< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Wij gaan voor ons eerste kindje Wie nog?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
Wij gaan voor ons eerste kindje Wie nog?
03/04/2008 @ 18:58
Kathy

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Miesje: het kolven lukte bij mij ook prima hoor.

Maar Leander wou enkel nog 's morgens en 's avonds bij mij drinken. Wanneer ik niet moest werken, kolfde ik om de 3uur, zodat de productie nog wat op peil bleef.

Nu drinkt Leander nog steeds maar 2 flessen per dag, 1 's morgens en 1 's avonds. Meer aanbieden lukt gewoon niet, al van alles geprobeerd.

Zolang hij blij is, zijn wij ook blij

Link naar deze reactie
03/04/2008 @ 19:10

hoi mekkie,

we weten nog niet voor 100% of we nog een 2e willen.
en als er toch een 2e komt dan pas als kayleigh een jaar of 4 of 5 is.
we hebben het er wel over gehad maar we wete het nog niet zeker.
we hebben de handen vol aan deze dame en we willen nog even van haar genieten.
dat is een ding wat zeker is.

groetjes dawy & kayleigh

Link naar deze reactie
04/04/2008 @ 12:46
mies

kathy...drink je zoon dan wel ander vocht naats die 2 flessen??

hier zit ej nog op zo'n 5(meetsal 6)borstvoedingen en 1 pap voeding!daarnaast gewoon fruit,groente en brood!en bij t avond eten paar slokje sap of water ofzo uit oefenbeker van difrax!!en als ik thee drink wil hij ook meedrinken,van mij mag t!!

dikke kus

wat eetn je zoon eigenlijk allemaal al:dit is ons schema...en is nu 9,5 maand en weegt ongeveer 9 kilo!!!en is heeeeel lang,(hoelang weet ik niet precies)

6:00 borstvoeding
8:00 opstaan
9:00 pap(170 water en bamix melkpap appel)
11:00 slapen
onegeveer half 1 -1 uur opsrtaan
13:00 borsvoedig.daarna 1 boterham en 100 gram fruitpap
15:00 150 gram fruitpap
15:30 slapen tot ongeveer 16:30(sosm 17:00)
16:30-17:00 borsvoeding(heel sosm wil ie niet)
17:00 warm eten(180 gram ofzo,eet geen gepureed eten meer,gewoon met pot mee)en als toetje stukje sinasappel ofzo
19:00 borstvoeding
19:15 slapen
21:00 en 23:00 borstvoeding

dus al met al slaapt ej nog wel 15-16 uur per etmaal!!!heerlijk

Link naar deze reactie
06/04/2008 @ 14:16
lietje

Hey Allemaal,

Hier alles goed!
Wij wachten ook nog even met een 2e kindje. Ik heb nu net mijn contract verlengd gekregen met een jaar en daarna krijg ik een contract voor onbepaaldetijd. Anders had ik nu al wel gewild maar i.v.m werk lijt me dat niet zo'n goede zet. En henry wil ook nog ff wachten en genieten van Robin. Dus we hebben geen haast, maar hopelijk mag er over een tijdje nog een 2e komen.
Een vriendin van mij was bezig met de laatste ixi poging en die is afgelopen week opgenomen in het ziekenhuis. Nu blijkt ze suikerziekte te hebben. Dus behandelingen zijn stop gezet en over een paar maanden mits alles goed gaat kunnen ze weer verder echt zo sneu! Die hebben zoveel pech gehad. Ze zijn nu 3,5jr bezig om een kindje te kunnen krijgen.

Mekkie met mijn vader gaat het goed heeft weer een beetje routine gevonden en robin is ook weer bij hem 2 dagen in de week. Dus dat geeft lekker veel afleiding.
En opbouwen zal nog wel even duren nu is hij nog bezig met de verzekering e.d.
Vervelend die tandjes. En wat laten jullie haar laat dopen. Robin is al gedoopt toen hij 6 wkn oud was. Doen ze dat bij jullie in de kerk altijd zo?
En wat goed zeg dat jullie een kindje willen laten komen in de vakantie. Hoop voor jullie dat het lukt.

Mies fijn dat ej zo goed gaat wordt al een hele hij vent! En hij is wel snel staan zitten tijgeren. Toe maar!

Moedergevoel ik zal ff stemmen.

Greetz lia

Link naar deze reactie
07/04/2008 @ 12:54
mies

nieuwe fotos op me profiel!!!

Link naar deze reactie
07/04/2008 @ 16:17
Kathy

Eerlijk gezegd, eet Leander niet zo heel veel als ik het vergelijk hoor.

Zo rond een uur of 8 's morgens z'n eerste fles 180cc+ 6 schepjes
's middag z'n groentehap met daarna wat water of soms ook wel eens wat melk
om 16u fruithap met slokje water achteraf
Dan tussen 19u30 en 20u weer een fles.
14 dagen geleden woog hij 7700 gram en was 71cm

Link naar deze reactie
12/04/2008 @ 08:13
lietje

Hey Allemaal,

Hier alles goed robin is lekker aan het puberen af en toe. Dan moet ik echt wel eens tot 10 tellen maar even later kan ik er dan wel weer op lachen.
Op tafel klimmen achter het gordijn spullen uit de kast trekken en stiekem koekjes pakken en dan moet je dat gezicht zien. Er moeilijk om dan boos te worden.

Poester ik heb eens gekeken robin was even lang op 8 mnden oud en iets zwaarder. En zoveel als EJ eet deed Robin toen ook niet. Heb ook van die periodes gehad dan dronk hij naar mijn idee heel weinig en at hij ook niet veel maar een maandje later was dat dan ineens over en at hij dan weer dat ik niet begeep waar hij dat nou kon laten.
En als hij niet genoeg heeft dan merk je dat vast wel. Zo lang hij vrolijk en blij is zou ik me er niet te veel zorgen over maken, maar dat zul je ook wel niet doen.

Greetz lia

Link naar deze reactie
12/04/2008 @ 18:01

Ik zou me wat eten betreft ook niet te druk maken hoor, elk kindje is uniek en de een eet meer dan de ander. Sophie at in het begin ook maar weinig, ze vond haar melk/fles gewoon lekkerder en interessanter denk ik
Maar ze eet nog steeds ALLES mee, wat je haar ook voorzet. Echt ideaal, wat dat betreft.

Ow hihi de papa moet achter Sophie aan, ze is net op blote voeten er vandoor in de tuin. Ze speelt de laatste tijd heel graag buiten!2

Lietje die peuterpuberteit is hier ook in volle gang hoor. Soms moet ik er heel hard om lachen maar soms

Link naar deze reactie
13/04/2008 @ 16:34
mies

http://www.roosjes.eu

leuke site meiden

xxjes

Link naar deze reactie
20/04/2008 @ 09:38
lietje

Hey allemaal,

Hier alles goed. Robin is met mijn vader naar de kapper geweest en heeft alles bij elkaar gekrijsd. . Thuis lukte het ook al niet en ik had zo iets van laat maar even, maar goed mijn vader moest toch dus Robin moest er ook maar aan geloven hahaha. Dat doet hij dus voorlopig niet weer. Ik was allang blij dat hij er met hem naar toe is gegaan en ik niet. Hij heeft weer een mooi kort koppie.
Normaal vond hij het allemaal prima maar de laatste x dat ik met hem geweest was vond hij het al niet leuk en moest ik echt alles uit de kast trekken om hem af te leiden pff .
Ook heb ik gister een schilder middag gehad van werk we hebben popart geschilderd ik heb robin gemaakt zal wel even een foto op profiel zetten volgende week. Is erg gaaf geworden. Een beetje cartoon stijl.
Nog een paar weken dan is het moederdag ben benieuwd wat hubby gaat doen.
Robin gaat ineens erg vooruit met praten heeft deze week veel nieuwe woorden erbij geleerd. Erg leuk. Ik probeer hem al even "dank je" te leren maar het woord "meer" vindt hij handiger. Als het snoepje of toetje op is roept hij meteen meer!

Verder alles goed met iedereen?

Greetz lia

Link naar deze reactie
20/04/2008 @ 11:11
Heidi

Online Status Bekijk profiel
Hey allemaal,

Het komt er echt niet van om soms eens iets te schrijven, zo druk thuis en op het werk.

Nog een weekje werken, dan gaan we een weekje met vakantie. Ik kijk er echt naar uit. Wij gaan naar de weerterbergen in Weert, iemand al geweest? Het is een vakantiedomein van Roompot.

Hier alles prima, Gabriël eet nu sinds vorig weekend fruitpap, lukt echt heel goed, moet sinds gisteren zelfs geen pap meer geven erna. hij doet zijn mondje al open als hij de lepel ziet. Hij is zo snel met alles. Ofwel was onze Joachim trager erin, onbewust vergelijk je constant.

En onze Joachim loopt dus nog altijd niet
Soms begin ik er mij ongerust in te maken, hij is van gisteren 19 maanden, dat is toch lang he.
Als je hem los laat doet hij wel een stap of vier, vijf en laat zich dan vallen, maar uit zijn eigen doet hij het niet. En als ik naar zijn voetjes kijk, heb ik de indruk dat hij ze verkeerd zet.
We gaan het nog een maandje afwachten, als hij tegen dat hij 20 maanden is nog niet kan gaan we er mee naar de kinderarts om te bespreken hoe we hem erbij kunnen helpen en of er zeker niets mis is.
Ik wil niet overdreven ongerust zijn, maar wel alert om hem te begeleiden als het nodig is.

Hij speelt ook zo graag buiten, maar het is nog niet warm genoeg om hem maar rond te laten kruipen, de grond is nog zo koud, het gevolg dat hij soms aan het wenen is aan het raam en maar wijzen op zijn glijbaantje, tja soms kan het gewoon niet ik heb Gabriël ook nog he, dus op dat gebied is het wel interessanter als er meer leeftijdsverschil tussen zit.

Alé het is weer etenstijd voor Gabriël, je zult zien altijd als ik iets wil eten, of eens wil relaxen is 1 van de twee daar. Maar mijn man gaat van werk veranderen en dan kunnen we hopelijk het wat meer verdelen. Want echt alles komt op mij aan, is echt te.

Groetjes Heidi

Link naar deze reactie
20/04/2008 @ 11:55
mies

http://www.kooiengigant.nl/view.php?image=buitenspeelgoed/ACCUA16ZWART.JPG&

dit wordt ej zn verjaardags kado,,,,hahahah

en het kado voor het jaar daarop wete ik ook al,,,een baby hummer,met licht metalen velgen,een claxon,en echte lampen die het doen!!hahah

http://www.cars4kids.nl...nfo.php?products_id=264

xxxjes michenou

Link naar deze reactie
21/04/2008 @ 14:48

Heidi dat is wel balen dat Joachim nog amper loopt (maar het begin is er dus wel he!!). Lijkt me idd lastig, Sophie speelt ook graag buiten maar die rent de hele tuin door...

Lietje, k ben benieuwd naar je schilderij
En lachen dat ie steeds meer zegt hihi. Dankjewel lukt hier ook nog niet hoor. Maar wel heel veel andere woordjes, elke dag weer nieuwe, blijf ik me over verbazen
En ook al korte zinnetjes en sophie gebruikt ook al wat koppelwoordjes zoals "en" ("papa en mama en titte tuus" --> titte bedoelt ze zichzelf dus mee en tuus = thuis op z'n Zeeuws dialect ) of "de" of "een"

Gisteren is ze trouwens gedoopt. Op de ava foto staat ze in dr doopjurk maar die is denk ik niet zo heel duidelijk

Link naar deze reactie
24/04/2008 @ 11:47
lietje

Hoi allemaal,

Zie profiel voor het schilderij.
Hier alles redelijk goed. Net door de rug gegaan en mijn schoonvader is in het ziekenhuis omdat hij gister avond begon te boeren en hij 4 uur lang geboerd heeft. Niet normaal. Dus toen dachten ze aan problemen met het hart en is hij gebleven hoor vandaag meer.
Wel een hoop mensen steeds in de lappenmand in mijn omgeving.

Mekkie wat ziet sophie er schattig uit! Dat is zo leuk met meisjes daar is veel meer en leuke kleding voor te koop.
Vlotte tante hoor zinnetjes maken! Hier zijn er ook elke dag nieuwe woorden bij.

Heidi fijn dat je man ander werk kan krijgen om zo samen het werk te kunnen verdelen. En ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt om joachim. Hopelijk heeft hij er gewoon nog geen zin in en loopt hij volgende week met stevige passen rond.

Greetz lia

Link naar deze reactie
26/04/2008 @ 20:29

Hm Lietje, wat apart van dat boeren zeg
Hoe is het nu met hem?

Heidi, nog ff over de Roompot. De Roompot zelf ken ik wel, ben ik heeeel vaak geweest vroeger. Dat andere park nog nooit maar ik meen dat al die parken wel goed zijn hoor. Mijn ouders zijn wel in veel van die parken geweest.

Sophie heeft vandaag lekker de hele dag buiten gespeeld. Zwart dat ze zag
Ze is dan ook als een blok in slaap gevallen vanavond, moe van het spelen
Donderdag zijn we naar de dierentuin geweest, vond ze ook super. En maar "haaaa poesss" tegen de leeuwen roepen

Link naar deze reactie
27/04/2008 @ 13:26
Heidi

Online Status Bekijk profiel
Hoe schattig Dat Sophie is in dat jurkje en dat 'oh poes' is echt lief.

Lietje hoe is het nu met je papa? En met jou?
En ik vind ook dat er veel leukere meisjeskleren zijn, voor jongens is het toch snel allemaal hetzelfde.

Bij ons in de kennissen en familiekring is het een heuse babyboom precies en opvallend allemaal meisjes. Mijn man zijn nicht vorige week van Amélie-Roos, vriendin donderdag van Maite en morgen onze buurvrouw ks ook een meisje maar de naam weten we nog niet.

En met Joachim met het stappen, is de onthaalmoeder er veel met hem bezig geweest en als je gewoon je vinger tegen zijn wang houdt, stapt hij nu gewoon rond, maar hij denkt dat je hem vast hebt. Het is gewoon nog de angst van het loslaten, want hij stapt redelijk stevig en hij doet het heel graag maar nog altijd niet alleen durven en dat is iets wat hij zelf gaat moeten doen dus hopelijk durft hij zich snel los te laten. Hij is zo gek van auto's ongelooflijk, hij zit soms een half uur voor het livingraam en elke auto die voorbij komt 'oh tutu oh' en zo enthousiast, mijn man is ook een auto-freak dus zal wel in de genen zitten. Nu zijn ze juist met hun tweetjes vertrokken naar het circuit om naar de auto's te gaan kijken. En ga ik dadelijk met Gabriël in de tuin zitten, lekker zalig rustig.

Lietje en Mekkie, zijn jullie al met het potje begonnen? Ik denk dat ik er mij eentje ga aanschaffen en dan voor zijn badje of zo hem er eens op zet om stilletjes te laten wennen.

En onze Gabriël heeft zich eergisteren omgedraaid van zijn buik op zijn rug, snel he. Het was natuurlijk niet bewust, maar vond het toch al knap.

Ik zal nog wat foto's van mijn schatjes erop zetten.

Groetjes

Link naar deze reactie
28/04/2008 @ 13:17
lietje

Hey allemaal,

Mijn schoonvader ligt nog steeds in het ziekenhuis en wordt vandaag gecatheteriseerd (aders). Ze hebben even aan een hartinfarct gedacht maar dat bleek allemaal gelukkig niet het geval hij wordt al bestraald sinds 5 wkn voor zijn prostaat en dat schijnt een bijwerking te kunnen zijn. Dus viel allemaal mee.
Voor de zekerheid wordt hij nu gecatheteriseerd omdat hij wat weinig zuurstof bij zijn hart kreeg.

Heidi roompot ken ik ook voor 2 jaar terug in egmond aan zee geweest en dat is prima bevallen erg kind vriendelijk park met goede voorzieningen. Ik was toen hoogzwanger en we zijn in NL gebleven. Maar schijnt dat al die parken kwa voorzieningen op elkaar lijken.
Fijn dat joachim begint met stappen en die gabriel! Snel zeg.

Mekkie leuk die uitspraken van die kleintjes. Robin vindt nu alles moooooi! Zijn stop woordje.

O ja en potje heb ik wel in de wc staan en hij zit er wel af en toe op en maakt dan een geluid of hij aan het drukken is hahaha. Maar met broek en luier aan. Eerst maar een beetje spelender wijs. In het begin liep hij ermee door het huis erg interressant allemaal. En als ik merk dat hij gaat poepen zet ik hem er op dat is nu in 2 mnden 2 x gelukt ofzo en maar prijzen. Vindt hij wel leuk.
Poester hoe doe jij dat met serjenka?

Greetz lia

[Laatst gewijzigd door lietje - 28/04/2008 @ 13:20] - Link naar deze reactie
02/05/2008 @ 11:27
mies

ff ons verhaal

over wat er de laats dagen is gebeurd met onze kanjer!

onze kanjer had al 2 wk dat hij vaak zn eten overgaf,alleen de borstvoeding bleef er in,toen werd hij verkouden en dachten wij nou dat was het dan he,hij voelde zich gewoon niet zo lekker!

maar toen de verkoudheid over was,bleef onze kanjer overgeven,overdag alles wat tie at of dronk kwam er 10 min later of zelfs gelijk weer uit,dat resulteerde dat meneertje snachts zo,n honger had dat hij sosm elk 1,5 uur bij me wou drinken(borstvoeding)
tot hij maandag wakker werd,en helemaal geel zag,wij dachten nog,we kijken het even aan,die dag heeft hij wel geteld,half bordje pap op(wat er meteen weer uitkwam)half potje fruit,wat er meteen weer uit kwam,en 100 cc vocht,dus eigenlijk over de hele dag helemaal niets he!dat resulteerde weer dat hij tussen 19:00 en 5:30 al 7 keer bij me gedronken had,ik snapte er niets van!

toen zijn we naar de dokter geweest,en die heeft ons gezegt dat hij bloed moest laten prikken,
dus wij di ochtend naar het prikpunt geweest,arme sgat,gewoon als bij ons,hup naald in dat kleien armpje,en 3 grote buisjes helemaal vol!arm kind he!
met het uur werd hij geler,op een gegeven moment had hij niet eens roze lippen meer,en zn handpalmen en onderkant voedten waren ook helemaal geel,totaal geen levendig hedi zat er in hem,niet willen eten,niet willen slapen,heel suf,,,

smiddags belde de dokter,

jullie moetene naar het ziekhuis,jullie zoon heeft nog maar een bleodwaarde van 3,5(mega mega bloedarmoede dus)een normale bloed waarde moet ongeveer 8 zijn!dus echt extreem!

wij met hem naar het ziekhuis,en ja hoor we moesten blijven,we mochten zo niet naar hiuis!
ej moets een bleodtansfusie krijgen,dat bloed zou vanuit rotteradm naar goude gebracht worden en om 2 uur snachts zou het aankomen,

na 2,5 uur huilen viel ej dan eindelijk in slaap,hij zat onder de palkkers en draadjes,ja hij was heel zielig!
en ja hoor om 2 uur kwam het bloed,maar dat was niet alles,we moesten m elke uur wekken,tempratueren,bloeddruk meten,kijken hoe hij eruit zag enz!arm kind lag ie net lekker tye slapen,was t uur alweer voorbij,,ik heb dus ceht een hele nacht overgeslagen!want na dat controle,wou ej veilig were bij mama drinken,dus ook elk uur een kind aan de tiet

de volgende ochtend om 8 uur was al het bloed ij zn lijfje gestroomt,en dan weer bloedprikken en hopen dat de bloedwaarde gestegen was,ondertussen had ej een bord pap op,en dat bleef er in!
na 1,5 uur wakkerw as ie helemaal op en ging were naar bed,hij 3was zo bang alleen,kon en wou niet slapen als ik niet in de buurt was,arm ukkie,we hebben echt 24 uur per dag met elkaar doorgebracht,,een min uit zn zicht!zodar er een zuster aan m zat was het huilen,

smiddags lekker fruit op,maar helaas dat kwam er allemaal weer uit,en dat resluteerde dat we onze kamer niet meer uitmochten om evert meer infecties te voorkomen,nou hele dag op zo,n heel klein kamertje zitten is lang en saai nhoor!

smiddags de uitslag van het bloed,shit,,bloed had niet aangeslagen,was maar 1 punt gestegen,,weer blijven!om half 5 kwam er were nieuw bloed,ondertussen half potje warm eten op,dat beelf erin gelukkig!

toen het bloed eraan zat,kon ej ook niet meer spelen,hij mocht of alleen in bed bliven liggen,of in zn eetstoel zitten,,
zie zo bewegelijk kind maar eens rsutig te houden als hij zich geen halve meter kan verschuiven!twas een lange avond!

om half 8 viel ie in slaap,weer elk uur wekken,enz!

om 12 uur sanachts zat alles er were in,en mochten we dan eindelijk goed slapen!
ej werd wel nog om 2 uur en half 6 wakker om bij me te drinken,en om half 8 was ie officieel wakker!

sacochteds weer bleod geprikt,in zn voetje,in zn arm en in zn vinger!

hij zit onder de prik plekken!

hij was zo moe,mar kon gewoon niet slapen,om 11 uur wak m de arts,dit bloed heeft angeslapegen,zn hb is nu 7,5 we mochten naar huis!

me vader kwam ons halen,en ej viel meteen in de auto in slaap

thuis aangekomen,was ej zo blij,gillen van vreugde,weer terug in zn eigen kamertje,zn eigen speel goed,zn eigen vertrouwde geuren en kleuern,oh wat was ie blij!

beetje pap op,en daarna znder enige moeite 2,5 uur geslapen!

di 6 mei moeten we weer naart ziekhuis,bloedprikken en kijken of ej zn lichaampje dit bleod niet afstoot(anders beginne we weer van voor af aan)

zo dat was onze koninginnedag en hemelvaarts dag!!

dikke kus!!!!

michenou & e-j

Link naar deze reactie
02/05/2008 @ 12:06
Kathy

Wat een hevig verhaal miesje; is alles nu weer in orde met ej?

Link naar deze reactie
02/05/2008 @ 20:24

He mies wat een toestand zeg wat moeten jullie geschrokken zijn. En die arme EJ echt enorm zielig voor zo'n klein mannetje.
Maar wat ik me afvraag, hoe komt dat van die extreem lage bloedwaarde? Weten jullie dat al of nog niet?
Veel beterschap en hopelijk kun je zelf nu ook een beetje gaan bijkomen want je zult ook wel slaaptekort hebben...

Lietje hoe is het met je schoonvader?
Mijn vader heeft van de winter ook een poos in t ziekenhuis gelegen moesten ze ook die kransslagaders schoonmaken en hij heeft toen 4 omleidingen gehad (met ader uit zijn been) en ook een openhart operatie. Schrikken was dat

Wat het potje betreft, het staat hier wel maar ik doe er nog niets mee. Een keer heeft ze er , ik vermoed per ongeluk, op geplast (en kiepte het vervolgens om). Maar zo raakt Sophie er alvast wel aan gewend en ze gaat er soms ook op zitten.
Ze vindt het heel interessant als wij op de wc zitten (als ze de kans krijgt gooit ze de wc deur open). Ze geeft het ook zelf aan als ze gepoept heeft (mama, bah) en het liefst zou ze dan die poepluier bij houden

Ik lig nu ziek in bed. Phoe was vermoeiende dag als je zo ziek bent en een kindje om je heen hebt (ook al was ze verder niet echt lastig ofzo). Denk dat Sophie het vd week ook heeft gehad want die was heel hangerig en huilerig.
De poes zit nu ook gezellig bij me op schoot maar wil steeds op de laptop kruipen

Heidi zie je t komt wel goed met Joachim zijn lopen. Gelukkig maar t is gewoon niet zo'n snelle vrees ik... maar ik zou ook wel ongerust zijn hoor. Grappig dat hij al net als zijn papa een auto freak is

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >