wel enorm naar uit!
Dan hebben we van elk geslacht ééntje, ben benieuwd hoe ze van karakter en doen gaan verschillen...
We hebben al een jongensnaam in ons gedachte, maar in de familie van mijn man is er al een zoontje met dezelfde naam, dus we twijfelen nog een beetje...

Lotte, goh het komt wel echt dichtbij hè, bijna een 2de dochter in je armen!!

L, nog geen zieke kindjes?? Hopelijk blijven ze ervan gespaard!

M, en hoe verloopt het nu met jou? Lukt het een beetje om Laurine weg te brengen?

Link naar deze reactie
21/03/2008 @ 12:37
Erika

En net na ik mijn berichtje heb gezet kreeg ik telefoon dat mijn grootvader is overleden ...
wat een piek en dan dal van emoties ... kan het ni plaatsen ...

Link naar deze reactie
21/03/2008 @ 11:14
Erika

Gisteren naar mijn gyn geweest, kreeg een pluim omdat ik geen gewicht bijkom maar ons al wel goed.
Mijn placenta ligt niet meer zo laag, dus zeker om die reden geen keizersnee!

Vandaag ben ik dan voor een uitgebreide 3D echo geweest (die terugbetaald wordt om medische redenen) bij een andere gyn.
Heel vriendelijke dokter, ons meisje lag echt met haar spleetje naar ons toe haha!
ze is kerngezond verklaard, met alles wat te meten en te kijken valt.Geen hazelip,klompvoeten,3 arteries in de navelstreng...
Ze weegt nu een 900gram en heeft hetzelfde neuzeke als Myrthe op de echo's!
Heupdysplasie kon hij niet zien, daarvoor was ze nog te klein.

Lotte: hoe was jouw controle bij de gyn? gaat het een stevig boeleke worden?

Cindy, hopelijk krijg jij en en jochen geen griep nu he? Voel je je kindje al veel bewegen?

Lieke, alles goed? zijn jullie er al uit, van jongensnaam? Had je graag terug een meisje gehad?

M. moet je elke week 3dagen werken? werk je dan meer dan 19u/week?

L. zijn de kindjes ziek? is't roodvonk??

Link naar deze reactie
20/03/2008 @ 10:27
Lotte

ja, sorry dat ik hier nog niet eerder ben geweest... Computer kapot en nog geen nieuwe.
Mijn vriend heeft nu vandaag zijn laptop eens thuis gelaten zodat ik mijn mail ook es kan checken en hier es kan komen piepen.
Straks ga ik onze nieuwe computer bestellen en hopelijk hebben we hem dan volgende week.

En neen... nog niet bevallen . pfff, begin het wel een beetje beu te worden en word ook wel zenuwachtig.
er rommelt nog niks maar dat wil natuurlijk niet veel zeggen. Morgen nog es naar de gyn, hopelijk heb ik al iets van ontsluiting of toch al een teken dat het toch vooruit gaat.

@Lieke: bij mila ben ik 4 dagen overtijd gegaan en dan is het ingeleid. Maar ik wil niet dat ze het nu al zo snel inleiden, wil echt een natuurlijke bevalling.

@M.: leuk dat je werk gevonden hebt!
Lukt het nu allemaal een beetje met Laurine en opvang?
Ik ben ook volop mijn cv aan het versturen maar voor de meeste jobs hebben ze direct iemad nodig en als ik zeg dat ik pas vrij ben vanaf augustus, is mijn kandidatuur al snel afgeschreven...

@L.: toch nog geen zieke kindjes hoop ik?

@Erika: al een chance dat je oog uiteindelijk vanzelf is overgegaan. Anders moest je misschien weer medicamenten of zo beginnen nemen die kwaad kunnen voor de baby.

Voor de rest alles ok hier, ben aan het genieten van mijn zwangerschapsverlof.
ben het echt rustig aan aan het doen. Gisteren gordijnen gaan bestellen voor op de kinderkamer: knalroze! Zal wel leuk zijn, lekker kitscherig!
Mila is ook heel flink, ze blijft wel naar de creche gaan. Is het beste denk ik, wil haar niet te veel uit haar gewone ritme halen en ze gaat zo graag spelen bij de kindjes!

Link naar deze reactie
20/03/2008 @ 08:42
cindy

Hey,

Erika, gelukkig was het niks met je oog. Wel stom van die dokter ja. Is Myrthe nog zo moeilijk? Ja, sprongetjes, is dit dan niet het laatste?

M, fijn dat je eerste dag goed is meegevallen. Vandaag van 10 tot 18u dan. Wat voor werk doe je eigenlijk? Jochen zit ook in een creche. Op zich ben ik er wel content van, maar de laatste tijd heeft Jochen het wat moeilijk. Hij kan zich toch niet zo goed aanpassen in die nieuwe groep. Ik hoop dat dit wat betert als hij nog iets ouder is.

Lotte, en?

L, hopelijk toch geen roodvonk bij de kindjes, maar ja, koorts kan zoveel oorzaken hebben.

Hier heb ik voor Jochen nu de 5+ van Babydry gehaald. Hij is hier nu toch al 2 nachten droog mee.
Mijne man is ook thuis met de griep. Hij had gisteren 39.8° koorts. Hij kan niks meer en dat weegt toch wel door. Zelf ben ik ook al een week verkouden en begin het nu wel stilaan te voelen.

Groetjes
Cindy

Link naar deze reactie
20/03/2008 @ 07:25
L.

M
hoe is de eerste werkdag verlopen??

voor de rest met de rest alles ok??

hier zijn de kids nog wat koorts aan t krijgen maar nog niet erg genoeg om te weten wat er gaande is.

Link naar deze reactie
19/03/2008 @ 14:41
M.

hoi,

ik kom even laten weten dat mijn 1e werkdag nog al bij al goed verlopen is. ik heb wel nog geen eigen bureau, die is besteld en t zal wel nog een paar weken duren dus voorlopig is t wat behelpen maar ik heb wel al een mooi plaatsje gevonden voor Laurine haar foto te zetten t was leuk dat ik er zo af en toe eens kon naar kijken
aangezien ik maar moest werken van 13u tot 17u is t wel heel rap gegaan, morgen en vrijdag zal t wat anders zijn, 2 volle dagen na elkaar maarja we gaan t wel overleven zeker?
t is een leuke baas en fijne collega's dus ik kan niet klagen, er speelt ook muziek wat ik wel tof vind
nu is t wel nog wat wennen en t lijkt allemaal wel wat veel om te onthouden maar met tijd komt het wel.
t is ook wat zoeken nu op de balans te vinden tussen huishouden en werk en mijn
ik heb niet echt graag dat het rommelig is maar wil ook veel met Laurine bezig zijn dusja even zoeken
wat de opvang betreft, we hebben maar besloten om iets anders te zoeken want zo gaat het niet voorlopig is Laurine bij mijn ouders en schoonouders dus we moeten ons niet echt haasten
ik ben gisteren langsgeweest in een mini-creche maar t was niet helemaal naar mijn gedacht
heb nog een grote creche, nog 2 kleine creches en een om om te bezoeken
waar gaan jullie kindjes eigenlijk naartoe?

lieke, fijn dat de echo zo goed gegaan is en dat de controle ok was en idd een koningswens

cindy, jij moet nog even geduld hebben voor te geslacht hé, ben je nieuwsgierig?
hopelijk betert de diarree van Jochen snel
hier nog nooit last gehad van lekkende pampers en ik gebruik nochtans die van t kruidvat

erika, wat stom van die dokter zeg, t is idd net of je t zomaar zou verzinnen en voor de lol daar zou gaan zitten wachten
maar bon, t is weer beter nu en dat is t voornaamste
hopelijk is Myrthe haar sprongetje snel over, je komt er bij momenten zot van zeker?
welke auto is t ook alweer?

L, hopelijk blijft het goed met de kids
slapen ze nu al wat beter?

groetjes

Link naar deze reactie
19/03/2008 @ 07:26
L.

hoi dames

hier gelukkig nog niets abnormaal te merken aan de kids, dus we houden hout vast he!
stel je voor dat ze ziek zijn in t paasverlof, al onze plannen aan deugen dan... enfin, afwachten blijft de boodschap
incubatie zou tussen 2-7 dagen zijn na contact met een besmet kind... dus als we t einde van de week halen zijn we er goed mee weg gekomen!

Lotte
ca va???
laat iets horen

met de rest alles bonN??

Link naar deze reactie
18/03/2008 @ 22:23
Erika

oja Lotte, jij hebt meldplicht he... as je hier ff ni bent denken we mss da je bevallen bent

Link naar deze reactie
18/03/2008 @ 13:04
Erika

hoi,

tegen dat ik gisteren in het ziekenhuis was de blaas op mijn oogwit gesprongen! die oogarts deed precies of ik had gelogen ik zee: ik heb da hier ni uit mijn duim gezogen zenne, kheb wel wa anders te doen dan 2u in een wachtzaal te zitten! Bam, ze zei niks meer.
Dus, geen infectie te zien en mijn irritatie ging vanzelf wel weggaan en idd vandaag heb ik weer een normaal oog.

L. hoe lang is de incubatietijd met roodvonk?
Was het een meerlingen meeting van op dit forum ergens?

M. denk het de eerste keren erg is om je dochtertje weg te doen, maar dat went wel hoor. Zeker als je zolang bent thuis gebleven.

Lieke, duidelijk een zoon! Veel blauwe spulletjes kopen dan!
Ben ook de dag voor de inleiding bevallen, haha precies of die prutsen worden da gewaar da ze liever natuurlijk geboren worden!

Cindy, ik vind Babydry geen goeie pampers, had er ook altijd lekken mee en hebben active fit 4+ en daar nooit lekken mee. Die rekken ook heel goed mee zodat je geen te grote maat moet kopen.

Ons Myrthe zit precies weer in een sprongetje! (of is dat niet rond 19-20maanden?)
Ik mag haar ni helpen met eten, ze weigert haar bokes, eet dus eigenlijk veel minder, die groeimelk wil ze ook al ni meer.
Ze krijgt regelmatig driftbuien dan leg ik haar neer want anders zou ze zo zich slap laten hangen dat ze zich pijn doet.
Puur uittesten, want ik ben altijd thuis met haar. En ik kan daar soms zo zot van worden hé, dat gegil of als er iets niet lukt, dan zet ze ook zo'n meuz-geluiden op pfff

Zaterdag heb ik mijn nieuwe auto, 't is net paasweekend en mss maandag naar de dierentuin.
Ik schat nog zo'n 3weken werk en de zolder is af.We kunnen er niet aan doorwerken, Kevin doet zoveel uren tegewoordig.

Link naar deze reactie
18/03/2008 @ 12:04
Lieke

Cindy, wij gebruiken ook pampers 5 baby dry voor 's nachts, omdat Ella ook het probleem had van natte pyama's en bodiekes 's morgens. bij ons helpt dit wel, ik denk dat sinds we ze gebruiken, dat ze nog 1 keer nat is geweest 's morgens.
Leuk hè, die werkjes vanuit de crèche, Ella komt ook geregeld met tekeningen en kronen enzo thuis, ik houd ze allemaal bij, haar eerste kunstwerkjes. Deze week gaat ze paaseitjes rapen en nu hadden ze in de crèche een mandje gemaakt... zo schattig.

Link naar deze reactie
18/03/2008 @ 11:11
cindy

Hey,

Lieke, proficiat met je zoontje Een koningswens. Fijn dat alles in orde was met hem.

Bij ons bij de gyn was ook alles in orde. Het geslacht wou ze nog niks van zeggen omdat het nog wat vroeg was. Nog even geduld dus voor ons 9 mei heb ik de 20 weken echo, dus dan zullen we het weten als ons pruts haar/zijn beentjes wilt opendoen.

M, veel succes straks op je nieuwe job. In het begin is het even wennen hoor om haar weg te brengen, maar zij denkt er echt nog niet zo over na hoor. Jochen weende soms een beetje als ik vertrok (rond 11 maanden was dit het ergst) maar als ik dan buiten ging en even bleef luisteren was het dadelijk gedaan. Er zijn ook momenten dat hij als ik hem breng totaal niet meer geïnteresseerd is in mama, dus dat zal wel meevallen. Jij gaat er meer last van hebben dan Laurine. Heb je al een oplossing voor de opvang tot 18u00?

L, ik hoop dat je zoontjes geen roodvonk krijgen. Jochen heeft dit ook gehad en heeft er toch fel keelpijn van gehad. Zijn ze fel in contact gekomen met die kindjes?

Erika, hoe is het met je oog? Heb je al een uitslag?

Voor de rest niet veel nieuws. Vandaag in de creche een eerste werkje van Jochen meegekregen. De begeleiders hadden lijm op een papier gedaan en daar mocht hij macaroni op plakken. Zo lief Hij heeft de laatste dagen wel weer fel diarree. Ik moet hem soms meerdere keren per dag anders aandoen. Ook 's morgens is hij weer bijna elke morgen nat. Ik had dit altijd als zijn pampertjes wat klein werden, maar hij draagt al maatje 5 van Pampers baby dry 's nachts. In feite is hij nog te licht voor deze maat, maar toch lekken ze Ik heb eens gekeken voor nog een groter maat, maar die heb ik niet gevonden. Ik dacht thans toch dat pampers nog groter gingen dan 5. Heeft iemand hier ervaring mee? Welke pampers gebruiken jullie 's nachts?

Groetjes
Cindy

Link naar deze reactie
18/03/2008 @ 10:37
Lieke

M, heb je juist gemist zie ik... veel succes deze namiddag!! Laurine zal het wel begrijpen, even aanpassen dat mama gaat werken...
Ella doet niet liever dan naar crèche te gaan en met de kindjes te spelen.. alleen na een weekendje thuis is het weer even aanpassen voor haar.

Link naar deze reactie
18/03/2008 @ 10:34
Lieke

Erika, heb je de uitslag al gekregen?
We hebben hier ook zo'n dochter, die duidelijk laat merken welke schoenen haar voorkeur hebben... ze worden zo snel groot hè?!

M, veel succes op je nieuwe job! Is het een beetje gelukt om je meisje weg te doen... Dat is nooit gemakkelijk, natuurlijk!

L, ik zal ook een kaarsje voor je branden, dat ze niet ziek worden!!

Cindy, hoe was het bij de gyn? Weet je het geslacht al?

Lotte, was je bij Mila lang overtijd? Ook al voel je nog niets rommelen, het kan nog altijd sneller beginnen dan je denkt... ik ging volgens de gyn zeker overtijd gaan, ik had al een afspraak om te laten inleiden en een dag voor de uitgerekende datum besliste Ella dan toch om zelf te komen... dus wie weet bij jou ook?

Ik ben gisteren naar de gyn gemogen voor de uitgebreide echo, en alles is piccobello in orde. Het is wel degelijk een zoon, dat hadden we al duidelijk gezien voordat de gyn er zelf iets van zei! Momenteel weegt hij ongeveer 405gr, de grootte ben ik vergeten te vragen.. stom van mij. Ben blij dat het alles heeft zoals het moet! Ze wou een 3d echo afprinten maar onze pruts wou zijn gezichtje niet goed laten zien, spijtig, we zullen moeten wachten tot in juli.
Op Ella's verjaardag (13 mei)mag ik pas terug voor de volgende echo. Volgende maand moet ik dan weer op controle bij de gyn voor de glucose-test. Hoop dat dat ook in orde is.

Link naar deze reactie
18/03/2008 @ 10:29
M.

hoi,

deze namiddag is t zover, gaan werken voor de 1e keer
laurine gaat naar mijn ouders en t is maar van 13u tot 17u dus dat valt mee maar toch...
zit al sinds gisteren te meer of een beetje
ben zo bang om ze achter te laten, ze is nog zo klein en zal t niet begrijpen dat mama moet gaan werken om centjes te verdienen
misschien zal ze wel denken dat ik ze niet meer graag zie of dat ze iets heeft misdaan en dat ik daarom er niet meer elke dag wil bij zijn
goh, ik hoop dat het snel went hoor want voel me echt nu

L, ik ga zeker een branden dat je kids niet ziek gaan worden hoor, je verdient wel wat rust nu
hoe gaan de nachten?

groetjes

Link naar deze reactie
17/03/2008 @ 19:16
L.

hoi dames

erika
al nieuws??

M
wat goed zeg een job om mee te starten... ok, wel sneu dat je een weekje eerder moet gaan werken maar t zal snel wennen hoor, en t is niet slecht om eens een andere omgeving en andere dingen te doen als alleen maar kids dingen!! dus spannend he!!!

hier net nieuws gehoord van een vriendin die ik liever niet hoorde... haar kleintje is ziek geworden zondagnamiddag (we hebben die zaterdag op de meerlingenmeeting gezien), de kleine heeft roodvonk
blijkbaar lekker besmettelijk... dus dat beloofd voor ons...
nu is tdus bang afwachten of we één, twee of drie zieke kids gaan hebben de komende dagen!
dus voor onszelf een kaarsje dat de kids niet ziek worden

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >