Vorige reacties:
< vorige pagina volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
< vorige pagina | volgende pagina >
< vorige pagina volgende pagina >
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 12/08/2008 @ 19:13 Kathy ![]() | Hier is potjes trainen ook een ramp hoor. Het potje is een stuk speelgoed, maar verder kijkt ze er niet naar. |
| 12/08/2008 @ 22:05 Kellytje ![]() | Oh ja, nog even bij vertellen dat ik de datum ook heb aangepast want ook nu weer gaf het aan dat ik toch 2 weken verder zou zijn. |
| 13/08/2008 @ 08:31 ann | Ada: Ik zat hier daarnet toch effe heel raar naar mijn computer te kijken zunne... Ik dacht even dat jij al iets wist dat ik nog niet wist of zo, maar dan viel mijnen euro, je bedoelde natuurlijk Kelly Voor ons is het nog wat vroeg om aan het geslacht te gaan denken he. Eerst een positieve test, zou ik zeggen! ![]() Jouw huwelijk komt nu echt wel dichtbij he! Alles klinkt prima geregeld. Nu alleen nog hopen dat het weer goed meezit, want ik las dat het een tuinfeest wordt? Klinkt wel super hoor, lekker ongedwongen, en met zoveel kindjes op het feest! @Mekkie: Eigenlijk valt het wachten me goed mee deze keer. Ik weet niet wat er zo anders is. Misschien omdat ik niet meer aan dat testprogramma meedoe. En ik ging er vanuit dat alles erg traag op gang zou komen, dat ik toch niet voor september ten allervroegste zou zwanger zijn, dus er is misschien nog niet zoveel druk deze maand. We hebben wel erg goed ons best gedaan, maar doordat mijn eitje zo laat kwam, viel het in een slechte periode. Mijn wederhelft deed weer mee aan Dodentocht, en daarna is hij ook wel een paar dagen paraplu hoor. Ik weet niet meer of ik het al gezegd heb, maar mijn eitje is uiteindelijk op dag 21 gekomen. Een dag of vijf na de voorspelling van de gyn dus. Hoop dat het toch van goede kwaliteit was. We zullen het over een dikke week misschien al weten he... Hopelijk lukt het om Timmetie meteen in de goede school te krijgen! Hoe gaat het verder met haar? Over de potjestraining: Babietje, ik dacht eerlijk gezegd ook dat ze er misschien nog niet helemaal klaar voor is. Ik zou ook een paar weken wachten en het dan voorzichtig nog eens proberen, of nog wat afwachten. Je hebt nog even tijd he, voor ze naar school gaat! Lubbe doet (of moet ik zeggen: deed - zie verder) het heel erg goed. De eerste paar dagen hebben we er hem wel elke 20 minuten opgezet en deed hij (bijna) elke keer netjes een klein plasje. Maar na een paar dag gaf hij zelf al aan dat het met een uur ook al lukte. Nu doen we vlotjes boodschappen en zo zonder pamper. Dus overbrugt hij makkelijk 2-3 uur. Kaka doet hij altijd netjes op het potje (hij is er zelfs al hysterisch voor wakker geworden tijdens zijn middagslaapje! het moest op het potje!) Met een meisje zou ik dat eigenlijk niet durven, zo kort naeen telkens op het potje zetten. Is er geen gevaar voor blaasontsteking? Ik heb dat als kind erg veel gehad, en vond dat heel vervelend. Ik sprak erover met mijn pa, maar die zei dat dat bij jongentjes geen risico oplevert, omdat de afstand veel groter is tussen de blaas en het plassertje. Dus hoe meer hij oefent, hoe beter zeg maar. En op een paar dagen had hij er precies toch goed controle over. ![]() De eerste twee weken liep hij meestal in blote poep, sindsdien zijn we begonnen met een broekje en/of onderbroekje. Hij heeft wel soms nog eens een accidentje. Vooral de laatste dagen! Je vraagt nog net: Lubbe moet je nog geen plasje doen? (bv. een half uur geleden een volledige beker gedronken, dan weet je dat het ongeveer het moment is). Nee mama, zegt hij, pipi is op! Je draait je om en lap! Meneertje staat daar pipi te doen in zijn broek, met een ontdeugende lach op zijn gezicht . Ik denk eigenlijk dat hij ons nu een beetje aan het uitdagen is. Of dat hij zichzelf overschat. Dat hij zoiets heeft van nee, ik doe het niet meer op commando, ik zal het zelf wel zeggen als ik moet, en dat NET te lang wacht... Weet niet zo goed hoe dat aan te pakken. Negeren zal wel het beste zijn zeker. Zonder commentaar een nieuwe broek en heel enthousiast zijn als het wel goed is? Nu ja, op een dag heeft hij misschien één accident (een groot, en soms nog eens een kleintje, een paar druppeltjes in de broek). En zeker niet elke dag. Misschien is dat wel nog heel normaal. Uiteindelijk is het nog maar een week of drie dat we het proberen he. @Kellytje: van harte gefeliciteerd met je !!! Ik kan me inbeelden dat je wat schrok, je ging er zo vanuit dat je gevoel goed zat Maar dat zijn details he Als het maar gezond is! Ik kan echt heel oprecht zeggen dat het me niks, helemaal niks zou uitmaken. Als ik maar ooit een tweede krijg, dan is het al lang goed!@Kathy: Fijn dat alles goed gaat met jullie! Zo te horen zal Leander ook een vlotte babbelaar worden! Hier hebben we al momenten dat we wouden dat hij wat zweeg! Als we hem in de autostoel willen steken, kruipt hij er direct uit en zegt: "Beetje wachten mama!". En dan mag je op je kop gaan staan (al heb ik dat eigenlijk nog niet geprobeerd), HIJ zal wel zeggen wanneer hij er in wil... Amai, dat belooft voor later! Meestal proberen we er een spelletje van te maken: wie zit er eerst in zijn stoeltje, Lubbe of papa? En dat werkt wel. Als een raket vliegt hij dan in zijn stoeltje, met een grote lach! Maar als je er alleen voor staat lukt dat niet he. Iemand tips? Volgende week begint de creche terug en dan staan we op uur he! Pfff, 't is een gans epistel geworden, maar 't was al even geleden he! |
| 13/08/2008 @ 14:27 ann | M. Hmmm, lezen zal niet pakken denk ik. Hij associeert dat met gaan slapen (we lezen altijd een boekje voor het slapengaan). En als hij anders al eens een boekje met flapjes of zo vastneemt, dan moet ik het wel nog in de gaten houden, want hij probeert dat direct gans uiteen te halen (net zijn papa, heb ik me laten vertellen). Als we een schroevendraaier laten rondslingeren probeert hij ook direct zijn speelgoed computer open te vijzen ![]() Een speeltje of zo in de auto interesseert hem niet, dus dat is ook al geen oplossing. ![]() |
| 14/08/2008 @ 08:49 ann | Super Babietje! Zo fijn he, dat ze ineens de klik maken! Gisteren heeft Lubbe het ook weer prima gedaan, geen enkel accidentje. Denk dat hij ons gewoon een beetje aan het uittesten was. Hopelijk gaat het volgende week in de creche ook nog goed! |
| 14/08/2008 @ 15:28 ann | Grappig dat je het nu net vraagt. Ik dacht alweer dat ik er goed over was, tot ik deze middag een collega zag waarvan ik niet wist dat ze zwanger was (bleek voor november te zijn)... De tranen stonden ineens weer in mijn ogen... Je ziet dat buikje en BAM je denkt meteen: zo moest ik er ook uitzien! September komt dichterbij he... 't Zal voor mij ook moeilijk gaan worden... Ik had natuurlijk gehoopt terug zwanger te zijn tegen dan, maar het zal al vlug moeten gaan he... En dan in januari weer een moeilijke periode... Pffff... |
< vorige pagina | volgende pagina >

klussen vanaf juni 2005

Ik ben wel eens curieus.
Ann) voorbij gestoken en ben je de eerste met 2 banners

)
!
Slecht van mij he 
en natuurlijk je trouwkleed (zo noemen jullie in Belgie dat toch
gedacht. zelfs ik moet er even aan wennen, kun je nagaan
. Ik denk eigenlijk dat hij ons nu een beetje aan het uitdagen is. Of dat hij zichzelf overschat. Dat hij zoiets heeft van nee, ik doe het niet meer op commando, ik zal het zelf wel zeggen als ik moet, en dat NET te lang wacht... Weet niet zo goed hoe dat aan te pakken. Negeren zal wel het beste zijn zeker. Zonder commentaar een nieuwe broek en heel enthousiast zijn als het wel goed is? Nu ja, op een dag heeft hij misschien één accident (een groot, en soms nog eens een kleintje, een paar druppeltjes in de broek). En zeker niet elke dag. Misschien is dat wel nog heel normaal. Uiteindelijk is het nog maar een week of drie dat we het proberen he.
Maar dat zijn details he 

Alhoewel we niet mogen klagen. De hele vakantie is hij eigenlijk erg braaf geweest. De laatste week creche voor de vakantie was nochtans een nachtmerrie (elke dag had hij ofwel een kindje gebeten, ofwel geslagen...
). Ik denk dat het was omdat de bazin al vroeger in verlof gegaan is, en die andere meisjes hebben toch niet zoveel gezag hoor. Hij was serieus met het voeten aan het spelen naar verluid... Dat belooft voor later!