< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Wie wil er mama worden in mei 2006?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
Wie wil er mama worden in mei 2006?
25/08/2008 @ 09:31
khira

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Knorretje, echt vreselijk jammer! Ik heb gisteren vaak aan je gedacht en gehoopt dat het je duivels niet waren... Ik begrijp je gevoelens, ik heb me ook een paar dagen echt zwanger gevoeld en dan plots niks meer, het is vreselijk dat je lichaam zo met je gevoelens kan spelen. Was het nu werkelijk iets of niet, ik zal het nooit weten, maar emotioneel raakt het je diep. Ik vind het fijn van je man dat hij je hierin steunt. Het is niet makkelijk voor hen om ons te snappen natuurlijk, dat merk ik aan mijn vriend goed. Ik heb hier een ganse week als een kip zonder kop rondgelopen, maar hoe ik het ook probeerde uit te leggen, hij reageerde enkel heel rationeel. Gelukkig kunnen we hier elkaar nog wat troosten en weer moed inspreken. Ik hoop zo dat we in deze cyclus meer geluk gaan hebben... Veel sterkte meid en een heel dikke knuffel!

Mekkie, Gilles en ik zijn sinds deze morgen aan het snotteren. Hopelijk hebben we er deze winter eens minder van.
Hoe reageert Sophie nu Timmetie op school zit?

Kissie, Veel sterkte met de situatie thuis!

Bedankt meiden voor de verjaardagswensen aan Gilles. Het is inderdaad zo dat je je zo ouder voelt worden eens je een kindje hebt. Je wordt er jaarlijks weer mee geconfronteerd ;o) 2 jaar alweer... :o))
Het feestje was echt leuk en gezellig. Hij heeft wat puzzels en auto's gekregen en een ton duploblokken. Ik dacht bij mezelf als ik het zag, "oei, dit gaat hij niet leuk vinden" , omdat hij niet vaak met blokken speelt, maar... Hij was door het dolle heen! (de blokken die we hadden waren blijkbaar toch niet zo plezant als duplo ;o)) Hij heeft er de hele tijd mee gespeeld! Echt plezant om hem bezig te zien :o) De oma's en opa's hebben zich goed gehad met het entertainment van ons ventje!

Link naar deze reactie
25/08/2008 @ 11:15

Khira fijn om te horen dat hij zo'n leuk feestje heeft gehad. Ik kijk ook al enorm naar Sophies verjaardag uit. Nu begrijpen ze het toch alweer een stukje beter he nu ze 2 worden. Ben er nog niet helemaal over uit wat ik haar geef. Had nog een ideetje maar vraag eerst of mijn schoonouders dat willen geven. Zoniet dan geven wij het. Was nl deel 2 van een kinderbijbel die ze heeft. Deel 1 had ze voor haar doop gehad van mijn vriendin en die vindt ze zooo mooi. Ze krijgt er maar geen genoeg van maar wij kunnen die verhalen inmiddels dromen Dus toen mijn vriendin zei: er is ook nog een deel 2.....
Mijn ouders wilden ws een speelhuisje geven. Ze vroegen of dat wel kon zo richting het najaar maar in september en oktober kan het toch nog heel lekker weer zijn en s winters met een jas aan kunnen ze ook nog buiten spelen (doen beide dames erg graag of het nu koud is of niet). Alleen zitten ze dan natuurlijk niet zo lang en niet zo veel buiten als in de zomer.
Denk dat als wij die kinderbijbel niet geven we mss wel een poppenwagen geven. Ze had er een maar dat was zo'n houten ding dus die was zo kapot (meer voor de sier dan om echt mee te spelen vermoed ik ) en nog een grote maar die is meer voor timmetie. Daar kan sophie nog niet zo goed weg mee.

Knor wat rot voor je ik had het zo erg gehoopt En Khira ook voor jou hetzelfde verhaal Ik heb ook eens zoiets gehad t is echt raar je weet eigenlijk dat er iets was en toch dan die verrekte Waarschijnlijk net wat jij zegt Knor een foutieve innesteling of zo. maar dat maakt het niet minder lastig. Alleen denk ik dat mannen er gewoon wat makkelijker mee om gaan. Tja voor hun is het nog niets en hun hebben ook niet gevoeld wat jij als vrouw voelt...
Hopelijk volgende ronde allebei meer geluk. Jullie liggen nu wel mooi gelijk op schema. Zou tof zijn zo gelijk zwanger te zijn ook

Kissie moeilijk hoor, ik snap wel wat je bedoelt met je gevoel en je verstand. En ook dat je niet alles hier kunt neerzetten. Ik zou soms oo kmeer willen zeggen dan dat kan. Nu bijv ook met timmetie. Maar dat gaat gewoon niet
Oei sophie heeft een grote speksnoeplollie gevonden. Had ze van de ouders van timmetie gehad. Was nl vrijdag (voor de 1e keer) bezoekregeling en toen kreeg ze allemaal snoep mee. Ook voor Sophie. Wel lief maar ja die grote snoepdingen, ik ben daar thuis niet zo van. Hoe meer we het buiten de deur houden hoe beter zeg ik altijd maar

Link naar deze reactie
25/08/2008 @ 11:50
knorretje

Dank je wel voor jullie lieve reacties. Het is toch het fijnst om even met jullie te delen. Ik schrijf ook mee met een topic van meiden die voor een tweede kind gaan vanaf deze zomer, maar dan merk je toch dat daar meer vanuit een eigen belang geschreven wordt. En dat een soort van ratrace is wie er allemaal zwanger worden. Ken jullie natuurlijk ook al veel langer, dus voelt toch prettiger om alles neer te pennen.

En Khira, ja ook mijn man benadert alles rationeel. Zou ik normaal ook doen, dus ik begrijp hem wel, maar als het over je eigen lichaam gaat, is het wel moeilijk om rationeel te blijven.

Heb mezelf voorgenomen om niet te lang in m'n dip te blijven hangen. Daarom is het wel goed dat ik nu gewoon op het werk zit. En ja, dan vol goede moed weer beginnen aan de volgende cyclus. Moet toch een keer lukken.

Mekkie, snoepgoed hou ik ook het liefst buiten de deur. Veel meer dan een nijntje koekje of yoghurt rozijntjes krijgt ze niet van mij.

Link naar deze reactie
25/08/2008 @ 13:54
khira

Hey Knorretje, ja dat begrijp ik, ik ben bewust geen ander forum gaan opzoeken om die competitiedrang te vermijden. Hier was het in het begin ook wel zo, maar nu we toch al een hechtere band hebben vind ik het leuker om hier te blijven schrijven :o) We hebben het allemaal met elkaar al eens meegemaakt en "zien" onze kindjes samen groot worden. Het is helemaal niet meer oppervlakkig zoals een nieuw forum :o) Ik had gewoon geen zin om daar opnieuw energie in te steken...
En meid, het gaat je zeker lukken! (ook ben ik daar voor mezelf niet 100% zeker van ;o) maar daar moeten jullie mij van overtuigen ;o))

Mekkie, Als sophie zo van dat boek houdt zou een tweede deel wel leuk zijn voor haar. En dan hebben jullie eens een ander verhaaltje om voor te lezen ;o)
Is het zo'n smoby-huisje dat je bedoelt? Zou ze daar nog lang iets aan hebben? Ik heb deze zomer ook getwijfeld om zo'n huisje te kopen, maar ik heb dan een glijbaan gekocht wat hier een succes is. Misschien is het met meisjes wel anders dan onze sloeber natuurlijk :o)
Tja, snoep daar ben ik ook niet voor te vinden. Een berenkoek van Bambix is het enige dat hij krijgt. Behalve gisteren dan, toen heeft hij een groot stuk taart gegeten :o) In de kinderopvang wordt er vaak door de ouders (als tractatie) snoep gegeven bij een verjaardag. Daar kan ik echt niet bij. Van teveel suiker worden ze trouwens super wild, dat wil ik ten zeerste vermijden met Gilles ;o)

[Laatst gewijzigd door khira - 25/08/2008 @ 14:20] - Link naar deze reactie
25/08/2008 @ 15:17

Meiden NATUURLIJK raken jullie weer zwanger. Nou ja dat is wel een grote garantie die kan ik natuurlijk ook niet geven. Maarrrr.... ik denk dat het vast wel weer een keer gaat lukken en hopelijk zo snel mogelijk! Maar ik weet niet HEEL goed dat ik toendertijd ook bang was dat het nooooit zo lukken en dat terwijl je dan pas een paar maanden bezig bent...

SOphie is niet zo goed gehumeurd zal de verkoudheid wel zijn want ze slaapt ook zeer slecht
En dan heb ik vandaag luizen gevonden bij mezelf, en hubbie ook bij zichzelf (dat terwijl hij dus gewoon de tondeuse op standje millimeter op zijn hoofd zet tegenwoordig!)
Meteen sophie ook gekamd daarnet en daar kwam me weer een boel uit. Ik word er zooo GEK van. Timmetie komt er ook maar niet vanaf. Duurt nu toch alweer een dikke maand en een kapitaal dat het op een gegeven moment kost Ik was me ook helemaal suf aan beddengoed, knuffels, jassen enz.
Moet toch ooit wel lukken zonder die vreselijke beestjes? Misschien kunnen jullie mij daar dan weer wat moed voor in praten?!?!?

Knor jammer he dat het altijd zon race is van wie het eerste zwanger is? Snap dat ook niet zo goed... Schrijf je verhalen maar lekker hier neer hoor. En de rest ook!

Link naar deze reactie
25/08/2008 @ 15:22
Kathy

Goeiemiddag allemaal.... ik kom ook nog eens binnen gewandeld, mijn zwangerschap is heel zwaar voor het moment. Heb dit weekend weer in het ziekenhuis gelegen omdat ik niet kon stoppen met braken, en deze week nog een verplichte week rust thuis; hoewel ik er niet rouwig om ben dat ik niet moet gaan werken deze week . Ik doe mijn job heel graag, maar soms is het "gezaag" van die zieke mensen aan het onthaal me er een beetje te veel aan

Knorretje wat erg nu dat je niet zwanger bent en voor jou natuurlijk ook Khira! En 't is zoals hier al gezegd is, voor ons mannen is het niet hetzelfde als voor ons die alle lichamelijke kwalen, ongemakken en gevoelens moeten dragen. Die verdomde hormonen die door je lichaam gaan gieren en die een loopje nemen met je gevoelens.
Ik duim zo ontzettend voor jullie dat het de volgende maand wel prijs mag zijn. En alvast een dikke voor jullie allebei!

En ik had dat ook dat ik op een ander topic (over zwanger worden voor een tweede) me ook niet goed voelde. Heb er ook niet lang aan meegedaan. Hier is het echt zo een hecht groepje dat met elkaar meeleeft en dat ook elkaars kindjes al kennen. En ook al post ik voor het moment niet zo heel veel, ik kom af en toe wel eens piepen, of denk wel aan jullie.

Khira, nog een verlate verjaardagwens voor Gilles , ook al twee zeg, het gaat snel hé. En ik vind dat ze zo snel veranderen na hun tweede verjaardag. Finn is echt zo een tatergat (kletskous) aan het worden. Man, we lachen ons hier soms een kriek met wat ze allemaal verteld. Echt leuk. En natuurlijk moet hij verwent worden met massa's kadootjes. Ik denk soms dat wij hier gewoon een speelgoedwinkel kunnen beginnen met alles wat Finn al gekregen heeft.

Mekkie, wij hebben ook zo een huisje voor Finn. Zaaaalig vindt ze dat. Bij ons heeft het huisje meer dan een jaar binnen gestaan in de keuken (wij hebben een vrij grote keuken met zithoek) en zo kon ze er altijd met spelen natuurlijk. Nu is het even opgeborgen omdat we hier wat werken in huis gedaan hebben en we moeten ook plaats hebben voor het park voor de tweede baby natuurlijk. Maar voor ons is zo'n huisje echt geen miskoop geweest.

Ik ga Finn halen want die is gaan logeren bij oma en opa zodat ik nog de nodige rust kon nemen. Overdag gaat ze nu bij mijn ouders en in de namiddag ga ik ze dan halen.

Link naar deze reactie
25/08/2008 @ 20:32
knorretje

Kathy, echt rot voor je dat je zo ziek blijft... Kom hier maar af en toe klagen. Dan zullen we samen tot je uitgerekende datum aftellen!

Mekkie, (nog) geen ervaring met luizen. Maar kan me voorstellen dat je er helemaal gek van wordt. Zeker als je ze dan ook bij jezelf ontdekt. Ik zou ook eerlijk gezegd nog helemaal niet weten wat je precies moet doen.

Dank voor jullie lieve reacties. Bewijst des te meer dat ik gewoon alleen lekker hier moet schrijven!

Moest vandaag ook nog eens naar de tandarts (boren) en heb mezelf daarna even op M&M's getrakteerd. Hoort bij het verwerkingsproces !

En ja, ik geloof ook wel dat ik zwanger word, maar zoals jullie ook weten, het is zo lastig als je er op wacht. Dus heb me voorgenomen om er niet meer op te wachten, maar vooral met m'n leven verder te gaan en te genieten van Annika en m'n gezin!

Link naar deze reactie
26/08/2008 @ 07:50
Kathy

Knorretje, je hebt toch eerst de verdoving laten uitwerken voor je M&M's te eten? Groot gelijk heb je kan maar gesmaakt hebben!
Ik was ook meer met zwanger worden bezig bij mijn tweede dan bij het eerste hoor. Was ook heel bang dat het niet meer zou lukken. Vooral omdat je weet hoe fijn het is om een kindje te hebben. Maar ben ervan overtuigd dat als het een eerste keer lukt, het een tweede keer ook zal lukken hoor.
Bij mij is het gelukt na dat ik een maand niet zwanger ben mogen worden omdat ik ontstekingsremmers moest nemen voor een ontsteking aan mijn heup. Ik heb toen eens alles kunnen loslaten, niet bezig zijn met NOD, met vruchtbare dagen en de maand erop was het prijs.

Mekkie hier ook (nog) geen ervaring met luizen. Mijn vriendin haar ene dochter heeft elke keer prijs als er op school luizen zijn. Ze heeft dan ook haar haren kort geknipt. Ik weet nog dat als kind als er luizen op school waren dat mijn moeder al preventief met zo een verschrikkelijke champoo begon te wassen. Heb er nooit gekregen. Veel sterkte hoor! Want lijkt me niet makkelijk om die beestjes uit huis te krijgen

Link naar deze reactie
26/08/2008 @ 10:17
kissie

hoi hoi
knorretje och jeetje ja ik kan me voorstellen hoe jeje voelt ik hoop ook zo dat het nu klaar is na de volgende ronde en dat jeje zwanger hebt gevoeld ppfff danis het zekers een teleurstelling wat is het geweest was er wat ja en nee

verders ja geen veranderingen hier al moet ik zeggen dat ik nu zoiets heb van ppppffff moet ik zo nog 60 jaar min nee dankje

sorry bij mij is de positieve denk wijze er even uit en heb eigenlijk geen zin om even hier te reageren weet zelf niet eens of ik moet lachen of huilen en wat ik moet en kan en ja weet ik veel wat allemaal

ik vind jullie allemaal zo aardig en lief en warm kan alles kwijt hier
ik had een heleboel getypt maar toch weer weg gehaald kon het niet maken om wat dieper op in te gaan ik kom zeker weer terug hoor en mee lezen doe ik ook dus ik ga niet weg

daaaag allemaal

groetjes kissie

Link naar deze reactie
26/08/2008 @ 11:55

Ben zieeek en sophie ook ze huilt en huilt en huilt en huilt Timmetie zit op school dus dat scheelt wel even. Moet haar om drie uur weer ophalen met de auto dus precies onder sophies middagdutje en eerder slapen vertikt ze toch gewoon veel slapen zal het dus wel niet worden vrees ik...

Vanmorgen ook telefoon gehad van Jeugdzorg. We krijgen nu eindelijk een onkostenvergoeding!!! Maar t is nog allemaal verre van ideaal hoor dus ik juich niet te vroeg. Overigens gaan ze nu toch nog eens kijken of er geen plaats is voor haar dichter bij huis. Ze denken van niet en dan mag ze hier blijven. Ik hoop het zo!!! Ze is net helemaal gewend bij ons. Haar IQ is ook getest, ze zit op de rand van licht verstandelijk gehandicapt dus dat moet ook allemaal bekeken worden want kindjes met een beperking vallen wéér onder een andere stichting.

Kissie een hele dikke voor jou!!!

Kathy ook voor jou wat een toestanden zeg. zo kun je helaas weer niet van je zwangerschap genieten. Ik vind dat zo erg voor je

Oei Knor wat heeft de tandarts gedaan? En M&Ms eten lukte dat dan???

Moet nu snel weer naar sophie, t arme schaapje

Link naar deze reactie
26/08/2008 @ 13:13
knorretje

Mekkie, beterschap!

Even snel. Was bij de tandarts voor een gaatje in een kies. Was verdoofd, dus niet veel pijn aan gehad. Wel veel last van de verdoving en gisteravond wel wat pijn.
Heb de m&m's gewoon met de andere kant gekauwd... Ging best goed!

Link naar deze reactie
26/08/2008 @ 14:39
kissie

hoi hoi
misschien valt het allemaal hier wel mee maar zie ik alles was erger dan het is omdat ik natuurlijk ook in mijn periode zit

knorretje

mekkie beterschap bah bah ik hoop dat jullie snel weer beter zijn

knorretje aiai tandartsen bah niks aan ik maak me daar meestal wel erg druk over

nou ik ga weer eens verder met dingen doen en ja morgen weer werken dus even hier nog wat aan kant maken

daaaag

groetjes kissie

Link naar deze reactie
26/08/2008 @ 14:48
khira

Mekkie, ai, luizen, dat is vreselijk. Ik herinner me nog goed dat we vroeger vaak ons haar moesten wassen met luizenschampoo en mijn moeder kamde ons dan met zo'n klein kammetje. Wij hebben dat toch regelmatig gehad. Gelukkig heeft Gilles ze nog niet gehad, want in zo'n creche kan het ook vlug gaan. Hopelijk ben je vlug van die plaag verlost!
Oh nee, die schooluren vallen echt niet goed voor Sophie's slaap zeg. Kan niemand Timmetie ophalen of effe babysitten als sophie slaapt zodat jij Timmetie kan ophalen? Tis niet makkelijk om met iedereen evenveel rekening te houden. En die kleintjes hebben echt nood aan regelmaat, anders zijn ze super lastig hé...
Alvast veel sterkte met jullie verkoudheid! Geef Sophie een heel dikke knuffel van me!

Kathy, leuk je nog eens te zien! Het vlot aardig, maar als je nog steeds misselijk bent, kan het waarschijnlijk niet vlug genoeg gaan voor jou hé. Heel veel sterkte meid!!!
Ja, bij Gilles hebben we de 4de ronde overgeslaan omdat we naar NewYork gingen (ik wou niet dat ik telkens door die metaaldectoren moest gaan als ik zwanger zou zijn, want dat zou toch niet goed zijn had ik gelezen). De maand erop was ik dan ook zwanger. Ik heb er nog niet bij stilgestaan, maar misschien heb je wel gelijk, door dat toen effe los te laten, was het toch gelukt. Wie weet...

Knorretje, haha, je hebt gelijk dat je je op de M&M's hebt gestort ;o)
Tja, dat is waar dat je er niet zo mag mee bezig zijn en moet genieten van de andere dingen. Maar dat lukt me allemaal wel voor die vruchtbare dagen, maar erna is het toch weer van hetzelfde. Het is helemaal niet makkelijk om het los te laten. Maar we zullen het deze maand proberen hé ;o)

Kissie, tja, de hormoontjes, zitten er misschien wel voor iets tussen hé. Maar toch, veel sterkte meid!

Vandaag heeft Gilles voor het eerst op het potje geplast! Ik was zo fier!! Hij zelf vond het ook fantastisch, er kwam gewoon water uit hem, hoe bizar! ;o) Hij noemde het "waté" (water), maar ik zei dus dat het pipi was, toen zei hij dan maar "pipi-waté". Schattig ;o)

[Laatst gewijzigd door khira - 26/08/2008 @ 14:52] - Link naar deze reactie
26/08/2008 @ 16:00
knorretje

Khira, dan gaan we er samen niet aan denken...

En geef Gilles maar een dikke knuffel. Want het is hartstikke goed als hij z'n pipi op het potje heeft gedaan!

Annika vindt het potje al heel lang interessant. Ging ze er iedere keer opzitten met kleren nog aan. Hij staat gewoon in de badkamer, en ze mag erop als ze wil. We trainen niet, maar laten haar gewoon kennismaken. En afgelopen weekend lag er opeens een drolletje in! Wij ook supertrots en staan juichen. Ze keek ons echt zo aan van 'huh? wat is er aan de hand?'.

Doeg!

Link naar deze reactie
26/08/2008 @ 17:13
khira

Amai, Knorretje, Annika is flink zeg!! Zo vroeg al! Haha, ja Gilles stond ook zo te kijken van "waarom maak jij je nu zo druk" ;o))

Hier staat het potje ook al een paar maand in de badkamer en Gilles ging er af en toe eens opzitten met zijn kleren.
Het is pas de laatste maand dat ik hem er 's morgens eens op zet als ik zie dat zijn pamper nog droog is. Maar er kwam nooit iets tot vanmorgen dus.

Link naar deze reactie
26/08/2008 @ 19:26
Kathy

Amaai zo'n flinke kindjes dat jullie hebben, op het potje gaan.... daar kan ik alleen nog maar van dromen. Hier staat ook het potje al enkele maanden in de badkamer en net als jullie kindjes gaat Finn erop zitten met kleren aan, maar zonder kleren aan komt er helemaal niets uit, en dan krijgen we steenvast als antwoord "edaan, bravo" Ach het komt wel als het komen moet. finn is in alles haantje de voorste geweest behalve in dat potje dus.

Vandaag nieuws gehad van de school waar Finn naar toe gaat. Ze is ingeschreven. We stonden als eerste op de wachtlijst, en een geluk voor ons is er dus al iemand weggevallen wegens verhuis. Ikke heel blij . We gaan haar naar de Freinetschool doen en die ligt op een mintuutje van mijn ouders hun huis waar Finn opgevangen wordt als ik moet gaan werken, en op 5 min van mijn werk. We gaan haar wel pas na de paasvakantie doen, omdat ik haar in januari niet het gevoel wil geven dat ze wegmoet omdat de tweede baby er is, en zo kan ik ook nog wat van haar genieten want ik ga haar missen hoor. Finn is nooit naar de creche gemoeten (ik weet het ik leef in een luxe situatie), halve dagen bij mijn ouders, en halve dagen bij haar mama, en van vrijdag tot maandagmiddag ook bij haar mama.

Mekkie ocharme ziek meisje, verzorg je maar goed hoor, en je dochterlief ook! En je kan dat zo moeilijk uitleggen hé als ze ziek zijn. En als je jezelf dan ook nog mottig voelt, hier een dikke voor jullie hoor.

Knorretje, foei, foei, M&M's eten met de verdoving nog in je mond

Khira voor buitenstaanders vlot mijn zwangerschap inderdaad snel, voor mij kan het eerlijk gezegd niet snel genoeg voorbij zijn , alhoewel ik het wel fijn vind om ons babytje te voelen bewegen, en dat doet het heeeeel veel, veel meer dan Finn dus dat beloofd eens het eruit komt.

[Laatst gewijzigd door Kathy - 26/08/2008 @ 19:27] - Link naar deze reactie
26/08/2008 @ 20:31
kissie

hoi hoi
kathy ik kan me voorstellen dat het voor jou niet snel genoeg kan gaan vooral met het spugen en weet ik veel wat allemaal
tja voor ons buitenstaanders en misschien fam en kennis collegs weet ik veel wat zien je eens in de tijd week of wat of ook per dag maar die voelen het niet en jij wel wij hebben goede nacht rust tussen haakjes en zijn er niet veel mee bezig
jij wel kleertjes en fantasieen hoe het straks gaat zijn schopjes en bewegingen en ja alles eigenlijk ook de buik wat komen gaat en misschien al wat is ff een buik foto plaatsen he tzt wel benieuwd naar

maar goed ik heb niks nieuws ben de hele dag volgens mij al een beetje aanwezig tussen de dingen door hier

maar goed ik ga zo stoppen heel even op de bank hangen en morgen weer werken dus daaaaaag

groetje skissie

Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 15:45
Lieke

Eindelijk ben ik er nog eens geraakt...
Met 2 kindjes in huis is dat toch niet altijd even makkelijk, er is altijd wel ééntje dat aandacht vraagt...

Zondag is Daan gedoopt, we hebben een feestje gehouden in ons tuintje, gelukkig is het weer nog redelijk meegevallen.. alleen zo 's avonds koelde het snel af.
Ella is dit weekend ziek geweest, 3 dagen koorts gehad en dan ineens niets meer... raar... Daardoor is ze in de kerk ook enorm flink geweest, nu bleef ze rustig op papa zijn schoot zitten. Anders kan ze geen 5 min blijven zitten. Natuurlijk heb ik wel veel liever dat ze zo levendig is!

Gisteren met Daan naar de kinderarts geweest, ons ventje is al goed gegroeid, momenteel meet hij 55 cm en weegt 4.665kg. Hij geeft nog regelmatig wat over dus nu moeten we gaviscon in zijn fles doen, en ik moet zeggen dat het al wat beter met hem gaat. Alleen kaka doen gaat wat moeilijk, dat zou komen omdat de darmpjes nog niet zo goed werken...

Khira, Knorretje, ik wil jullie beiden vel succes wensen bij de volgende ronde. En idd proberen er minder mee bezig te zijn, wat natuurlijk niet gemakkelijk is! Veel succes!

Khira, amaai proficiat dat Gilles op potje gaat! (En natuurlijk ook nog een late proficiat met zijn 2de verjaardag!) Hier deed Ella van de ene dag op de andere ook ineens pipi op haar potje. Ze heeft gisteren zelfs een hele dag zonder pamper gelopen, zonder accidentje. Ze had 's middags voor het slapen wel een pamper aan en daar had ze wel kaka in gedaan. Maar toch...

Kathy, ik kan me voorstellen dat je zwangerschap niet snel genoeg vooruit gaat, als je je zo slecht voelt! Elke dag is een dag dichter bij je bevalling! Probeer toch nog van de schopjes te genieten!

Mekkie, veel beterschap!!

[Laatst gewijzigd door Lieke - 27/08/2008 @ 15:49] - Link naar deze reactie
29/08/2008 @ 11:45
Kathy

Lieke ik vraag me dat ook soms af hoe ik dat ga klaarspelen met twee kindjes.... heb soms nu al tijd te kort.

Gisteren nog eens aan de monitor gaan liggen, in overleg met mijn zelfstandige vroedvrouw die me begeleid. Omdat ik de baby de ganse dag niet had voelen bewegen. En normaal is het een heel actief babytje. Kom ik daar in het ziekenhuis toe, amaai het is die vroedvrouw gelukt om me met een slechter gevoel naar huis te sturen dan dat ik binnen gegaan ben. Op 25 weken kan je de baby nog niet veel voelen bewegen (ik weet toch wat ik voel of niet soms), en een monitoring is ook bijna niet mogelijk op 25 weken. Toen ik zei dat het dit weekend nogtans geen probleem gegeven had, kreeg ik als antwoord als je hier dit weekend al geweest bent waarom ben je hier dan nu weer. Euuuuh omdat ik mijn baby niet voel bewegen. Dan als antwoord ja maar er liggen hier nog andere mensen ook en je moet maar wat meer vertrouwen hebben. Ik ben dit weekend niet in het ziekenhuis geweest om aan de monitor te liggen maar wel omdat ik niet kon stoppen met braken. Dan ziet ze de blauwe plekken op mijn arm, natuurlijk de vraag hoe dat kwam. Ik leg uit dat ze het infuus niet geprikt kregen, waar op ik nog eens de vraag kreeg waarom ik in het weekend naar het ziekenhuis gekomen was. Op de koop toe mocht ik dan de ganse tijd zelf de harslag van ons babytje zoeken want het viel altijd weg en ja er waren nog andere mensen die er ook waren. Ik dacht dat ik op het einde ging ontploffen. Je zal het geluk maar eens hebben om met dat mens te bevallen.

Deze morgen gebeld naar de gyn, heb het aan de secretaresse allemaal uitgelegd en die zei dat dit eigenlijk niet kon en dat ze dit normaal melden. Maar ik weet natuurlijk de naam niet dus er valt niet veel te melden. Heb in ieder geval deze middag een afspraak bij de gyn, die alles goed zal controleren en waarschijnlijk zal ik nog een week extra moeten thuis blijven om te rusten. En dat geeft me zo'n tegenstrijdige gevoelens, aan de ene kant wil ik gaan werken en gewoon verder leven. Aan de andere kant voel ik dat mijn lichaam rust nodig heeft. En dan vind ik het ook moeilijk dat ik Finn meer naar mijn ouders moet brengen omdat ik moet rusten.
Deze morgen zei ze dat ze bij mama wou blijven en dat papa (die vanavond weer op de krant moet werken) straks thuis moet komen. Ocharme dat kind

Link naar deze reactie
29/08/2008 @ 14:03
khira

Hallo meiden,

Hier niks speciaals te melden :o)

Kathy, jeetje, dat is ook onbeschoft zeg! Het lijkt me maar normaal dat ze je begeleiden en controleren als je in paniek bent, wat een egocentrisch mens. Hopelijk is alles goed gegaan vanmiddag, laat iets weten hé.
Ik kan je begrijpen dat je met Finn inzit. Daar heb ik zelf ook schrik voor. Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap een week moeten platliggen omdat ik die hernia had gekregen, maar als ik dat nu weer ga hebben, vrees ik dat ik Gilles ook vaak bij mijn ouders zal moeten brengen. Eens je kindjes hebt, voel je je voor alles en nog wat schuldig hé, ik heb altijd het gevoel dat ik hem op de één of andere manier tekort doe. Tja een moederkloek-kronkel zeker? :o)

Lieke, leuk je nog eens te horen, druk druk druk zeker?
Heeft Ella na die drie dagen koorts uitslag gehad? Gilles heeft dat ook eens gehad en zou de kinderziekte "driedagenkoorts" zijn. Naast die hoge koorts had Gilles ook geen andere symptomen.
Proficiat met de doop van Daan! En wat is hij al flink gegroeid zeg!
Tja, voorlopig is het bij die ene keer op het potje gebleven. Sindsdien heeft Gilles geen droge pamper meer gehad 's morgens. Maar dat zal wel loslopen.

Mekkie, alles goed?

Knorretje, hoe gaat het bij jou?

Prettig weekend!
Khira

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >