< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Wie wil er mama worden in mei 2006?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
Wie wil er mama worden in mei 2006?
05/06/2008 @ 15:59
khira

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo iedereen,

Ik kom net terug van mijn huisarts. We hebben samen de scans doorlopen en er is inderdaad geen hernia meer te zien. Wel is de tussenwervel een stuk minder dik dan normaal, wat wijst op een uitgedroogde tussenwervel. Dit zal zich niet herstellen, maar zolang er geen sprake is van een hernia moet er geen operatie gebeuren. Ik neem intussen al een aantal maanden omega 3 suplementen en merk dat ik daar heel goed mee ben. Dit heeft een ontstekingsremmende functie en "smeert" de gewrichten. Dit voel ik duidelijk omdat ik de laatste maanden toch minder pijn heb dan ervoor. Ik moet blijven letten op mijn gewicht en houding, maar een zwangerschap zou geen kwaad kunnen (daar zaten jullie al op te wachten hé ;o)). Dus ja ik mag me gaan voorbereiden. Ik zie het weer een beetje meer zitten...

Lieke, Nog heel efkes en je mag je ventje in je armen houden. Gelukkig dat je geen insuline hoeft te spuiten. Nog heel veel sterkte met het dieet!

Knorretje, hihi, voordat je het weet kan je zwanger zijn hé, hopelijk is het zover! Gaat het slapen van Anika intussen beter?

Mekkie, oooohhh!! Zo'n mooie poesjes!! Als ik dat zie wil ik hier direct uitbreiden, maar mijn verstand zegt nee en mijn man zeker :o)) En ik zou het dat poesje niet willen aandoen met zo'n spook als onze Gilles hier in huis! Onze poes ziet er soms mee af hoor. Ze kan nooit eens rustig bij ons liggen als hij in de buurt is, want hij laat haar niet gerust. Op jouw foto's zie ik dat Sophie heel goed omkan met jullie dieren, fantastisch zeg. Ik zie dat hier nog niet zo snel veranderen...
Alvast heel veel plezier in de Ardennen!
Wij gaan volgende week zaterdag voor 2 weken naar Turkije. Ik verlang er enorm naar! Nog eventjes doorbijten en we zijn weg ;o)

Kissie, proficiat met de verhuis!

Kathy, hoe gaat het met jou? Is de misselijkheid een beetje aan het afbouwen?

Vele groetjes,
Khira

[Laatst gewijzigd door khira - 05/06/2008 @ 16:00] - Link naar deze reactie
05/06/2008 @ 14:58
Lieke

Knorretje, wie weet is het toch zover? Spannend!

Het lukt wel met mijn dieet, maar ik ben toch aan het aftellen... ik ben bevallen van Ella, 1 dag voor de uitgerekende datum, ik hoop deze keer toch mss iets vroeger te bevallen.
Vorige week ben ik op controle geweest in het ziekenhuis, gelukkig moet ik geen insuline spuiten, enkel elke dag bloed prikken een uur na de maaltijd om te zien hoe hoog mijn suiker gaat.
Het lukt momenteel nog allemaal, ben momenteel nog maar 5.5kg bijgekomen (vlgs weegschaal van de gyn een kilootje minder, dus eigenlijk nog beter), dus zoveel te gemakkelijker voor erna.
Volgende week moet ik naar de gyn, ben benieuwd hoeveel ons ventje dan zal wegen!

Mekkie, zalig zo'n kleine poesjes!

Kissie, fijn dat je je al helemaal thuisvoelt in je nieuwe woonst!

Khira, hoe gaat het verder met jou? Weet je al meer?

Kathy, hoe gaat het met de zwangerschap??

Link naar deze reactie
05/06/2008 @ 11:17
knorretje

mmm, nog geen duivels te zien hier. Was heel stipt met m'n cyclus, maar juist nu moet ik er op wachten. Ga in m'n hoofd denken of er niet toch een kleine kans is op . Maak mezelf weer helemaal gek dus.
Moest dat even bij jullie kwijt...

Link naar deze reactie
03/06/2008 @ 22:49

Jullie hebben het idd al gelezen op Hyves, k heb onze poes gevonden en ze heeft drie prachtige kittens
op mijn weblog http://www.opvoedbeperkingen.nl staan ook fotos voor wie geinteresseerd is!

Link naar deze reactie
03/06/2008 @ 14:34
kissie

hoi hoi
jajaja vanmorgen zijn ze er dan eindelijk iets te ;laat maar ja

knorretje danku u ik voel me al weer helemaal thuis ik miste jullie wel hoor om hier niks te schrijven ruim 2 weken lang was voor mij even afkicken

oppas is mijn schoonmoeder die kan vrij vaak oppassen en hopelijk kunnen mijn man en ik heel veel zelf oplossen want hij werkt ook onregelmatig dus

verders gaat het hier wel goed heb nu alleen heel erg last van mijn rug meer als gisteren lastig is dat

maar goed ik hoop ook dat ik sel een auto ga vinden is wel makkelijk

en ja zo hebben we weer nieuwe zwangeren en nu nog een paar hoogzwangeren

wel leuk we wisselen elkaar af zodat er wat nieuws blijft he

maar goed ik ga maar weer eens verder hubby is aan het werk dus kan ik alles alleen doen met de kinders met mijn rug au au

ik kan amper me zelf redden op de wc

nou ja daaag tot snel

en mekkie je hebt je poes weer gevonden op zolder zag ik heerlijk hij is er weer hopelijk gaat alles goed met het meisie

groetjes kissie

Link naar deze reactie
03/06/2008 @ 13:18
knorretje

Joepie, er is weer gezellig gekletst! Welkom terug Kissie, fijn dat alles goed is gegaan met de verhuizing. Hoop dat je snel een mooi autootje vindt om naar je nieuwe werk te rijden! Hoe hebben jullie het straks met de opvang geregeld?

Mekkie, ik zag op je hyve al dat ik je mag feliciteren met nieuwe kittens. Fijn dat het goedgekomen is en dat ze zich gewoon boven had verstopt!

Lieke, hou je het nog een beetje vol, je dieet? Echte aftellen kan nu gaan beginnen voor je. Nog maar een maandje officieel toch? Was je bij Ella te vroeg of te laat bevallen?

Link naar deze reactie
02/06/2008 @ 20:31
kissie

hoi hoi
mekkie ach arme toch dat is inderdaad niet leuk je poes hoog zwanger weg
katten doen dat vaker he als ze ziek zijn of willen bevallen trekken ze er op uit weg van het bekende ik hoop dat ze vandaag of morgen heel huids voor de deur staat zwanger en wel

tja te klein ik bedoelde meer de speel toestellen die daar staan heel veel is allemaal vanaf 4 jaar en dan bedenk jeje nog eens
en als ze 2 is is ze nog gratis dan is het nog te doen de shows volgt ze wel goed hoor dat vonden die van mij ook gaaf maar meer dat britt 21 euro kwijt was om in het park te mogen en volwassen 24 euro nu op dit moment dus ja ik vind dat nog wel aardige bedragen voor kleine kinderen die dus niet veel kunnen doen daar behalve wat shows bekijken dan maar wel mooi hoor zekers

ik heb op weinig mensen gereageerd maar da is omdat ik snel even achter de pc zit om wat te typen en weer gauw wil liggen met mijn rug

groetjes kissie tot gauw

wel fijn mekkie dat je me gemist hebt mijn verhalen gemist oh zijn ze zo boeiend dan

Link naar deze reactie
02/06/2008 @ 18:35

Khira, weet je inmiddels iets meer van de scan?
Wel balen maar wel goed om te horen dat er waarschijnlijk wel verbetering in zit
Wellicht is het beter dan nog heel even te wachten met een of zou dat niet uitmaken? Ik hoop het laatste voor je!

Knor, nou bijna je en dan weer klussen he vind het heerlijk spannend weer met iemand mee te leven naar de NOD toe.

Kathy hoe is het met jou? Nog zo ontzettend misselijk

Sannie, lees jij nog mee? Ik ben benieuwd hoe het met je gaat? Krijg je al een beetje een buikje? je bent de 12 weken inmiddels al voorbij of niet?

Els die hier vroeger nog wel eens mee schreef, is ook bijna uitgerekend. Ik kijk nog wel eens op dr weblog

Kissie fijn dat jullie geinstalleerd zijn en je weer internet hebt k heb je verhalen gemist
Hoop dat je snel een autootje vindt!
Dolfinarium, ik ben er nog nooit geweest maar wilde er altijd al eens heen. Nu heb ik een vrijkaartje voor de maand juni. Maar jij zegt dat ze er nog wel klein voor zijn? Das wel jammer. De dierentuin vond Sophie wel super maar die shows allemaal bij het dolfinarium, dat weet ik ook niet.

En Lieke hoe is het met jouw is het nog te doen met je dieet en zo?
Mijn vriendin is nu zwanger van de 3e en die moet ook weer op suiker getest worden. Volgens mij schreef ik hier al eerder over haar?

Njah eerst eesn op vakantie, we gaan volgende week weer richting Belgische Ardennen> Heb er mega veel zin in.
Sophie slaapt ook weer slechter nu met doorkomende hoektanden. Maar ja gaat weer wel over denk ik maar. Hubbie moet er s morgens heel vroeg uit hij is net met een nieuwe opdrachtgever begonnen. Lange dagen, laat thuis. Maar ja, ook maar tijdelijk he (hoe lang? geen idee)

Onze poes was ook hoogzwanger maar sinds gister niet meer gezien. Ben erg ongerust want ben bang dat ze ergens in de bosjes is bevallen en nu niet meer naar huis kan (of de baby's kwijt raken of zo).

Link naar deze reactie
02/06/2008 @ 17:33
kissie

hoi hoi
jajaj ik ben er weer verhuisd en wel
alles gaat goed en de dames vinden het hier helemaal top ook ik en hubby erg rustig en we genieten van de omgeving heerlijk
donderdag de sleuteloverdracht van de oude woning en dan is het klaar daar
10 juni moeten ze nog naar het buro allebij te gelijk
en ik ben nog steeds druk een auto aan het zoeken want ja 16 juni komt wel dichter bij he
manlief is vandaag weer begonnen met zijn werk en ik zit thuis met een erg pijnelijk rug gisteren spontaan ingeschoten

zaterdag zijn we naar dolfinarium geweest erg leuk maar wel heeel duur en dan zijn britt en lynn eigelijk net iets te klein daar voor of ze moeten nog 2 zijn en dan zijn ze gratis

maar verders geen klagen
alleen een vriendin van me liet weten dat ze zwanger was van de 3de kindje ze heeft ook 2 dochter en de jongste is 10 dagen jonger dan lynn nu snap je mijn link wel weer ik bruis er al van maar ja nu helemaal maar hubby wil echt geen woord meer over hebben nu niet nooit niet 2 is genoeg en ik moest op houden met zeuren tja daar zit ik dan met mijn gevoel en drang

maar ja ik wacht nu nog steeds op mijn ongi zo te voelen komt hij wel maar ja wel weer spannend iedere maand hopelijk in de toekomst voor mij nog een oepsie erg he

nou ja dat slapeloze nachten ken ik ook lynn is net zo ook van de week ook 2 a 3 nachten achter elkaar en ook 1,5 uur wakker midden in de nacht
ik geef nu lynn net voor ze naar bed gaat een boterham en even afkloppen het werkt tot nu toe wel

groetjes kissie

knorretje het wordt hopelijk deze maand voor jou en ik duim mee

Link naar deze reactie
02/06/2008 @ 16:01
knorretje

Hoi meiden, lekker rustig hier... Ook ik heb weinig te melden. Binnenkort weer ongesteld en dan weer een nieuwe ronde! Joepie. Merk namelijk dat ik in m'n hoofd alweer helemaal rekening houdt met een eventuele zwangerschap, dus dan hoop ik dat het snel lukt!

Nog een half uurtje werken en dan klaar. Ben erg moe, merk dat ik toe ben aan vakantie... Over vier weekjes is het al zover!

Link naar deze reactie
29/05/2008 @ 20:38
knorretje

Khira, wel positief dat er verbeteringen te zien zijn! En ook grappig hoe jij tegenovergestelde bent van mij... Ik kan niet wachten om te beginnen en zou het moeilijk vinden om weer uit te stellen. Hoop heel erg dat ik van de cyclus in juni zwanger raak! Wie weet.

Verder geen nieuwtjes hier. Het is een nacht heel goed gegaan met Annika, maar afgelopen nacht was ze weer zo wakker...

Link naar deze reactie
29/05/2008 @ 15:34
khira

Hoi Knorretje, Ik heb net naar de huisdokter gebeld om te vragen of hij al iets wist over de uitslag van de scan. Hij heeft zijn mail rap eens overlopen en vertelde me dat de korte uitleg van de arts meedeelde dat de tussenwervel nog steeds gedeeltelijk verdroogd was en een scheurtje had, maar een hernia hebben ze niet gezien (wanneer de gel uit de tussenwervel komt en op een zenuw drukt). Er zou dus wel beterschap zijn. Maar hij zou het beeldmateriaal nog eens op zijn gemak willen bekijken en dan kan ik hem maandag daarover terugbellen. Dus op het eerste zicht is het verbetert, maar het kan zijn dat ze iets over het hoofd hebben gezien. Dus afwachten tot maandag.

Mekkie, ja inderdaad, ik ben het net als jij een beetje aan het uitstellen. Ik wil dat Gilles naar de kleuterklas kan gaan als ik van een 2de bevallen ben. Gilles is zo'n actief baasje dat ik dat fysiek (met nog een babytje erbij) echt niet ga aankunnen. Mijn doel is nu juli, maar ik zie wel op dat moment hoe ik er dan voorsta, ik zou er niet van verschieten dat ik het weer uitstel

Link naar deze reactie
27/05/2008 @ 16:20

Nog ff voor Khira, ja het lijkt me een moeilijke beslissing met je rug en een Dat is de grootste reden hier althans dat wij het nu nog niet zien zitten een brusje. Ik zou het gewoonweg niet aankunnen denk ik (nou ja als het echt zo zou zijn bijv een ongeplande zwangerschap dan denk ik dat er vast een mouw aan te passen zou zijn maar het lijkt me niet ideaal).
Als Sophie wat groter is en naar school gaat straks, heb ik toch meer tijd om te rusten en de baby te verzorgen. Dus ondanks dat het soms wel kriebelt probeer ik nog zo lang mogelijk te wachten.
En van de zomer alvast een beetje opnieuw oefenen met een vakantiekindje (maar ja die is minimaal 5 jaar oud en kan dus al wat meer zelf he).

Link naar deze reactie
27/05/2008 @ 16:18

Ja knor helaas hebben wij ook zo'n fase gehad. Als het echt niet lukte toch ook Sophie bij ons in bed genomen. Wel met dubbele gevoelens van oh jee straks went ze er aan. Maar dat viel alles mee. Na een poosje was het gewoon vanzelf weer over en sliep ze weer door. Nu weer een paar nachten wakker geworden omdat ze tandjes krijgt (snijtanden) en vroeg wakker s morgens maar gelukkig is het slapen hier wel een stuk beter geworden!!!

Link naar deze reactie
27/05/2008 @ 14:33
knorretje

Pfoeh, eventjes hier een beetje klagen hoor. Annika zit denk ik in een sprongetje ofzo, maar ze is nu al flink wat nachten achter elkaar om 2 uur, half drie wakker geworden. Ze raakt driftig en overstuur en wil niet meer slapen. Afgelopen nachten zijn we zeker anderhalf uur bezig geweest om haar in haar eigen bed weer te laten slapen, maar het lukt niet... Dus uiteindelijk toch mee naar ons bed en daar valt ze dan binnen een kwartier in slaap. Is niet de bedoeling, maar ja, als je weet dat om 6 uur de wekker weer gaat, word ik toch wel wat makkelijker. Hebben jullie dit ook meegemaakt?

Vanmiddag extra vrij en thuis met Annika. Denk dat ik nu ook maar even m'n oogjes dicht doe nu zij ook slaapt...

Link naar deze reactie
26/05/2008 @ 16:42
knorretje

Kissie, hoe is het in het nieuwe huis?

En Khira, heb je al een uitslag van de scan van je rug?

[Laatst gewijzigd door knorretje - 27/05/2008 @ 08:31] - Link naar deze reactie
23/05/2008 @ 09:05
khira

Hoi knorretje, Gelukkige verjaardag!! :o))
Ik ben freelance webdesigner/graficus. Ik heb eerst 5 jaar ervaring opgedaan in een groot communicatiebureau en ben toen voor mezelf begonnen. Ik had het echt gehad met de wispelturigheid van het management en zag het niet direct zitten om voor een ander bedrijf te werken. Toen ben ik maar op mezelf begonnen. Ik had toen al wat contacten en langzaamaan kreeg ik meer opdrachten. Het laatste 1.5 jaar (van de 4 jaar dat ik nu zelfstandige ben) is mijn planning goedgevuld. Het voordeel is dat je je eigen uren plant, maar je moet wel een soort verantwoordelijkheid kweken dat je toch op tijd je deadlines haalt. Dat is het enige waar ik in het begin moest aan wennen. Nu draait dat vanzelf, eigenlijk nog beter nu Gilles hier is (regelmaat wordt erin getampt met zo'n klein protje ;o)).
Ja, als zelfstandige heb je maar 6 weken bevallingsverlof, dat is enorm kort en dat steekte wel, ook kan je je klanten geen 3 maand laten wachten of je bent ze kwijt. Ik heb toen maar 2.5 dagen per week gewerkt verspreid over 5 dagen. Dus de uren die Gilles sliep werkte ik. Zo kon ik hem toch thuishouden en kon ik van hem genieten op de momenten dat hij wakker was. Maar langzaamaan was dat niet meer houdbaar en heb ik hem dan naar een creche laten gaan. En van toen af is mijn zaak terug op volle toeren beginnen draaien.
Moest je eraan twijfelen, ik zou het niet anders meer willen! :o)

Link naar deze reactie
22/05/2008 @ 22:57

happy Bday Knor

Link naar deze reactie
22/05/2008 @ 21:21
Lieke

Knorretje, gelukkige verjaardag!!

Link naar deze reactie
22/05/2008 @ 21:03
knorretje

Ik ben vandaag jarig ! 28 jaar alweer... Voel me soms alleen wel ouder dan die 28, maar dat komt omdat ik samenwerk met allemaal mensen die ouder zijn dan ik.

Khira, wat voor werk doe jij als zelfstandige? Ik werk als communicatieadviseur en ik denk dat als ik meer ervaring heb en een goed netwerk, dat ik ook nog wel eens als zelfstandige aan de slag ga. Zelf m'n tijd indelen, zelf bepalen wat ik wanneer doe. Het lijkt me ideaal. Maar nu vind ik het wel nog makkelijk om te leren en ervaring op te doen bij een werkgever en het is ook makkelijker met zwangerschapsverlof enzo .

Ik hoop voor jou wel dat je rugproblemen niet erger geworden zijn. Of dat je eerst geopereerd moet worden voor je zwanger mag worden. Dat zou wel een flinke domper zijn.

Groetjes!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >