< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » klussen vanaf juni 2005

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
28/03/2008 @ 13:00
ann

Juist Kathy! Ik zat al de hele week te denken: ik mag de verjaardag van Serjenka niet vergeten, en nu doe ik het bijna toch Komt ie: van harte gefeliciteerd Serjenka! Doen jullie iets speciaals in het weekend of zo? En welke cadeautjes heb je voorzien?

Hihi, ik zie dat Lubbe evenveel weegt maar wel 4 cm kleiner is dan jouw meid! Het is nochtans ook geen dikkertje hoor

Leander doet het precies ook erg goed he?!?
Link naar deze reactie
28/03/2008 @ 12:48
Kathy

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Schrik ervan dat het alweer zo'n tijd geleden is dat ik nog eens gereageerd heb.

Hier gaat alles prima.

Vorige week naar kind en gezin geweest met de kids

Leander: 7kg700 en 71 cm
Serjenka: 11kg700 en 86,5cm

Verder weinig nieuws te melden vanuit dit kamp

Onze meid is vandaag 2 jaar

Link naar deze reactie
28/03/2008 @ 10:44
hope

Vannie,
Oh al een echt minimensje!!! Supermooi! gelukkig is alles in orde.

Allez we hebben de koffers ingepakt, de auto volgeladen en kunnen vertrekken voor ons weekendje met familie. We gaan naar mijn tante een weekendje luieren. Morgen alvast naar Planckendaele en voor de rest gewoon relaxen! Altijd gezellig!
Maar wat een volksverhuizing! En dan moeten we geen wasgerief en slaapgerief meenemen. Deze zomer gaan we een weekje naar Frankrijk en ik vrees dat het dan echt proppen wordt om alles in de auto te krijgen. Nog geen idee hoe we dat gaan doen.

Hey hier ook een enorme leesfreak! Maar sinds ik kids heb lukt het me niet meer om ook maar 1 boek uit te lezen, behalve beroepsboeken dan.
Heb net het boek van Wendy Bosman gekregen voor mijn praktijk, opvoeden zo lukt het beter. Echt supermooi geschreven en een aanrader voor wie vragen heeft. heb al een klein stukje gelezen ( moet ook wel als ik het aan mijn ouders willen uitlenen danmoet ik weten wat de inhoud is) en ik moet zeggen dat ik precies mezelf hoor praten. Ze heeft zo te zien bijna dezelfde filosofie en kijk op opvoeding als ik heb. Nu eerst eens boek uitlezen, dit weekend lukt het me vast wel.

Groetjes!!!
Link naar deze reactie
28/03/2008 @ 07:59
Ann

@Nessie: inderdaad, de kindjes eisten ook een flink stuk van de aandacht op. Haar dochtertje was heel lief en flink, maar Lubbe was een beetje jaloers op de aandacht van mama voor die andere baby... Hopelijk een snel voorbij gaande fase. Gelukkig werd hij niet aggressief tegen de baby (hij gaf haar heel lief streeltjes), maar ik heb een paar keer een klap in mijn gezicht gehad . Telkens gevolgd door een time-out natuurlijk! Hij was wel erg moe, dat zat er ook voor iets tussen. Uiteindelijk heb ik hem in bed gekregen en daarna was hij een stuk beter te genieten.

@Mekkie: Pfff, ik was vroeger ook een serieuze lezer, maar sinds ik beginnen werken ben, komt er niet veel meer van in huis. En nu al zeker niet, met Lubbe. Ik ben ook beginnen te studeren voor mijn bevorderingsexamens, dus niet meteen een boek-moment in zicht hier

Wat leuk, een vakantiekindje! Ik heb er vroeger nog ernstig over nagedacht om een Russisch kindje in huis te halen in de vakantie (ik heb zelf slavistiek gestudeerd, dus dan zou ik nog eens iets kunnen doen met mijn talen). Alleen is het erg moeilijk voor me om mijn verlof daar naar te regelen, dan schieten er voor de rest niet veel dagen meer over. En nu gaat het helemaal niet meer, met de creche die al 10 weken per jaar gesloten is... Maar heel knap dat jullie het wel willen

@M. Mijn vriendin is voor een dikke week in Belgie, vooral om haar familie te bezoeken en Cornelia te tonen he. Ze is gewoon Belgische, maar met een Duitser getrouwd. Ze heeft nogal een speciaal geloof, waarvan er maar een paar aanhangers zijn in Belgie, dus het zat er dik in dat ze met een buitenlander ging trouwen. Ik heb er veel verdriet in gehad dat ze wegtrok, want we waren precies zusjes (we lijken ook wel wat op elkaar), maar haar man, ziet haar erg graag en dat maakt het natuurlijk dan weer helemaal goed he!

Die site waar ik de kalender en het boekje gekocht heb is http://www.amoriforkids.nl/.

Link naar deze reactie
27/03/2008 @ 22:00

Vannie mooi hoor die foto, en ook al is ie niet zo groot we zien het wel

Vanmiddag ff gaan winkelen, was wel gezellig. Heb oa het nieuwe boek van Hoesseini gekocht, niet de Vliegeraar maar die nieuwe dus. Mooi boek! En nog een paar andere boeken (had nog een boekenbon voor mn verjaardag dus kwam mooi uit).

k ga zo nog eens kijken of ik Fitna de Movie ergens kan zien. Jullie al gezien?

Oh ja ons vakantiekindje gaat gewoon door. Tenminste ze komen binnenkort op gesprek dus als we goedgekeurd worden, dan komt er van de zomer 3 weken een kansarm kindje uit het buitenland logeren bij ons.

Link naar deze reactie
27/03/2008 @ 19:11
Nessie

Even vlug, veel te druk en te weinig tijd voor mezelf. En die nestdrang doet er dus ook niet veel goeds aan om tot rust toe te komen hé.

@ Vannie, leuk te horen dat de echo zo goed was. Toch een hele geruststelling hé. En een mooie foto van brusje, een echt minimensje weer in je buik. Hier geen mooie foto's meer van ons kindje, te groot om op het scherm te krijgen, laatste foto's waren enkel een stuk nek en ruggenwervel.
Geniet er nu maar van hé!! Lief van je ventje dat hij je verwent heeft voor die kaap van 12weken.

@ Ann, leuke dag gehad dus met je vriendin. Maar met de kindjes erbij zal er van bijpraten niet zoveel in huis gekomen zijn misschien? Een dag is toch snel te kort hé.

Sorry voor de rest waar ik niet op reageer, ik lees wel regelmatig bij, maar van reageren komt weinig in huis. Dus een dikke knuffel moet het goedmaken.

Tot de volgende!!!

Link naar deze reactie
27/03/2008 @ 18:10
Ann

@Vannie: Mooie echo zeg! 't Is alweer een echt mini-mensje he! Mooi!

Voor de rest hier een gezellige middag met mijn vriendin gehad! Lubbe had helaas wel wat kuren, maar kom, al bij al is het goed meegevallen. Lubbe loopt precies wat slecht gezind. Hij zit met een verkoudheid die precies maar niet wil overgaan, misschien vandaar...

Link naar deze reactie
27/03/2008 @ 16:47
Vannie

Ik heb 1 van de fotootjes van de echo van gisteren op mijn profiel gezet. Het valt wat kleiner uit maar ach wat geeft het haha

Link naar deze reactie
26/03/2008 @ 22:35

Vannie super dat alles oke was ben benieuwd naar je echo foto. Ik zie die fotos altijd zo graag

Ann leuk die kleertjes van Bumba!

Sophie heeft vandaag lekker met brooddeeg gespeeld. Ik dacht als ze dan een klein beetje in haar mond steekt is t niet zo erg als met klein of zo.
En ook vanavond allemaal stickertjes op een karton geplakt, vond ze ook super om te doen. Ze stond echt gewoon te stuiteren

Malika die rot tandjes he, hier is er ook weer een op komst. Eindelijk komt die 3e vanonder hier door (ze heeft er 2 van onder en 2 kiezen onder).

Ann, Sophie weegt denk ik nog zwaarder dan Lubbe, denk een 12 kilo ongeveer. Maar gelukkig komt hij goed bij en deed hij alles goed bij de dokter. Erg he als ze soms zo tegendraads zijn.

Wij zitten er trouwens aan te denken een vakantiekindje te nemen.Iemand ervaring mee?

Link naar deze reactie
26/03/2008 @ 19:51
hope

Babietje,
Ammai blunder van megaformaat! Nu dacht ik echt dat je even oud was als mij! Oh oude doos

Ann,
Groot gelijk dat je trots bent, het is uiteindelijk jou grote prins en trots!!!

Vannie,
Wat super dat je echo goed is gegaan!!! Zeg en wat een mooi buikje heb je al! En, stoppen de mensen al aan de zebrapaden? ( als je een buikje hebt krijg je veel sneller voorrang en zijn de mensen veel eleganter)

Pooh,
Brr erg zoveel ziek zijn! Storm had dit als kind ook continue! 2 jaar aan een stuk. Heb je het gevoel dat de aerosol ( cortisone) helpt?
Al eens aan gedacht om een allergietest te laten doen?
Bij Storm kwamen de longontstekingen en slijmen van zijn tarweallergie. Hij heeft zelfs een muccotest moeten ondergaan omdat hij zoveel taai slijm had en niets hielp ( ontstekingsremmers, cortisonepuffers, aerosols) astma was ook uitgesloten bij hem.
Storm hebben we laten testen met een electro-laser allergietest ( misschien handig om te weten) en hiermee vinden ze al vanaf 6 maand allergieën ( ook die die in het bloed niet zijn terug te vinden)
Faith ondergaat zo'n test 15 april

Pff snel weg, niet veel nieuws ( Storm terug ziek)
Grtz
Link naar deze reactie
26/03/2008 @ 19:06
Vannie

Hoi meisjes !

Ik kom speciaal snel even langs om te vertellen dat de echo helemaal geweldig was ! Het is echt al een compleet kindje en lag lekker te spartelen, zo schattig. We hebben ook weer een paar mooie foto's meegekregen. Ik zal er morgen 1 op het profiel zetten hoor. Volgens de echo ben ik trouwens vandaag 13 weken en 1 dag zwanger ! Dat zou dus 4 dagen langer zijn. Maar ja, zoals ik al zei, de VK raadt aan de datum pas te veranderen als het een week of meer zou schelen. Nee, ik laat het dus lekker zo haha !

Ann, jazeker ben jij een trotse moeder, en terrecht ook zeg ! Wat knap van Lubbe dat hij het zo goed doet en al zoveel kan, bravo ! Ik ben even op de site van JBC geweest en die deed het bij mij wel hoor. Wat een leuke kleertjes !!! Ik ben inderdaad ook helemaal weg van dat vestje, goede keus van je zeg. Ik word al meteen zo gek om ook te gaan bestellen haha.
Gaaf dat je trouwens ook de kalender en boekje hebt besteld. Het is echt heel leuk. Vind het altijd ook zo geweldig dat we al die tips met elkaar delen

Malika, sneu dat Laurine weer zo'n last heeft van de tandjes. Hoop dat ze snel door zijn he. Spannend naar de creche maandag !

Babietje, ja ik dacht ook dat je nog geen 30 was, hey maar dat is alleen maar leuk he, dat zal je vast niet erg vinden haha.
Voor die glittertekst. Die maak je op glitteryourway.com Daar maak je je tekst en drukt op de button 'glitter my way'. Daarna zoals ik in mijn vorige reactie heb beschreven. Ik hoop dat het lukt !

Meiden, ik ga ervandoor, ga lekker sporten !

Spreek jullie morgen weer.

xxxx

Link naar deze reactie
26/03/2008 @ 16:18
babietje

Vannie, ik krijg het niet klaar met die glittertekst. waar moet je dat precies doen. Bij profiel aanpassen? maar daar zie ik niets van die button? Help
Is wel mooi vind ik.

Link naar deze reactie
26/03/2008 @ 16:13
babietje

Mekkie, ja dat dacht ik wel dat jullie dan wel wilden afkomen om wafels te komen eten. Ik hoop dat ik deze laatste weken van men schone leven er nog aan toe kom om er te bakken. Want daarna zal het een tijdje duren denk ik, opnieuw gaan werken, bouwen, kindjes verzorgen, hier komen piepen.

Hope, who dank u wel dat je me nog zo jong schat. Maar helaas tram 3 is al 2 jaar gepasseerd, ik ben er 32 geworden.

M, ons Lore drinkt nog steeds smorgens en savons haar fles melk. die kan ze ni missen zenne.

Vannie, mooie outfit en mooi buikje al!

Ann, ja bij JBC hebben ze mooie kleertjes van Bumba enzo. Ons meisje heeft er ook een setje van en dat ze graag aan zenne. het is hier bumba al wat de klok slaat. Haha dat ken ik dat hoekje, ons meisje gaat ook altijd achter tafel zitten om haar behoefte te doen. Wel grappig om te zien maar ja dat potje, het zal wel komen zeker.

Alle ik ga jullie laten, ga vlug spagetti maken want om 17.30 u komt er iemand om een offerte te maken voor ramen en deuren dus daartegen moeten we afgewassen hebben, alle proberen toch.

Link naar deze reactie
26/03/2008 @ 15:27
M.

hoi allemaal,

hier nog steeds een met veel tandjespijn
gelukkig slaapt ze goed door de nacht, t is vooral tegen de morgen en overdag dat ze t moeilijk heeft
ik zie het gaatje al mooi dus hoop dat het niet te lang meer zal duren eer de tand er door komt
maandag moet ze voor de 1e keer naar de creche dus maar dat ze van die tandjes af is tegen dan hoor

vannie, t is geukt voor de letters hoor
veel succes bij de gyn en laat dan maar gauw iets weten

ann, super dat Lubbe t zo goed heeft gedaan bij K&G groot gelijk dat je erover stoeft! zoiets mag gezegd worden
hoelang blijft je vriendin? is zij Duits of gewoon verhuisd naar daar? wel leuk dat jullie nog steeds contact houden zeg, zo'n dingen verwateren meestal snel
hoe werkt dat plasboekje en kalender eigenlijk en waar haal je die dan? heb er nog nooit van gehoord
oja, geraak precies niet op de site van Lubbe, zal dan later nog eens proberen

groetjes

Link naar deze reactie
26/03/2008 @ 08:28
ann

Oh ja, en nog eens veel succes straks met de echo Vannie!

Die kleertjes van bumba kan je zien op de site van jbc (www punt jbc punt be). Alleen werkte de link naar de kinderkledij vandaag niet in het nederlands, wel in het frans?!? Ik heb het grijze vestje gekocht met de kleine bumba's erop, met een jeansbroekje en een groen tshirt. Nog steeds geen tijd gehad om de site bij te werken met zijn verjaardagsfoto's

Ik heb trouwens net de plas kalender en ook het peuterplasboekje besteld! Meteen maar allebei! Dan kan ik het boekje misschien meegeven naar de creche (als ze dat willen, want de andere kindjes zouden misschien wel jaloers kunnen zijn he). Hebben we dat alvast in huis he! De laatste tijd weigert hij volledig op het potje te gaan zitten (zelfs met broek), en ik wil het ook niet echt forceren. Nochtans komt hij kaka altijd zeggen achteraf, en het is wel duidelijk dat hij bezig is, want hij gaat ergens stilletjes in een hoekje staan om zich te "concentreren". Maar niet op het potje willen he. Nu ja, ik maak er mij niet druk in. We hebben nog tijd tot november he!
Link naar deze reactie
26/03/2008 @ 08:16
Ann

Gisteren zijn we nog bij Kind en gezin geweest! Lubbe weegt nu 11kg700 en meet 82.5 cm. Hij heeft zich gelukkig wat herpakt en zit nu weer op zijn (nog altijd lage) curve. Da's toch al beter dan de vorige keer, toen was ie er wat onder gedonderd!

De verpleegster was heel tevreden over zijn mentale capaciteiten! Ze zei dat je op zicht hem maar 18 maand zou geven, omdat hij zo klein is. Maar als hij dan wat los komt en begint te tetteren, dat je duidelijk merkt dat hij 2 is. Hij praat heel goed en begrijpt erg veel.

Bij de dokter heeft hij ook al gescoord. Tot nu toe deed hij nooit wat van hem verwacht werd bij de dokter. Als baby liet hij zich gewoon hangen als ze hem optrok (terwijl hij thuis zijn nekje goed stevig hield). Als ze haar stetoscoop liet slingeren boven zijn gezichtje weigerde hij die te pakken, etc. Hij deed altijd tegendraads .. Maar deze keer ging het zo goed als perfect. Ze liet een blokje vallen en vroeg het op te rapen en het in het doosje te doen en dat deed hij heel mooi. Daarna vroeg ze hem met de blokjes te spelen met de bedoeling hem een toren te laten bouwen, maar dat wou hij niet. Ik denk dat hij de opdracht nogal stom vond. Toen ik hem expliciet vroeg een toren te bouwen had hij in geen tijd alle zes de (kleine) blokjes op een mooie toren gezet. Daarna vroeg ze nog om zijn buik, neus, oren, ogen en mond aan te duiden en dat deed hij heel snel en perfect! 10/10 dus

Sorry voor al mijn gestoef, maar vandaag ben ik (nog meer dan anders) een heel trotse mama

Link naar deze reactie
26/03/2008 @ 08:10
Vannie

Malika, eerst maak je je glittertekst (wel eerst die button drukken he, maar dat had je al gezien denk ik), daarna kan je kiezen voor grab it of trash it. Dan kies je dus 'grab it'. vervolgens krijg je 2 codes. Kopieër de eerste (de HTML code) en die plak je vervolgens op je profiel in de titelregel. Hoop dat het zo lukt, laat het anders ff weten meid

Ann, nou ik vind het echt geweldig dat er Bumbakleertjes zijn. Ik dacht inderdaad in eerste instantie dat je die Bumba verkleedset bedoelde, maar andere kleertjes van Bumba ken ik helemaal niet. Ben ik dus wel nieuwsgierig naar, had er nog nooit van gehoord.
Wat leuk dat je vriendin uit Duitsland langskomt ! Zal leuk zijn om elkaar na zo'n lange tijd weer te zien, zeker als er nu ook kleintjes bij zijn. En ook leuk voor Lubbe !
Oh ja, haha, ik dacht er vorige keer net zo over hoor dat ik er zo slonzig bij liep. Op de een of andere manier vind ik de kleding van anderen ook meestal leuker. Maar deze kleding komt gewoon van de Prenatal en is van hun eigen merk en van Mamalicious, wat erg betaalbaar is. Ja, shirtjes van 80 Euro koop ik echt niet hoor. Deze was maar 13 Euro ! En de broek 30 ! Dus wat dat betreft hebben ze dit keer wél leuke dingen voor niet eens zo veel hoor. Ik vond inderdaad dat ze toen wij zwanger waren overal zo weinig leuks hadden ! Dus wordt maar snel ook weer zwanger he, hihi !

Begin zo zachtjes aan een beetje nerveus te worden voor de echo. Voor de eerste keer trouwens, normaal ben ik er al een week gespannen voor, maar had het te druk om er bij stil te staan. Maar nu het vanmiddag zo ver is, ben ik toch wel gespannen.
Ik ga zometeen richting werk dus kan ik mijn aandacht even daarop richten

xxx

Link naar deze reactie
25/03/2008 @ 16:02
ann

@Vannie: daar ben ik weer. Die bumba-outfit heb ik wat verkeerd uitgedrukt, denk ik. 't Is geen echt bumba kostuum (had ik eerlijk gezegd niet aan gedacht, maar was inderdaad eigenlijk wel super geweest), maar kleertjes van de bumba-collectie van jbc! Maar hij was er toch blij mee hoor!

Mooie outfit zeg! Jij hebt altijd zulke mooie zwangerschapskledij! Ik voelde me altijd een beetje een slons toen ik zwanger was, omdat ik niet veel moois vond (of ik vond het veel te prijzig). De volgende keer zoek ik toch wat harder naar mooie kleren hoor. 't Is toch belangrijk je goed in je vel te voelen he!

Morgen de echo Ik kom dan zeker nog eens piepen hoor!

@Babietje: ook nog een (late) gelukkige verjaardag!

@M. Lubbe doet ook altijd raar met voeding als hij last heeft van zijn tandjes. Soms weigert hij zijn flessen, soms fruitpap (lijkt me nogal prikkend, soms toch wat zuur he, en als je tandvlees dan open ligt brrr...), soms zijn middageten. Af en toe dus ook een volledige weigering van flessen, soms zelfs een paar dagen naeen. Maar als ik denk dat het aan de tandjes ligt, dan blijf ik gewoon aanbieden en na een paar dagen drinkt hij ineens wel weer!

Hij drinkt nu nog 300cc 's morgens (en dan een uurtje of twee later in de creche nog een boterham) en 's avonds rond 18u een soja-pudding en/of boterham en rond 19u nog een flesje van 150cc bij het slapengaan. Hij geniet er nog erg van, en ik vind het wel fijn dat hij nog melk drinkt! Als hij dan eens ziek is (vooral als hij diarree heeft), weet ik dat hij sowieso nog wel melk inneemt! Zo krijgt hij dan toch nog wat voedingsstoffen en vitamientjes binnen he. Wij zijn met brood begonnen rond een maand of acht dacht ik. Op 6 maand alleszins met vaste voeding (groenten en later fruit), wat later dus ook brood etc.

Ik was trouwens aan het zien om van soja-groeimelk over te stappen op koemelk-groeimelk, want ik denk dat hij over zijn overgevoeligheid is heengegroeid, maar dat kost precies even veel. Ik zie er dan ook niet echt het nut van in om te veranderen. Zijn vel staat wel schraal de laatste tijd... Misschien toch nog niet helemaal verlost van alle problemen??? (In de creche drinkt hij bij zijn boterham wel een half bekertje koemelk). Maar met goed insmeren blijft het wel onder controle!

Site was gewoon lubbe.be!

Bedankt voor de talrijke verjaardagswensen voor Lubbe nog trouwens!

Leuk nieuws gekregen! Mijn vriendin die in Duitsland woont komt op bezoek! Donderdag komt ze haar dochtertje showen! Ondertussen is die ook alweer 6 maand! Benieuwd hoe Lubbe zal reageren op mijn aandacht voor een ander (kleiner) kindje... Vorige zomer ben ik bij hen op bezoek geweest, maar daarvoor was het toch alweer een paar jaar geleden dat ik haar zag! Ik kijk er dan ook erg naar uit Haar man moest werken, dus 't is onder ons tweetjes! Net als vroeger! Tetteren tot we erbij neervallen
Link naar deze reactie
25/03/2008 @ 15:42
ann

@Vannie: amai, je buikje gaat precies toch alweer hard he! Wat fijn!

Oeps, effe geen tijd om verder te reageren, ze hebben me hier nodig
Link naar deze reactie
25/03/2008 @ 15:36
M.

vannie, leuke oufit, lief van je ventje hoor
zeg ik heb gezien dat jij op je profiel van die glitterletters hebt, heb dat nu ook gemaakt maar hoe krijg je ze op t profiel?

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >