< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » klussen vanaf juni 2005

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
25/10/2008 @ 09:28
Ann

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Gisteren al eens voorzichtig geprobeerd (kon het echt niet laten). Ik had een batterij gekocht want die zat er niet bij, maar 't was blijkbaar geen goeie. Zelfs ik en mijn man hadden geen hartslag Gelukkig hadden we nog een andere batterij in huis, en toen hadden wij toch al weer een hartslag. Om de baby te horen was het zoals verwacht te vroeg, maar we hebben wel grappige geluiden opgevangen, alsof er ginder toch iets aan het ronddobberen was. Volgende week proberen we nog wel eens. Ik kijk er al naar uit!

Mekkie: Wat een mooie uitslag van je man zeg! Goed gewerkt!

Link naar deze reactie
26/10/2008 @ 08:57
4mykids

Online Status Stuur bericht
ann,
Normaal kun je uitwendig vanaf 12 weken soms de baby zijn hartslag al horen ( afhankelijk van de hoogte van je baarmoeder)
De plaats waar je die dan het beste vind is net boven je schaambeen en als de hartslag meer dan 120 slagen per minuut is dan is het die van de baby ( hartslag in navelstreng en jou hartslag is minder) dus met even tellen weet je zeker welke hartslag je hoort.
Ik vrees dat je nog minimum 4 weken geduld zult moeten hebben om het te horen.
De geluiden die je opvangt nu zijn je darmgeluiden ( die staan namelijk nooit stil!)
De effecten van radiogolven zijn nog niet gekend op korte en lange termijn. Net zoals de effecten van echo's nog niet gekend zijn. Daarom moet je wat matig zijn met het gebruik ervan.

Doei!

Link naar deze reactie
26/10/2008 @ 14:28
Ann

Hey Ada

Ik weet dat het normaal maar vanaf 12 weken is hoor, maar ik had hier van iemand gelezen bij wie het op 9 al gelukt was (ook wel niet bij het eerste kindje hoor). Ik denk niet dat het darmgeluiden waren, want we hebben ook eens geprobeerd net boven waar ik denk dat mijn baarmoeder zit, en dat klonk weer helemaal anders. Dat was constant in beweging, terwijl het lager maar af en toe even klotstse. Nu, maakt mij niet uit hoor, wat het was! Laat mij maar dromen

Morgen ben ik alweer 9 weken, dus ik hoop binnen een week of drie toch al iets te kunnen horen!

Link naar deze reactie
26/10/2008 @ 21:45

hihi Ann ik zou net als jou zijn hoor, ook hop dat ding al op mijn buik. Je weet tenslotte maar nooit he En je weet ook zelf wel dat het heel normaal is dat je nu nog niets hoort dus dat maakt toch ook niet uit...

Link naar deze reactie
27/10/2008 @ 09:49
4mykids

Kelly,
Hey meid, hoewel we hier allemaal nieuwsgierig worden naar je zoontje wil ik toch graag dat hij nog lekker knus bij zijn mama blijft.
Goed rusten he!!!! Heb zelf moeten platliggen toen ik zwanger was van Faith ( van 33 weken tot 36 weken -> opening + uitpuilende vochtblaas + zéér lage positie van hoofdje) en weet als geen ander hoe moeilijk dat is met 2 kids in huis. Maar nu gaat je beebje echt voor. Dus hup met je benen de lucht in en zo weinig mogelijk rondlopen.
Hopelijk is de echo in orde en heb je nog geen opening!
Laat je iets weten als je meer weet?
Ik duim voor jou dat je kleintje lekker lang mag blijven zitten ( toch liefst nog zeker 5 weken!)

xxx Ada

Link naar deze reactie
27/10/2008 @ 13:20
Vannie

Heh meiden , wat zijn jullie streng voor me : ik bedoelde natuurlijk Kathy ! Sorry Kel ! Haha

Ann, slim van je om eerst even langs te gaan om te wennen aan de juf. Hoop dat alles goed zal gaan op het schooltje, maar dat zal vast wel loslopen hoor. Denk dat Lubbe het erg leuk zal gaan vinden !
Hoe gaat het met je keel ? Ik weet het niet met die doptoneapparaten. Ik ken wel wat mensen die er 1 hebben en heb er zelf ook eens over nagedacht. De reden waarom ik het niet gedaan heb, is omdat ik bang was dat ik mezelf gek zou maken als ik eens het hartje niet zou horen. Dat is ook een keer gebeurt bij de VK, die kon het hartje toen ook pas vinden na een kwartier ofzo en toen was ik doodsbang.

Ada, grrrr fietsers op het voetpad. Ik heb daar telkens ruzie mee. Zeker nu met de kinderwagen erbij. Waardeloos gewoon.

Kathy (ja de goede deze keer whahaha), het zal vast weer spannend zijn deze zwangerschap, het is toch elke keer weer een wonder ja toch ? Hoe gaat het met de kat ? En heb je nog een leuke keuken gezien ?

Kelly, jeetje wat een verhaal. Ik herken het een beetje. Zoals je weet kreeg ik zelfs al voorweeën in de 24ste week. En uiteindelijk is Justin dus ook ruim 3 weken te vroeg geboren. Weet je dat ik daar achteraf heel erg over heb gehuild ? Ik gaf mezelf de schuld dat ik telkens te druk was geweest tijdens de zwangerschap en te weinig rust had genomen en zo. En dat Justin daardoor te vroeg was. Iedereen, zowel dokters, VK als anderen hebben mij op het hart gedrukt dat ik niet had kunnen voorkomen dat ie er vroeger was dan gepland. En het gaat uitstekend met Justin dus wat dat betreft heb ik niks te klagen.
Het enige dat jij dus kan doen is inderdaad lekker stoppen met je werk en in ieder geval proberen rustiger te doen. Maak je niet te gek want dat wekt alleen maar stress op. Ben benieuwd hoe het met het onderzoek is gegaan.

Sinds Kevin weer zoals vanouds is, gaat het een stuk beter weer. De herstvakantie is ook weer voorbij. We hebben niet heel erg veel kunnen doen door het slechte weer, dat is wel jammer. Gisteren was Kevin doodziek, had ineens bijna 40 graden koorts het arme schaap. We zouden op visite gaan, maar dat hebben we maar afgebeld. Lekker een dag thuis geweest. Zaterdagavond ben ik lekker met een vriendin wezen stappen, zalig !

Ik ben trouwens afgelopen donderdag weer voor het eerst ongesteld geworden. Precies na 6 weken ! Het is ook superhevig zeg. Nou, ik heb er niks aan gemist moet ik zeggen, grrrr hahaha

Vanmorgen heb ik de nacontrole gehad bij de VK. Dus dat hoofdstuk is nu afgesloten.
Binnenkort wil ik weer beginnen met sporten. We zitten nu immers over de 6 weken heen dus ik mag weer zwemmen.

xxx

Link naar deze reactie
27/10/2008 @ 13:38
ann

Wow Vannie, nu alweer ongesteld? Ik denk dat het bij mij met Lubbe ook zoiets was... Het mocht alleszins nog veel langer duren. Heb je niet lang gevloeid na de bevalling???

Maak jezelf maar geen verwijten over het feit dat je wat te vroeg bevallen bent. Je hebt die dingen nu eenmaal niet in de hand he...

Zo te horen beginnen jullie toch wat jullie draai te vinden met z'n vieren? Is Kevin er al volledig mee verzoend dat hij nu de aandacht moet delen?

Ik denk dat Lubbe het daar ook nog moeilijk gaat mee hebben. De laatste tijd zegt hij constant dat hij nog een kleine baby is en nog geen grote jongen.
Link naar deze reactie
27/10/2008 @ 14:02
M.

hoi allemaal,

hier eindelijk ook eens wat tijd om langs te komen, t is een heel druk weekend geweest, ook veel werk blijven liggen dus dan moet ik t vandaag goed maken
gisteren bij mijn schoonfamilie geweest voor een verjaardag, zaterdagavond naar een bbq geweest met vrienden, Laurine is voor de 1e keer bij haar meter gaan slapen en t is heel goed meegevallen.
haar slaapgedrag is nog niet veel veranderd maar we staan er niet meer voor op
we merken wel dat ze minder lang en minder hard weent, t is meer zo klagen dat ze doet nu, dus hopelijk bouwt het dan wel helemaal af want ook al moeten we er niet uit, je bent toch wakker hoor als er daar eentje meer dan een uur ligt te klagen
deze week heeft men ventje ook een paar dagen verlof, kan hij eindelijk de keuken afwerken, t heeft lang genoeg geduurd
schilderen, muurtegels plaatsen, licht ophangen,...
zal blij zijn als t af is!
ik zie dat ik hier heel veel bij te lezen heb ook, zal men best moeten doen om mee te kunnen denk ik

eerst en vooral een dikke proficiat aan Kathy
ook al was t even onverwachts, ik merk dat je er al naar zit uit te kijken om terug een te krijgen en die echo's enzo te laten doen
je man zal ook wel gewend geraken eraan hoor, t is zoals iedereen hier zegt, je hebt 9 maand om eraan te wennen hé
geniet er maar lekker van meid!
hoe is t met de poes trouwens?

nessie, fijn je ook nog eens te horen
Jinte is een flinke zeg, zo goed patatjes eten!
en zie je t wat zitten om Ilian naar school te laten gaan?

mekkie, hoe is t met de kids? al wat beter? moet dan wel lukken dat ze allebei ziek zijn natuurlijk

kellytje, rust maar lekker veel zodat de kleine spruit nog wat in mama's buik blijft zitten hé
hoe is t onderzoek geweest?
is het trouwens in orde gekomen bij de om met haar raam? en is Leroy al wat braver?

ann, ook ziek zie ik dat is minder
verzorg je maar goed
hoe is t met de darmen gesteld? al wat beter?

ada, en jij, al wat beter aan de maag? werkt de medicatie al?
en was las ik hier, Storm omver gereden wat erg zeg, je moet vast nogal geschrokken zijn en hij ook! gelukkig was t niet al te erg, k zou er ook niet goed van geweest zijn!

vannie, leuke foto op je avatar hoor
druk druk met de 2 kids zie ik, gelukkig is Kevin weer wat in zijn draai aan t geraken hé

ga jullie laten, zie dat de wasmachine gedaan heeft

groetjes

Link naar deze reactie
27/10/2008 @ 19:52
4mykids

M,
De pijn is nog niet weg. Dus medicatie heeft nog niet het verwachtte resultaat. Tijd begint te korten!!! Hopelijk snel betering.
Morgen zijn de eerste reeks testen van Storm, na vakantie ook terug en dan 13 november bespreking van de resultaten en beslissen wat we zullen doen.

Vandaag was het hier nog vrij mooi weer, koud maar zonnig. Ben met alle 3 de kids naar het bos gegaan: eendjes voeren en spelen op speelplein. Was plezant! Hopelijk nog enkele mooie dagen deze vakantie.
Tot later

Link naar deze reactie
27/10/2008 @ 20:36
Kathy

Met de poes gaat het behoorlijk goed. Ik moet ze 4 tot 5 weken kort houden. Ik heb een bench gekocht, zodat ze niet te veel vrijheid heeft. Haar bil is gebroken en kan niet gespalkt worden.
We hebben de offerte van de keuken gekregen en al bij al valt de prijs nog mee. Maar ja, het is toch niet voor het komende jaar hé.

Verder weinig nieuws.

Link naar deze reactie
28/10/2008 @ 10:30

Kathy heb je je banner wat verder verzet of gaat de tijd nu zo vlug dat je al op 5 weken zit??
Ben benieuwd naar de keuken, je moet tegen die tijd maar eens een foto ervan maken

Ada, veel succes met alles met Storm en ook voor jezelf. Probeer een beetje rustig aan te doen hoor!!!

Vannie dat is snel weer je en dat terwijl je nog bv geeft, toch? IK weet inderdaad ook nog hoe erg dat was die eerste paar keren, bleeg, alsof je léég loopt

Kelly???? Alles oke? Doe maar rustig aan hoor, ik zal wel eens kijken of je anders al op je blog gepost hebt ipv hier!!!

Sophie is net opgehaald door oma, dus kan ik ff bijkomen. Heb best pijn in mijn rug Met Timmetie is het maar zozo. t Is echt niet zo makkelijk allemaal op dit moment... maar goed we zullen wel zien hoe het verder gaat...

Link naar deze reactie
28/10/2008 @ 10:33
ann

Hey Mekkie

Die hele toestand moet ook aan haar knagen he... Een kind voelt zich van minder maar zozo he... Hopelijk krijgen jullie allemaal snel wat meer duidelijkheid!
Link naar deze reactie
28/10/2008 @ 10:55
Kathy

Mekkie: tegen dat onze keuken een feit zal zijn, zijn we wel weer een (paar) jaar verder hoor. Nu vooral met ons cadeautje erbij, zal alles wat uitgesteld worden, denk ik.
Nee hoor, heb niet aan m'n banner gekomen, het gaat gewoon zo snel. Ik zal superblij zijn als ik m'n eerste echo gehad heb en de 12-weken grens gepasseerd ben. Na m'n eerste echo, zal ik m'n banner dan ook juist zetten, want ik weet niet precies hoe lang ik ongeveer zwanger ben.
Als ik het goed heb, is het kindje uitgerekend voor eind juni. Stiekem hoop ik dat hij/zij op m'n verjaardag geboren wordt (de 25ste).

Kan best geloven dat je het met momenten erg zwaar hebt, mekkie. Voor Timmetie moet het ook een hele aanpassing zijn hé.

Kelly, hoe gaat het met jou?

Link naar deze reactie
28/10/2008 @ 11:06
ann

Kathy: Ik ben eigenlijk wel content dat ik hier weer samen met iemand anders zwanger ben! Begon me al een beetje eenzaam te voelen met mijn prille zwangerschap! Misschien blijk je al wat verder te zijn en zijn we in dezelfde buurt uitgerekend
Link naar deze reactie
28/10/2008 @ 11:33
Kathy

Ik vind het ook leuk dat we samen zwanger zijn hoor. Is het idd minder eenzaam. Ik geloof niet dat ik veel langer uitgerekend ben dan wat ik vermoed, ik denk dat het maar een paar dagen verschil kan zijn.

Deze morgen voor de zekerheid nog eens getest en die liegt er echt niet om, de teststreep is even donker als de controlestreep, we zullen er maar van uitgaan dat het goed zit hé.

Link naar deze reactie
28/10/2008 @ 11:41
ann

Kathy: Wanneer mag je op controle gaan???
Link naar deze reactie
28/10/2008 @ 11:44
Kathy

24 november, dus ik moet echt nog even geduld hebben.

Link naar deze reactie
28/10/2008 @ 11:53
ann

Ah ja, dat had je al eens vermeld zeker, sorry... Ja, da's inderdaad nog lang... Maar dan komt die tweede afspraak waarschijnlijk wel sneller he, rond de 12 weken krijg je ook nog wel een echo zeker??? Ik moet nu 5 weken wachten Gelukkig zijn er al twee voorbij... Bijna in de helft

Voordeel is ook dat er al veel zal te zien zijn he, een klein minimensje... Bij ons zag je met veel moeite een hoofdje en een lijf en een hartslag als je goed keek. Bij Lubbe was mijn eerste afspraak ook wat later en toen zag je toch al iets meer hoor!
Link naar deze reactie
28/10/2008 @ 12:08
Kathy

Had het al gemeld idd, maar ja, ik onthou ook niet alles wat ik lees hoor.
Bij Serjenka ben ik rond 8 weken kunnen gaan, bij Leander kon ik eerder terecht, door het bloedverlies. Had toen m'n eerste echo rond 6 weken.
Ik ben echt al benieuwd, naar dat minimensje.
Ik moet nu ook nog een goeie 4 weken wachten eer ik kan gaan. Kunnen we samen af tellen.
Vind die eerste echo sowieso wel de spannenste.

Link naar deze reactie
29/10/2008 @ 11:04
4mykids

Kelly!!!
Maak me nu toch ongerust hoor! Mijn eerste gedacht toen ik opstond was hoe je controle was geweest.
Heb mezelf moeten verplichten om eerst hier in huis alles op orde te zetten voor ik de computer aanzet.
Hoe is het geweest????

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >